موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مراحل ساخت ساختمان ppt

مراحل ساخت ساختمان ppt

نویسنده : مسعود زمانی | زمان انتشار : 12 مهر 1400 ساعت 20:04

مراحل ساخت ساختمان

اسلاید 1: مراحل ساخت ساختمان تهیه کننده : استاد :

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اسلاید 2: 1 تخریب و پی کنی اولین مرحله در ساختمان سازی بعد از تهیه نقشه ها پی کنی و گود برداری است . به منظور گودبرداری یك لودر چرخ لاستیكی به محل ساختمان آورده شد و شروع به كار کرد. عمق گود برداری در این سایت بیش از یک متر بود که هر بار توسط کارگران اندازه گیری می شد تا بیش از این مقدار گودبرداری نشود.

اسلاید 3: 2 قالب بندی پی قالب بندی به صورت بلوک چینی در ساختمان انجلم میشود

اسلاید 4: 3 بتن مگر پس از اجرای بلوک چینی ها نوبت به اجرای بتن مگر می رسد بتن مگر معمولا به دو دلیل مورد استفاده قرار می گیرد : 1 : برای جلو گیری از تماس مستقیم بتن اصلی فونداسیون با خاک 2 : برای رگلاژ کف فونداسیون و ایجاد سطحی صاف برای ادامه پی سازی.

اسلاید 5: 4 پی سازی

اسلاید 6: 5 آرماتوربندی پی در پی میل گردها را در دو جهت به صورت مشبک به یکدیگر بافته و آن را در حدود 5 سانتی متر بالاتر از کف روی بتن مگر قرار می دهند

اسلاید 7: 6 وصله آرماتورها به منظور وصله باید با توجه به آیین نامه و همچنین قطر میلگرد طول وصله را محاسبه کرد و در نقاطی که آماتورها نیاز به وصله دارند ، آرماتور جدید را با این طول روی آرماتور قبلی به وسیله مفتول و به صورت Overlap اجرا نماییم.

اسلاید 8: 7 میلگرد های انتظار:

اسلاید 9: 8 بستن میلگردها به یكدیگر میلگردهای فولادی باید قبل از بتن ریزی براساس طرح ومحاسبه به یكدیگربسته ویكپارچه شوند تا از جابجا شدن آنها طی عملیات بتن ریزی تا گیرش بتن جلوگیری شود. 1تا 2 میلیمتر استفاده میكنند كه اصطلاحا به این عمل گره زدن / برای بستن دو میلگرد به یكدیگراز مفتول فلزی نرم با قطر 5 میگویند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر