موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

محاسبه آنلاین هزینه ساختمان

نویسنده : مسعود زمانی | زمان انتشار : 15 اسفند 1400 ساعت 20:22

اولین و بروز ترین وب سایت محاسباتی عمران بیش از یک دهه تجربه

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

(محاسبه و برآورد هزینه )

سلام بر همراهان و دوستان همیشگی و عزیز، ممنون از اینکه سایتِ ما را برای مطالعه و محاسبه هزینه ساخت، تهیه لیستوفر و… سازه خود انتخاب کردید

جدول محاسبه انلاین هزینه ساخت

 در ادامه این متن مواردی که در محاسبه هزینه بنایی نقش دارند را بررسی می‌کنیم که در صورت تمایل برای اطلاعات بیشتر خود می‌توانید آن را مطالعه نمایید.

4 عامل اصلی و مهم که بر محاسبه هزینه ساختمان بیشترین تأثیر را می‌گذارند:

محاسبه هزینه ساختمان

 حساسیت و دقت بالایی دارد چرا که ساخت هر ساختمانی شامل اجرای کلِ مراحل آن می‌شود که معمولاً هر بخش از آن توسط مجری مختلف یا یک تیم کامل اجرایی که کلیه مراحل ساخت ساختمان را انجام می‌دهند، اجرا می‌شود

، یکی از مراحل مهمِ ساختمان که بخش مهم و عظیمی از هزینه بنایی ساختمان را شامل می‌شود، دستمزد اجرای مراحل ساختمان است که مقدار آن بستگی به موارد زیر دارد:

  1. تیم اجرایی ( هر بخش از ساخت، پیمانکار مخصوص به خود را می‌خواهد و هر کدام دستمزد جداگانه‌ای دارند)
  2. حجم و متراژ کار
  3. مصالح بکار گرفته شده( هر مرحله از ساختمان نوع خاصی از مصالح را می‌خواهد که قیمت‌های متفاوتی دارند و بر هزینه اتمام شده ساختمان تأثیر می‌گذارند)
  4. مدت زمانِ لازم جهت اتمام کار
  • هزینه بنایی یک ساختمان چقدر است؟

برای تخمین هزینه بنایی یک ساختمان باید هزینه کلیه مرحل ساخت را به طور جدا گانه حاسبه کرد که در زیر به چند نمونه اصلی آن‌ها اشاره می‌شود:

  • نرخ مصالح مورد نیاز برای ساخت هر قسمت از بنا

ساخت ساختمان بخش‌های مختلفی دارد که هر بخش برای ساخت نیاز به مصالح گوناگون دارد و هر مصالح با چند کیفیت در بازار عرضه می‌شوند و هر چه کیفیت مصالح بهتر باشد قیمت آن‌ها نیز بیشتر است و این بر بیشتر یا کمتر شدن هزینه بنای ساختمان دخالت دارد.

  • هزینه و نرخ ساخت اسکلت اصلی بنا یا ساختمان

بعد از اجرای پی و شالوده ساختمان نوبت به مرحله ساخت اسکلت می‌رسد که عمده هزینه بنایی یک ساختمان را مشخص می‌کند اسکلت هر ساختمانی به یکی از دو روش زیر اجرا می‌شود:

  1. اسکلت آهنی:

قیمت و هزینه ساخت و اجرای اسکلت آهنی به تعداد تیرآهن‌های بکار رفته شده، نوع متصل کردن آن‌ها( اتصال تیرآهن‌ها به صورت جوشی و پیچ و مهره‌ای امکان پذیر است که هر کدام در نهایت نرخ جداگانه‌ای دارند) و تعداد نیروی کاری( کارگران و بناها) بستگی دارد.

اسکلت بتنی با استفاده از میلگرد، ایجاد ستون‌ها و ریختن بتن درون ستون‌ها اجرا می‌شود که برآورد قیمت اسکلت بتنی به قیمت خرید میلگرد و بتن در آن زمان بستگی دارد.

در هر زمان و مکانی دستمزد کارگر و بنا متفاوت است و می‌تواند به صورت پروژه‌ای یا روز مزدی باشد.

آیا راهی برای کاهش هزینه بنایی ساختمان وجود دارد؟

بیشترین هزینه ساخت یک ساختمان به عوامل اجرایی و مصالح  اختصاص دارد

 از این رو بهترین گزینه برای کاهش قیمت کلی ساخت ساختمان، استفاده از افراد باتجربه، متعهد، کاربلد و منصف است

 با منصفانه‌ترین قیمت، بهترین کیفیت و بالاترین سرعت هر نوع پروژه‌ای را طراحی و با کلید تحویل دهد برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق تماس با ما پردیس سازه درخواست داشته باشید.

به راهنمایی نیاز دارید!اینجا کلیک کنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.pardissazeh.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر