موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

عجیب ترین سنت های ازدواج در جهان

عجیب ترین سنت های ازدواج در جهان

نویسنده : مسعود زمانی | زمان انتشار : 30 بهمن 1399 ساعت 22:22

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تاریخ انتشار: شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

عجیب ترین مراسم های ازدواج در جهان

در مقاله پیش درباره عجیب ترین مراسم های ازدواج جهان در کشورهایی همچون قرقیزستان، اسکاتلند، چین، اندونزی، سوئد و موریتانی صحبت کردیم. مراسم هایی که متاسفانه با خرافه پرستی عجین شده اند و مشکلات زیادی را برای عروس و داماد به همراه دارند. با سفرمی سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل همراه باشید تا به ادامه عجیب ترین سنت های ازدواج بپردازیم.

سنت ازدواج در فیجی  (هدیه غیر معمول)

ازدواج در فیجی هم با دشواری هایی روبرو است. برعکس مثال ایرانی ها که می گویند، مادر را ببین و دختر را بگیر، در فیجی به شدت به پدر عروس احترام میگذارند. داماد برای اثبات خود، باید دندان نهنگ به پدر عروس هدیه دهد تا پدر دختر به ازدواج آن ها رضایت دهد. از طرفی داماد باید در تمام مراسم عروسی، دست پدر عروس را بگیرد.

maxresdefault-16-1024x576.jpg

سنت ازدواج در هلند (درخت آرزوها)

در هلند مرسوم است عروس و داماد میزهای میهمانان را با کاغذهای رنگی تزیین می کنند و مهمانان در طول عروسی روی کاغذها، آرزوهایشان را می نویسند و سپس بر درخت آرزوها آویزان می کند. پس از اتمام مراسم، عروس و داماد آرزوهای آن ها را می خوانند.

9638210c38759f8e49f612377cb1c02a.jpg

سنت ازدواج در جنوب سودان (به دنیا آوردن دو فرزند)

مردم قبیله ای در جنوب سودان اعتقاد دارند زمانی مراسم عروسی کامل می شود که زن بتواند دو فرزند سالم به دنیا بیاورد. اگر زن دو فرزند به دنیا نیاورد، مرد حق طلاق دادن وی را دارد.

child_marriage-_south_sudan.jpg

سنت ازدواج در آلمان (عروس دزدی)

یکی از عجیب ترین مراسم های ازدواج در آلمان وجود دارد. بر اساس سنت کهن آلمانی ها، در شب عروسی، دوستان عروس و داماد، عروس را می دزدند و داماد باید عروس را جستجو کند. اگر کسی در این راه به او کمک کند، به عنوان پاداش باید از داماد نوشیدنی بگیرد.

0-1.jpg

سنت دیگری که بسیار در این کشور مرسوم است، خوردن غذا در خانه عروس است. مهمانان غذاهای ویژه ای تدارک می بینند و در خانه عروس و داماد نوش جان می کنند اما پس از اتمام غذا، تمام ظروف چینی را می شکنند تا با این کار ارواح و شیاطین را از خانه دور کنند.

سنت ازدواج در ولز انگلستان (قاشق چوبی)

مثل اینکه در ولز به خورد و خوراک خیلی اهمیت می دهند. از آن جایی که مرد برای زن هنگام عروسی، قاشق چوبی تزیین شده ای را هدیه می دهد تا به او بگوید در طول زندگی به هیچ عنوان اجازه نمیدهد برای لحظه ای همسرش گرسنه بماند.

wall-of-welsh-lovespoons-promo-1024x538.jpg

 سنت ازدواج در ارمنستان (شکستن ظرف چینی)

در ارمنستان شکستن ظرف چینی پیش از ورود به خانه داماد، توسط عروس مرسوم است. مهمانان به عنوان تبریک به عروس و داماد می گویند که روی یک بالشت پیر شوید و تا آخر عمر با یکدیگر بمانید.

Broken_Plate_Black_Background.jpg

سنت ازدواج در ایتالیا (قفل عشق بر روی پل)

این سنت در بسیاری از کشورها انجام میشود اما به نظر می رسد که اولین بار ایتالیایی ها ابداع کننده  این رسم بوده اند. در این سنت مرد و زن بر روی پل معروفی می روند و قفلی را که از قبل نامشان روی آن درج شده است، به پل آویزان می کنند و بعد از بستن آن، کلید آن را به رودخانه یا زیر پل می اندازند تا با این کار، عشق خود را جاودانه کنند. البته این رسم مشکلاتی را برای پل های معروف به همراه داشته و وزن زیاد قفل ها، باعث خم شدن برخی از نقاط آن ها شده است.

Locks_edited-1024x768-1024x768.jpg

سنت ازدواج در تایلند (به آب انداختن عروس)

تایلندی ها آب را نماد پاکی و روشنایی می دانند و در سنت های ازدواجشان، حتما باید نو عروسان وارد آب شوند تا روح و جسمشان تطهیر شود. این کار نشان دهنده وفاداری عروس به داماد خواهد بود. نکته جالب این سنت در این است که عروس حتما باید در رودخانه شستشو شود و آب راکد یا حوضچه مورد قبول نیست. مهم نیست که آرایش عروس چقد صورت وی را زشت می کند و یا این که تمامی لباس او خیس می شود. یک تایلندی باید به آیین سنتی کشور پایدار باشد.

pix11-1.jpg

سنت ازدواج با درخت در هند

از آن جایی که هند کشور بزرگی است، سنت های ازدواج عجیب و غریب زیادی دارد. در بخش های از هند، اگر دختری در روز خاصی که مریخ و زحل هر دو در زیر خانه هفتم هستند، متولد شود، بدیمن است. به عقیده هندی ها این دختر موجب مرگ زودهنگام شوهرش خواهد شد از این رو باید، با درختی ازدواج کند و پس از ازدواج درخت را قطع کنند تا این نفرین به درخت برسد.

this_amazing_village_in_india_plants_111_trees_every_time_a_girl_is_born_hero.jpg__1500x670_q85_crop_subsampling-2-1024x457.jpg

سنت ازدواج در کره جنوبی (فلک کردن داماد با ماهی)

دوستان داماد در پایان مراسم ازدواج، جوراب های داماد را از پایش در می آورند و با ماهی یا نیشکر به پاهای داماد ضربه می زنند. البته این ضربه ها دردناک نیست و بیشتر موجبات خنده اطرافیان را فراهم می کند.

Korean-wedding-ceremony.jpg

خلاصه

همان طور که دیدید، عجیب ترین مراسم های ازدواج نه تنها در کشورهای مختلف متفاوت است بلکه در جنوب و شمال برخی کشورها این تفاوت ها دیده می شود. این سنت ها گاهی دردناک و تامل آورند و گاهی لبخند به لب می آورند. متاسفانه خرافات در همه جا وجود دارد و بسیاری از این سنت ها به دلیل خرافه پذیری مردم شکل گرفته اند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: blog.safarme.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر