سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نتیجه گیری چرخه آب

نویسنده : معین | زمان انتشار : 20 اسفند 1400 ساعت 13:38

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

با افزايش جمعيت و افزايش تقاضاي آب ، موضوع پايداري مصرف آب در نهايت در گرو تطبيق رفتار انسان با چرخه آب است ، جوامع انساني نيازمند آنند كه قابليت خود را در مديريت استفاده از آب ، چنان فراگير و منسجم توسعه دهند كه كيفيت و كميت آب مصرفي انسان اكوسيستم هاي تامين كننده اش حفظ شود .آب به عنوان منشاء حيات و زير بناي رشد توسعه به رغم ارزش و اهميتش در بسيار موارد به طور بيهوده و ندانسته تلف مي شود و اين درحالي است كه رشد روز افزون جمعيت ، استفاده ي صحيح از منابع آب موجود را طلب مي كند ، چرا كه كمبود آب بزرگترين مانع توسعه است.

ایران به عنوان یكی از كشورهای واقع در كمربند خشك كره زمین با مشكل كم آبی مواجه می باشد رشد فزاینده جمعیت و نیاز به محصولات كشاورزی و دامی و محدودیت منابع آب و خاك به عنوان بستر اصلی تولیدات كشاورزی مساله كم آبی رابه گونه یی بسیار جدی فرا روی كشور قرارداده است . در واقع خشكسالی نیز به عنوان یك پدیده ط طبیعی همچون سایر پدیده های طبیعی به مدد دانش ، آگاهی ،برنامه ریزی و مدیریت صحیح قابل پیش لبنی و كنترل می باشد و خسارت های ناشی ازآن را می توان به حداقل رساند. بحران آب و محدودیت منابع آب درحال حاضر برای بساری از كشورها و درآینده یی نزدیك برای كلیه كشورهای جهان به صورت یك معضل جدی می بایست مورد توجه قرار گیرد چرا كه این محدودیت رشد و تعالی كشورها را می تواند تحت الشعاع قرار دهد .ازاین رو می بایست به دنبال مدیریت آب برای دوره های خشكسالی بود ، نه مدیریت آب در دوره های خشكسالی ؟ متاسفانه تاكنون در خشكسالی های گذشته به صورت مقطعی عمل كرده ایم .پرداخت خسارت به كشاورزان ،استفاده از راهكارهای كوتاه مدت آبرسانی و تلاش های دیگری ازاین دست به هیچ وه كافی نبوده و جای برخورد جامع و همه جانبه همچنان خالی است آنچه بر اصلاح الگوي مصرف و دست‌يابي به فرهنگ بهينه‌ي مصرف در كشور داراي اهميت مي‌باشد اين است كه اصلاح الگوي مصرف نيازمند تبيين استراتژي و تعيين خط‌مشي است كه طي آن، اين اصل به يك شعار تغيير ماهيت ندهد. در واقع لازمه‌ي دست‌يابي به اين مهم در كشور، خيزش و حركتي عميق از سوي مسؤولان و همه‌ي آحاد جامعه مي‌باشد. لذا مي‌بايست همگي اين اصل را يك ضرورت دانسته و فعاليت‌هاي خود را در راستاي رسيدن به اين اصل مهم برنامه‌ريزي نمايند و براي دست‌يابي به اين امر فرهنگ‌ساز اقدام نمايند.
آنچه كه رهبر فرزانه‌ي انقلاب بر آن تأكيد مي‌ورزند، اين است كه "همه‌ي ما به‌خصوص مسؤولان قواي سه‌گانه، شخصيت‌هاي اجتماعي و آحاد مردم بايد در سال جديد در مسير تحقق اين شعار مهم، حياتي و اساسي يعني اصلاح الگوي مصرف در همه‌ي زمينه‌ها، برنامه‌ريزي و حركت كنيم تا با استفاده‌ي صحيح و مدبرانه از منابع كشور، مصداق برجسته‌اي از تبديل احوال ملت به نيكوترين حال‌ها، ظهور و بروز يابد.

برچسب ها :

اصلاح الگوي مصرف در همه‌ي زمينه‌ها ,

رشد فزاینده جمعیت و نیاز به محصولات كشاورزی و دامی ,

محدودیت منابع آب ,


بازدید : 5019

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 3 نفر مجموع امتیاز : 12



آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر