موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش صفر تا صد ایتبس

آموزش صفر تا صد ایتبس

نویسنده : مسعود زمانی | زمان انتشار : 29 بهمن 1398 ساعت 13:58

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش رایگان ایتبس :

Etabs-Titourial-1.jpg

سلام . بسیار مفتخریم که جلسه اول آموزش ایتبس را برای شما فرهیختگان جامعه مهندسی عمران آماده کرده ایم. شما مهندسین  عزیز و مخاطبین شهر نوین عمران ومعاری میتوانید ویدیو مربوط به جلسه اول آموزش رایگان ایتبس را از قسمت زیر مشاهده بفرمایید.در این جلسه ما در مورد مقدمات بسیار مهم دوره صحبت کرده ایم.مقدماتی که شاید سخنان ابتدایی داشته باشد ، اما در طول مسیر راه شما را بسیار هموار تر میکند.

به عنوان مثال برای درک و دید بهترمخاطبین در مورد موفقیت در مورد دوره آموزش رایگان ایتبس در مورد فرمولی به نام دبیر صحبت کرده ایم.فرمول دبیر مخفف سه کلمه زیر میباشد که خود این فرمول را من از یکی از اساتید به نام کشور آموختم.

  • دانش
  • بینش
  • راه حل

جلسه اول آموزش رایگان ایتبس :

در جلسه اول از آموزش رایگان ایتبس ما به صحبت های کلی در این نرم افزار پرداختیم.یکی از بزرگترین رسالت های شهر نوین عمران و معماری آموزش همزمان علم و عمل میباشد.در بسیاری از اوقات برروی مشکلات کشور عزیزمان ایران تفکر کردیم.با متد های متفاوت در سطح کشور آزمایش هایی را انجام دادیم و به نتیجه ای جالب رسیدیم. اجازه بدهید تا این نتیجه را بیان کنیم و مقداری در مورد آن صحبت کنیم.
در ابتدای آزمایش خودمان به مراکز علمی کشور سری زدیم.جاهایی مثل دانشگاه ها و آموزشگاه ها را بررسی کردیم ، اساتید بسیاری را یافتیم که با وجود داشتن علم بینظیر ، عمل بسیار ضعیفی را داشتند.به طرز تفکر خود بسیار افتخار میکردند و مگفتند که ما شخصیت های علمی هستیم و جایگاه ما در دانشگاه ها میباشد.
از طرفی دیگر به جاهایی سر زدیم که با کسب و کار ، سرو کار داشتو انسان هایی را یافتیم که ذره ای از سواد عمران بویی نبرده بودند اما با همین عدم داشتن علم کافی ، کارهای عملی بسیار بالایی را انجام میدادند.مشاهدات ما در هر دو رده باعث شد تا ما شهر نوین عمران ومعماری را احداث کنیم که اکنون شما در حال مشاهده قسمت اول آموزش رایگان ایتبس آن میباشید.
شاید جالب باشد که بدانید حتی ما معتقدیم که مقصر اصلی تخریب های بسیار بالا و تلفات جانی هولناک در هنگام زمین لرزه ها ، هم دسته اول مشاهدات ما میباشند و هم دسته دوم.دسته اول به دلیل اینکه تنها به محیط های علمی چسبیده اند و قدمی برای بهبود کشورمان برنمیدارند و دسته دم به دلیل اینکه همه چیز را فدای ثروت اندوزی کرده اند.

یکی از ابهامات اصلی رشته مهندسی عمران:

یکی از ابهامات اصلی رسته مهندسی عمران آموزش نرم افزار های تخصصی آن میباشد.به همین دلیل ما تلاش کردیم تا آموزش رایگان ایتبس را فراهم کنیم تا هم مهندسان عزیز و هم دانشجویان بتوانند ازآن استفاده کنند.باوجود رایگان بودن این دوره تلاش کردیم که بهترین مطالب را جمع آوری کنیم و در هنگام بیان آن ها هیچ کوتاهی را نداشته باشیم.

در جلسه اول چه مطالبی را بیان کردیم؟

در جلسه اول آموزش رایگان ایتبس ما به مسایل کلی پرداختیم .به عنوان مثال در مورد قرمولی صحبت کردیم که خود من از استاد کسب و کارم آموزش دیدم و بعد ها متوجه شدم این فرمول یکی از بزرگترین قوانین طراحی و رشته عمران میباشد.اسم این فرمول ، دبیر میباشد.در اموزش رایگان ایتبس مرتبا از فرمول دبیر یاد میکنیم.دبیر مخفف سه عبارت ، دانش ، بینش و راه حل میباشد.
۱ – دانش را در دانشگاه های خود فرا گرفته ایم.گرچه من نیز با شما موافقم که حتی دانش را هم به ما درست آموزش ندادند.
۲ – بینش را به مرور زمان بر اساس تجربه و در طول کار کردن آموزش میبینیم.یکی از مسایلی که من مرتبا در سمینار های خودم بیان میکنم این است که دوره های آموزش نرم افزار حتی اموزش رایگان ایتبس اصلا فایده ندارد و ما زمانی بهترین طراحان سازه میشویم که بتوانیم استراتژی های پشت طراحی را یاد بگیریم.

همانطور که میدانید من (اشکان رجبی) مدرس گران قیمت ترین دوره طراحی سازه در کشور ایران میباشم.دوره ای که به نام نخبگان طراحی مشهور است.در این دوره گرانقیمت من به همراه دو همکارز غیر ایرانی خودم تنها به اموزش استراتژی های طراحی میپردازیم و برای آموزش آن ها گرانقیمت ترین دوره در کل مهندسی عمران را ساخته ایم.
هدفم از بیان تمامی این مسائل این بود که به شما عزیزان عرض کنم که بعد از آموزش رایگان ایتبس شما باید به سراغ یادگیری استراتژی های طراحی بروید و آن ها را آموزش ببینید.
۳ – اما قسمت سوم راه حل میباشد.منظور ما از راه حل ، همین نرم افزار های طراحی مثل ایتبس ، Sap2000 ، سیف اتوکد و… میباشد.
در دوره آموزش رایگان ایتبس ماسعی کردیم که به آموزش نرمافزار ایتبس بپردازیم و در حین تدریس آن به دانشی که قرار بود در دانسگاه ها یاد بگیریم اما آموزش ندیدیم اشاره بکنیم و تا جایی که زمان و هزینه اجازه میدهد ، در مورد بینش های طراحی که در این چندین ساله جمع کرده ایم صحبت کنیم.

نحوه آموزش صحیح ایتبس به چه صورت میباشد؟

همانطور که در این جلسه از آموزش رایگان ایتبس بیان کردیم بهترین آموزش و مرجع قسمت Help خود نرمافزار میباشد که به دو صورت فایل Pdf ایتبس و فیلم آموزش رایگان ایتبس در اختیار کاربران قرار میدهد.البته کار کردن با آن دارای نکات خاصی میباشد که ما در ایم جلسه از دوره آموزش ایتبس آن را بیان کرده ایم.
اما فیلم ها و Pdf هایی که در قسمت آموزش رایگان ایتبس وجود دارند ، به زبان انگلیسی میباشند و .با وجود اینکه سطح گفتار آن ها بسیار ساده و اسان میباشد اما کاربران با مشکلات زیادی هنگام استفاده از ان مواجه میشوند.
از این رو ما سعی کردیم که در آموزش رایگان ایتبس همین مقالات و فیلم ها را به زبان فارسی ترجمه کنیم و با آیین نامه های داخل کشور ایران بومی سازی کنیم و به رایگان در اختیار شما هموطنان عزیز قرار دهیم.

از شما خواهشمندم که مطالب بیان شده در جلسه اول آموزش رایگان ایتبس را مشاهده بکنید و پس از آن با ارایه ی نظرات خودتان از طریق قسمت نظرات در پایین همین مقاله ما را در امر بهتر شدن اموزش یاری کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر