موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

توصیف زیبا در مورد شب یلدا

توصیف زیبا در مورد شب یلدا

نویسنده : مسعود زمانی | زمان انتشار : 22 اسفند 1399 ساعت 12:36

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مجله اینترنتی دلخوشی: شب یلدا یکی دیگر از موضوعات جذاب و جالب برای نوشتن انشاء است. با اتمام فصل پاییز می توانید موضوع انشا درباره شب یلدا را انتخاب کنید و یک انشای زیبا در مورد شب یلدا بنویسید. در این مطلب یک نمونه انشاء درباره یلدا برای شما عزیزان آماده کرده ایم که می تواند ایده خوبی برای شما به منظور نوشتن انشا یلدا باشد. همچنین یک مقاله بسیار کامل و جامع به عنوان تحقیق شب یلدا و درباره آداب و رسوم شب یلدا در استان های مختلف ایران را مطالعه کنید و با آیین و فرهنگ شب یلدا در استان های ایران بیشتر آشنا شوید.


حتما بخوانید:

انشاء در مورد عید نوروز

انشاء در مورد فصل پاییز

انشاء در مورد فصل زمستان

انشاء در مورد ماه رمضان

انشاء در مورد جشن عید نوروز

انشاء در مورد سیزده آبان و روز دانش آموز


متن انشا درباره شب یلدا:

شب یلدا بلندترین شب سال و آخرین شب از فصل پاییز است. یلدا را دختر پاییز می نامند. ایرانیان این شب را جشن می گیرند و جشن شب یلدا از دیرباز در فرهنگ ما ایرانیان جایگاه خاصی دارد. در این شب اقوام و دوستان و آشنایان گرد هم جمع می شوند و بلندترین شب سال را که مقدمۀ شروع زمستان نیز هست، جشن می گیرند. پدربزرگ ها و مادربزرگ ها برای نوه ها و کوچکترها از قصه های شب یلدا می گویند. همه از این دورهمی لذت می برند، می گویند و می خندند و فال حافظ می گیرند و به این بهانه فاتحه ای نیز نثار روح حافظ می کنند.

در شب یلدا بچه ها لباس های مخصوص این شب که اغلب به رنگ های قرمز، سبز، زرد و نارنجی است به تن می کنند که یادآور رنگ های پاییزی و نمادهای شب یلدا مثل هندوانه، انار، خرمالو و برگ های زرد و نارنجی پاییزی اند.

در این شب خوراکی هایی مثل هندوانه، انار، خرمالو، باقالی، آجیل، ازگیل، سیب و پرتقال و انواع کیک و شیرینی تهیه می شود و با این خوراکی ها از مهمانان پذیرایی می شود و با خوردن این میوه ها که نمادهای تابستان و پاییز هستند و حرارت و شادی و زایش را به یاد می آورند، به طور نمادین با تابستان و پاییز خداحافظی می کنند.

معمولا در شب یلدا که آن را شب چله نیز می نامند، کوچکترها در منزل بزرگترهای فامیل جمع می شوند و بزرگترها میزبان کوچکترها هستند و مثل همیشه مهربانی خود را به کوچکترها ارزانی می کنند.

در این شب بهتر است به بچه ها هدیه بدهیم و با گرمای خاطره ای خوش، آنها را راهی سرمای زمستان کنیم تا در تمام طول زمستان با یادآوری آن دلهایشان از شادی، لبریز از عشق و گرمی شود.

یلدا بهانه ای است برای خوب بودن و چقدر خوب است که در این شب نیازمندان را نیز فراموش نکنیم و برای تهیۀ لوازم و خوراکی و لباس شب یلدا، از طریق خیریه ها و یا به طور مستقل مشارکت داشته باشیم و دل عزیزان نیازمند را نیز شاد کنیم. چرا که شادی واقعی، زمانی اتفاق می افتد که در شاد کردن دل دیگران نیز کوشیده باشیم و سهمی هرچند اندک داشته باشیم.

برخی از خیرین در این شب سری به سرای سالمندان و مراکز بهزیستی می زنند و شادی شب یلدای خود را با عزیزانی که ساکن این مراکز هستند، تقسیم می کنند، برای آنها برنامه های شاد تدارک می بینند، هدیه می دهند و به دلهای خسته نور امید می پاشند.

یلدا هرچند که طولانی باشد، مثل شب های دیگر سال می گذرد و تمام می شود و می رود که سال بعد دوباره بیاید! در این شب، شاد بودن و شادکردن را فراموش نکنیم. خوب بودن و خوبی کردن یادمان نرود و یادمان باشد عمر انسان فقط با همین خوبی کردن هاست که پربرکت و طولانی خواهد شد.

اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر