سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

برآورد هزینه ساخت ساختمان 97

برآورد هزینه ساخت ساختمان 97

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 01 بهمن 1400 ساعت 14:34

در ابتدای پروژه ساخت لازم است تا با متخصصی در زمینه طراحی و اجرای ساخت خانه مشورتی داشته باشید تا بتواند با تمام ریزه کاری های موجود در این زمینه برای شما قیمت ساختن هر متر خانه را برآورد کند. در این مطلب اما ما موارد و نکاتی به شما خواهیم آموخت تا بتوانید این هزینه ساخت خانه هر متر مربع را محاسبه کنید. در این حوزه ، پیمانکاری را موفق طلقی می کنند که بتواند با صرف هزینه های کمتر و به صرفه از ابتدا تا انتهای کار با صرف هزینه های کم بیشترین سودآوری را با کیفیت بالا داشته باشد. پیش از هر اقدامی باید بدانید که هر پروژه ساختمانی متشکل از هزینه هایی از قبیل موارد زیر می باشد:

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
  • مکان احداث پروژه از لحاظ موقعیت مکانی
  • متراژ
  • نوع اسکلت سازه بتنی یا فلزی
  • قیمت روز آهن آلات
  • نوع و قیمت روز مصالح ساختمانی
  • تعداد واحد
  • تعداد طبقه

هزینه ساخت هر متر خانه

در برآورد هزینه های ساخت و ساز شما می توانید با چند فرمول ساده قیمت هر متر ساخت خانه را محاسبه کنید:

محاسبه آنلاین هزینه ساختمان

هزینه های ساخت و ساز به تفکیک شامل هزینه های زمین ، پروانه ساختمان و هزینه های شهرداری، هزینه های بیمه مالیات و… ، طراحی سازه و معماری ، مبالغ مهندسان ناظر و نظام مهندسی ، مبالغ مطالح و تجهیزات ساختمانی و مبالغ دستمزد نیروی اجرایی و کارگری می باشد. تمامی این هزینه ها هر ساله با افزایش قیمت همراه بوده، به عنوان پروانه ساختمانی به میزان ۳۰ درصد ، هزینه های بیمه تامین اجتماعی به میزان ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است. هزینه جواز ساخت سال ۹۷ به ازای هر متر مربع خانه مسکونی برابر با ۲۴۰ هزار تومان ، هزینه طراحی به ازای هر متر برابر با ۳۴ هزار تومان، شناسنامه فنی ملک برابر با ۱۲۰۰ تومان، نظارت پروژه به مبلغ ۱۶۰۰ تومان، بیمه اجباری کارگران برای هر نفر به مبلغ ۱۸ هزار تومان و تفکیک اعیانی شهرداری برای هر متر ۳۵۰۰ تومان می باشد.

هزینه های نظام مهندسی به تفکیک هر متر مربع ۱۵۰۰ تومان، مجری پروژه ۳۵ هزار تومان، بیمه تضمین کیفیت به ازای هر متر ۳۷۰۰ تومان، هزینه های مربوط به نوسازی و انتقال متری ۲ هزار و ۴۰۰ تومان ، هزینه های آتش نشانی و خدمات به ازای هر متر ۵۰۰ تومان ، حق انشعاب آب و فاضلاب و نیرو رسانی متری ۷۵۰۰ تومان، حق انشعاب برق و خدمات مهندسی متری ۱۴۵۰۰ تومان و حق انشعاب گاز متری ۲۰۰۰ تومان می باشد. به علاوه این هزینه ها حق مشاوره املاک و ۶ درصد ارزش افزوده مازاد بر این هزینه ها می باشد.

هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان تیر ۹۹

قیمت آهن یکی از پارامتر های مهم در برآورد هزینه های ساخت و ساز است که همیشه از مهمترین و کلیدی ترین مسائل در تمامی پروژه های ساخت و ساز بوده است. این مسئله این روزها که بازار فولاد روزهای پر نوسانی را تجربه می کند پر رنگ تر از پیش شده است. این هزینه ها و برآوردها در هر بخش متفاوت بوده ضمن آنکه مقاطع مورد نیاز شما هم متفاوت است و لازمه اجرای پروژه ای با کمترین زیان مالی دریافت قیمت های مطمئن و به روز می باشد.

هزینه ساخت یک متر مربع سقف و ستون فلزی سال ۹۹

لازم به ذکر است طریقه محاسبه هزینه های اجرای فونداسیون برابر با یک سقف محاسبه خواهد شد، که در این صورت هزینه هر متر مربع فونداسیون با هر متر مربع سقف برابر خواهد بود. به این ترتیب برای ساخت خانه دو طبقه ۱۰۰ متری به دلیل دارا بودن دو سقف در واقع هزینه ۳۰۰ متر لحاظ می شود، که قیمت تقریبا از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان متغیر است. در صورتی که سقف و ستون سازه فلزی باشد قیمت هر متر مربع از ۲ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان متغیر است.

برآورد هزینه هر متر مربع نازک کاری و سفت کاری سال ۹۹

  • نازک کاری شامل کاشی و سرامیک ، نقاشی، نما، ایزوگام، پارکت و… می باشد. در محاسبه این بخش، هزینه ها رابطه مستقیمی با نوع مصالح خریداری شده دارد. به عنوان مثال برای گچ کاری شما هزینه ای حدودا ۴۲ هزار تومان در هر متر مربع می دهید در صورتی که برای اجرای نما با سنگ یا کاغذ دیواری هزینه ها متفاوت خواهد بود.
  • سفت کاری نیز شامل هزینه های فونداسیون، اسکلت، دیوارکشی می باشد که برای هر متر مربع تقریبا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه می برد.

نکته: این قیمت ها حدودی می باشد.

هزینه ساخت خانه در روستا سال ۹۸

بر اساس اعداد و ارقام رسمی از مرکز آمار قیمت برآورد شده برای هر متر مربع منزل مسکونی که شامل ساخت و هزینه پروانه و مجوز ها می باشد در تهران به میزان یک میلیون و پانصد هزار تومان ، در دیگر شهر ها برابر با یک میلیون و دویست هزار تومان و در مناطق روستایی برابر با هفتصد و پنجاه هزار تومان می باشد. البته بیشتر پیمانکاران به ازای هر متر مربع ساخت خانه از زمان شروع یعنی سفت کاری  تا پایان کار که نازک کاری می باشد این مبلغ را برابر با تقریبا نهصد تا یک میلیون و سیصد هزار تومان عنوان می کنند که ریز مبالغ با توجه به جزئیات مشخص می شود.

نوع و نحوه ساخت ساختمان تاثیر مستقیمی بر هزینه های نهایی دارد ولی در حالت کلی چیزی که واضح و شفاف است فرمول زیر می باشد که می تواند به صورت تقریبی تا میزانی به شما در برآورد هزینه ساخت کمک کند.

متراژ هر طبقه ( مفید و غیر مفید ) × ( تعداد طبقات + نصف طبقات پارکینگ ) × هزینه هر متر مربع ( شامل جواز + ساخت ) = هزینه ساخت

هزینه های جانبی پروژه ساختمانی ۹۹

این موارد شامل هزینه های ساخت و ساز و مبالغی می باشد که جهت طراحی ساخت و معماری صرف می شود که البته بسیار تاثیر گذار بر هزینه پایانی پروژه می باشد. بسیار اهمیت دارد که در این بخش با کارشناس مربوطه یک پروژه بهینه و ایمن را طراحی کنید. چرا که با این کار علاوه بر ساخت ساختمانی با مقاومت بالا هزینه های خرید مصرف و اجرای انواع آهن آلات مانند تیرآهن و میلگرد را کاهش داده اید ضمن آن که در زمان خود نیز صرفه جویی کرده اید. دستمزد کارگران همچنین از دیگر موارد می باشد. تقریبا این مبلغ بین ۳۰ تا ۳۵ درصد ار نرخ نهایی در هر متر مربع ساختمان می باشد که هزینه های نهایی بی تاثیر از این مورد هم نبوده و باید به آن توجه کنید. بنابراین با تمامی توضیحات و بررسی هایی که از قیمت ها در سال ۹۷ و ۹۸ داشتیم انتظار افزایش قیمت ها در سال ۹۹ هم می رود. تنها با این تفاوت که به دلیل تغییرات لحظه ای در بازارها و پر نوسان بودن آن تعیین میزان مشخص این افزایش قیمت غیر قابل ممکن است و باید منتظر ماند تا بعد از شروع سال جدید و بر اساس خبر ها پیش بینی دقیق تری کرد.

برآورد هزینه های آهن آلات و مصالح ساختمانی

یک بخش زیادی از هزینه های پروژه های ساختمانی مربوط به تامین آهن آلات دارد. چرا که این نوع از مصالح ساختمانی به نسبت دیگر موارد از قیمت های بالاتر و پرنوسان تری برخوردار است. به همین منظور ما در آهن سه اقدام به ارائه قیمت روز آهن آلات نموده ایم که شما می توانید به صورت آنلاین قیمت ها را دریافت نمائید. همچنین جهت اطلاعات بیشتر جهت خرید آهن آلات با شرایط ویژه در سرتاسر کشور با شماره ما ۳۵۱۵۵-۰۳۱ تماس حاصل فرمائید.

شما می توانید خلاصه مقاله فوق را در تصویر زیر مشاهده نمائید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر