موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شعر کودکانه روز جهانی پست

شعر کودکانه روز جهانی پست

نویسنده : معین | زمان انتشار : 30 بهمن 1399 ساعت 21:10

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

124472380-parsnaz-com.jpgشعر روز جهانی پست کودکانه

معرفی روز جهانی پست ، سلام بچه های خوشگلم

خوبین عزیزای من ؟؟

سلام بچه های گل ، خوبین ؟؟

بچه ها امروز میخوام براتون شغل پستچی رو توضیح بدم که پستچی چیکار میکنه و
کجا کار می کنه

بچه های گلم قبلنا که تلفن ، موبایل و … نبود مردم از طریق نامه به هم پیام
میدادن و از حال هم خبردار می شدن شعر روز جهانی پست کودکانه

بعد نامه هاشونو می بردن اداره پست و پست میکردن نامه هاشونو و مامور اداره پست که همون آقای پستچی هستش نامه رو میرسوند به صاحبش

آتش نشان یک مردی قوی و شجاع هستش که با آتش میجنگه و جون انسان هارو نجات میده . آتش نشان ها با خاموش کردن آتش از ما مراقبت میکنن و کمک می کنند به انسان ها که به جان و اموال و محیط زیست آسیب نرسه . تو همه ی کشورها آتش نشان وجود دارد که وظیفه ی آنها ، خاموش کردن آتش و حادثه های مختلف هست .

ما میتونیم مثلا تولد یکی از فامیلامونه ولی پیش ما نیست و تو شهر یا کشور
دیگه ای زندگی میکنه ما می تونیم براش کادو بخریم و از طریق اداره پست براش
بفرستیم و خوشحالش کنیم .

تو اداره پست از هواپیما ، قطار ، ماشین ، کامیون و …. برای پست کردن وسایل
مختلف استفاده می کنند .

واحد کار روز جهانی پست را به دانش آموزان بدهید و بخواهید که رنگ کنند و با توجه به تصویر قصه ای تعریف کنند .

گردآوری توسط مدرس پیش دبستانی سایت آنلاین پرورشی

آنلاین پرورشی ناشر دیجیتال آموزش های تخصصی از پیش دبستانی تا دانشگاه می باشد .

شعر کودکانه نانوا

شعر کودکانه ورزش

شعر کودکانه نظافت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

روز جهانی استاندارد

بانک نمایشنامه های کودکانه

بانک سرودهای کودکانه

کلیه حقوق مطالب، تصاویر برای سایت Onlineprv.iR محفوظ است ، استفاده از مطالب آنلاین پرورشی به هر نحو، تنها با کسب اجازه کتبی از مدیریت امکانپذیر می‌باشد .

“>

امروز 17 مهر ماه روز جهانی پست و پستچی اسـت و تاریخچه این روز رابه همراه متن و تصاویر مخصوص روز جهانی پست مرور می‌کنیم. پست یکی از سازمان هاي فوق العاده کهن و ارتباطی اسـت، انسانها از دیرباز بـه وسیله پست با ملل و سرزمین هاي دیگر ارتباط برقرار میکردند. در ادامه از 0 تا 100 تاریخچه پست را در جهان و ایران مرور میکنیم و عکسها و متن هاي زیبایی را هم در همین موضوع مطالعه می‌کنیم.شعر روز جهانی پست کودکانه

بـه مناسبت روز پست و پستچی

 

پست، کهن ترین و گسترده ترین نوع ابزار ارتباطی بین مردم یک کشور با ساکنان دیگر سرزمینها و مناطق جهان اسـت. هر پستچی از انجام 3000 سفر جلوگیري می کند.

سفرهایی کـه افزون بر هزینه، پیامد هـای دیگری چون تلف وقت، فشارهای عصبی و روحی، آلودگی هوا و انواع خسارتهای احتمالی مالی و جانی را نیز بـه همراه دارد. از سال 1969 روز 9 اکتبر = سال‌روز تأسیس اتحادیهٔ جهانی پست بعنوان روز جهانی پست تعیین گردید.

 

اتحادیه جهانی پست

اتحادیه جهانی پست اولین انجمن در جهت همکاری بین کارکنان بخش پست و از مؤسسات تخصصی وابسته بـه سازمان ملل متحد اسـت. اتحادیه جهانی پست با تصویب معاهده برن درسال ۱۸۷۴ تأسیس شد. اتحادیه جهانی پست از نظر قدمت و سابقه دومین سازمان بین‌المللی جهانی محسوب می شود.

در ۱۸۷۸ عنوان اتحادیه عمومی پست‌ها تبدیل بـه اتحادیه جهانی پست شد. هدف این اتحادیه کمک بـه سازماندهی و التیام بخشیدن خدمات پستی در سطح بین‌المللی اسـت. مقر اصلی اتحادیه در برن، سوئیس اسـت.

 

اتحادیهٔ جهانی پست از ۴ رکن اصلی تشکیل شده‌اسـت:

 

1 کنگره

کنگره رکن اصلی و عالی اتحادیهٔ جهانی پست اسـت. هر ۴ سال یک بار، تمامی دولت‌هاي عضو اتحادیه در کنگره جمع میشوند تا در خصوص برنامه‌هاي آینده اتحادیهٔ جهانی پست و تجدیدنظر در اسناد آن، کـه شامل سند مؤسس، کنوانسیون‌ها و قراداد هاي مراسلات پستی اسـت، تصمیمات جدیدی اخذ نمایند.

 

2 شورای اجرایی

شورای اجرایی «CA» مرکب از ۴۰ کشور عضو اسـت و سالی یکبار در مقر اتحادیه، برن تشکیل جلسه می دهد. شورای اجرایی در فواصل تشکیل کنگره‌ها مسئولیت کنترل بر اجرای قوانین اتحادیه و مصوبات کنگره و استمرار کارها را برعهده دارد.

هم‌چنین شورای اجرایی مسئول ارتقا و تعدیل تمامی جنبه‌هاي کمک‌هاي فنی و پستی، مـا بین تمامی دولت‌هاي عضو در اتحادیه‌ پست اسـت.

 

3 شورای بهره‌ برداری پستی

شورای بهره‌برداری پستی «POC» از ۴۰ دولت عضو تشکیل شده‌اسـت و سالی یک بار در برن تشکیل جلسه می دهد. شورای بهره‌برداری پستی، رکن فنی و عملیاتی اتحادیه‌اسـت. این شورا هم‌چنین مسائل فنی، اقتصادی و تجاری مربوط بـه امور پستی را بررسی می کند.

 

4 دفتر بین‌المللی

دفتر بین‌المللی «IB» اتحادیه در برن، سوئیس واقع اسـت. نزدیک بـه ۲۵۰ کارمند از بیش ۵۰ کشور در دفتر بین المللی اتحادیه کار میکنند. دفتر بین‌المللی بعنوان یک نهاد ارتباطی، اطلاعاتی، مشورتی و ارتقادهندهٔ همکاری‌هاي فنی بین ادارات پستی در اتحادیه عمل می کند.

 

این رکن نقش دبیرخانهٔ اتحادیه را هم بر عهده دارد. اتحادیه جهانی پست علاوه بر این دفتر بین‌المللی، دفترهای مرکزی دیگری هم در نقاط مختلف جهان تأسیس کرده‌اسـت تا بتواند هماهنگی‌هاي بین‌المللی بیش‌تری را در زمینهٔ خدمات پستی جهانی ارائه نماید. پست، کهن ترین و گسترده ترین نوع ابزار ارتباطی بین مردم جهان اسـت.

 

= سازمان‌دهی و کامل نمودن خدمات پستی

= ارتقا و توسعهٔ همکاری‌هاي بین‌المللی

= ارائهٔ کمک‌هاي فنی و نظرهای مشورتی بـه کشور هـای نیازمند عضو اتحادیه

= ایفا کردن نقش رابط و میانجی‌گر بین اعضا

شعر روز جهانی پست کودکانه

= تنظیم و تصویب قوانین برای تبادلات پستی بین‌المللی

 

فعالیتهای پستی در ایران، قدمتی سه هزار ساله دارد و حتی عده اي از مورخین، ایرانیان را مبتکر ارتباط پستی می‌دانند. درسال 1297 ه.ق ناصرالدین شاه دستور داد تا مؤسسه پست آن روز بـه وزارت تبدیل شود و اداره آن رابه امین الملک، وزیر وظایف و رئیس دارالشوراء سپرد.

 

پس از صدارت امیرکبیر، تحولات تازه اي در پست کشور ایجاد گردید، فعالیت پستی کشور هـای استعمارگر تعطیل شد و پیکهای پست ایران، با نظم و نظامی تازه کـه امیرکبیر ایجاد کرده بود با سرعت و دقت بسیار، امور مراسلاتی را انجام می دادند.

 

شایان ذکر اسـت کـه چون پست در ایراناز قدمتی طولانی برخوردار اسـت، از فعالیت چاپارهای قدیم تا پست پیشرفته کنونی، ابزارو آثاری گرانبها و دیدنی جمع آوری شده اسـت کـه در موزه پست نگه‌داری می شود.

 

انتشار پیام دبیرکل اتحادیه و سخنرانی و گفتگو با مقامات ارشد دولتی از طریق رسانه‌هاي جمعی. انتشار مطالبی پیرامون اتحادیه پستی جهانی و شبکه گسترده پستی در مجلات پستی، بولتن هاي خبری، نشریات کارکنان و مجلات فیلاتلیک با تأکید بر نقش مهم بخش پستی در جامعه اطلاعاتی.

 

انتشار تمبرهای ویژه و پاکتهای مهر روز و فروش کارت پستالهای ویژه روز جهانی پست. نصب پوسترهای روز جهانی پست در دفاتر پستی وامکن عمومی و توزیع پرسشنامه‌ میان عموم مردم بـه منظور جمع‌آوری نظرات و پیشنهادات آنان در خصوص التیام خدمات پستی.

 

تجلیل از کارمندان پستی و اهداء جوایز ویژه برای کارمندان برجسته و سازماندهی و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی ویژه روز جهانی پست. توزیع نمونه‌هاي تبلیغاتی از قبیل تی‌شرت، مدال، برچسب و … دارای شعار روز جهانی پست.

 

 

با حمد وسپاس بـه پيشگاه خداوند تبارك و تعالي و آرزوي توفيق روز افزون براي تمامي كاركنان عرصه تلاش وسازندگي. آنانيكه با تلاشهاي خستگي ناپذيرو شبانه روزي خود براي ارتباط بين المللي و آباداني ميهن اسلامي زحمت مي كشند. سپاسگزاریم، روز جهاني پست خجسته باد.

 

بدين وسيله هفدهم مهر روز جهاني پست رابه خانواده بزرگ وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات ،شركتهاي تابعه ،بويژه مديران وكاركنان شركت پست جمهوري اسلامي ايران تبريك وتهنيت عرض مي نمايیم واميدواريم همواره در سايه توجهات حضرت ولي عصر« عج» و عشق الهي براي آباداني ميهن عزيزمان سربلند وپيروز باشيد.

 

هفدهم مهر ماه روزجهانی پست فرصت مناسبی اسـت تا زحمات و تلاش‌هاي کارکنان خدوم این شبکه را ارج نهاده و از آنان قدردانی نمایم.

 

صنعت پست، بعنوان قدیمی‌ترین و مردمی ترین نهاد ارتباطی در کشور، با کاهش فاصله ها و بهره وری زمان، در توسعه خدمات عمومی نقش ویژه اي را ایفا کرده و این امر محقق نمیشود جز در سایه فعالیت هاي شبانه روزی کارمندان سازمان پست جمهوری اسلامی ایران.

 

بی‌تردید اهمیت وجود پست در سطح جامعه و نقش مهم آن در بهره وری ملی و رشد اقتصادی بر هیچ کس پوشیده نیست. این روز مهم رابه خانواده بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و کارکنان پست تبریک میگوییم.

 

صنعت پست بدلیل داشتن توانمندی هاي فراوان، نقش مهمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ایفاد مي نماید. ساختار اصلی این صنعت را، نیروی انسانی تشکیل می دهد ودر این بین اعتماد و خاطرجمعی خاطر مردم بـه کارکنان پست، پشتوانه‌اي محکم برای این شبکه بـه شمار می‌رود کـه هیچ سازمان و یا دستگاهی تا کنون ازآن برخوردار نبوده اسـت. این روز رابه خانواده و کارکنان پست تبریک میگوییم.

17 مهر روز جهانی پست و پستچی + متن و عکس برای روز پست

 

پاپیروس هاي دیروز کـه زمانی با چاپارها و اسب هاي تندرو و نامه هاي کاغذی و مهرشده با تمبر، از دل خورجین هایي مملو از پاکت با دستان پینه بسته پستچی بـه مقصد می‌رسید، طی گذر زمان؛ با شتابی روزافزون بـه عصر امروز، آهن و تکنولوژی رسیده و با پیامک ها بـه صندوق هاي الکترونیکی راه یافته؛

 

امروز زنگ پستچی با موزیک همراه مـا هماهنگ شده تا در سیطره ارتباطات جهانی، نه فقط یک نامه کاغذی ، کـه نقش آفرین عرصه تعاملات اجتماعی و مبادلات اقتصادی و تبادل پولی باشد.

 

هفدهم مهر ماه برابر با نهم اکتبر، روز جهانی پست رابه خانواده بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و کارکنان پست تبریک میگوییم.

 

پـسـت یـکـى از عـمده ترین نهادهاى اجتماعى بازمانده از ادوار کهن است . پیام و پیام رسانى به عنوان یک نیاز اجتماعى ، از آغاز زندگى شهر نشینى همواره مطرح و پست به منزله عامل تاءمین کننده این نیاز، از دیر باز نقش ‍ تعیین کننده در زندگى اجتماعى انسان داشته است .

ایـن نـهـاد دیـریـنـه اجـتـمـاعى ، امروزه با مجهز شدن به پیشرفته ترین امکانات ، سهم و نقش بیشترى در پیام رسانى پیدا کرده است .

در شرایط کـنـونـى ارتـبـاط پـستى سازماندهى شده ، فاصله ها را از بین برده ، زمان را کاهش داده و در توسعه اقتصادى ، اجتماعى و فرهنگى به عنوان عاملى زیـر بـنـایـى ، پـیـشتاز حرکت عمومى است .شعر روز جهانی پست کودکانه

این شبکه عظیم و درهم تنیده ، مى تواند در گسترش ‍ رفاه عمومى و ارتقاى دانش و فرهنگ اجتماعى سهیم بـاشـد.

پست در مبادلات اقتصادى ، خریدار را به عرضه کننده کالا نزدیک مى کند و مبادلات پولى را سرعت مى بخشد.

پست بشر امروز را از انزواى اجتماعى مى رهاند و به عنوان عامل نزدیکى ملت ها به یکدیگر، نقشى اساسى ایفا مى کند و در نهایت وحدت و همبستگى فرهنگى ، اقتصادى و اجتماعى بین افراد حقیقى و حقوقى را در گستره اى فراسوى مرزها ممکن مى سازد.

به مناسبت روز جهانی پست، گلچینی از بهترین و زیباترین اشعار ناب در مورد پست و پستچی تهیه و گردآوری کرده ایم. با ما در مجله دلگرم همراه باشید .

پای خسته به رکابانعکاس جیر جیر زنجیرچرخهای گلی و یک خورجین -راه طولانی ویک نامه خیس…و سر انجام به آن خانه رسید. پست چی با اکراه -مهر ان نامه گشودو چنین خواند برای ان زناول نام به نام خالقپستچی …می دانم- که خودت نامه من خواهی خواندپس پیامم تو به مادر برسانکه پسر مثل خودت دلگیر استچون نشد قبل وداع ابدیسر به دامان تو ارام دهدو نشد دست تو را بوسه زندو نشد……پیرزن – ساکت و خاموش گریستآسمان ساکت و خاموش گریستپستچیپای خسته به رکابتا رسیدن به در خانه گریست

پستچی نامهربان گشته چراروزگاری پستچی با قلب ما همراه بودگرچه ما را زندگی گویی میان چاه بود

روزها و شامگاهان نامه آورد از بهارشاد می کردی دلم را با نسیم کوی یار

نامه هایی مهربان و از سر شوق و وفاقلب ما را می نمودی پر ز عشق و از صفا

بوسه هایی که بر آن مکتوب از دل می پریدروزگاری عشق را اندر دلم می پرورید

قطره قطره عشق بود از سوی ما بر او روانلیک دریایی ز عشق و معرفت از وی دوان

دوچرخه ات دیگر قدیمی شده است

و خودت هم …

پاییز سال بعد

همان که می گفتی

همان که برای دلخوشیم می گفتی هم از راه رسید

ولی باز که مرا می بینی

سرت پایین است …

سرت را بالا بگیر

من دیگر منتظر تو نیستم …….

نامه دارید!

با دستهای چروکیده اش پاکت را داد و از پشت عینک ته استکانیش با چشم های بهت زده من خداحافظی خاموشی کرد، سوار بر دوچرخه ، رکاب زنان از کوچه حزن محله رفت..

عزیزم، عشقم ، دوستت دارم و……

واژه هایی بس زیبا و سنگین که با خودکاری گران قیمت بر کاغذ نقش بسته بودند.

ده بار نامه را خواندم. هنوز تازه بود. حرارت عشق کاغذ را گرم نگاه داشته بود.

بیچاره پیرمرد پستچی ، بیچاره نویسنده نامه ، بیچاره این دل صاحب مرده من!

دلم خوشم. هر چند که پیرمرد شماره کوچه ها را درست ندیده بود.

شعر روز جهانی پست کودکانه

ای کاش پستچی سه بار در می زد!تلفن ، تنها راه ارتباط من با تو

اگر تلفن اختراع نشده بود من چه می کردم؟

نامه هم اگر می دادم به دستت نمی رسید.

پستچی صبرش کم است.

او هیچ وقت سه بار در نمی زند!

من خیلی خوش شانس هستم که در این

دوره به دنیا آمدم!

عشق تلفنی ! تجربه ی تازه ای بود برای من

و برای تو.

از شعر گفتن خسته شدم. موضوع (دلتنگی)

برای نیامدنت گفتم. کاش برسد روزی برای آمدنت

شعری بگم.

دلم برایت تنگ شده.به من زنگ بزن.

نگو که تلفن قطع شده.

صدایت را از من دریغ نکن.

آقای (گراهام بل) دوستت دارم.

کارمند اداره پُست

شَوَم

نامه ی معشوقه ات را

برسانم بدستانت

و تو آنقدر خوشحال

که از ذوق

پُستچی محله را

به آغوش بگیری

شعر از حمید جدیدی

دیـگـر نـامـه هـایـم رابـه پـسـتـچـیمـحـلـه ی شـمـانـمـی دهـماگـر عـاشـقـت شـودچـه خـاکـیبـر سـرم بـریـزم . . . ؟!شعر از عـلـی کـشـاورز

آقای پستچی

چه مهربونه

نشونی ها رو

وقتی می خونه

میاد درِ خونه ها

می رسونه نامه ها

برای من هم نامه میاره

همراه نامه شادی میاره

نامه ای از یه دوستِ

خوب وصمیمی

از یه رفیق عزیز

یار ِقدیمی

پستچی مهربانم

برات نامه میارم

میام در خونتون

در می زنم چه آسون

می گم نامه آوردم

شادی برات آوردم

از دوست خوب شما

یه بسته داری شما

پستچی چه مهربونه

هدیه هامو میرسونه

کادوهای بی بهونه

از عمو که عشقمونه

پستچی نازنینم

یه وقت غمت رو نبینم

الهی زنده باشی

شاد و همیشه خندون باشی

پست چی مهربانم

برات نامه میارم

میام در خونتون

شعر روز جهانی پست کودکانه

در میزنم چه آسون

میگم نامه آوردم

شادی برات آوردم

از دوست خوب شما

یه بسته داری شما

پیام تبریک روز پستچی مبارک به همراه مجموعه ای از جدیدترین پیام تبریک به مناسبت روز جهانی پست در این بخش از سایت سماتک آورده شده است که شما عزیزان و همراهان گرامی سایت سماتک در ادامه زیباترین پیامک تبریک روز جهانی پست 17 مهر را خواهید خواند. اگر می خواهید روز جهانی پست را به پستچی های عزیز و امین مردم تبریک و شادباش بگویید می توانید با ارسال یک اس ام اس تبریک روز جهانی پست به پستچی این مردان سخت کوش را دل خوش به کار کنید.

 

شعر روز جهانی پست کودکانه

پستچی مهربان
اگر معلم بودی روزت را به هفته تبدیل می‌کردند و بهت تبریک می‌گفتند
اگر خبرنگار بودی روزت را به ماه تبدیل می‌کردند و برایت همایش می‌گرفتند
اما این‌ها هیچ کدام مهم نیست و این روز بهانه‌ای بیش نیست برای اینکه بگوییم
ما همیشه قدردان تلاش‌های شما هستیم
روز نامه رسان مبارک.

امروز 9 اُکتبر، روز جهانی پست، قدیمی ترین و گسترده ترین ابزار ارتباطی بین مردم است

روز جهانی پست بر آنانی‌که با تلاش‌های خستگی ناپذیر و شبانه‌روزی خود برای ارتباط بین انسان‌ها تلاش می‌کنند مبارک باد.

♦ ♦ ♦ ♦

روز جهانی پست را به دست اندرکاران شبکه پستی تبریک و خسته نباشید می‌گوییم
و انتظار داریم که شرکت ملی پست توجهی روزافزون به مسأله تمبر به عنوان تنها محصول فرهنگی سازمان خود داشته باشد

9 اکتبر روز جهانی پست مبارک!

پستچی مهربانم
برات نامه میارم
میام در خونتون
در میزنم چه آسون
میگم نامه آوردم
شادی برات آوردم
از دوست خوبه شما
یه بسته داری شما

روز جهانی پست و پستچی مبارک.

به لطف عزیزان پرتلاش اداره پست، خدمات پستی هم‌اکنون
در دورترین و صعب‌العبورترین نقاط کشور هم در دسترس است؛
نیل به این هدف اگرچه سخت، ولی در سایه تلاش و اهتمام شما خستگی‌ناپذیران تحقق یافته است.
بی‌تردید وسعت این خدمت‌رسانی مرهون جدیت، مسئولیت‌پذیری و تعهد شما عزیزان است که هر ناممکنی را ممکن می‌سازد.
روز جهانی پست مبارک باد.

♦ ♦ ♦ ♦

به پاس تشکر از رساندن تمام نامه‌های کسانی که چشم انتظار آن هستند
و به پاس تعهد و تلاش بی دریغ شما پستچیان عزیز
این روز خجسته را تبریک عرض نموده
و از درگاه خداوند بزرگ
توفیقات الهی را برای وجود ارزشمند شما پستچی عزیز خواستاریم.

روز جهانی پست را به تمام خدمتگزاران صدیق این عرصه
تبریک عرض نموده و امیدواریم با همت عالی و همدلی در راه رضای خدای متعال،
خدمت به خلق خدا را همواره و همیشه سرلوحه امور خود قرار دهید.
ان شاء الله
و من الله توفیق

♦ ♦ ♦ ♦

نشود فاش کسی آنچه میان من و توست
تا اشارات نظر نامه رسان من توست

گوش کن با لب خاموش سخن می گویم
پاسخم گو به نگاهی که زبان من و توست

روزگاری شد و کس مرد ره عشق ندید
حالیا چشم جهانی نگران من و توست

گرچه در خلوت راز دل ما کس نرسید
همه جا زمزمه عشق نهان من و توست

این همه قصه فردوس و تمنای بهشت
گفت و گویی و خیالی ز جهان من و توست

نقش ما گو ننگارند به دیباچه عقل
هرکجا نامه عشق است نشان من و توست

سایه زاتشکده ماست فروغ مه مهر
وه از این آتش روشن که به جان من و توست

17 مهر روز پست مبارک

پست، کهن ترین و گسترده ترین نوع ابزار ارتباطی بین مردم یک کشور با ساکنان دیگر سرزمینها و مناطق جهان است. پیام تبریک روز پستچی را در اینجا برایتان تهیه و گردآوری کرده ایم و باید بدانید که هر پستچی از انجام 3000 سفر جلوگیری می کند، که هر سفر افزون بر هزینه، پیامدهای دیگری چون اتلاف وقت، فشارهای عصبی و روحی، آلودگی هوا و انواع خسارتهای احتمالی مالی و جانی را نیز به همراه دارد. 9 اکتبر روز جهانی پست برای تقدیر و تشکر از پستچی های عزیز نامیده شده است و می توانید مقاله متن تبریک روز پست و پستچی نامه رسان را هم بخوانید و امیدواریم همه نامه رسان های ایران زمین تن سالم داشته باشند.

 

سلام بر نامه های بی صاحب
سلام بر نامه های بی جواب
سلام بر نامه های خـونی
سلام بر نامه های پـاره

روز پستچی مبارک باد.

♦ ♦ ♦ ♦

۱۷ مهر، روز جهانی پست است؛ شاید اگر بدانید که هر پستچی از انجام سه هزار سفر بیرون شهری و درون شهری جلوگیری می‌کند، اهمیت خدمات این ارگان را بهتر متوجه شوید. در واقع باید گفت پست، کهن‌ترین و گسترده‌ترین نوع ابزار ارتباطی بین مردم یک کشور با ساکنان دیگر سرزمین‌ها و مناطق جهان است که چهارگوشه جهان را به یکدیگر متصل می‌کند روز جهانی پست و نامه رسان مبارک باد.

♦ ♦ ♦ ♦

دنیای نامه‌ها پر از انتظار برای لبخند‌ها و اشک‌هاست
و دنیای پستچی‌ها هم آمیخته با این انتظار‌ها
روز پستچی، بر تلاشگران متعهد این حرفه، تبریک و تهنیت باد.

شعر روز جهانی پست کودکانه

انسان بدون تعامل زنده نخواهد ماند
و نامه پل این تعامل است و پستچی ادامه دهنده این تعامل بین انسان‌ها
و ارگان‌هاست
روز جهانی پستچی مبارک.

♦ ♦ ♦ ♦

قوی‌ترین مردان جهان پستچی‌ها هستند
که نمی‌دانند چه حجم عظیمی از شادی یا درد و اندوه را با خود حمل می‌کنند
روز پست و پستچی مبارک.

♦ ♦ ♦ ♦

برادر ارجمند جناب آقای …

مدیر کل محترم پست استان …

با سلام

با آرزوی توفیق الهی برای جنابعالی و تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بدین وسیله 17 مهر ، روز جهانی پست را به جنابعالی و همکاران محترم پستچی تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون شما را در خدمتگزاری خالصانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پرتو عنایات خاصّه حضرت مهدی (عج) و مقام معظم رهبری حضرت آیت ا… خامنه ای مسئلت دارم .

بااحترام

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان …

چه نامه‌هایی که در دنیا فرستاده شده و با غم و شادی خوانده شده است
روز جهانی پستچی مبارک.

♦ ♦ ♦ ♦

دیگه این روزها کمتر کسی برای دوستش نامه‌ای می‌نویسه که پست کنه. ۱۷ مهر روز جهانی پستچی است و در عین اینکه می‌خوایم این روز رو گرامی بداریم و از زحمات کارکنان گرامی شبکه پست کشور تقدیر کنیم، میخوایم یادتون بیاریم این رسم خوش نامه فرستادن برای یک عزیز رو زنده نگه دارید.

هفدهم مهر ماه (نهم اکتبر) روز جهانی پست و پستچی را به خانواده بزرگ وزارت ارتباطات
و فناوری اطلاعات و تلاشگران گمنام شبکه پستی،
تبریک عرض نموده و از حضرت سبحان،
سلامت، سعادت و سرافرازیتان را در سایه توجهات حضرت، ولی عصر (عج) مسئلت داریم.

♦ ♦ ♦ ♦

روز جهانی پست را به پستچی های عزیز و همه کارکنان این عرصه که از امانت دارترین ها هستند تبریک می گوییم. با گذشت سالهای بسیار از ایجاد اداره پست به عنوان یک راه ارتباطی و رشد و پیشرفت فناوری های ارتباطی بشر کماکان پست از دور خارج نشده و در بسیاری از موارد تنها راه کارگشاست همه قطعا از پست و بسته های پستی و نامه های پستی و پستچی خاطراتی داریم. پیامک تبریک روز جهانی پست و پستچی را در این بخش از سایت سماتک خواندید که امیدواریم از متن پیام تبریک روز پستچی برای همسر و زیباترین متن پیام تبریک روز جهانی پست به همکار پستچی تان استفاده کافی را برده باشید.

شعر روز جهانی پست کودکانه

17 مهرماه بـه مناسبت روز پستچی بهترین متن و اشعار زیبا برای تبریک روز پستچی در این جا برای شـما عزیزان قرار گرفته اسـت.

 

در سال ۱۹۶۹ روز ۱۹ اکتبر سال روز تاسیس اتحادیه جهانی پست دارنده ۱۷۰ کشور عضو بـه عنوان روز پست نام گذاری شد .اتحادیه جهانی پست از نظر قدمت و سابقه دومین سازمان بین المللی جهانی محسوب می‌شود .

 

هدف آن کمک بـه سازمان دهی و التیام بخشیدن بـه خدمات پستی در سطح بین المللی اسـت . مقر اصلی اتحادیه در برن سوئیس اسـت .

 

برخی مورخین سابقه فعالیت هاي‌ پستی در ایران را بـه سه هزار سال پیش نسبت داده اند و ایرانیان را مبتکر ارتباط پستی میدانند و بـه گواه تاریخ درسال ۱۲۹۷ ناصرالدین شاه دستور داد تا موسسه پست بـه وزارت خانه تبدیل شود و بعد ها امیرکبیر بـه آن جلای بیشتری بخشید .

 

روز نخستین نوع ارتباط رسمی بشری را گرامی می داریم

 

 

پستچی مهربان
اگر معلم بودی روزت را بـه هفته تبدیل می کردند و بهت تبریک می گفتند
اگر خبرنگار بودی روزت را بـه ماه تبدیل میکردند و برایت همایش می گرفتند
اما اینها هیچ کدام مهم نیست و این روز بهانه‌اي بیش نیست برای این کـه بگوییم
ما همیشه قدردان تلاش‌هاي‌ شـما هستیم
روز نامه رسان مبارک.

 

 

امروز 9 اُکتبر، روز جهانی پست، قدیمی‌ترین و گسترده ترین ابزار ارتباطی بین مردم اسـت

روز جهانی پست بر آنانی‌کـه با تلاش‌هاي‌ خستگی ناپذیر و شبانه‌روزی خود برای ارتباط بین انسان‌ها تلاش میکنند خجسته باد.

 

 

روز جهانی پست را بـه دست اندرکاران شبکه پستی تبریک و خسته نباشید می گوییم
و انتظار داریم کـه شرکت ملی پست توجهی روزافزون بـه مسأله تمبر بـه عنوان تنها محصول فرهنگی سازمان خود داشته باشد

9 اکتبر روز جهانی پست مبارک!

 

پستچی مهربانم
برات نامه میارم
میام در خونتون
در می‌زنم چه آسون
میگم نامه آوردم
شادی برات آوردم
از دوست خوبه شـما
یه بسته داری شـما

روز جهانی پست و پستچی مبارک.

 

 

بـه لطف عزیزان پرتلاش اداره پست، خدمات پستی هم‌اکنون
در دورترین و صعب‌العبورترین نقاط کشور هم در معرض اسـت؛
نیل بـه این هدف اگرچه سخت، ولی در سایه تلاش و اهتمام شـما خستگی‌ناپذیران تحقق یافته اسـت.
بی‌تردید وسعت این خدمت‌رسانی مرهون جدیت، مسئولیت‌پذیری و تعهد شـما عزیزان اسـت کـه هر ناممکنی را ممکن می‌سازد.
روز جهانی پست خجسته باد.

 

 

بـه پاس تشکر از رساندن تمام نامه‌هاي‌ کسانی کـه چشم انتظار آن هستند
و بـه پاس تعهد و تلاش بی دریغ شـما پستچیان عزیز
این روز خجسته را تبریک عرض نموده
و از درگاه خداوند بزرگ
توفیقات الهی را برای وجود ارزشمند شـما پستچی عزیز خواستاریم.

 

شعر روز جهانی پست کودکانه

 

روز جهانی پست را بـه تمام خدمتگزاران صدیق این عرصه
تبریک عرض نموده و امیدواریم با همت عالی و همدلی در راه رضای خدای متعال،
خدمت بـه خلق خدا را همواره و همیشه سرلوحه امور خود قرار دهید.
آن شاء الله
و من الله توفیق

 

نشود فاش کسی انچه میان من و توست
تا اشارات نظر نامه رسان من توست

گوش کن با لب خاموش سخن می‌گویم
پاسخم گو بـه نگاهی کـه زبان من و توست

روزگاری شد و کس مرد ره عشق ندید
حالیا چشم جهانی نگران من و توست

اگرچه در خلوت راز دل ما کس نرسید
همه ی جا زمزمه عشق نهان من و توست

این همه ی قصه فردوس و تمنای بهشت
گفتگویی و خیالی ز جهان من و توست

نقش ما گو ننگارند بـه دیباچه عقل
هرکجا نامه عشق اسـت نشان من و توست

سایه زاتشکده ماست فروغ مه مهر
وه از این آتش روشن کـه بـه جان من و توست

17 مهر روز پست مبارک

 

 

درود بر نامه هاي‌ بی صاحب
درود بر نامه هاي‌ بی جواب
درود بر نامه هاي‌ خـونی
درود بر نامه هاي‌ پـاره

روز پستچی خجسته باد.

 

 

۱۷ مهر، روز جهانی پست اسـت؛ شاید اگر بدانید کـه هر پستچی از انجام سه هزار سفر بیرون شهری و درون شهری پیشگیري میکند، اهمیت خدمات این ارگان را بهتر متوجه شوید. در واقع باید گفت پست، کهن‌ترین و گسترده‌ترین نوع ابزار ارتباطی بین مردم یک کشور با ساکنان دیگر سرزمین‌ها و مناطق جهان اسـت کـه چهارگوشه جهان را بـه یک دیگر متصل می کند روز جهانی پست و نامه رسان خجسته باد.

 

 

دنیای نامه‌ها پر از انتظار برای لبخند‌ها و اشک‌هاست
و دنیای پستچی‌ها هم آمیخته با این انتظار‌ها
روز پستچی، بر تلاشگران متعهد این حرفه، تبریک و تهنیت باد.

 

انسان بدون تعامل زنده نخواهد ماند
و نامه پل این تعامل اسـت و پستچی ادامه دهنده این تعامل بین انسان‌ها
و ارگان‌هاست
روز جهانی پستچی مبارک.

 

 

قوی ترین مردان جهان پستچی‌ها هستند
کـه نمی دانند چه حجم عظیمی از شادی یا درد و اندوه رابا خود حمل می کنند
روز پست و پستچی مبارک.

 

برادر محترم جناب آقای …

مدیر کل محترم پست استان …

با درود

با آرزوی توفیق الهی برای جنابعالی و تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بدین گونه 17 مهر ؛ روز جهانی پست را بـه جنابعالی و همکاران محترم پستچی تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون شـما را در خدمتگزاری خالصانه بـه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پرتو عنایات خاصّه حضرت مهدی «عج» و مقام معظم رهبری حضرت آیت ا… خامنه اي مسئلت دارم .

بااحترام

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان …

 

 

چه نامه‌هایي کـه در دنیا فرستاده شده و با غم و شادی خوانده شده اسـت
روز جهانی پستچی مبارک.

دیگه اینروزها کمتر کسی برای دوستش نامه‌اي می‌نویسه کـه پست کنه. ۱۷ مهر روز جهانی پستچی اسـت ودر عین این کـه می‌خوایم این روز رو گرامی بداریم و از زحمات کارکنان گرامی شبکه پست کشور تقدیر کنیم، میخوایم یادتون بیاریم این رسم خوش نامه فرستادن برای یک عزیز رو زنده نگه دارید.

 

 

هفدهم مهرماه «نهم اکتبر» روز جهانی پست و پستچی را بـه خانواده بزرگ وزارت ارتباطات
و فناوری اطلاعات و تلاشگران گمنام شبکه پستی،
تبریک عرض نموده و از حضرت سبحان،
سلامت، سعادت و سرافرازیتان را در سایه توجهات حضرت، ولی عصر «عج» مسئلت داریم.

نقاشی نونهالان بمناسبت روز جهانی پست

نونهالان مهد کودک شیما در کرمانشاه نقاشی هائی را بمناسبت روز جهانی پست ترسیم کردند.

بنا به گزارش روابط عمومی پست استان کرمانشاه در اجرای برنامه های هفته پست کیهان حسینی و پویا حقیقی بعنوان کارشناس پستی و پست چی پست استان در مهد کودک شیما درشهر کرمانشاه حاضر و نسبت به معرفی سرویس های کارت پستال الکترونیکی و تمبر اختصاصی به مدیران ،مربیان و نونهالان این مهد کودک اقدام و اقلام تبلیغاتی آدرس نویسی ،کد پستی ده رقمی ، خرید اینترنتی وجمع آوری تمبر را بین آنها توزیع کردند.

یکی از نونهالان بنام ایلیا نهاوندی شعری را در مورد پستچی به شرح ذیل همراه با نقاشی به همکاران تحویل داد :

پستچی چه مهربونه

شعر روز جهانی پست کودکانه

آدرسا رو می خونه

برای من نامه میاره

همراه اون شادی میاره

نامه ای از یک دوست خوب

از یه رفیق عزیز،یار قدیمی

با تشکر از زحمات همه پستچی های عزیز

گفتنی است تعداد23نقاشی با موضوع پست ،پستچی و نامه، بمناسبت روز جهانی پست از سوی نونهالان این مهد کودک به همکاران تحویل گردید.

اداره کل پست استان کرمانشاه-خیابان شریعتی- نرسیده به میدان لشکر

همه کودکان از خواندن و شنیدن اشعار کودکانه لذت می برند. در این مطلب مجموعه ۵ شعر روز جهانی کودک را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. این شعر ها با ریتم خاصی خوانده می شوند و کودکان می توانند در مدت زمان کوتاهی این شعر های کودکانه را یاد بگیرند.

۱۶ مهر برابر با ۸ اکتبر در ایران به نام روز کودک نامگذاری شده است. روز کودک روزی است که به افتخار کودکان نامگذاری شده و کشور های مختلف روز های متفاوتی را به عنوان روز کودک اعلام کرده اند و همه ساله این روز را جشن می گیرند. برای جشن روز کودک در مهد کودک و مدارس ابتدایی بهتر است که انواع شعر روز جهانی کودک را به کودکان بیاموزید.

قصه و شعر های کودکانه سرگرمی های مفیدی برای کودکان محسوب می شوند و علاوه بر این کودکان می توانند از داستان ها و شعرها چیزهای زیادی بیاموزند. مجموعه شعرهای روز جهانی کودک را در ادامه مطالعه خواهید کرد که امیدواریم کودکان عزیز از شنیدن این شعر های کودکانه کوتاه نهایت لذت را ببرند.

برخی از اشعار کودکانه برای جشن های و مناسبت های خاصی سروده شده اند, شعر جشن الفبا و شعر روز جهانی کودک از جمله شعر های کودکانه ای هستند که در جشن الفبا و جشن های روز جهانی کودک توسط کودکان خوانده می شوند.شعر روز جهانی پست کودکانه

من کودکم یاد آور بهاران
روشن تر از رخسار سبزه زاران
می آیم از کانون عشق و ایمان
از سرزمین ایران، از سرزمین ایران، از سرزمین ایران

دامان او، دامان اولینم
والاترین گهواره ی یقینم
در گوش جان آواز جویبارش
لالای دلنشینم …

از کوه او آزادگی گرفتم
از چشمه سارش سادگی گرفتم
دور از غرور، از شاخه های پر بار
افتادگی گرفتم، افتادگی گرفتم

ایران!  تو آن خرم ترین بهشتی
با آب و خاکت، روشنی سرشتی
با خط خوانا در کتاب تقدیر
تاریخ را نوشتی … تاریخ را نوشتی …

در دامنت آموختم الفبا
خواندن، نوشتن، حرف و صوت و آوا
پروردی ام با مهر و تندرستی
از جان و تن توانا

ایران، تو را همواره می پرستم
من نونهالم، ریشه در تو بستم
ای مادر آزاده،  از تو زادم
از هستی تو هستم …

******

تبریک تبریک تبریک

بیایید همه بچه های عالم

گوش بدید به حرفم

بخونیم یک صدا با هم ترانه

هممون شادمانه

به هم نزدیک میشه دلهای ما باز

دلها در حال پرواز

نژاد و رنگ و پوست تنها بهانه ست

محبت چاره ساز است

همه ی کودکان خلق خداییم

از پلیدی جدایم

شعار ما همه باشد تکاتک

برای روز کودک

******

     رنگاوارنگه دنیا
خیلی قشنگه دنیا

چونکه دوبار آمد
خورشید خانم زیبا

                 زودباش بلندشو ازخواب
بازی بکن روی تاب

                 آغاز شده دو باره
یک روز خوب خدا

                روز شما مبارک
ای کودکان دانا

            باعث افتخارید
امید فردای ما

             الهی صد ساله بشید
در همه جای دنیا (۱)

******

      امروز یه روز خوبه

    روز قشنگ کودک

شعر روز جهانی پست کودکانه

       تبریک میگم بچه ها
روز شما مبارک

سالم باشید شاد باشید

      گل های باغ امید
خرّم و آزاد باشید

            کاشکی  همیشه باشه
خنده روی لباتون

           شادی همیشه مهمون
باشه توی دلاتون

   بازم میگم بچه ها
روز شما مبارک

    تمام روزهای خوب
روز قشنگ کودک

  ******

امروز چه روز خوبیست                    روز قشنگ کودک

 روز جهانی توست                           باشد بر تو مبارک

      پوست هر کی یه رنگه                      سرخ و سیاه و سفید

  هر آدمی را خدا                             به یک شکلی آفرید

      اگر باشیم متحد                              جهان میشه گلستان

ما همه را دوست دارم                      ما بچه های ایران

امیدواریم از مطالعه انواع شعر روز جهانی کودک در این مطلب نهایت لذت را برده باشید. مربیان و والدین عزیز می توانند با انتخاب یکی از این اشعار و آموزش دادن شعر انتخاب شده به کودکان, آن ها را برای جشن روز کودک آماده سازند. برای مشاهده انواع شعر های زیبا و جذاب کودکانه می توانید به بخش شعر های کودکانه مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا


راز زیبایی سلنا گومز !

چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم ؟

انواع دمنوش های طبیعی و پرخاصیت نیوشا رو از اینجا تهیه کن

چای ماسالا (دارچین ، هل ، زنجبیل) نیوشا رو حتما امتحان کن

دامادهای باکلاس در سال 2020 این کت و شلوارها را می پوشند


سال 2020 چه رنگی مد شده؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “aefc40d709d687b2fdfff4bd08bb7fae” );document.getElementById(“jc6137c06f”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

%D8%B4%D8%B9%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87.jpgشعر روز جهانی پست کودکانه
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: showhow.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر