موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آلودگی هوا در جهان

آلودگی هوا در جهان

نویسنده : معین | زمان انتشار : 24 اسفند 1399 ساعت 07:04

این وبسایت توسط پروژه شاخص جهانی کیفیت هوا به شما ارائه شده است

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نقشه فوق، کیفیت هوا در زمان واقعی را برای بیش از 10،000 ایستگاه در جهان نشان می دهد.

Advertisement

اشتراک گذاری:

امروز هوا چقدر آلوده است؟ برای بیش از 80 کشور، نقشه آلودگی هوا را در زمان واقعی مشاهده کنید.-or-

اجازه دهید نزدیکترین ایستگاه را مکان یابی کنیم

Latest sharing:

آیا وضعیت کیفیت هوا در ناحیه خود را می خواهید؟

ایستگاه‌های نظارت کیفیت هوای گایا از حس‌گرهای پیشرفته‌ی تشخیص ذرات لیزری برای اندازه‌گیری آلودگی ۲.۵ بر میلیون در زمان واقعی استفاده می‌کنند که یکی از آسیب‌رساننده‌ترین آلودگی‌هاست.

بسیار آسان برای راه اندازی، آنها فقط نیاز به نقطه دسترسی WIFI و یک منبع تغذیه USB. پس از اتصال، سطح آلودگی هوا بلافاصله و در زمان واقعی در نقشه های ما گزارش می شود

Advertisement

نحوه استفاده از این برنامه وب

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد یک شهر خاص، نشان گر موس خود را بر روی هر پرچم در نقشه بالا حرکت دهید، سپس برای دریافت اطلاعات روزهای گذشته وضعیت آلودگی کامل هوا ، کلیک کنید.

محاسبه شاخص کیفیت هوا (AQI)

شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه گیری ذرات معلق ( PM2.5 و PM10 )، ozone ( O3 )، دی اکسید نیتروژن ( NO2 )، دی اکسید گوگرد ( SO2 ) و انتشار کربن منوکسید (CO). اکثر ایستگاه های روی نقشه هر دو داده PM 2.5 و PM 10 را نظارت می کنند، اما استثناهایی وجود دارد که تنها PM 10 موجود است.

تمام اندازه گیری ها بر اساس خواندن ساعات ساعتی است: به عنوان مثال، AQI در 8AM گزارش شده به این معنی است که اندازه گیری از 7am تا 8am انجام می شود.

اطلاعات بیشتر و لینک ها

مقیاس کیفیت هوا

مقیاس AQI که برای نشان دادن آلودگی زمان واقعی در نقشه فوق استفاده شده است بر اساس آخرین

استاندارد EPA ایالات متحده

است >، با استفاده از

مشارکت فورس

گزارشدهی فرمول.

IQAپیامدهای بهداشتیبیانیه احتیاطی
0 - 50خوبکیفیت هوا رضایتبخش است و آلودگی هوا کم یا بدون خطر استهیچ یک
50 - 100در حد متوسطکیفیت هوا قابل قبول است با این حال، برای بعضی از آلاینده ها ممکن است نگرانی سلامت متوسط برای تعداد بسیار کمی از افرادی که به طور غیر منتظره ای نسبت به آلودگی هوا حساس هستند، وجود داشته باشد.کودکان و بزرگسالان فعال و افراد مبتلا به بیماری های تنفسی، مانند آسم، باید فعالیت طولانی مدت در فضای باز را محدود کنند.
100 - 150ناسالم برای گروه های حساسسلامتی گروه های حساس ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد.عموم مردم احتمالا تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.کودکان و بزرگسالان فعال و افراد مبتلا به بیماری های تنفسی، مانند آسم، باید فعالیت طولانی مدت در فضای باز را محدود کنند.
150 - 200ناسالمهمه ممکن است اثرات آلودگی بر سلامتیشان را احساس کنند؛ اعضای گروه های حساس ممکن است اثرات منفی جدی تری بر سلامتی شان احساس کنند.کودکان و بزرگسالان فعال و افراد مبتلا به بیماری های تنفسی مانند آسم باید از فشار طولانی مدت در فضای باز جلوگیری کنند؛ هر کس دیگر، به ویژه کودکان، باید فعالیت طولانی مدت در فضای باز را محدود کند
200 - 300خیلی ناسالمهشدارهای بهداشتی در شرایط اضطراری. کل جمعیت بیشتر احتمال دارد تحت تأثیر قرار گیرد.کودکان و بزرگسالان فعال و افراد مبتلا به بیماری های تنفسی مانند آسم باید از همهٔ فعالیت‌ها در فضای باز جلوگیری کنند؛ هر کسی دیگری، به ویژه کودکان، باید فعالیت در فضای باز را محدود کند.
300 - 500خطرناکهشدار سلامت: هرکس ممکن است اثرات جدی سلامتی را تجربه کندهمه باید از هرگونه فعالیت در فضای باز خودداری کنند

اعتبارات

تمام حقوق متعلق به سازمان EPA می باشد، زیرا این کار تنها به خاطر کار آنها امکان پذیر شده‌است. صفحه کامل فهرست EPA در سراسر جهان را بررسی کنید.

Advertisement

تمام اطلاعات کیفیت هوا در زمان انتشار تایید نشده است و با توجه به عدم اطمینان از کیفیت این اطلاعات ممکن است بدون اطلاع قبلی در هر زمانی اصلاح شود. پروژه

شاخص کیفیت جهانی هوا

با استفاده از تمام مهارت ها و مراقبت های معقول در انتشار محتویات این اطلاعات، تحت هیچ شرایطی

شاخص کیفیت جهانی هوا

تیم پروژه یا نمایندگان آن برای هر گونه از دست دادن، آسیب یا آسیب ناشی از عرضه اطلاعات مسئولیتی را قبول نمی‌کنند.


logo.ewaqi.png

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر