موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مصالح فروشی

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 02 اسفند 1399 ساعت 20:48

به طور کلی رشد قیمت تمام شده در صنعت ساختمان تحت تاثیر سه عامل اصلی زمین ، مصالح و دستمزد است.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

زمین قابل ساخت در این کره خاکی متراژ محدودی دارد و همین محدودیت باعث شده در طول تاریخ بهای آن روند صعودی داشته باشد.

مصالح ساختمانی نیز عمدتا ازمعادن و منابع طبیعی تامین می گردد و علاوه بر محدودیت مقدار در سطح جهان ،همچنین وجود هزینه های رو به افزایش استخراج مواد اولیه ، حمل مواد اولیه تا کارخانه ها ، اعمال فرایند تبدیل و تولید در واحد های صنعتی، بسته بندی و حمل مجدد به محل اجرای پروژه ها باعث ایجاد هزینه های سربار و روند صعودی قیمت آن می گردد. نکته دیگر تنوع مصالح مورد نیاز از صفر تا صد ساخت یک ساختمان است همانظور که در پایین توضیح داده شده این تنوع در تخصص و مجریان ساختمان نیز وجود دارد

هزینه های دستمزد و نیروی کار در یک چرخه  متاثر از قیمت مصالح و قیمت  تمام شده ساختمان دراین  صنعت است. تنوع تخصص در این خدمات بسیار زیاد است از مجریان فنداسیون و اسکلت تا بخش بنایی، گچ کار ، آجر کار ، کاشی کار، برق کار،مجری تاسیسات ، نقاش و بسیاری تخصص دیگر.

در ایران، در پنج دهه اخیر صنعت ساختمان با فراز و نشیب هایی اما همواره در رونق بوده است. در بخش دولتی مقدار عمده ایی از درآمد های صادرات نفت در حوزه راه سازی، سد سازی ،ابنیه و ساختمان هزینه شده است و در بخش خصوصی نیز با توجه به سود دهی نسبتا مناسب، سرمایه های سرگردان به سمت ساخت و ساز ساختمان های مسکونی کوچک و متوسط یا پروژه های تجاری و اداری بزرگ سوق یافته است.

در پی نوسانات در بازار ارز بسیاری از بخش‌های اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و مصالح ساختمانی نیز متاثر از آن بوده است. محصولات فلزی اعم از تیرآهن و میلگرد، سیمان و کلیه مصالح وابسته به مواد شیمیایی مانند فوم های پلی اتیلن ، یونولیت ، انواع چسب و افزودنی های بتن نسبت به مصالح بومی مانند شن ، ماسه و گچ تاثیر بیشتری داشته است.

مصالح مارکت وب سایتی برای اطلاع رسانی بروزترین قیمت های انواع مصالح و خدمات ساختمانی برای پیمانکاران ، مجریان ، مهندسین و سرمایه گذاران حوزه ساخت و ساز در سراسر ایران : تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد ، تبریز و … می باشد.

وب سایت مصالح مارکت به عنوان مرجع اطلاع رسانی قیمت خرید و فروش  مصالح و خدمات ساختمانی امیدوار است همواره پلی باشد میان تامین کنندگان و مصرف کنندگان این صنعت گسترده بسیار پرمخاطب.

%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AD-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA-min-1200x320.png

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: masalehmarket.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر