موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ژنراتور خورشیدی قابل حمل

نویسنده : مسعود زمانی | زمان انتشار : 22 اسفند 1399 ساعت 11:14

سیستم ژنراتور خورشیدی قابل حمل چاتیز چه چیزهایی را می تواند روشن کند؟

پکیج شگفت انگیز تولید برق خورشیدی پرتابل یا قابل حمل با قابلیت تبدیل انرژی خورشیدی به برق 220 ولت شهری و برق 12 ولت فندکی با توان 100 وات با باتری های ژل داخلی ( 3000 وات با باتری های خورشیدی یا باتری های اسیدی خارجی ) بدون نیاز به هیچ وسیله دیگری و فقط با نور خورشید یا نور قوی محیط در اندازه ای کوچک و سبک با وزن 7 کیلوگرم.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

با این گجت جالب یک نیروگاه تولید برق قابل حمل خواهید داشت که بوسیله آن می توانید حتی در جاهائیکه انرژی برق وجود ندارد :

لامپ و چراغ روشن کنید

تلویزیون و رادیو یا پنکه را در وسط بیابان استفاده کنید و لذت ببرید

موبایل و لپ تاپ یا تبلت یا دوربینهای دیجیتالی و سایر لوازم شارژی را شارژ کنید

(حتماٌ نکات و شرایط استفاده از این کالا را در انتهای متن مطالعه کنید)

هنگام مسافرت، طبیعت‌گردی ،آفرود و پیک‌نیک مواقع زیادی پیش می‌آید که نیاز به یک ژنراتور قابل حمل جهت راه‌اندازی لوازم برقی مانند لپ‌تاپ، تلویزیون و غیره به شدت احساس می‌شود. با توجه به اقلیم آفتابی ایران با دارا بودن بیش از 300 روز آفتابی در سال، بهترین گزینه برای این مواقع ژنراتور خورشیدی است.همچنین هنگام بروز حوادث طبیعی مانند زلزله، طوفان یا سیل که دسترسی به برق شهری ناممکن می‌گردد، جهت شارژ لوازم الکترونیکی و برقی مورد نیاز مانند بی‌سیم، واکی‌تاکی، گوشی موبایل، چراغ اضطراری سایر لوازم مورد نیاز در این مواقع، ژنراتور خورشیدی یک وسیله ضروری و حتی حیاتی خواهد بود.این ژنراتور انرژی تابشی خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌نماید و برای شب و روزهای ابری، از باتری ذخیره‌کننده برخوردار می‌باشد.

سیستم ژنراتور خورشیدی قابل حمل 3000 واتی (حداکثر 3000 وات به کمک باتری های خارجی ) با قابلیت حمل راحت و آسان و قابل استفاده در محیط های بدون برق مثل ویلاهای جنگلی ، کلبه های ییلاقی ، سرزمینهای دوردست و بکر، مزارع و جنگلها،جزایر

بهترین وسیله برای مسافران، کوهنوردان ، طبیعت گردان، توریست ها ، غارنوردان ، محیط بانان و حافظان محیط زیست ، مرزبانان،رانندگان آفرود،شکارچیان ، نگهبانان،کارگاهها و کارخانجات،معدنچیان،کارشناسان و مسئولین میراث فرهنگی و آثار باستانی،امدادگران و کارکنان هلال احمر و نجات دهندگان،کشاورزان،روستائیان و عشایر ، کارگران محترم دامداری و مرغداری،پرسنل جهاد سازندگی و معماران و سازندگان اتوبان و جاده و امکانات در مناطق محروم و مناسب برای اردوهای تفریحی تحقیقاتی و چادرهای کمپینگ یا عشایری و مناطقی که کمبود برق دارند و سایر کسانی که می خواهند برای زمانهای کمبود یا عدم وجود برق بتوانند بوسیله این دستگاه معرفی شده تا 3000 وات برق تولید کنند.

با افزایش جمعیت زمین و مصرف بی رویه آب و بحران کم آبی و کمبود بارش سالیانه باعث کم شدن آب پشت سدهای آبی شده و در نتیجه پیامد آن کمبود برق تولیدی و قطع مداوم برق در فصلهای خشک میشود پس بهتر است به فکر شب هایی که برق ندارید باشید.

البته این سیستم ژنراتور خورشیدی قابل حمل یا پرتابل می تواند برای روستائیان و عشایری که گاهی اوقات در کوهها و جاهایی به سر میبرند که انرژی برق در آنجا وجود ندارد نیز مفید میباشد فقط کافیست روزها پنل خورشیدی این سیستم را در معرض نور خورشید قرار دهند و شبها از برق ذخیره شده در آن استفاده کنند.

حتمآ برنامه های بیر گریلز (Edward Michael Bear Grylls ) ماجراجوی معروف را دیده اید ، مردی که به همراه یک فیلمبردار زندگی در شرایط های سخت کوه و بیابان را تجربه می کند و سعی می کند راههای نجات از شرایط سخت را در برنامه های تلویزیونی خود یاد بدهد.

حال تصور کنید در اثر یک اتفاق یا حادثه در مکانی گیر می افتید (حادثه هایی مثل زلزله و سیل و طوفان یا گم شدن در جنگل و بیابان خبر نمی کنند) که نیاز به روشن کردن چراغ یا لامپ برای علامت دادن جهت نجات خود دارید و یا با شارژ کردن گوشی موبایل میتوانید درخواست کمک نمائید ، یا با شارژ کردن دستگاه GPS یا مکان یاب ماهواره ای می توانید مسیر را پیدا نموده وخودتان و دوستان یا اطرافیان یا خانواده خود را از مرگ حتمی نجات دهید.

در اینجا این مولد برق خورشیدی بینظیر عین یک وسیله اضطراری و امدادی و کمکی میتواند به شما کمک کند که جالبی آن این است که حتی بدون وجود برق ، انرژی آنرا می توانید روزها از طریق نور آفتاب و صفحه سولار تامین کنید.

البته این وسیله فقط برای مواقع اضطراری نیست ، هرکجا که وجود برق حتی مقدار زیاد تا 3000 وات داشته باشید این دستگاه می تواند کمک فراوانی به شما کند. می توانید وسایلی مانند یخچال، فریزر، پنکه، ماشین لباسشویی، لامپ، تلویزیون، آبموه گیری، چرخ گوشت، شارژ لپتاب و گوشی و دوربین و … را به کمک این دستگاه روشن نمایید. این وسیله کارایی خود را در اوج کیفیت به شما نشان خواهد داد.

پس این ژنراتور خورشیدی هر زمانی که شما نیاز به وجود پریز برق با برقی معمولی تا 100 وات در موقعیت های قابل حمل و تا 3000 وات در موقعیت های ثابت مانند خانه یا محل کار دارید به کمک شما خواهد شتافت.

این سیستم ژنراتور خورشیدی سیار تولید برق سازگار با محیط زیست به جهت استفاده از انرژی های سبز سالم مثل انرژی خورشیدی است.

این پکیج پرتابل تولید برق خورشیدی خیلی کارآمد و مفید است و به درد خیلی ها میخورد . شما می توانید هر زمانی که در جائیکه انرژی الکتریسیته وجود ندارد نیاز به برق داشتید از این دستگاه بهره بگیرید و از بابت انرژی داخل آن نگران نباشید چون علاوه بر اینکه ساعتها جوابگوی نیاز شما خواهد بود هر زمان هم که شارژ آن رو به اتمام است می توانید با گذاشتن زیر نور خورشید آنرا دوباره شارژ کنید.

با خرید این وسیله از شرکت تابان گستر آرمان چاتیز جهرم هم اینکه سالها بدون صرف هزینه ای برق پرتابل و سیار داشته باشید و هم اینکه با مصرف انرژی های سبز و عدم به هدر دادن انرژی های تجدید ناپذیر نقشی هر چند کوچک در جهت سالم سازی کره زمین و رفاه آیندگان داشته باشید.

یکبار هزینه ، سالها استفاده مفید و موثر

یک پک آل این وان (All in One) با قطعاتی از قبیل پنل خورشیدی درجه یک و 100 وات باتری داخلی ژل،کنترلر شارژ درجه یک و ژنراتور خورشیدی ، همه و همه در یک پکیج و کیف دستی قابل حمل

بهره گیری از لوازمی با طول عمر بالا،غیر از باتری بقیه لوازم این پکیج در صورت رعایت شرایط استفاده حداقل عمر 20 ساله دارند.

البته امتیاز و حسن دیگر این مدل این است که برای مصارف زیاد برای مثال برای روشن نمودن همزمان یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و … می توانید باتری های لید اسید UPS یا باتری های ژل خورشیدی را با دستگاه به راحتی موازی کنید که این امکان در هیچکدام از سیستم های خورشیدی قابل حمل مشابه در بازار وجود نداشته و یک مزیت رقابتی نسبت به بقیه محصولات موجود در بازار محسوب می شود.

باتری مورداستفاده در سیستم های برق خورشیدی به علت استفاده مداوم هر روزی از آنها در درجه اول باید دارای طول عمر بالا باشند. به طور کل طول عمر یک باتری بر حسب تعداد سیکل شارژ و دشارژ و میزان سطح دشارژ باتری بیان میشود. به عنوان مثال طول عمر یک باتری AGM در سطح دشارژ 5۰ درصد در حدود ۱۵۰۰ سیکل بیان میشود. در سیستم های  برق خورشیدی باتری ها در طول روز توسط پنل شارژ و در طول شب توسط مصرف کننده دشارژ میشوند. لذا هر شبانه روز یک سیکل شارژ و دشارژ برای باتری محسوب میشود. در نتیجه طول عمر باتری مذکور برابر ۱۵۰۰ روز که در حدود ۴ سال خواهد بود. البته اگر شرایط و نکات استفاده را رعایت کنید (در انتهای متن توصیه ها و نکاتی در این مورد توضیح داده ایم) باتری ها بیش از 4 سال دوام خواهند آورد و در نهایت شاید افت کارآیی داشته باشند که در آن موقع هم با صرف هزینه ای کم دوباره برای چندین سال دیگر بدون نگرانی از این وسیله استفاده کنید.

ژنراتور قابل حمل چاتیز در حین سادگی و کوچکی و وزن سبک، قدرتمند و قوی است. این ژنراتور سبک و قدرتمند فقط 7 کیلوگرم وزن دارد. از 100 وات/ساعت باتری ژل داخلی و اینورتر 3000 واتی شبه سینوسی (جریان لحظه ای 6000 واتی ) می تواند تا 80 درصد ظرفیت باتری شما را در حداکثر خروجی خالی کند. در مجموع 13.8 ولت 10 آمپر توان تنظیم شده DC از درگاه سبک سیگاری به شما این امکان را می دهد تا از ظرفیت کامل باتری خود با دستگاه های 12 ولت سنتی مانند یخچال های قابل حمل، پمپ های آب و سایر وسایل DC استفاده کنید. بنابراین شما می توانید ده ها دستگاه و لوازم خانگی را در هر کجا که بخواهید روشن کنید.

همچنین 2 عدد پورت DC در جلوی دستگاه تعبیه شده که به شما این امکان را میدهد تا بتوانید انواع دستگاه هایی که با برق DC کار میکند را به کار بیاندازید. 4 عدد پورت USB دو آمپری ایده آل برای شارژ کردن گوشی و روشن کردن LED های USB دار در جلوی دستگاه تعبیه شده است.

با استفاده از 100 وات باتری ژل داخلی که درون دستگاه تعبیه شده است شما می توانید لامپ های خود را روشن کنید یا گوشی خود را در شرایط قابل حمل شارژ نمایید. همچنین برای توان های بالاتر از 100 وات تا 3 کیلو وات می توانید دستگاه را با باتری های معمولی همانند باتری اسیدی، باتری ماشین و یا باتری های خشک یا باتری های خورشیدی (ژل) موازی کرده و به راحتی از دستگاه استفاده کنید. برای این منظور یک کابل رابط برای متصل کردن دستگاه به باتری، روی دستگاه قرار دارد که به راحتی می توانید باتری های خود را به دستگاه متصل کرده و از توان های بالاتر استفاده کنید.

کار کردن با دستگاه بسیار ساده می باشد. فقط کافی است که دکمه مربوط به برق 220 ولت روی دستگاه را بفشارید تا دستگاه روشن شود. سپس می توانید دستگاه برقی خود را به پریز تعبیه شده روی دستگاه متصل کرده و از دستگاه استفاده نمایید. همچنین در صورت استفاده از برق 12 ولت می بایست دکمه مربوط به برق 12 ولت را فشار دهید تا پورت های USB و کانکتورهای DC و پورت سیگاری برق دار شده و سپس می توانید از دستگاه استفاده نمایید.

دستگاه را می توانید به چند روش مختلف شارژ نمایید. 1- به وسیله پنل های خورشیدی 2- به وسیله برق شهر 3- به وسیله باتری اتومبیل و ..
درون دستگاه یک کنترل شارژ برای شارژ باتری ها طراحی شده است که به راحتی می تواند باتری های شما تا 1200 آمپر را به کمک پنل های خورشیدی یا بوسیله برق شهری شارژ نماید. برای این منظور کافی است که کابلی که از پنل های خورشیدی خارج شده را به دستگاه متصل کرده و منتظر بمانید تا باتری ها به طور اتوماتیک در کوتاه ترین زمان ممکن شارژ شوند. همچنین در صورتی که دسترسی به پنل های خورشیدی ندارید یا میخواهید باتری ها سریعتر شارژ شوند، می توانید دستگاه را به برق شهری متصل کرده تا باتری ها به طور اتوماتیک شارژ شوند.

یکی از مزیت های استفاده از این ژنراتور سبک و قابل حمل، امنیت آن است به طوری که حتی در حین استفاده از دستگاه، دچار برق گرفتگی نخواهید شد. برای مثال فرض کنید به یک منطقه ای که فاقد برق شهری است رفته اید و می خواهید از دریل یا پنکه خود استفاده کنید. در حالی که دریل خود را به ژنراتور متصل کرده اید و مشغول سوراخ کردن دیوار هستید، اگر یک شی فلزی نوک تیز را به درون یکی از پریزهای دستگاه فرو کنید، دچار برق گرفتگی نخواهید شد. حتی اگر دست های شما نیز خیس باشد و با دست های خیس یک شی فلزی را به درون پریزهای برق فرو کنید، دچار برق گرفتگی نخواهید شد که این یک مزیت رقابتی نسبت به دستگاه های مشابه موجود در بازار می باشد.

package-collection.png

خصوصیات دستگاه تولید برق خورشیدی چاتیز:

IMG_20201117_151825.jpg

  • مناسب برای استفاده در هرمکان و هر زمان
  • حمل راحت
  • ایمن و مطمئن
  • ساخته شده و ترکیبی از قطعات درجه یک با کیفیت عالی
  • دارای ثبت اختراع از اداره ثبت اختراعات ایران و آمریکا

با خرید پکیج چه چیزهایی دریافت میکنید؟

IMG_20201117_152546.jpg

    • ژنراتور خورشیدی قابل حمل 3000 واتی چاتیز
    • 370 وات پنل خورشیدی پلی کریستال تابان
    • کابل شارژر استاندارد برای شارژ کردن دستگاه در منزل توسط برق شهری
    • لامپ LED یو اس بی دار
    • کابل اتصال پنل خورشیدی 
    • کابل اتصال باتری 
    • دفترچه راهنما

مشخصات فنی

IMG_20201117_152201.jpg

IMG_20201117_153508.jpg

  • باتری: 100 وات-ساعت ژل
  • تبدیل برق یا اینورتر AC: دارای اینورتر 3000 واتی موج شبه سینوسی  مداوم (6000 وات جریان لحظه ای)
  • خروجی برق: سه عدد پریز با برق 220 ولت AC 
  •  یک عدد سوکت سیگاری با برق 12 ولت  DC 
  • دو عدد خروجی برق رگوله شده 13.8 ولتی DC: زمان و ثبات دستگاه های 12 ولت را افزایش می دهد
  • چهار عدد خروجی USB دو آمپری: مناسب برای شارژ تلفن همراه و سایر دستگاه هایی که با USB کار میکنند مانند لامپ های USB دار
  • صفحه LCD: دارای صفحه LCD برای نمایش درصد شارژ باتری ها و میزان ولتاژ و آمپراژ خروجی
  • شارژر: می توانید از چندین منبع انرژی بطور همزمان برای شارژ باتری ها استفاده کنید ( ورودی پنل خورشیدی 14.90 ولتی، ورودی شارژر برق شهر استاندارد / ورودی شارژر اتومبیل )
  • گسترش باتری ها: دارای 100 وات باتری ژل درون دستگاه و قابلیت موازی کردن با تعداد بیشتر باتری بسته به نیاز مصرفی شما. 
  • کنترل شارژ MPPT: ورودی پنل خورشیدی 14.90 ولتی، حداکثر نرخ شارژ باتری 100 آمپری
  • زمان شارژ: بسته به تعداد پنل های خورشیدی و باتری ها بین 8 تا 10 ساعت
  • رنگ بدنه: مشکی 
  • جنس بدنه: گالوانیزه و پلکسی گلاس
  • اندازه پنل خورشیدی: 1956 × 992 × 40 میلی متر
  • وزن پنل خورشیدی: 22 کیلوگرم
  • اندازه ژنراتور: 40*30*30 سانتی متر
  • وزن ژنراتور: 7 کیلوگرم
  • گارانتی: یکسال

ژنراتور خورشیدی چاتیز چگونه کار میکند؟

%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C.jpg

%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C12.jpg

%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C-3-848x800.jpg

%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C-4-800x800.jpg

1- مطابق تصویر (شماره 1) ابتدا کلید برق 220 ولت را روشن نمایید تا بتوانید از دستگاه استفاده کنید.

2- اکنون می توانید وسایل برقی خود را به دستگاه متصل کنید (شماره 2) و بدون استفاده از باتری خارجی، از دستگاه تا 100 وات بر ساعت استفاده کنید.

3- برای شارژ دستگاه به وسیله پنل خورشیدی، ابتدا یک طرف کابل خورشیدی را به پنل و طرف دیگر آن را به دستگاه (شماره 3) متصل نمایید تا دستگاه به طور خودکار شارژ شود.

4- در جلوی دستگاه 4 عدد پورت USB طراحی شده است (شماره 4) که می توانید از آنها برای روشن کردن لامپ های LED یو اس بی دار یا به منظور شارژ تلفن همراه خود استفاده کنید. بدین منظور ابتدا می بایست کلید برق 12 ولت (شماره 5) را روشن نمایید تا بتوانید از USB ها استفاده کنید.

5- همچنین یک عدد پورت سیگاری (شماره 6) در جلوی دستگاه تعبیه شده است که از این پورت می توان به منظور برق رسانی برای برخی دستگاه هایی که از پورت سیگاری بهره می برند استفاده کرد.

6- دو عدد پورت DC (شماره 7) نیز جلوی دستگاه تعبیه شده است که می توانید برای روشن کردن تلویزیون هایLCD وLED و … استفاده کنید.

7- LCD موجود جلوی دستگاه (شماره 8) اطلاعاتی از قبیل ولتاژ باتری های داخلی و خارجی، ولتاژ پنل خورشیدی، خروجی برق شهری و … اطلاعاتی از این قبیل را نمایش می دهد.

8- در طول شب که هیچگونه خورشیدی وجود ندارد و وقتی نیاز به برق بالاتر از 100 وات دارید برای مثال می خواهید جاروبرقی 1200 واتی خود را روشن کنید و به صورت همزمان یخچال خود را نیز روشن نمایید. در این صورت باید دستگاه را با باتری خارجی موازی کنید. ابتدا می بایست یک طرف کابل باتری را به دستگاه وصل کنید. روی دستگاه دو عدد پیچ تعبیه شده است. کابل قرمز را به پیچ قرمز (شماره 9) و کابل سیاه را به پیچ سیاه (شماره 10) وصل کنید.

9- انتهای سوسماری کابل قرمز را به قطب مثبت باتری (شماره 11) و انتهای سوسماری کابل سیاه را به قطب منفی باتری (شماره 12) وصل کنید.

10- اکنون شما آماده استفاده از هر وسیله پرمصرف مانند ماشین لباسشویی، جاروبرقی، دستگاه قهوه ساز و غیره می باشید.

11- چنانچه می خواهید باتری های داخلی دستگاه را به وسیله شارژر و به کمک برق شهر شارژ نمایید، در پشت دستگاه پورتی تعبیه شده است (شماره 13) یک طرف کابل را به این پورت و طرف دیگر آن را به برق شهری متصل نمایید. توجه داشته باشید برای استفاده از این پورت می بایست دکمه قرمز کنار آن را روشن نمایید ( شماره 14)

12- اگر حین کار با دستگاه، برق اتصالی کرد و دستگاه خاموش شد، یکبار کلید برق 220 ولت (شماره 1) را خاموش و روش کنید تا دستگاه مجددا راه اندازی شود و چنانچه بر اثر اتصالی فیوز پرید، کلید فیوز تعبیه شده پشت دستگاه را (شماره 15) بالا ببرید تا دستگاه مجددا راه اندازی شود.

ژنراتور قابل حمل چاتیز چه چیزهایی را می تواند روشن کند؟

ژنراتور خورشیدی چاتیز تقریبا می تواند هر چیزی را در هر مکانی روشن کند.

تلفن همراه هوشمند 50+ بار
دوربین فیلمبرداری گوپرو 165+ بار
تبلت 37+ بار
لپتاب 17+ بار
یخچال 17+ ساعت
تلویزیون ال سی دی 32 اینچ 10 ساعت 

لامپ 100 وات 10 ساعت
لامپ کم مصرف 15 واتی 66 ساعت
شارژ ترازو میوه فروشی
پمپ هوا، آبگرمن و فیلتر آکواریوم
دریل معمولی
پنکه چرخان
ضبط صوت
CD Changer
رادیو-دستی
ویدیو سی دی
آیفون تصویری
پلی استیشن
تلفن و فکس
کیس کامپیوتر
چاپگر
مخلوط کن (شیرموز)
کولر آبی کوچک
پیام گیر تلفن و فکس
همزن
هود آشپزخانه
گوشت کوب برقی کوچک
ماشین ریش تراش
مینی فریز
دریل چکشی تا 5 کیلو
چای ساز
کیس کامپیوتر به همراه چاپگر رنگی یا لیزری
اسنک ساز
سرخ کن
سشوار
مخلوط کن (7 کاره)
چرخ گوشت
بخاری برقی 1000 وات
جارو برقی 1000 وات
کیک پز قابلمه ای
غذاساز
توستر
آب میوه گیری
ساندویچ میکر
قهوه جوش
گوشت کوب برقی
سبزی خورد کن
کتری برقی
پکیج شوفاژ
بخاری برقی دو شعله
بخاری برقی سه شعله
جارو برقی 1400 وات
چرخ خیاطی خانگی
اتو 1200 وات
پلوپز
چرخ گوشت
کولر آبی بزرگ
فر برقی
ماکروویو
چرخ خیاطی صنعتی
آرام پز
زود پز
سماور برقی
کباب پز
ماشین لباسشویی
ماشین ظرفشویی
دریل چکشی تا 16 کیلو
اتو پرسی
جارو برقی کف شور
بخار شوی
جارو شارژی
قهوه جوش بزرگ
چمن زن
پمپ آب کوچک
درب بازکن پارکینگی
جک پارکینگی
بالابر درب کرکره ای
بالابر طبقه ای
فرز صنعتی

روش استفاده از دستگاه

کار با این ژنراتور خورشیدی قابل حمل بسیار راحت می باشد. کافی است کلید روشن کردن برق 220 ولت را بر روی دستگاه بفشارید تا دستگاه روشن شود. سپس می توانید وسایل برقی خود را شامل تلویزیون، پنکه، دریل و … به دستگاه متصل کرده و از آن استفاده نمایید. فقط توجه داشته باشید که بدون باتری های خارجی شما مجاز به استفاده بیشتر از 100 وات نمی باشید. برای مثال شما می توانید از 2 عدد لامپ 3 واتی به مدت 15 ساعت استفاده کنید یا از یک لامپ 100 وات به مدت 1 ساعت استفاده نمایید. توجه داشته باشید چنانچه میزان مصرف شما بیشتر از 100 وات باشد، دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش شده تا از آسیب دیدن احتمالی جلوگیری شود. برای شارژ باتری های داخلی به دو روش می توانید عمل کنید:
1- یک سر کابل شارژ برق شهری را به دستگاه و سر دیگر آن را به پریز برق متصل کرده و از برق شهری برای شارژ باتری های داخلی استفاده کنید. مدت زمان لازم برای شارژ شدن باتری های داخلی دستگاه به کمک برق شهر حدود 6 تا 7 ساعت خواهد بود.
2- یک سر کابل شارژ خورشیدی را به پنل خورشیدی و سر دیگر آن را به دستگاه متصل نمایید تا دستگاه به کمک خورشید در طول روز شارژ شود. مدت زمان لازم برای شارژ شدن باتری های داخلی دستگاه به کمک خورشید حدود 8 تا 10 ساعت می باشد.

چنانچه نیاز به برق بیشتر از 100 وات دارید، می توانید دستگاه را با باتری های موجود در بازار موازی کنید. بالای دستگاه دو عدد پیچ تعبیه شده است که یکی با رنگ قرمز و دیگری به رنگ مشکی می باشد. رنگ قرمز به معنی قطب + و رنگ مشکی به معنی قطب – می باشد. یک سر کابل مشکی مخصوص باتری که به شکل دایره می باشد را به کمک پیچ و مهره ای که به همراه دستگاه ارسال می شود به پیچ مشکی دستگاه وصل کنید و یک سر کابل باتری قرمز را نیز به پیچ قرمز دستگاه متصل نمایید. سر سوسماری کابل مشکی را به قطب منفی (-) باتری و سر سوسماری کابل قرمز رنگ را به قطب مثبت (+) باتری متصل نمایید تا باتری ها با دستگاه موازی شوند. به همین راحتی می توانید دستگاه های بیشتری مانند تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و … را به طور همزمان روشن کنید و استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که با افزایش میزان مصرف شما، تعداد باتری های شما نیز باید افزایش پیدا کنند. به عنوان مثال با یک عدد باتری 12 ولت 100 آمپری انتظار روشن ماندن تلویزیون و یخچال برای مدت های طولانی را نداشته باشید. تعداد و نوع باتری هایی که باید برای این دستگاه استفاده کنید بسته به میزان مصرف شما متفاوت است که در زیر روش محاسبه تعداد و نوع باتری ها را توضیح خواهیم داد.

برای شارژ تلفن همراه خود به کمک کابل USB می توانید از پورت های USB تعبیه شده جلوی دستگاه استفاده کنید اما قبل از آن می بایست کلید روشن کردن برق 12 ولت که جلوی دستگاه تعبیه شده است را بفشارید تا چراغ های USB روشن شوند سپس پورت ها آماده استفاده خواهند بود.

همچنین یک عدد پورت سیگاری DC نیز جلوی دستگاه تعبیه شده که از این پورت می توان به منظور برق رسانی برای برخی دستگاه هایی که از پورت سیگاری بهره می برند استفاده کرد.

دو عدد پورت DC نیز جلوی دستگاه تعبیه شده است که می توانید برای روشن کردن تلویزیون های LCD و LED و … استفاده کنید.

LCD موجود جلوی دستگاه اطلاعاتی از قبیل ولتاژ باتری های داخلی و خارجی، میزان آمپراژ مصرفی توسط دستگاه های شما و اطلاعاتی از این قبیل را نمایش می دهد.

شرایط کالای دارای ضمانت

1- اعتبار ضمانت نامه دستگاه از تاریخ ثبت سریال دستگاه در سایت به مدت یکسال می باشد. ثبت سریال دستگاه در سایت برای ضمانت الزامی می باشد.
2- داشتن کارت ضمانت
3- کالای معیوب تنها پس از تست و تایید عیب و ایراد توسط کارشناسان شرکت تابان گستر آرمان چاتیز با کالای سالم تعویض خواهد شد.

موارد خارج از ضمانت

1- نداشتن کارت ضمانت
2- مخدوش بودن پلمپ دستگاه
3- عدم ثبت سریال دستگاه در سایت
4- هرگونه ضربه فیزیکی، شکستگی، خراشیدگی، تاب برداشتن، زنگ زدگی و سوختن بر اثر ریختن آب بر روی دستگاه
5- انجام هرگونه تعمیرات و دستکاری توسط افراد غیرمجاز

نکات مهم

الف) خریدار موظف است در حفظ و نگهداری از دستگاه کوشا باشد و آن را به دور از دسترس کودکان قرار دهد.
ب) دستگاه به صورت پلمپ شده تحویل خریدار می گردد و خریدار به هیچ عنوان حق ندارد دستگاه را حتی در صورت خرابی باز نماید. در غیر اینصورت گارانتی محصول باطل می شود.
ج) خریدار می بایست دستگاه را حتی الامکان در فضای باز یا در محلی که هوای کافی برای رد شدن بین دستگاه وجود داشته باشد قرار دهد و از قرار دادن پارچه، نایلون و امثال آن بر روی دستگاه خودداری نماید.
د) بودن دستگاه در زیر نور آفتاب به خودی خود مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی کند اما قرار گرفتن دستگاه در زیر آب باران باعث خرابی و سوختن می گردد. پس به هیچ وجه دستگاه را در زیر باران قرار ندهید و بر روی آن آب نریزید. در صورت آب ریختن روی دستگاه و یا قرار گرفتن در معرض باران و سوختن دستگاه، فروشنده هیچگونه مسئولیتی در قبال دستگاه نداشته و گارانتی شامل آن نمی شود و خریدار می بایست برای تعمیر دستگاه مبلغی به فروشنده پرداخت نماید.

ژنراتور خورشیدی قابل حمل چاتیز را چگونه نصب کنیم؟

شرکت تابان گستر آرمان چاتیز جهرم، اولین تولید کننده ژنراتور خورشیدی سبک و قابل حمل در ایران می باشد. ژنراتور های دیزلی و بنزینی کثیف، سنگین و قدیمی خود را با ژنراتور خورشیدی و سبز و قابل حمل چاتیز جایگزین کنید و با سیستم های خورشیدی ناکارآمد، گران، بزرگ و سنگین خداحافظی کنید.

کار با دستگاه بسیار آسان و راحت است و نیاز به توضیح خاصی ندارد. نیازی به نصب دستگاه ندارید و تمام مراحل توسط یک بچه 5 ساله نیز قابل انجام است. در اینجا ما تمام مراحل را با فیلم به شما نشان داده ایم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: chatiz.co



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر