موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش رایگان اکسل در حسابداری

آموزش رایگان اکسل در حسابداری

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 02 اسفند 1399 ساعت 09:23

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش اکسل

تسلط در اکسل فقط ساخت چند جدول مهم و یادگیری چند فرمول تکراری نیست!

به نام خدا و سلام به شما دوست عزیز، معمولا وقتی از اکسل صحبت به میان می آید حسابداران اغلب در دو دسته قرار می گیرند دسته اول که یادگیری اکسل آنها فقط به بازکردن اکسل و عملیات ضرب و جمع و چند فرمول خیلی ساده ختم می شود . در حقیقت این افراد مقدمات اکسل را هم نمی دانند و دسته دوم که جمعیت بیشتری را پوشش می دهد کار با چند جدول آماده مانند حقوق و دستمزد، استهلاک، بهای تمام شده و …. را می دانند. ولی واقعیت این نیست. یک حسابدار باید در اکسل صفر تا صدی باشد نه بخاطر آزمون استخدامی در محل و یا موسسه دیگر بلکه بخاطر سرعت دادن به کارش و به تبع آن عملکرد مطلوب این فرآیند باید تمامی اجزای این نرم افزار کاربردی را بداند .

داشتن نظم در اجرای کارهای مالی یک از ارکان های مهم سیستم حسابداری منسوب می شود و در کنار سرعت بسیار بالایی که به روند کار می دهد و باعث شیک شدن کلیه فرآیندهای امور مالی می شود. برقراری نظم و شیک شدن باعث تمرکز بیشتر شما در ثبت و کنترل کلیه رویدادهای مالی خواهد . بدین ترتیب شما خیلی خوب می توانید برای بروزرسانی اسناد برنامه ریزی کنید.

نقش پررنگ در رزومه با آموزش اکسل

گذراندن دوره های مقدماتی و پیشرفته آفیس ، به خصوص word , Excel یکی از آیتم های مهم در رزومه شغلی حسابدارن به شما می رود و در کنار مهارت هایی که به کاربران یاد می دهد و به عنوان یک امتیاز قابل قبول در ارجاع کار به آنها خواهد بود . آموزش اکسل برای همه حسابداران توصیه می شود و حرفه ای های این رشته به صورت کاملاً پیشرفته  از امکانات این نرم افزار استفاده می کنند و برخی از آنها به موفقیت های چشمگیری نائل آمدند . در دیگر کشورها حسابداران دوره های برنامه نویسی اکسل را در چند مرحله پشت سر می گذارند و در کنار تدریس این رشته بازار کار خوبی را برای خود راه اندازی کرده اند. در ایران هم کار با قسمتهای مهم و پرکاربرد اکسل در رشته حسابداری باعث بوجود آمدن راه حل ها و تکنیک هایی شده است که باعث سرعت داشتن در اداره امور مالی می شود .

3.png

شما با تسلط بر اکسل می توانید مهمترین فایل ها و جداول اکسل را بسازید و همینطور از خلاقیت فردی هم بهره خواهید برد. برخی از طرح های مورد پسند حسابداری در اکسل شامل موارد زیر است :

  • تهیه و تنظیم مهمترین صورتهای مالی مانند ترازنامه ، سود وزیان و جریان وجو نقد
  • تنظیم جداول مکمل مانند لیست حقوق و دستمزد و استهلاک و …
  • تنظیم کاربرگ های مهم حسابرسی
  • جمع آوری مدارک ناقص در نبود نرم افزار حسابداری به صورت منظم
  • استفاده از توابع اکسل که فرمولهای مهمی به صورت پیش فرض در آن تعریف شده است
  • کنترل انبار و شمارش موجودی کالا
  • لیست کردن رویدادهای مالی بصورت فایل های جداگانه
  • طبقه بندی و Sort کردن داده ها به عناوین دلخواه
  • تنظیم صورت مغایرت بانکی

یکی از ویژگیهای خیلی خوب اکسل ،کارانداختن فکر است مانند شطرنج . یعنی اگر شما بتوانید کارکردن با اکسل را تمرین کنید به گونه ای به آن عادت می کنید که تمامی امورات کاری و روزمره و حتی زندگی خود را با آن انجام می دهید و همین تکرار در اجرای برنامه و نیاز شما به امکانات آن ، باعث خواهد شد در کنار گذراندن دور های کاربردی و تکرار و تمرین شما در استفاده بهینه از آن ، شما را به یک فرد حرفه ای در تکنیک های این برنامه کاربردی تبدیل نماید.

اکسل برای همه

اکثرا تصور میکنند که اکسل برای حسابداران است ولی اینطور مزایای استفاده از اکسل به قدری زیاد است که همه را در بر میگیرد. کارمند فروشی که اکسل را خوب بلد باشد به راحتی میتواند حجم کاری خود را کم کند فعالیت های خود را مدیریت کند و  سرعت عمل خود را در کار بهبود بخشد و برای موفقیت خود اقدام کند. پس اکسل مختص حرفه ایی خاص نیست و همه میتوانند کارهای روزمره خود را برای مدیریت بهتر در اکسل وارد کنند.

برای آشنایی بیشتر شما با ترفندهای اکسل به صورت تصویری ،یک مجموعه ۱۰ قسمتی از آموزش ویدئویی برخی نکات و تکنیکهای مهم اکسل تهیه شده است ، ه شما می توانید هر قسمت را بصورت جداگانه دانلود کنید و پس از مشاهده فیلم ،  مانند توضیحات مدرس ، تمرین کنید. امید است بتوانید حرکت مفیدی برای ارتقاء سطح دانش  و پیشرفت خود بردارید.

قسمت اول آموزش تصویری اکسل 

قسمت دوم آموزش تصویری اکسل 

قسمت سوم آموزش تصویری اکسل 

قسمت چهارم  آموزش تصویری اکسل 

قسمت پنجم آموزش تصویری اکسل 

قسمت ششم  آموزش تصویری اکسل 

قسمت هفتم آموزش تصویری اکسل 

قسمت هشتم  آموزش تصویری اکسل 

قسمت نهم آموزش تصویری اکسل 

قسمت دهم  آموزش تصویری اکسل 

تهیه و تنظیم : جواد عوض زاده

موارد بیشتر مرتبط با این پست در سایت  ما

https://persianhesab.com/with-practical-tips-work-in-excel-faster-and-more-accurate/

https://persianhesab.com/%D8%AA%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%84-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%9F%D8%9F%D8%9F/

https://persianhesab.com/%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%A8%DB%8C/

https://persianhesab.com/excell-exe/

https://persianhesab.com/excel/

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: persianhesab.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر