موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

قیمت سفت کاری ساختمان در اصفهان سال 99

نویسنده : معین | زمان انتشار : 10 بهمن 1400 ساعت 13:49

هزینه سفت کاری و نازک کاری در اصفهان

هزینه سفت کاری و نازک کاری در اصفهان و به صورت کلی هزینه ساختمان سازی در اصفهان در چند سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد چرا که در این سال طبق گفته متخصصان هزینه دریافت پروانه ساختمانی ۳۰ درصد و هزینه بیمه تامین اجتماعی ۱۵ درصد افزایش داشته اند که این مسائل به خوبی نشان دهنده دلیل افزایش قیمت سفت کاری و نازک کاری در اصفهان و دیگر شهرهاست. اصولاً در میان پیمانکاران کسی موفق است که صفر تا صد آپارتمان را با حداقل هزینه و حداکثر کیفیت ارائه دهد. به همین دلیل نحوه محاسبه قیمت سفت کاری و نازک کاری از جمله مواردی است که هر شرکت ساختمان سازی باید بداند و به آن مسلط باشد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

هزینه سفت کاری و نازک کاری در اصفهان در سال ۹۹

هزینه سفت کاری و نازک کاری در اصفهان به صورت تخمینی و بر حسب شرایط کنونی در سال ۹۹ عبارت است از:

هزینه سفت کاری ( شامل اجرای فونداسیون، اسکلت، دیوارکشی و گچ و خاک و شیب بندی پشت بام ) (هر متر مربع)از ۶۰۰.۰۰۰ تا ۷۰۰.۰۰۰تومان و بالاتر

هزینه نازک کاری (شامل اجرای تاسیسات، کاشی و سرامیک، نماسازی، ایزوگام پشت بام و ... ) (هر متر مربع)از ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان به بالا

هزینه ساخت کلی ۱ متر مربع ساختمان حدودا ۲.۵۰۰.۰۰۰ تا ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان

*** قیمت های اعلام شده قطعی نیست و بستگی به قیمت روز مصالح و نقشه ساختمان دارد.

نحوه ی محاسبه قیمت سفت کاری و نازک کاری در اصفهان

اکثر شرکت‌های مهندسی و ساختمان سازی ساخت هر مترمربع ساختمان را از صفرتا صد یعنی از سفت‌کاری تا نازک‌کاری به‌صورت کلی حدود سه ‌میلیون تومان اعلام می کنند که این قیمت با توجه به جزییات پروژه و سفارش کارفرما و انتخاب مصالح تغییر می‌کند و عملا قیمت ثابتی نیست. نحوه محاسبه هزینه ساخت آپارتمان با توجه به نحوه ساخت متفاوت هست اما چیزی که معمول است و معمولاً کسانی که مشارکت در ساخت می‌کنند از فرمول زیر استفاده می‌کنند که البته به‌صورت ۱۰۰٪ درست نیست ولی قابل استناد هست:

متراژ هر طبقه (مفید و غیرمفید) * (تعداد طبقات + نصف طبقات پارکینگ) * هزینه هر مترمربع (شامل جواز + ساخت) = هزینه ساخت

گاهی کارفرما خواهان ساخت آپارتمان را به‌صورت درصدی است که در این شرابط با توجه به باز بودن دست کارفرما در اعمال سلیقه در تمامی مراحل و انتخاب متریال و مصالح و ... هزینه های میتواند افزایش یا کاهش محسوسی داشته باشد

سایر هزینه های ساخت و ساز

جدا از قیمت سفت کاری و نازک کاری در اصفهان و عملا جدا از فعالیت های عمرانی برخی هزینه هایی وجود دارد که هزینه ساخت و ساز یک آپارتمان را بالاتر می برد. از جمله این هزینه ها که مربوط به هزینه‌های جانبی دستگاه‌های خدمت رسان است  عبارتند از : هزینه دریافت پروانه ساختمانی، شناسنامه فنی ملکی، هزینه طراحی و نظارت، هزینه کنترل و نظارت، هزینه بیمه اجباری کارگران و هزینه تفکیک اعیانی پرداختی شهرداری، هزینه تفکیک پرداختی، بیمه تضمین کیفیت، شهرداری(پسماند،نوسازی،انتقال)، حق‌الزحمه مشاور و کدرهگیری، شهرداری (آتش‌نشانی،خدمات شهری)، حق انشعاب آب و فاضلاب، حق انشعاب برق، خدمات نظام مهندسی، حق انشعاب گاز و خدمات نظام مهندسی، گمانه‌زنی و ژئوتکنیک، ثبت اسناد و املاک، دفتر اسناد رسمی و. ...

هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان در سال ۹۹

به طور کلی در مبحث ساختمان سازی اشخاص ملزم به عقد قرارداد با کارفرمای پروژه هستند. این قرارداد به دو صورت با مصالح و بدون مصالح بسته می شود شرایط و هزینه های قرارداد با مصالح با توجه به کمیت و کیفیت به مصالحی که از سوی کارفرمای پروژه تعیین می گردد متفاوت است. در این نوع قرارداد تمامی هزینه های خرید و انتقال مصالح بر سر پروژه بر عهده پیمانکار بوده و کارفرما با توجه به موارد قرارداد در هر متر مربع هزینه مصالح را می پردازد. به همین ترتیب در قرارداد ساخت ساختمان بدون مصالح تمامی مصالح توسظ کارفرما تهیه میگردد.

هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان بتنی

در برآورد قیمت هر متر مربع فونداسیون و سقف باید این مطلب را خاطر نشان کنیم که هزینه هر متر مربع سقف برابر با فونداسیون می باشد. بنابراین می توان فونداسیون را یک سقف در نظر گرفت. به طور مثال برای برآورد هزینه ساخت سازه اسکلت بتنی ۲ طبقه به مساحت ۱۰۰ متر، ۳۰۰ متر در نظر گرفته می شود. و با در نظر گرفتن هزینه هر مترمربع سقف و ستون بتنی بین ۷۰۰تا ۱ میلیون تومان می توان هزینه ها را برآورد کرد. در صورتی که هزینه ساخت هر متر مربع سقف و ستون فلزی از ۱ میلیون تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر می باشد.
در ساخت سازه با توجه به درخواست کارفرما و با توجه به نوع کیفیت و کمیت مصالح که در نظر دارد همچنین شرایط کارگاه کیفیت نوع مصالح و … هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان متفاوت می شود. اما در حالت کلی این هزینه برای هر متر مربع ساختمان مفید و غیر مفید با مصالح از ۲ میلیون به بالا شروع می شود. این هزینه برای ساخت هر متر مربع مفید و غیر مفید پی بدون مصالح برابر با ۷۵۰ هزار تومان به بالا می باشد.

هزینه هر متر مربع نازک کاری

در امر ساخت ساختمان مجموعه اعمالی از قبیل اجرای ایزوگام،تاسیسات و اجرای کاشی و سرامیک، نقاشی داخل ساختمان، کاغذ دیواری، گچ رویه، پارکت و نمای ساختمان را نازک کاری می گویند. در این بخش این نکته را مد نظر قرار دهید که محاسبه هزینه ها ارتباط مستقیمی با نوع و کیفیت مصالح دارد. به عنوان مثال نمای دیوار راه پله یا باید با گچ و یا با سنگ تراورتن کار شود، که هزینه اجرای گچ کاری از متری ۲۰ هزار تومان و اجرت سنگ کاری تراورتن از  ۷۰ تومان تا ۱۵۰ هزار تومان متغیر است. با این تفاسیر هزینه نازک کاری ساختمان از مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان شروع می شود

اجرت دیوار کشی با استفاده از آجر سفالی تیغه ۱۰ سانتی متری برابر با ۲۵ هزار تومان ، برای تیغه های ۱۵ سانتی برابر با ۳۵ هزار تومان و برای تیغه های ۲۰ سانتی در هر متر مربع برابر با ۴۰هزار تومان می باشد. اجرت کار برای دیوار کشی با آجر سفال پنج سوراخ با یک طرف بند کشی برابر با ۱۰۰ هزار تومان و برای دو طرف بند کشی ۱۳۰ هزار تومان در هر متر مربع تعیین می شود.

اجرت دیوار کشی با آجر فشاری با تیغه های ۱۰ سانتی برابر با ۲۵ هزار تومان ، ۲۰ سانتی برابر با ۳۵ هزار تومان و تیغه ۳۵ سانتی برابر با ۴۵ هزار تومان در هر متر مربع است. به همین ترتیب هزینه ساخت دیوار بلوکی یا لیکا با استفاده از آجر لیکا تیغه های ۱۰ سانتی برابر با ۲۰ هزار تومان، تیغه ۱۵ سانتی برابر با ۲۵ هزار تومان و تیغه ۲۰ سانتی برابر با ۲۸ هزار تومان می باشد.

دستمزد گچ کاری ساختمان در سال۹۹

جهت برآورد هزینه گچ کاری ساختمان به این نکته دقت شود در صورت هموار بودن دیوار، متعارف بودن اندازه پنجره ها و تعداد کنج ها، هزینه ها برای هر متر مربع خاک گچ به همراه گچ رویه برابر با ۲۰ هزار تومان می باشد. اما در شرایطی غیر از آن هزینه ها برابر با ۲۲ تا ۲۵ هزار تومان خواهد بود. در صورت استفاده از خاک گچ یا رویه به تنهایی دستمزد در هر متر مربع به طور متوسط برابر با ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته می شود. هزینه های گچ کاری و گچ بری با توجه به شرایط و حجم کار تا میزان ۱۰ درصد متغیر می باشد.

نحوه محاسبه هزینه ساخت آپارتمان برای کلیه خدمات گچ کاری ، گچ بری ، نور مخفی ، کلاف و… در هر متر مربع متفاوت است. به عنوان مثال گچ کاری گچ و خاک بین ۲۰ تا ۱۸ هزار تومان ، رابیتس ساده در هر متر مربع برابر با ۲۵ هزار تومان ، نور مخفی ساده برابر با ۳۵ هزار تومان و نور مخفی موج دار پیچیده بین ۸۰ تا ۱۱۰ هزار تومان در هر متر مربع متفاوت می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: bambisoton.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر