موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

رسوم عجیب شب اول ازدواج در ایران

رسوم عجیب شب اول ازدواج در ایران

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 24 اسفند 1400 ساعت 09:53

مجید امیری ثانی 28 می 2019|03:05

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

رسم و رسوم شب زفاف (قسمت اول)

شب زفاف

معمولاً شب زفاف اعمالی دارد و در هر منطقه ای به شکلی خاص اجرا می شود.یکی از سنت های غلط رایج در ایران از این قرار است که معمولا خانمی (به نام ینگه) از اقوام نزدیک عروس خانم را با عروس همراه می کنند تا مسائل همبستری که احیاناً عروس از آنها اطلاعی ندارد را به او گوشزد کند.این خانم همراه عروس تا اتاق زفاف هم می آید و بعد از اینکه عروس و داماد وارد حجله شدند و درها بسته شد، ینگه پشت در می ایستد تا خبر سالم بودن بکارت را به خانواده داماد برساند و مژدگانی دریافت نماید.

تردیدی نیست،این رسم بی جا و زشتی است که فردی پشت حجله نگهبانی دهد و انتظار داشته باشد بلافاصله داماد با عروس هم بستر شود و در عرض 10 دقیقه تا نیم ساعت پارچه خون آلودی را به عنوان نشانه باکره بودن عروس ارائه و به خانواده داماد نشان دهد. 

ممکن است زوجین در آن شب آمادگی لازمرا نداشته باشند و یا عروس خانم در دوران قاعدگی باشد واگر خدای ناکرده خانم این پرده را نداشته باشد،در این جا ینگه شرمسار و مورد غضب خانواده داماد قرار میگیرد. پس بهتر است،زوجین اجازه ندهند چنین رسومی انجام شود و خود باهم هماهنگ باشند و آموزش هایی که در اینجا برای زوجین ارائه شده را مطالعه نمایند تا آن ها را از این رسوم غلط بی نیاز کند.داماد هم سعی کند،قبل از شب عروسی با خانواده خود جهت کنار گذاشتن آداب و رسوم غلط به طور جدی صحبت کند.

ضمنا زوجین می توانند با همفکری یکدیگر تاریخ عروسی را به گونه ای تعیین کنند که هم روز مبارکی باشدو هم عروس خانم عادت ماهیانه اش در آن روز نباشد که با یک محاسبه مختصر به این مهم دست می بابند.صرف نظر از آداب و رسوم غلط،بهتر است زوجین وقتی که وارد حجله می شوند آداب زیر را به دقت انجام دهند.

بعد از پراکنده شدن مردم و تنها شدن،کمی استراحت کنند،آب میوه ای بنوشند،لباس هایشان را کم کنندوباهم مشغول صحبت شوند تا از دغده ها و شلوغی های مراسم و تالار،رها و آرامش و سکون بر ایشان حاکم شود.سپس روی تخت دراز کشده و نفس عمیق بکشند تا خستگی کاملاً برطرف گردد.هر دو وضو بگیرند و نماز و آداب مختصری که بیان شد را به جای آورند و خواسته های خود را از خداوند بخواهند.

شب زفاف

مقاله هایی که شاید برای شما جالب باشد:

رسم و رسوم شب زفاف (قسمت دوم)

رسم و رسوم شب زفاف (قسمت سوم)

[rating_form id=”4″]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: sanykala.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر