موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

دلایل مهاجرت آریایی ها

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 02 اسفند 1399 ساعت 18:45

علت مهاجرت آریاییها

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شاید برای ما همیشه این سئوال وجود داشته باشد که چرا اجداد ما یعنی آریاییها از سرزمین مادری خودشان شروع به مهاجرت نمودند؟

در واقع چه اتفاقی در حدود ۳۰۰۰ سال پیش ق.م. در سرزمین اصلی آریاییها دلیل آغاز مهاجرت آنها شده است؟

از اینجا آغاز میکنیم که در رابطه با محل اقامت و سرزمین اصلی آریاییها پیش از مهاجرت،به دلیل منابع کم همیشه بحث بسیار بوده است،ولی از قراین میتوان دریافت که ( ایران ویج ) یا به زبان اوستایی (ائریانام وئجه )در کنار رود دائیتی سرزمین مادر آریاییها بوده است ، که این محدوده امروزه با جنوب استپهای اوراسی در دشتهای بین کوههای آرال و دریای خزر ،در بخش شمالی خوارزم و در کناره های رود جیحون قابل تطابق است.

اما ( ایران ویج ) به چه معنا می باشد؟

"ویج " در فارسی میانه به معنی( پهنه ، سرزمین )است .، پس (ایران ویج ) به معنی{ سرزمین آریاییها} میباشد.

ابوریحان بیرونی در کتاب خود به نام (الآثار الباقیه عن القرون الخالیه ) خوارزم را جزء اولین نواحی متمدن در تاریخ بشری نام برده است.

در (وندیداد) بخشی از کتاب اوستا چنین آمده است : " نخستین سرزمین و کشور نیکی که من {اهورا مزدا } آفریدم ایران ویج بود.

و اما دلیل مهاجرت آرییها از ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح چه بوده است؟

در اوستا در (وندیداد) چنین آمده است :" پس آنگاه اهریمن بیامد...و زمستان دیو آفریده را بر جهان هستی چیرگی بخشید...آنجا ده ماه زمستان بود و دو ماه تابستان و در آن دو ماه نیز هوا برای آب و خاک و درختان سرد است...."

بدین ترتیب ،سرد شدن هوا و یخبندانهای دراز مدت ، کثرت جمعیت و عدم امکان جوابگویی مناطق تحت سکونت برای یک زندگی مرفه،از علل عمده این حرکت بزرگ و مهاجرت بوده است.و آریاییها مجبور به ترک سرزمین مادری خویش و سرازیر شدن به سوی نواحی گرمتر جنوبی شدند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: aesar.blogfa.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر