موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ترفندهای ساختمان سازی

ترفندهای ساختمان سازی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 16:08

کاهش هزینه ساخت و ساز اولین موردی است که تمام سازندگان پروژه های عمرانی هنگام ساخت به آن فکر می کنند، اما این امر چگونه ممکن می شود؟

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

هنگام تلاش برای کاهش هزینه های ساختمانی ، تصمیم برای کم کردن هزینه های بخش های مختلف به نظر آسان می رسد. ولی برای تأثیرگذاری واقعی در کاهش هزینه ها نباید تصویر بزرگتر که ارائه پروژه ای خوب و ایمن به مشتریان است را فراموش کرد.

کاهش هزینه ساخت و ساز از مرحله اول که طراحی و نقشه کشی است شروع می شود و تا روز آخر عملیات ساخت و سازی ادامه پیدا می کند.

%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D8%B23.jpg

 مرحله طراحی و نقشه کشی

برای کاهش هزینه ساخت و ساز در مرحله نقشه کشی و طراحی می توان از راهکار های زیر کمک گرفت:

 – ساده سازی طرح و نقشه

راهکار ابتدایی برای کاهش هزینه های ساخت و ساز کاهش پیچیدگی طراحی شماست. پیچیدگی می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد: نقشه های پیچیده کف، برآمدگی بیرون زده در طرح کف ، زاویه ها و منحنی ها ، ارتفاعات سقفی بلند، محوطه سازی دقیق و غیره.

کاهش پیچیدگی پروژه شما به ایجاد خانه ای مناسب تر کمک می کند زیرا پیچیدگی به طور معمول زمان بیشتری را می طلبد و زمان پول است.

هزینه های کار می تواند گران باشد، بنابراین با هر راهی که می توانید طراحی خود را ساده کنید تا بتوانید از مدت زمان لازم برای ساختن آن کم کنید.

یک برنامه کاهش یافته همچنین هزینه اضافی پیمانکار را از بین می برد زیرا تعداد روزهایی که تریلر محل کار ، سرپرستی محیط و دیگر پروژه ها و امکانات موقتی که در محیط کار باید وجود داشته باشد کاهش می یابد.

 – یک برنامه هزینه واقعی را توسعه دهید.

برنامه هزینه باید تمام هزینه های ساخت را شامل شود. تهیه یک برنامه ، اطلاعات لازم را برای کنترل هزینه ها و تحویل پروژه در بودجه در اختیار شما قرار می دهد.

  • تصمیمات خود را براساس پیش بینی همه گزینه ها اتخاذ کنید.
  • به تیم پروژه بگویید که در هر مرحله از طرح و برنامه ، درون برنامه هزینه طراحی کند. تغییرات باید کنترل و به حداقل برسد.
  • با در نظر داشتن گزینه های جایگزین و قیمت آن ها میتوان دید بهتری به پروژه داشت و در صورت بروز مشکلات احتمالی تصمیمات بهتری گرفت.

%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D8%B24.jpg

کاهش هزینه ساخت و ساز در مرحله تولید

برای کاهش هزینه ساختمان سازی در مرحله تولید می توان از راهکار های زیر کمک گرفت:

 – از مصالح تأیید شده استفاده کنید

استفاده از مواد و مصالح متفرقه همیشه به ضرر پیمانکار و مشتری است. در نگاه اول شاید بنظر برسد که کمی قیمت محصولات متفرقه و بی کیفیت ارزان تر است، ولی استفاده از این مواد و مصالح در اکثر اوقات در نهایت در کنار اینکه قیمت کمتری نخواهد داشت، کیفیت به مراتب کمتری دارند.

در مقاله زیر می توانید در مورد کلاهبرداری به نام ارزان فروشی در متفرقه فروشی ها هنگام خرید فرفورژه بیشتر مطالعه کنید:

خرید فرفورژه ارزان، کلاهبرداری جدید متفرقه فروشان>

 – از طول های استاندارد استیل استفاده کنید

در صورت امکان ، طراحی سازه ها طبق اندازه های استاندارد موجود باشد، زیرا محصولات استاندارد معمولاً از قیمتهای کمتری نسبت به نیاز به اقدامات ویژه برخوردار هستند.

مهم نیست طول ، وزن کل بسته نرم افزاری همچنان یکسان باشد. اعضای استاندارد نیازی به برش اضافی ندارند و هیچ قراضه ایجاد نمی کنند.

 – اندازه گیری ها را دوبار انجام دهید

دو بار اندازه گیری کنید، یک بار برش دهید. چه سفارشات را با فرم کاغذی و چه به صورت آنلاین پر می کنید، به عقب برگردید و دوباره اندازه بگیرید.

همواره هزینه ای که بابت برآورد اشتباه باید پرداخت شود چندین برابر هزینه برآورد دوباره است.

ارتباط بین تیم های خرید و تیم برآورد برقرار کنید. فرایندهایی را برای هماهنگی قرار دهید. وجود یک فرایند، خطاها و سوء استفاده از اطلاعات کمتر خواهد بود، در نهایت این ارتباطات به کاهش هزینه ساخت و ساز منجر خواهد شد.

 – بررسی دقیق مواد و مصالح هنگام تحویل

هیچ چیز بدتر از این نیست که چیزی نیمه ساخته بماند فقط برای کشف اینکه کدام قطعه گمشده یا شکسته یا قطعات اشتباه قرار گرفته است.

هنگام تحویل همه چیز را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه چیز درست است؛ اگر اینگونه نباشد، می توانید قبل از اینکه نقطه شروع پروژه خیلی دور شوید، آن را اصلاح کنید.

 – از تجهیزات مناسب استفاده کنید

کسانی که در کار های فنی دست دارند بهتر از هر کسی می دانند، که برای انجام هر کاری باید از ابزار مخصوص آن استفاده کرد.

استفاده از ابزار مخصوص برای هر کار هم باعث انجام آن کار به صورت بهینه می شود، هم اینکه آن عمل زودتر، راحت تر و با هزینه کمتری انجام می شود.

اگر از ابزار مناسب استفاده نکنیم یا وقت را تلف می کنیم و یا پول را.

پس هنگامی که نقشه ها را می گیرید، به طور کامل تجهیزات مورد نیاز را مشخص کنید، تا دقیقاً آنچه را برای ساخت و ساز و جابجایی مصالح و احداث ساختمان نیاز دارید، تعیین کنید.

3d.jpg

نتیجه

ما در این مقاله به تعدادی از شگردهای کاهش هزینه ساخت و ساز پرداختیم، قطعا راهکارها و شگردهای بیشتری برای کاهش هزینه ساخت و ساز وجود دارد، که به دلیل طولانی شدن این مقاله ممکن است از پرداختن به آن ها خودداری کرده ایم.

در آینده قطعا بیشتر در مورد شگردهای کاهش هزینه در ساخت و ساز خواهیم گفت.

مقالات پربازدید این هفته :

انواع درب های ورودی ساختمان

سرگذشت وحشتناک 7 سازه عظیم دنیا که از آن ها خبر ندارید

درب آهنی، امن ترین نوع درب

ثامن فرفورژه در شبکات اجتماعی :

فیسبوک لینکدین– توییتر – اینستاگرام – کانال تلگرام ثامن فرفورژه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر