موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

خريد بتن

خريد بتن

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 02 اسفند 1399 ساعت 01:07

خرید مصالح ساختمانی یکی از مهمترین بخش های مدیریت هزینه ساخت و ساز است. در بعضی پروژه ها بخش جداگانه ای برای مدیریت خرید و زیرمجموعه های آن تشکیل می شود که اهمیت موضوع را آشکار می کند. چه پروژه بزرگ باشد و چه کوچک، هزینه مهمترین و یا حداقل یکی از مهترین جنبه های آن است در نتیجه باید دقت فراوانی در قیمت مصالح و آنچه خریداری می شود داشت. خرید بتن در ساختمان های بتن آرمه و یا اسکلت فلزی بخش زیادی از سرمایه را به خود اختصاص می دهد، ضمن اینکه کیفیت ساخت مستلزم بتن با کیفیت است.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

در نتیجه حتی اگر بارها ساختمان ساخته اید و یا بتن خریداری کرده اید، خواندن این مطلب خالی از لطف نخواهد بود.

راهنمای خرید بتن آماده

اگر یک پیمانکار هستید که بر روی پروژه‌های سنگین و بزرگ می‌کنید، طبیعتاً سرعت انجام پروژه و کیفیت بتن برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد و باید بتوانید پروژه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل دهید، زمان برای شما پول است! گاهی پروژه آنقدر بزرگ است که در مقایسه خرید ارزان و تحویل سریع، تحویل سریع یا به موقع سود بالاتری خواهد داشت. گاهی برعکس، بزرگ بودن پروژه و حجم زیاد خرید مصالح باعث می شود که حتی تفاوت اندکی در قیمت خرید، سود زیادی به بار می آورد.

اینجاست که بحث مدیریت خرید و اهمیت آن را نشان می دهد، باید تصمیم بگیرید که به سراغ شرکت‌هایی بروید که بتن مورد نیاز شما را با کیفیت بالا و در سریعترین زمان ممکن به شما برساند و وقفه در کار پروژه ایجاد نشود یا سراغ کارخانه ای که قیمت تمام شده بتن آماده و حمل و نقل آن پایین تر است.

%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%AA%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87.jpgخرید بتن آماده

گاهی هدف از خرید بتن آماده ترمیم بخشی از ساختمان و یا ساختمان سازی کوچک و شخصی است، در این صورت به حجم نسبتاً کمی از بتن آماده نیاز خواهید داشت که سفارش شما را به شکل کلی تحت تأثیر قرار می‌دهد. معمولا ساختمان سازی های کوچک برای مصارف شخصی می باشد و در این حالت افراد کیفیت مناسب را به قیمت ارزانتر ترجیح می دهند، اما در انتخاب کارخانه با کیفیت ممکن است دچار سردرگمی شوند، امروزه استفاده از سایت های اینترنتی که کیفیت بندی مصالح ساختمانی و کارخانه های بتن را انجام می دهند می تواند راهگشای کار باشد، به عنوان مثال وبسایت عمران مدرن می توانید کالاهای کیفیت بندی شده را با قیمت تمام شده و حمل و نقل پیدا کنید.

محاسبه حجم بتن آماده برای خرید

به منظور خرید بتن آماده ، قبل از هرکاری میزان بتن مورد نیاز را خودتان را دقیق محاسبه کنید. اگر حجم بتن را کمتر از میزان مورد نیاز سفارش دهید، سازه مورد نظر با مشکلات جدی مواجه خواهد شد چرا که ریختن مجدد بتن روی بتن خشک شده چسبندگی لازم را نخواهد داشت. اکثر ساختمان های ساخته شده در سطح کشور به شکل مکعب مستطیل بوده و محاسبه حجم بتن ریزی بسیار ساده است اما ممکن است در برخی ساختمان ها طرح های خاص و بتن ریزی در شکل های منحنی مدنظر باشد که محاسبه حجم بتن ریزی را دشوارتر می کند. دقت شود که سفارش بیش از مقدار مورد نیاز بتن آماده باعث تحمیل هزینه اضافه به پروژه خواهد شد. سفارش بتن به صورت مترمکعب انجام می گیرد.

%D9%85%D8%AD%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D9%87-%D8%AD%D8%AC%D9%85-%D8%A8%D8%AA%D9%86.jpgمحاسبه حجم دقیق بتن ریزی حیاتی است

نکته مهم: بعضا به دلیل وجود رسوب در میکسر یا عدم تکمیل ظرفیت میکسر حجم بتن ارائه شده کمتر از ظرفیت اسمی میکسر می باشد، که می تواند ناشی از تخلف کارخانه بتن یا سهل انگاری باشد، حتما به این مورد توجه کنید.

 خرید بتن آماده برای کدام عضو ساختمان است؟

در نقشه های سازه ای نوع بتن هر عضو باید توسط مهندس مشاور مشخص شده باشد. گاهی ممکن است در این بخش مهندسین مشاور سهل انگاری کرده باشند و یا در خواندن نقشه ها اشتباهی رخ داده باشد، در نتیجه خالی از لطف نیست که هنگام خرید بتن آماده به قسمتی از ساختمان که قرار است بتن ریزی انجام شود نیز اشاره کنید و از نظرات آن ها بهره مند شده و تصمیم نهایی را با نظر مشاور و ناظر اتخاذ کنید.

کیفیت بتن آماده به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که برخی از آنها تابع مواد اولیه افزوده شده به بتن و برخی دیگر تابع کارهای کیفی و مهندسی هستند. به عنوان مثال، میزان اختلاط و هم خوردن بتن مشخص می‌کند که یک دست بودن بتن تا چه اندازه باشد و خرید بتن آماده با توجه به این امر صورت می‌گیرد. در برخی از قسمت های ساختمان، بتن ریزی بسیار سخت است و به تجهیزات و مواد افزودنی ویژه‌ای نیاز دارد. این در حالی است که برخی دیگر از قسمت‌های ساختمان در دسترس هستند و انجام بتن ریزی آنها سختی چندانی ندارد با تجهیزات ساده می‌توان کار را به پایان رساند.

Capture-Copy.jpgبتن ریزی

حال اگر در جریان خرید بتن آماده مشخص شود که بتن ریزی برای چه قسمتی در نظر گرفته شده است، علاوه بر اینکه مواد افزودنی و تجهیزات مورد نیاز آن تأمین می‌شود، باید کارخانه تولید بتن را نسبت به میزان اختلاط آن آگاه کرد و از آنها خواست که بتن را با توجه به نیاز شما آماده کنند. اگر قصد دارید از مواد روان کننده در بتن خود استفاده کنید، از تولید کننده بخواهید که میزان اختلاط آن را بیشتر کند و شرایطی را فراهم آورد که بتن از لحاظ کیفیت و روانی در حد بسیار خوبی باشد، بهتر است این موارد را با کارخانه بتن مطرح کنید.

نوع بتن مورد نیاز خود را مشخص کنید

نوع بتن آماده به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و با تغییر کوچکی در مواد اولیه ممکن است ویژگی‌های آن به شکل کلی تغییر کند. در جریان تولید بتن از ماسه سنگ، آب، سیمان، و مواد افزودنی مختلفی استفاده می‌شود. تغییر در هر کدام از این موارد منجر به تغییر خصوصیات کلی آن می‌شود. به عنوان مثال، زمانی که اندازه ماسه سنگ تغییر کند، علاوه بر اینکه باید میزان سیمان مورد استفاده را تغییر داد، به احتمال زیاد مواد افزودنی استفاده شده و محل کاربرد بتن نیز تغییر می‌کند. به همین دلیل به هنگام خرید بتن آماده انتخاب نوع بتن اهمیت بسیاری دارد. از طرف دیگر شرایط آب و هوایی مختلف، نوع کاربرد، نوع طراحی و اجرا ممکن است نوع خاصی از بتن را طلب کند، ممکن است بتن هوادار یا بتن خیلی روان نیاز باشد، ممکن است نیاز به بتن با سختی زیاد و یا دانه بندی خاصی باشد. در تمام این مراحل باید رعایت مفاد موجود در مباحث مقررات ملی ساختمان خصوصا مبحث نهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حمل و نقل بتن آماده را در نظر بگیرید

یکی دیگر از فاکتورهای که خرید بتن آماده را تحت تأثیر قرار می‌دهند و حتی ممکن است گزینه‌ی انتخابی شما را تغییر دهند، این است که فاصله کارخانه تولید بتن آماده تا محل انجام پروژه در چه اندازه‌ای باشد. اگرچه بتن آماده برای مدت زمان طولانی‌تری خصوصیات اولیه خود را حفظ می‌کند اما باید در نظر داشت که نگه داشتن آن در فاصله زمانی طولانی مدت باعث افت کیفیت بتن و از دست رفتن خصوصیات اولیه می‌شود. در اینجاست که خرید اینترنتی از وبسایت عمران مدرن ارزش خود را نشان می دهد. به نحوی که در این وبسایت تمامی کارخانه های بتنی که قادر به ارائه خدمات به منطقه پروژه شما می باشند همراه با قیمت بتن آماده و قیمت حمل بتن به شما نشان داده می شود، ضمن اینکه تمامی کارخانه ها کیفیت بندی شده اند.

%D8%AD%D9%85%D9%84-%D8%A8%D8%AA%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87.jpgهزینه حمل بتن باید قبل از سفارش در مدیریت هزینه ها لحاظ شود.

تعیین زمان بتن ریزی و استفاده از بتن آماده

کارخانه های بتن بسیاری وجود دارند که هر روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه می دهند، اما برخی کارخانه ها ممکن است در روزهای خاصی امکان ارائه خدمات نداشته باشند. سعی کنید بتن ریزی به روزهای آخر هفته و یا تعطیلات برخورد نکند تا زمان رسیدن میکسر به تعویق نیافتد. مخصوصا در شهر تهران در نظر گرفتن ترافیک هرگز نباید فراموش شود. علی الخصوص اگر پروژه مد نظر نزدیک به مراکز پرجمعیت و یا تفریحی باشد، در نظر گرفتن این مسئله اهمیت دوچندان دارد.

اگر محل موردنظر برای بتن ریزی آماده نیست، بتن را سفارش ندهید. این کار باعث می‌شود که به بتن آماده تازه دسترسی داشته باشید و نگران افت کیفیت بتن و افزایش قیمت بتن به دلیل افزایش کرایه میکسر نباشید.

معیارهای انتخاب کارخانه بتن آماده

  • وضعیت دستگاه‌های استفاده شده و تکنولوژی بهره برده شده در هر کدام از آنها؛
  • حجم تولید بتن در کارخانه و حجم عرضه روزانه آن به مشتریان؛
  • بررسی وضعیت مشتریان قبلی و توانایی شرکت در پاسخ دهی به نیازهای آنها؛
  • اطلاع از وضعیت تجهیزات استفاده شده در هر کدام از بخش‌های آن با توجه به بخش اطلاعات وب سایت شرکت؛
  • اطلاع از محصولات مختلف کارخانه و توانایی شرکت در تولید محصولات استاندارد؛
  • برخورداری از تجهیزات مختلف آزمایشگاهی برای کنترل کیفیت محصول؛
  • ارائه انواع بتن آماده با توجه به انواع مواد افزودنی شیمیایی؛
  • امکان تولید بتن با استفاده از انواع سیمان‌های مختلف برای کاربردهای مختلف.
  • قیمت بتن آماده

 بتن ارزان نخرید، هزینه ها را مدیریت کنید

آخرین موردی که در جریان خرید بتن آماده باید مد نظر قرار دهید، قیمت محصولات شرکت‌های مختلف است. معمولاً کارخانه‌های تولید بتن آماده با توجه به فاکتورهای مختلفی که لحاظ می‌کنند، قیمت‌های متنوعی نیز برای آنها در نظر می‌گیرند. به همین دلیل می‌توانید از طریق تماس تلفنی و یا سایت‌های اینترنتی از قیمت محصولات آنها مطلع شوید و با توجه به بودجه پروژه خود برای خرید بتن آماده اقدام کنید. نکاتی که باید در قیمت بتن لحاظ کنید این است که مقاومت نهایی و خواص رئولوژیک (کارآیی) تعیین کننده قیمت بتن است.

طرح اختلاط خاص یا افزایش میزان سیمان نیز قیمت بتن را افزایش خواهد داد. نوع تخلیه بتن نیز بر قیمت بتن اثرگذار می باشد به طوری که پمپ هوایی بتن گرانترین و تخلیه شوتی بتن ارزانترین می باشد. قیمت مصالح اولیه مانند سیمان، ماسه سنگ، آب، برق و مواد افزودنی شیمیایی تقریباً برای همه ثابت است، اما برخی از شرکت‌ها با توجه به شرایط خود تغییراتی در قیمت بتن آماده به وجود می‌آورند تا بتوانند مشتری بیشتری جذب کنند.

پس از تعیین قیمت بتن، باید به سراغ قیمت حمل و نقل بتن بروید که در حجم های زیاد هزینه بالایی خواهد داشت، در نتیجه برای محاسبه مجموع قیمت های کارخانه های مختلف از بخش خرید بتن آماده استفاده کنید.

%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%BE-%D8%A8%D8%AA%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87.jpgکارآیی در قیمت بتن موثر است.

موارد ضروری در سفارش بتن آماده

در برگه سفارش خرید بتن آماده باید موارد زیر از سوی خریدار مشخص شده باشد که شامل موارد زیر است:
– حداکثر ابعاد سنگدانه های درشت معین شود.
– میزان روانی بتن آماده یا اسلامپ در خواستی در محل تحویل بتن تعیین گردد.
– درصورتی که بتن با حجم و درصد معینی از حباب هوا سفارش داده شده باشد، باید در محل و قبل از تخلیه بتن در قالب بتن، نمونه برداری شده و مقدار حباب موجود در بتن اندازه گیری شود.
– در صورت درخواست بتن سبک، باید جرم یا وزن مخصوص این نوع بتن آماده، در دو حالت سخت شده در هوای آزاد و سخت شده در گرماخانه تعیین شده باشد.
– در نهایت خریدار باید تعداد دوران مخزن کامیون مخلوط کن حمل بتن از زمان شروع تخلیه را معین کند. در غیر این صورت تولید کننده بتن آماده موظف به تعیین تعداد دوران مخزن کامیون است. همچنین باید پیش از تحویل بتن به خریدار، تعداد دوران مخزن را به وی اعلام کند.

 خرید اینترنتی بتن آماده یا مراجعه حضوری؟

سفارش آنلاین بتن آماده تنها برای سهولت در کار یا سرعت انجام بیشتر نیست. شاید فکر کنید که با یک تلفن به شماره ای که از کارخانه بتن ذخیره کرده اید، نیازتان سریعتر رفع می شود. جستجوی اینترنتی برای انجام یک خرید خوب است، یعنی شما با جستجو در منابعی که به آنها اعتماد دارید، بهترین کارخانه بتن را طبق شرایط خاص پروژه تان انتخاب می کنید. در این حالت بجای مراجعه حضوری به چندین کارخانه و یا از قلم انداختن چندین گزینه بهتر، می توانید همه را باهم مقایسه کنید، وبسایت عمران مدرن این مهم را برای شما فراهم آورده است.

بعد از نهایی شدن انتخاب شما، با توجه به اینکه قطعا فاصله شما تا کارخانه بتن مورد نظرتان خیلی هم زیاد نیست، می توانید برای اطمینان خاطر به صورت حضوری نیز مراجعه و عقد قرارداد کنید. یکی از نکاتی که تا حد زیادی صدق می کند این است که معمولا شرکت ها و کارخانه های بزرگ هستند که به دنبال بازاریابی اینترنتی می باشند.

برای مطالعه بیشتر:

مجری بتن سخت

بتونیر – میکسر بتن

بتن مسلح

آزمایش بتن

بتن ریزی

بتن الیافی

پمپ بتن

بتن اکسپوز

بتن رنگی

بتن سخت

بتن مگر

فوم بتن

اجرای سازه بتنی

بتن و فرآورده های بتنی

اسپیسر بتن سپر دفاعی میلگردها

واش بتن

آزمایش مقاومت بتن سخت شده

زودگیر کننده بتن

تست غیر مخرب بتن

آزمایش ­های سنجش بتن تازه

دیوار پیش ساخته بتنی

ضد یخ بتن

کندگیر کننده بتن

واتراستاپ بتن

قیمت بتن

روان کننده بتن

قالب بتن

افزودنی بتن – قیمت و انواع

بتن آماده

خرید بتن آماده در کرج

خرید بتن آماده در تهران

نیوجرسی

میکروسیلیس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: omranmodern.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر