موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

برای اینکه اب الوده نشود چه کارهایی باید انجام دهیم

برای اینکه اب الوده نشود چه کارهایی باید انجام دهیم

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 03 آذر 1399 ساعت 22:56

برای اینکه اب الوده نشود چه کارهایی باید انجام دهیم را از سایت نکس 98 دریافت کنید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

راه های کاهش آلودگی آب

https%3A%2F%2Fdrsalamatx.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F12%2Fwater-pollution.jpg

آب، یکی از منابع مهم جهان است، و ما می توانیم همه کار انجام دهیم تا از آلودگی آب جلوگیری کنیم. تغییرات ساده مانند: استفاده از محصولات طبیعی بجای انواع سمی آن درخانه، کاشتن بیشتر گیاه و درخت و گل در باغ، می تواند مهم ترین تاثیرات را بگذارند. از یک طرف، سعی کنید با کارخانه ها صحبت کنید تا بدانند زباله هایشان به سیستم محلی، رودخانه ها و ساحل ها و اینگونه وارد می شوند و به کاهش آلودگی آب ها و کاهش آلودگی هوا کمک کنیم. هر عملی که انجام دهید، به وجود آورنده یک تغییر بزرگ است.

تغییر عادت های خانواده برای کاهش آلودگی آب

۱- برای پاکسازی خانه، از مواد شیمیایی کمتری استفاده کنید

این یک تغییر آسان برای تفاوت بزرگ است. استفاده از مواد شیمیایی سمی مانند: سفیدکننده ها و آمونیاک، نه تنها برای سیستم آب مضر است، بلکه الزامی هم نیست. پاک کننده های طبیعی، برای پاکسازی خانه مناسب هستند و نیازی به نگرانی برای آلودگی آب، حین استفاده از آن ها نیست.

۲- هدر رفتن را به طور صحیح کنترل کنید

هیچگاه موادی که در محیط زیست تجزیه نمی شوند را رها نکنید. هنگامی که نیاز مبرم به استفاده از مواد سمی شد، سعی کنید که آنرا به طور خوب کنترل کنید. مواد زیر را نباید در محیط رها کرد:

۳- داروها را در فاضلاب نریزید

دارو، از موادی ساخته می شود که اگر در آب حل شوند، خطرناک است. اگر می خواهید داروها را دور بیاندازید، به روش های محلی که به شما کمک می کند تا چگونگی دور انداختن داروها را بیاموزید، نگاهی بیاندازید. با اینکار دیگر این مواد به نوشیدن آب آشامیدنی وارد نمی شود، که باعث آسیب به انسان ها و حیوانات می شود.

۴- زباله ها را در فاضلاب نریزید

ریختن زباله هایی مانند: نواربهداشتی، پوشک، پارچه های پلاستیکی در فاضلاب، باعث مشکلاتی در سیستم فاضلاب می شود. این مواد می توانند کاملا در جویبارهای محلی، رودخانه ها و دیگر منابع آب باقی بمانند که باعث آسیب رسیدن به ماهی ها و حیات وحش می شوند. بجای انداختن در فاضلاب، آنها را دور بیاندازید.

۵- تا جایی که می توانید از آب مراقبت کنید

کنسرو کردن آب، یکی از راه های مهم برای کاهش آلودگی آب در منابع جهانی است. مراقبت از آب برای نوشیدن و گذاشتن چند منبع در اطراف خانه برای نگهداری آب، مخصوصا در جاهایی که خشکسالی اتفاق میافتد، خیلی کمک کننده است. روش های زیر را برای نگهداری آب در خانه مطالعه کنید:

۶- از استفاده پلاستیک خودداری کنید

به دلیل غیرقابل تجزیه شدن آن، پلاستیک ها معمولا در رودخانه ها، نهرها و اقیانوس ها که آخرین مکان است می روند. زباله دانی بزرگ اقیانوس آرام، یکی از بزرگ ترین مکان نگهداری زباله ها مخصوصا پلاستیک ها که جایی برای رفتن ندارند، است. این زباله دانی بزرگ، بر روی زندگی و سلامت انسان ها هم تاثیر گذار است. تا جایی که امکان دارد از شیشه یا پارچه بجای پلاستیک استفاده کنید.

خالی کردن حیاط از آلودگی

۱- از حشره کش ها و سموم گیاهی استفاده نکنید

مواد شیمیایی که در اطراف حیاط از آن استفاده می کنید، هنگام پاشیده شدن، به آب های زیرزمینی نفوذ می کنند. آلودگی آب های زیرزمینی، می تواند اثر منفی بر روی محیط زیست و افرادی که از آن استفاده می کنند بگذارد. برای از بین بردن آفت ها از روش های طبیعی زیر استفاده کنید:

-از مواد ارگانیکی باغ استفاده کنید تا یک راه طبیعی برای دور کردن حیوانات و آفتها بیابید. مثلا: بیشتر حیوانات با ترکیب صابون ظرفشویی و آب، دفع می شوند.

۲- سطح های بتنی را بردارید و بجای آن گیاه بکارید

یک خانه که با پاسیوهای بتنی و دیگر مواد ساخته شده است، استخر و هرز آب هایی که به آب های زیرزمینی می روند ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی شوند. ممکن است اینگونه به نظر بیاید که باید سنگ فرش کنید اما نیازی نیست باغ را بردارید، فقط طوری بسازید که به محیط زیست کمک بیشتری کنید.

۳- از فرسایش خاک جلوگیری کنید

هنگامی که خاک به فرسایش نزدیک شد و خشک شد، رودخانه و دیگر شریان های آب، مواد شیمیایی که در آب وجود دارند به سمت خاک می روند و در نتیجه مشکلاتی برای گیاهان و حیات وحش ایجاد می کنند. برای مثال: هنگامی که درصد فسفر موجود در آب زیاد شود، ساق و برگ گیاهان زیاد می شود که درصد زیادی از ماهی را می کشد. بهترین راه برای جلوگیری از فرسایش خاک، نگه داشتن خاک با کاشتن زیادی از درختان بومی،چمن،علف و بوته است. ریشه گیاهان خاک را از ریزش در آب نگه می دارند.

۴- مراقبت و نگهداری از دور ریخت های حیاط

این مواد هدررفته در حیاط، خیلی راحت در دانه های باران حل خواهند شد. اگر در آن مواد شیمیایی مانند: حشره کش و سموم گیاهی نبود، مقدار زیادی از : چسب، برگ و تکه های علف وجود دارد که می تواند در آب و مقدار زیاد از مواد معدنی غوطه ور شوند.

۵- خودروی خود را به خوبی تعمیر کنید

اگر از ماشینتان روغن یا مواد شیمیایی می چکد، ممکن است در آب های زیرزمینی و خاک حل شوند. ماشین را مرتبا معاینه کنید تا از نشتی آن مطمئن شوید.

گسترش تحقیقات در مورد کاهش آلودگی آب

۱- در مدرسه شرکت داشته باشید و کار کنید

می توانید در مدرسه نیز کارهایی که در خانه برای کاهش آلودگی آب انجام می دهید را، انجام دهید. روش هایی را در محل کار یا مدرسه اتخاذ کنید تا به آسانی بتوانید آلودگی محیط زیست را کاهش دهید. معلمان، همکلاسی ها و همکارهای خود را شرکت دهید. اینکار بهترین راه آموزش دادن به آنها است تا تغییر بزرگ ایجاد شود.

۲- به گروه های محافظت از آب کمک کنید

اگر در محلی زندگی می کنید که به شریان آب نزدیک هستید، کارهای زیادی وجود دارند تا بتوانید از آب مراقبت کنید. اگر گروهی در این راستا پیدا کردید، گروهی برای پاکسازی رودخانه و نهرها کار کنید. خیلی از مردم شهرها هستند که به این گروه ها می پیوندند و آب را پاکسازی می کنند.

۳- طوری در مورد آب صحبت کنید تا روی دیگران تاثیر بگذارید

انجمن های شهری که به کارخانه اجازه آلوده کردن آب را می دهند، بزرگترین متهم هستند. راه های زیادی وجود دارند تا از این اتفاق جلوگیری شود اما همچنان به طور رایج اتفاق می افتند. یک کارخانه یا کارگاه در اطراف محل خود را پیدا کنید که مقصر آلودگی آب است و در مورد مشکلاتی که ایجاد می کنند با آنها صحبت کنید.

رسانه دکتر سلامت

منبع مطلب : drsalamatx.com

مدیر محترم سایت drsalamatx.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

آلودگی آب - عوامل آلودگی و راه های جلوگیری از آلوده شدن آب

https%3A%2F%2Ffanikara.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2Fdirty-beach1.jpg

آلودگی آب چیست؟

آلودگی آب چیست؟ آب های جاری چطور آلوده میشه؟ آلودگی آب چه تاثیراتی بر زندگی و سلامت انسان ها داره؟ به افزوده شدن هر ماده شیمیایی، فیزیکی یا بیولوژیکی بطوری که ماهیت آب رو تغییر بده آلودگی آب میگن. در این مطلب به عوامل آلوده کننده آب های جاری میپردازیم و توضیح میدیم که چطور میشه از آلودگی آب جلوگیری کرد.http%3A%2F%2Ffanikara.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2Fdirty-beach.jpg

۶۵ درصد بدن انسان و ۷۰ درصد سطح کره زمین از آب تشکیل شده است و میتونیم از آب به عنوان کنترل کننده وضع آب و هوا یاد کنیم. آب باعث فرسایش زمین است و با انتقال مواد مختلف حاصل خیزی رو به همراه داره. به همین دلایل حفاظت از آب و جلوگیری از آلوده شدن اون، به همون نسبت مهم هست.

عوامل آلوده کننده آب های جاری

آب های جاری به صورت طبیعی و به دست انسان ها آلوده میشن که در ادامه اون ها توضیح میدیم.

آلودگی آب بصورت طبیعی

بعضی وقتا آب بصورت طبیعی آلوده میشه، مثل زمانی که آب ها بر اثر اومدن سیل گل آلود میشن که البته این نوع آلودگی با گذشت زمان از بین میره و آب دوباره زلال میشه.

آلودگی آب بدست انسان ها

بیشترین درصد آلودگی آب به دلیل فاضلاب هایی است که انسان وارد آب میکنن.

به بازمانده و مواد دور ریختنی که انسان ها وارد آب میکنن پساب یا فاضلاب میگن، که بیشتر این فاضلاب ها تجزیه ناپذیر هستن و تا مدت ها در آب باقی میمونن و باعث از بین رفتن آبزیان میشن. آبزیان از جمله ماهی ها منبع غذایی مهمی برای جانداران ساکن خشکی به حساب میان و با از بین رفتن ماهی ها زندگی بسیاری از موجودات ساکن خشکی به خطر میوفته.

فاضلاب ها به ۳ دسته صنعتی، کشاورزی و شهری تقسیم میشن.

فاضلاب های صنعتی بیشتر از کارخونه هایی هست که دستگاه تصفیه فاضلاب ندارن و فاضلاب تولیدی خودشون رو مستقیما وارد آب میکنن. حتی در مواردی مشاهده شده که فاضلاب منازل به داخل این منابع آبی ریخته میشه و منجرب به آلودگی آنها می شود که بسیاری از افراد متخصص در زمینه لوله بازکنی و تخلیه چاه توصیه می کنن برای خروج مسیر فاضلاب سیستم لوله کشی رو مجهز به اگو کنین.

کارخونه ها از ۲ راه آب رودخونه ها رو آلوده میکنن، مورد اول کارخونه هایی هستن که با وارد کردن آب داغ به داخل روخونه ها باعث افزایش دمای آب میشن که در نتیجه اکسیژن محلول در آب کم میشه. با کم شدن اکسیژن، ماهی های درون آب میمیرن.

مورد دوم کارخونه هایی که با وارد کردن نفت یا مشتقات اون آب رو آلوده میکنن. چگالی نفت کمتر از آب است و به همین دلیل، نفت بر روی آب باقی میمونه و علاوه بر آلوده کردن آب نمیذاره که اکسیژن وارد آب بشه. از مضرات دیگر نفتی که وارد آب شده این است که، نفت به بال و پر پرندگانی که بر روی آب شنا میکنن میچسبه و باعث از بین رفتن پرندگان میشه.

باقی مونده ی کود های شیمیایی و طبیعی که برای از بین بردن حشرات و آفات استفاده میشه، از راه باد و بارون از سطح زمین جدا شده و داخل آب میشن.

سم های کشاورزی که برای از بین بردن حشرات بکار برده میشن، محیط زیست رو آلوده کرده و بر روی بدن انسان و سایر جاندارن اثر میذاره. تحقیقات نشون داده که نوعی از سم های کشاورزی تا حدود ۲۰ سال در آب باقی میمونه. این نوع سم ها زندگی آبزیان رو به خطر میندازه و انسان رو نیز بیمار میکنه.

فاضلاب های شهری مانند فضولات انسانی، آب چرکین ناشی از شست و شوی لباس ها و ظروف، که بوسیله مصارف خانگی تولید میشن از طریق مردم شهر وارد جوی های آب میشن. این فاضلاب ها از طریق جوی های درون شهر به رود ها و رودخونه ها میریزن و باعث آلودگی آب میشن. باکتری ها و سموم موجود در آب آلوده توسط آبزیان جذب شده و ماهی گیران با خوردن و فروش این ماهی ها باعث بیماری های بیشتر میشن، همانند فاجعه ای که سال ۱۹۵۰ در اطراف خلیج میناماتا ژاپن اتفاق افتاد و عده زیادی بیمار شده و جان باختن. تحقیقات نشون داد که این بیماری عصبی بر اثر ریخته شدن فاضلاب های کارخانه شرکت چیسو به درون رودخانه بوده است.

رابطه آلودگی آب و سلامت انسان

بر اثر مصرف کوتاه مدت آب آلوده شاید تغییری در سلامت شما ایجاد نشود اما اگه همین آب آلوده رو در دراز مدت مصرف کنین، بیماری های مختلف سلامتی شما رو تهدید میکنه.

فلزات سنگین مانند سرب و جیوه که اغلب ناشی از فراورده های صنعتی هستن، موجب مسموم شدن آبزیان شده و اگه انسان هم این ماهی ها رو مصرف کنه دچار بیماری هایی مثل کاهش رشد، سرطان، بیماری های عصبی، سرکوب سیستم ایمنی بدن، مسمومیت شدید، عدم باروری و نقص در تولد میشه.

آلوده کننده های میکروبی نیز موجب بیماری هایی مانند حصبه، وبا و مرگ نوزادان میشه. همچنین باران اسیدی ناشی از آلودگی آب میتونه باعث از بین رفتن جنگل ها، دریاچه ها، رویه های ساختمون، پل ها، سد ها و آثار باستانی بشه.

آب آلوده محیط مناسبی برای رشد حشرات آلوده ای مانند مالاریا و آئدس هستن که به ترتیب باعث بیماری های مالاریا و تب دانگ میشن.

جلوگیری از آلودگی آب

درسته که نمیتونیم بطور کامل از آلودگی آب جلوگیری کنیم اما میشه با رعایت نکاتی روند پیشرفت اون رو به حد خیلی زیاد کاهش داد که در اینجا چند مورد از این روش ها رو میگیم.

دسته بندی شده در: آموزش, مجله, دانستنی ها

منبع مطلب : fanikara.com

مدیر محترم سایت fanikara.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

راههای جلوگیری از آلودگی آب

برخی دیگر از راههای جلوگیری از آلودگی آب

منبع مطلب : article.tebyan.net

مدیر محترم سایت article.tebyan.net لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

جواب کاربران در نظرات پایین سایت

مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر