موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بهترین شرح بوستان سعدی

بهترین شرح بوستان سعدی

نویسنده : معین | زمان انتشار : 17 تیر 1400 ساعت 10:29

محمدباقر نجف زاده محقق و نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آثار خود گفت: به تازگی ۴ اثر جدیدم را به انتشارات زوار تحویل داده ام که یکی از آن ها نسخه تصحیح شده دیوان کسایی مروزی است. این کتاب در واقع ۲ واحد درسی دانشجویان ادبیات در دانشگاه است. کتاب دیگرم درباره جهان پلوان تختی و مرام اوست که با همین عنوان به ناشر تحویلش داده ام. این کتاب ۳۵۰ صفحه ای، شعرهایی را که درباره این شخصیت از سال ۱۳۱۸ تا ۱۳۹۱ سرده شده، در بر می گیرد. به علاوه مقالات و مطالبی هم که درباره تختی تولید شده، در این کتاب گردآوری کرده ام.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

وی افزود: ۲ کتاب دیگری که به این ناشر تحویل داده ام، شرح بوستان و شرح گلستان هستند. شرح بوستان را از روی نسخه ای نوشتن که در کتابخانه پدرم پیدایش کردم و در این نسخه، توانستم حاشیه نویسی های نیما یوشیج، ایرج افشار، علامه سمنانی و ... را بر اشعار بوستان ببینم. من هم حاشیه ای روی این نسخه زدم. کاری که این افراد درباره بوستان انجام داده اند، ۲۲ سال جلوتر از کاری است که مرحوم غلامحسین یوسفی انجام داد. به علاوه مقابله ای هم با نسخ خطی پس از این نسخه و نسخه های چاپی معاصر نیز انجام داده ام.

این پژوهشگر در ادامه گفت: درباره گلستان هم، با استفاده از قدیمی ترین نسخه ای که آن را در کتابخانه پکن پیدا کردم، شرح نویسی کرده ام. یعنی این نسخه را پیدا کرده و با توجه به آن، تصحیح کرده و شرح نوشتم. کارهایی که درباره شرح گلستان و بوستان انجام دادم، بسیار سخت و طاقت فرسا بود. این ۴ کتاب را به تازگی به انتشارات زوار تحویل داده ام اما ۳ کتاب جدیدم درباره مرحوم شیج رجبعلی خیاط، آیت الله حسنعلی اصفهانی مشهور به نخودکی و علامه حسن زاده آملی، به تازگی توسط انتشارات فرهنگ کاوش به چاپ رسید. این کتاب ها طی هفته پیش منتشر شدند.

نجف زاده همچنین گفت: کتاب دیگرم هم که مجموعه ای از داستان های مینی مال جنگی ام درباره رزمندگان همدان را شامل می شود، چند روز پیش توسط انتشارات هزاره ققنوس به چاپ رسید. نمی خواهم خودستایی کنم اما داستان های مینی مال این کتاب، زیباترین نثرهایی هستند که تا به حال نوشته ام. یعنی زیباترین نثرهایی هستند که از ابتدای کارم تا امروز، درباره ادبیات معاصر کشور با رویکرد دفاع مقدس نوشته ام؛ این زیبایی هم از نظر بیان و هم پیامی که دارند، به نظرم می رسد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.mehrnews.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر