موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تحقیق در مورد آداب و رسوم مردم تهران

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 18 آبان 1399 ساعت 16:15

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تهران و جاذبه‌های فرهنگی‌اش

پوشاک: آداب و رسوم استان تهران

آیا شما نیز به دنبال آشنایی با آداب و رسوم استان تهران هستید؟ آیا می دانید با آشنایی کامل از تمام جزئیات آداب و رسوم استان تهران می توانید یک سفر بسیار هیجان انگیری را تجربه کنید؟

تهران یکی از زیباترین و بزرگترین شهرهای کشورمان می باشد که با داشتن جاذبه های گردشگری و دیدنی بسیار باشکوه خود توانسته است توجه میلیون ها گردشگر را از داخل و خارج کشور به سوی خود جذب کند. ما در ریسمون در ادامه سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از جنبه های آداب و رسوم استان تهران توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

پوشاک یکی از مهمترین جنبه های آداب و رسوم استان تهران می باشد که در استان تهران قدیم آقایان و خانم ها از لباس های بسیار زیبایی استفاده می کنند که عبارتند از:

-         آقایان: کلاه تخم مرغی، کلاه پهلوی، کلاه لبه کوتاه، سرداری، پیراهن، شلوار و قوای مراد بیگی

-         خانم ها: چهار قد چهار گوش، گالش، شلیته، دامن شلواری و دامن های پرچین

نذری ها: آداب و رسوم استان تهران

نذری دادن و نذری گرفتن از دیگر مهمترین جنبه های آداب و رسوم استان تهران بوده که در بسیاری از شهرهای استان تهران می توان شاهد مراسم های بسیار مختلفی باشید که نذری های گوناگونی نیز در این مراسم ها پخش می شود. از مهمترین این نذری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-         سفره حضرت رقیه (ع) از آداب و رسوم استان تهران : یکی از قدیمی ترین و متداول ترین نذری های استان تهران به شمار می آید که در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه برگزار شده و اعتقاد بر آن است که سفره ی مذکور را در نزدیکی یکی از مقدس ترین امامزاده ها برگزار کنند تا برکت زیادی را داشته باشد.

-         مولودی خوانی از آداب و رسوم استان تهران : یکی از مهمترین جشن های مذهبی بوده که در میان خانم ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است

بازی های قدیمی: آداب و رسوم استان تهران

بازی ها از دیگر مهمترین و اصلی ترین جنبه های آداب و رسوم استان تهران به شمار می آیند که امروزه نیز بسیاری از بازی های باستانی از نو جان گرفته اند و مورد توجه بسیاری از مردم استان تهران واقع شده اند. از مهمترین و مشهورترین این بازی ها می توان به دوز قلعه، چوق توپ، الک دولک، باران می آید جر جر و یه قل رو قل اشاره کرد که هر کدام از این بازی های معانی بسیار خاص را برای مخاطبان به ارمغان می آورد و همچنین می توان گفت امروزه برنامه ریزی های بسیار زیادی برای زنده کردن بسیاری از این بازی های باستانی در حال شکل گیری است. برای آشنایی نزدیک با فرهنگ اصیل یک منطقه بی شک توجه کردن به بازی های آن منطقه یکی از معتبرترین و مهمترین راه ها به شمار می آید.

عیدها: آداب و رسوم استان تهران

توجه داشته باشید که یکی از مهمترین آیتم هایی که می تواند آداب و رسوم استان تهران را به شکل واضح به تصویر بکشد، عیدها و جشن ها می باشد که بی شک شما می توانید انواع بسیار مختلفی از جشن ها و عیدها را در این شهر به هنگام سفر مشاهده کنید که از مهمترین عیدها و جشن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-         عید نوروز از آداب و رسوم استان تهران : یکی از بهترین جشن های تهران و ایران بوده که از سال های بسیار دور در این شهر برگزار می شود و به مهمانی های دورهمی در چنین روزی اهمیت بسیار زیادی داده می شود.

-         تیرما سیزده از آداب و رسوم استان تهران : یکی دیگر از جشن های استان تهران می توان به تیرما سیزده اشاره کرد که در 13 تیرماه افراد خانواده در پشت بام ها دور هم جمع شده و مراسم ها و بازی های مختلفی را انجام می دهند.

-         شب علفه آداب و رسوم استان تهران: یکی از جشن های استان تهران بوده که یک شب قبل از شب عید نوروز را شب علفه گفته و در این شب خورد ماهی با سبزی پلو را از مهمترین آداب می دانند. برای آشنایی بیشتر با آداب و رسوم استان تهران می توانید در یکی از تورهای ریسمون شرکت داشته باشید و از نزدیک با فرهنگ مردم اصیل تهرانی آشنا شوید.


02 آذر 1398

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر