موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نقش مردم در حفظ محیط زیست

نقش مردم در حفظ محیط زیست

نویسنده : معین | زمان انتشار : 02 اسفند 1399 ساعت 14:07

یزد – ایرنا – رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به اینکه مردم در حفاظت از محیط زیست نقش کلیدی دارند، گفت: با توجه به تاکید آموزه‌های دینی ،حفظ و نگهداری، استفاده صحیح از آن و وجود عرصه های منابع طبیعی برای زندگی سالم از جمله ضرورت‌هاست.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر پنجشنبه در دیدار کارکنان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به مناسبت آخرین روز بزرگداشت هفته محیط زیست ، افزود: مسوولان برای ایجاد شرایط مناسب زندگی مردم نسبت به ایجاد طرح های زیست محیطی بیشتر تلاش و توجه کنند.

امام جمعه ابرکوه با تاکید بر ضرورت بهبود حفاظت از محیط زیست ، اظهارکرد: محیط زیست باید متناسب با زندگی و رفاه حال مردم باشد.

وی ادامه داد: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و بی رویه، آلودگی هوا ، غارت منابع طبیعی و محیط زیست وظیفه مسوولان و آحاد مردم است .

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان ، خاطر نشان کرد: ابرکوه ده ها هزار هکتار عرصه‌های حفاظت شده دارد و در این راستا ، ضرورت دارد مردم  و مسوولان زمینه پیشگیری از انقراض گونه های حیوانی را با همکاری اداره محیط زیست فراهم کنند.

همچنین رییس اداره حفاظت از محیط زیست ابرکوه با ارایه گزارشی گفت : این شهرستان ۵۵ هزار هکتار عرصه‌های حفاظت شده دارد.

حسن تیموری ، افزود: هم اکنون کوه‌های عیش، اعلا و کفه تاقستان از جمله مناطق شکار ممنوع است و سرو ۴۵۰۰ ساله و سایت تکثیر و پرورش گورخر ایرانی تحت حفاظت و نظارت این اداره قرار دارد.

وی ادامه داد: در منطقه پنج انگشت سایت تکثیر و نگهداری این شهرستان، هم اکنون هفت راس گورخر ماده  و ۶ راس گورخر نر ایرانی در این سایت نگهداری می شوند.

وی بیان کرد: سایت تکثیر گورخر ایرانی در منطقه پنج انگشت در منطقه ای به مساحت حدود ۲۰۰ هکتار در ۶۰ کیلومتری جاده ابرکوه – مروست در استان یزد قرار دارد.

پنجم ژوئن روز جهانی محیط زیست با شعار زمان برای طبیعت در سال ۲۰۲۰، روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم نسبت به محیط زیست انتخاب شده و در تقویم ملی ایران نیز( ۱۶ تا ۲۲) خردادماه به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شد و شعار ملی امسال با عنوان جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.irna.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر