موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شعار محیط زیست 2013

شعار محیط زیست 2013

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 02 اسفند 1399 ساعت 13:14

دفتر برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی محیط زیست در سال ‌2013 میلادی، شعار «فکر کنید، بخورید، صرفه‌جویی کنید» را برای این روز انتخاب کرده است.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

دفتر برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی محیط زیست در سال ‌2013 میلادی، شعار «فکر کنید، بخورید، صرفه‌جویی کنید» را برای این روز انتخاب کرده است.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هر ساله دفتر برنامه محیط زیست سازمان ملل مراسمی را در روز پنجم ماه ژوئن با عنوان «روز جهانی محیط زیست» برگزار می‌کند که هدف از آن، افزایش سطح آگاهی عمومی برای حفاظت از تنوع‌زیستی و مقابله با مشکلات زیست‌محیطی است.

کارشناسان دفترل برنامه محیط زیست سازمان ملل هدف از انتخاب این شعار را مبارزه با هدر رفتن موادغذایی و جلوگیری از کاهش مواد خوراکی اعلام کرده‌اند.

طبق گزارش سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو)، سالانه 1.3 میلیارد تن غذا به هدر می‌رود. همچنین از هر هفت نفر در جهان، یک تن گرسنه به خواب می‌رود و بیش از 20 هزار کودک زیر پنج سال روزانه بر اثر گرسنگی فوت می‌کنند.

با مشاهده و در نظر گرفتن این آمار نگران‌کننده، عدم تعادل در سبک زندگی و تاثیرات مخرب آن بر محیط زیست، شعار «فکر کنید، بخورید، صرفه‌جویی کنید» انتخاب شده تا مردم از تاثیر انتخاب نوع موادغذایی بر سلامت و بقای محیط زیست آگاه باشند.

در حالی که زمین برای فرآهم آوردن منابع غذایی مورد نیاز هفت میلیارد جمعیت آن سخاوتمندانه و با جدیت تلاش می‌کند، فائو تخمین زده است که یک سوم تولید غذای جهانی هدر رفته و از بین می‌رود.

انتخاب این شعار افراد را آگاه می‌سازد تا در جهت کنترل صحیح مصرف منابع غذایی، اقداماتی را از خانه خود شروع کرده و شاهد قدرت تصمیم‌گیری‌های جمعی بر کاهش هدر رفت مواد خوراکی باشند که این امر باعث می‌شود، هزینه‌ها کاهش یابد و تأثیر نامطلوب زیست محیطی تولید موادغذایی به حداقل برسد.

اگر مواد خوراکی هدر روند به این معنی است که تمامی منابع استفاده شده در تولید تمام مواد خوراکی از دست رفته است. در حقیقت، تولید جهانی غذا، 25 درصد کل زمین‌های قابل سکونت را اشغال می‌کند و به معنای مصرف 70 درصد آب تازه، 80 درصد جنگل‌زدایی و 30 درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

به گزارش گلوبال تایمز، امسال قرار است مراسم روز جهانی محیط زیست در مغولستان برگزار شود تا رهبران جهان و مقام‌های بین‌المللی گردهم آیند و در مورد موضوعات زیست محیطی رایج و چالش‌برانگیز بحث کنند و راهکارهای ممکن و راه‌حل‌های مقابله با این مشکلات را عملی سازند.

مشکلات متعدد زیست‌محیطی امروزه سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده که از پیامدهای مخرب آن می‌توان به آلودگی هوا، گرم شدن جهان، آلودگی آب، افزایش جمعیت زمین و نیز افرایش حجم زباله‌ها اشاره کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از هافینگتون پست، در این روز دفتر برنامه محیط زیست سازمان ملل به افراد گوشزد می‌کند پیش از آن که مواد خوراکی را مصرف کنند، در مورد طریقه مصرف صحیح آنها بیاندیشند و به حفاظت از محیط زیست کمک کنند. شیوه‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند بر نوع انتخاب مواد خوراکی تاثیر بگذارد که برخی از آنها عبارتند از:

- انتخاب موادغذایی ارگانیک به دلیل عدم مصرف مواد شیمیایی در فرآیند تولید آنها

- انتخاب موادغذایی با پیامدهای زیست‌محیطی کمتر

- مصرف کمتر مواد گوشتی

- تولید مواد خوراکی در منزل

- اتخاذ برنامه‌های غذایی مناسب

- استفاده مجدد از پسماندها و ضایعات غذایی

کارشناسان دفتر برنامه محیط زیست سازمان ملل تاکید دارند: طبق ضرب‌المثل «ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه‌ست»، اکنون وقت آن است که انسان فعالیت‌های خود را در جهت کاهش خطر بلایای طبیعی هدفمند ساخته و محیط زیست را نجات دهد چرا که در غیر این صورت پیامد بی‌توجهی و اهمال در این زمینه ویرانگر خواهد بود و بیش از همه گریبان بشر را خواهد گرفت.

انتهای پیام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.isna.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر