موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چند مورد از انواع آلودگی صوتی را نام ببرید

نویسنده : مسعود زمانی | زمان انتشار : 27 آبان 1399 ساعت 11:56

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تعریف آلودگی صوتی

آلودگی صوتی، که به عنوان سر و صدای محیط زیست و یا آلودگی صدا شناخته می شود، انتشار سر و صدا با تأثیر مضر بر فعالیت و زندگی انسان ها یا حیوانات است. منبع سر و صدا در فضای باز در سرتاسر جهان به طور عمده توسط ماشین آلات، سیستم های حمل و نقل و پخش می شود. منبع سر و صدا در فضای باز در سرتاسر جهان به طور عمده توسط ماشین آلات، سیستم های حمل و نقل و تبلیغاتی می باشد. برنامه ریزی ضعیف شهری می تواند باعث آلودگی صوتی شود در کنار این ساختمان های صنعتی و مسکونی کنار آن می توانند آلودگی صوتی را در مناطق مسکونی ایجاد کنند. برخی از منابع اصلی سر و صدا در مناطق مسکونی شامل موسیقی با صدای بلند، سر و صداهای حاصل از حمل و نقل، ساخت و ساز در نزدیکی مکان مورد نظر، یا فریاد جوانان (بازی های ورزشی). متوسط سطح صدای 97.60 دسی بل از مقدار 50 دسی بل مجاز که توسط سازمان جهانی بهداشت برای مناطق مسکونی در نظر گرفته است، تجاوز کرده است.

تاثیر آلودگی صوتی بر سلامتی

آلودگی صوتی بر سلامت و رفتار تاثیر می گذارد. صدای ناخواسته (سر و صدا) می تواند به سلامت فیزیکی آسیب برساند. آلودگی صوت می تواند باعث فشار خون بالا، فشار استرس بالا، وزوز گوش، کاهش شنوایی، اختلالات خواب و سایر اثرات مضر شود. صدا زمانی ناخواسته می شود که با فعالیت های عادی مانند خواب و گفتگو تداخل دارد یا کیفیت زندگی را از بین می برد.

سر و صدا می تواند اثر مضر روی حیوانات داشته باشد و خطر مرگ و میر را با تغییر در تعادل حساسی که در قدرت تشخیص و اجتناب شکارچی یا طعمه وجود دارد و تداخل در استفاده از صدا در ارتباطات، به خصوص در رابطه با تولید مثل و در ناوبری، افزایش دهد.

اخبار و اطلاعات مرتبط با آلودگی صوتی را در زیست آنلاین دنبال کنید.

صداهایی که روح و روان شهروندان تهرانی را آزرده است

16 تیر 1399

صداها و ارتعاش‌های صوتی ناهنجار و گوشخراش که با توسعه شهرنشینی افزایش یافته ، روح و روان شهروندان تهرانی را آزرده خاطر کرده است. صداهای بیش از حدِ مجاز که حاصل توسعه حمل و نقل عمومی، خودروهای سواری، موتورسیکلت ها، حمل ونقل هوایی، حمل و نقل زمینی، کارخانه ها و کارگاه ها است، به عنوان عامل آلودگی به شمار می رود.

8 نکته در مورد آلودگی صوتی پایتخت

24 بهمن 1398

شلوغی و ترافیک شهر تهران آلودگی صوتی نیز در پی دارد که در صورت افزایش بیش از حد می‌تواند علاوه بر عوارض روانی موجب بیماری‌های جسمی شود.

آلودگی صوتی تهران فراتر از حد استاندارد است

21 بهمن 1398

کارشناس صوت کنترل کیفیت تهران گفت: شاخص آلودگی صوتی بزرگراه‌های شهر تهران حدود ۷۰ تا ۸۰ دسی‌بل است و با توجه به اینکه ۷۰ درصد کاربری‌های مجاور بزرگراه‌ها اکنون مسکونی است این میزان آلودگی صدا فراتر از حد استاندارد است.

دوچرخه، سندرم باکستر، ترافیک و طرحهای انتقال آب

30 دی 1398

باکستر، نام اسبی وظیفه شناس در کتاب قلعه حیوانات است: حیوانات دست به دستِ هم می‌دهند، ارباب ظالم و خانواده‌اش را از مزرعه بیرون کرده و خود، مدیریت مزرعه را به دست می‌گیرند. آنها عهد نامه‌ای را تنظیم کرده که طبق آن همه‌ی حیوانات باهم برابرند.

جان انسان بازیچه دست تابوت‌ های متحرک

31 شهریور 1398

این روزها آسیب‌ های ناشی از اختراعی که قرار بود در خدمت بشر قرار گیرد، از فواید آن پیشی گرفته‌اند. با وجود این حجم از خودرو در جهان این طور به نظر می‌ رسد که دیگر راه فراری از آلودگی، سر و صدا و خطری که این اختراع قرن نوزدهمی برای ما به همراه آورده است، وجود ندارد.

۸ نکته برای کنترل آلودگی صوتی ساختمان‌سازی‌ها

28 مرداد 1398

ساختمان‌سازی یکی از منابع مهم آلودگی صوتی در شهرهای مختلف جهان است که برای رفع آن در کشورهای مختلف از روش‌های نوینی استفاده می‌کنند اما متأسفانه در کشور ما قوانین مدونی برای کنترل آلودگی صوتی ناشی از فعالیت‌های ساختمانی تدوین نشده است.

ساختمان‌سازی دومین منبع مهم آلودگی صوتی تهران

26 مرداد 1398

یک کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به راهکارهایی برای کاهش صوت منتشره از ساختمان‌سازی‌ها گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده از ۲۰۰ پروژه عمرانی و ساختمانی، میانگین تراز صوت در این پروژه‌ها بسته به نوع پروژه و تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده بین ۸۰ تا ۹۰ دسی‌بل بود و این در حالی است که حد مجاز صوت در مناطق مسکونی طی روز و شب به ترتیب ۵۵ و ۴۵ دسی‌بل است.

بحران‌ های زیست‌ محیطی، آلودگی خاک و آلودگی صوتی

09 تیر 1398

زیست آنلاین: بحران های زیست محیطی شامل آلودگی آب‌ها، آلودگی هوا، آلودگی خاک، آلودگی صوتی، کاهش ضخامت لایه ازون و گرم شدن دمای زمین و غیره می‌شود. در تمامی این بحران‌ها به گونه‌ای نقش انسان دیده می‌شود. تمام این بحران‌ها بر اثر اقداماتی که به اسم توسعه و زندگی بهتر برای انسان‌ها انجام می‌شوند، رخ می‌دهند، اما عواقب و ضرر‌های دراز مدت آن‌ها، هر گونه سود و منفعت احتمالی را از بین می‌برد.

آیا درختان می توانند از آلودگی هوای شهرها بکاهند؟

08 تیر 1398

یک متخصص حوزه آلودگی هوا با تاکید بر اینکه تحقیقات بسیاری در مورد «میزان تاثیر درختان و گیاهان در کاهش آلودگی هوا در محیط‌های شهری» انجام شده است، اظهارکرد: تحقیقات متعدد نشان می‌دهد که بر خلاف تصور عموم، درختان و گیاهان موجود در شهرها، تاثیر چشمگیری بر کاهش آلاینده‌های گازی و ذره‌ای ندارند.

پاک سازی «تالاب عینک» از سنبل آبی

05 تیر 1398

تالاب عینک از مناطق مهم گردشگری شهر رشت محسوب می شود. پاکسازی تالاب عینک از گیاه مهاجم سنبل آبی با مشارکت‌ آتش نشانان، پاکبانان مجموعه شهرداری و گروه های مردم نهاد زیست محیطی آغاز شده است.

انواع آلودگی محیط زیست چیست؟

28 خرداد 1398

زیست آنلاین: مسأله آلودگي يكي از مهمترين و حادترين مسائل ناشي از تمدن انساني در جهان امروز به شمار مي رود، در این خصوص عاملان مهمی در طبیعت وجود دارند که می توانند آثارمخربی روی محیط زیست ایجاد کند

«جشن رنگ پاشان» تقلیدی به قیمت تخریب محیط زیست

26 خرداد 1398

زیست آنلاین: با شروع تعطیلات تابستانی،‌ عده ای اقدام به برگزاری تورهای طبیعت گردی و جشنهای متعددی می کنند مثل جشن آب پاشان که جشنی کهن در ایران باستان بوده و همزمان با جشن تیرگان برگزار می گردد و یا جشن رنگ پاشان که جشنی غیر ایرانی است. کاری که به تجدید انرژی بسیار کمک می کند. مشکل زمانی و از جایی شروع می شود که این طبیعت گردی و برگزاری این نوع جشنها به قیمت تخریب محیط زیست تمام می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر