موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بهترین سایت های خرید کتاب

بهترین سایت های خرید کتاب

نویسنده : مسعود زمانی | زمان انتشار : 23 دی 1399 ساعت 09:05

در 4 دقیقه بخوانید

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سابقه خرید کتاب به صورت غیرحضوری به سال‌ها پیش، یعنی اواسط دهه ۸۰ بر می‌گردد. در آنروزها من برای اولین بار یکی از کتاب‌های کمک آموزشی مورد نیازم را از طریق یک سرویس تلفنی خریدم. روش کارشان اینگونه بود که زنگ می‌زدیم و سفارش را ثبت می‌کردیم. پرداخت هم در محل انجام می‌شد. اما حالا بعد از گذشت حدود ۱۵ سال، دیگر خرید تلفنی از رونق افتاده و بیشتر از طریق سایت‌ها و پیج‌های اینستاگرامی صورت می‌گیرد. در این یادداشت تصمیم گرفتیم چند سایت برای خرید اینترنتی کتاب معرفی کنیم. سعی کردیم در این یادداشت سایت‌هایی که کمتر شناخته شده‌اند، معرفی کنیم. اما از شما می‌خواهیم حتما سایت‌هایی که از آن‌ها کتاب خریده‌اید، معرفی کنید و تجربه خودتان را با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

طاقچه

اولین سایتی که می‌خواهیم معرفی کنیم، همین جایی است که دارید این مطلب را در آن می‌خوانید، یعنی طاقچه! طاقچه یک فروشگاه کتاب الکترونیکی و صوتی است که در آن می توانید کتاب مورد نظرتان را از میان بیش از ۵۰ هزار کتاب طاقچه پیدا کنید. خوبیِ طاقچه این است که تا خواندن و یا شنیدن کتاب مورد علاقه‌تان فقط چند کلیک فاصله دارید.بعد از خرید کتاب هم بلافاصله می‌توانید کتاب را در اپلیکیشن طاقچه بخوانید و یا قبل از خرید می‌توانید بی‌شمار نظر کاربران دیگر را درباره کتاب بخوانید و یا قسمت‌هایی از کتاب را که آن‌ها به اشتراک گذاشته‌اند، نگاه کنید. برای همین پیشنهاد می‌کنیم هر کتابخوانی، یک طاقچه روی گوشیش داشته باشد:)

راستی، اگر خارج از ایران هستید، طاقچه یک گزینه خوبی برای شماست. چرا که می‌توانید به راحتی از طریق paypal کتاب مورد نظرتان را بخرید.

کتابفروشی دکه

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که از یک کتابفروشی به خاطر پیشنهادها و ویترین خاصش خوشتان بیاید و بخواهید همه‌ی کتاب‌های آن‌جا را بخرید؟ برای من کتابفروشی دکه این حس را تداعی می‌کند. انگار نوعی سلیقه شخصی در این کتابفروشی وجود دارد. برای همین اگر در نگاه اول از کتاب‌هایشان خوشتان بیاید، حتما تا مدت‌ها مشتری آن‌ها خواهید شد. آخرین مزیتی که این کتابفروشی دارد این است که معمولا جدیدترین نسخه از معروف‌ترین نشریات ایران مانند وزن دنیا، ناداستان و حوالی را می‌توانید در ویترین این کتابفروشی پیدا کنید.

کتابفروشی آموت

کتابفروشی آموت را یوسف علیخانی، مدیر نشر و کتابفروشی آموت راه انداخته و در آن بیش از ۱۲ هزار عنوان کتاب را می توانید پیدا کنید. کتاب‌های این کتابفروشی فقط منحصر به کتاب‌های این نشر نیست و تقریبا کتاب‌های همه‌ی ناشران را می‌توانید پیدا کنید.

پاکت

پاکت هم به تازگی در این راه قدم گذاشته است و نسبت به دکه تنوع بیشتری از کتاب‌ها را دارد. مزیت مهم دیگری که پاکت دارد، تخفیف‌های خوبی است که برای فروش کتاب‌ها ارائه می‌کند. همچنین اگر مجموع قیمت سفارش‌ها از مبلغی بیشتر شود، ارسال کتاب رایگان می‌شود. معمولا هم به سرعت کتاب‌ها به دستتان می رسد.

آوانگارد

بزرگترین مزیت سایت آوانگارد محتوای ناب و جذاب درباره کتاب‌هاست که در این سایت می‌توانید پیدا کنید. یادداشت‌ها و نوشته‌هایی در قالب نقد و بررسی کتاب‌ها در این سایت منتشر می‌شود. با خواندن این یادداشت‌ها به خوبی می‌توانید تصمیم بگیرید که کتاب را بخوانید و یا نه. با خرید کتاب از طریق این سایت می‌توانید از تولید محتوای ناب این سایت هم حمایت کنید و باعث شوید همیشه مطالب با کیفیت در زمینه کتاب تهیه شود.

نبض هنر

نبض هنر هم مانند پاتوقی است برای همه کسانی که موضوعات فرهنگی و هنری علاقه دارند. در این سایت رویدادهای فرهنگی و هنری اطلاع‌رسانی و اخبار این رویدادها ثبت می‌شود. در کنار این کارها که در نوع خودش کم‌نظیر است، کتاب‌های مختلفی هم در این سایت به فروش می‌رسد. گاهی هم نسخه‌های امضا شده توسط نویسنده و یا مترجم را می‌توانید در این فروشگاه پیدا کنید. این مزیتی است که در کمتر سایتی می‌توانید آن را پیدا کنید.

وینش

وینش اگرچه بیشتر با عنوان سایت معرفی و نقد کتاب شناخته می‌شود، اما با سایت‌های فروش کتاب مختلفی همکاری می کند. مزیت استفاده از این روش این است که درصدی از هزینه پرداختی شما به وینش تعلق می‌گیرد و با این کار از تولید محتوای آن‌ها حمایت کرده‌اید و زنجیره تولید محتوای با کیفیت ادامه‌دار خواهد بود.

اکانت توییتر معرفی و فروش کتاب bahmanbooks

این اکانت را بهمن دارالشفایی مترجم کتاب‌هایی مانند صبحانه در تیفانی به راه انداخته است. مزیت این صفحه نسبت به همه سایت‌هایی که تا اینجای یادداشت معرفی کردیم این است که ارسال به خارج از کشور هم دارد. برای سفارش کتاب هم کافی است در توییتر به این صفحه پیام دهید و کتاب مورد علاقه‌تان را نامش را بگویید و کتابتان را در هر کجای جهان که هستید، تحویل بگیرید.

سایت‌های ناشران

اما یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید هنگام خرید کتاب انجام دهید این است که مستقیما از سایت نشرها سفارشتان را انجام دهید. البته بعضی از نشرها در این امر نسبت به بقیه فعال‌تر هستند. با این کار کل پرداختی که انجام می‌دهید به دست ناشر می‌رسد. برای ناشران کوچک و نوپا این کار حمایت بزرگی است. آدرس سایت برخی از ناشران را می‌توانید در ادامه ببینید:

نشر اطراف

نشر ترجمان

نشر ثالث

نشر چشمه

نشر ماهی

نشر پرتقال

نشر نوین

نشر آموخته

انتشارات آریانا قلم

و هزاران نشر دیگر که با جستجوی نام آن‌ها می‌توانید کتاب‌هایشان را به صورت آنلاین بخرید.

چیزی که نباید فراموش کرد!

چیزی که در نهایت نباید فراموش کنیم، حمایت گاه و بی‌گاه از کتابفروشی‌های محلی است. حتما در نزدیکی محل سکونت هر کدام از ما کتابفروشی‌های کوچکی وجود دارند که منتظر حمایت ما هستند. خیلی از آن‌ها پیج اینستاگرام و یا شماره تلفن هم دارند و می‌توانید با دنبال کردن آن، در زمان‌هایی که به کتابی نیاز دارید و فرصت مراجعه به کتاب‌فروشی را ندارید، از طریق دایرکت به آن‌ها سفارش دهید و با این کار از یک کسب و کار کوچک حمایت کنید. البته فراموش نکنید که منظور ما از کتابفروشی‌های محلی، کتابفروشی‌های زنجیره‌ای نیست.

نوبت شماست!

حالا نوبت شماست تا سایت‌هایی که معمولا از آن‌ها کتاب تهیه می‌کنید معرفی کنید و درباره تجربه‌های مثبت و منفی خودتان در خرید از این سایت‌ها بنویسید.

(667 بازدید تا امروز)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر