موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

قیمت دستمزد اجرای سقف وافل

قیمت دستمزد اجرای سقف وافل

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 02 اسفند 1400 ساعت 20:10

چه عواملی در تعیین قیمت و هزینه دستمزد اجرای سقف وافل تاثیر گذار هستند؟

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آیا برای اجرای سقف وافل به یک پیمانکار متخصص نیاز داریم؟

آیا پیمانکار اجرای سقف تیرچه بلوک نیز می تواند اجرای سقف وافل را برعهده بگیرد؟

تجهیزات خاصی برای اجرای پروژه سیستم وافل مورد نیاز است؟

این ها جزو اصلی ترین سوالاتی است که برای کارفرمایان یا پیمانکاران پیش می آید. در زیر با ذکر مثال به تمامی سوالات بالا پاسخ داده ایم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

یکی از سوالات اساسی کارفرمایان در رابطه با سقف وافل، هزینه‌های اجرایی آن و دستمزد اجرای سقف وافل توسط پیمانکار است. به عبارت دیگر آشنایی نه چندان زیاد در رابطه با نحوه اجرای سقف وافل باعث شده تا کارفرمایان نگران هزینه‌های زیاد اجرایی این سیستم سقفی باشند. درصورتی که اجرای سقف وافل به هیچ نوع نیروی متخصص در این زمینه نیاز نداشته و با نیروهای کاملا بومی هر منطقه قابل اجرا است و از طرفی بجز قالب وافل مورد نیاز، به هیچ گونه ابزارآلات جدیدی جهت اجرای سقف نیاز نیست.

می‌توان گفت ابزارآلات مورد نیاز جهت اجرای سقف وافل کاملا شبیه به سقف تیرچه بلوک است و کارفرما و پیمانکاران جهت تامین آن مشکلی نخواهند داشت. در نتیجه دستمزد اجرای سقف وافل تقریبا همانند دستمزد اجرای سقف تیرچه بلوک در هر منطقه خواهد بود، با این تفاوت که قیمت قالب وافل نیز به آن اضافه می گردد. به طور میانگین به قیمت در نظرگرفته شده برای هر مترمربع قالب وافل و اجرای آن در سقف، 250.000 تا 300.000 ریال اضافه می‌گردد.

مشاوره پیش از خرید / اجرا

شرکت گنبد فیروزه، با کادری از کارشناسان مجرب، آمادگی همکاری با مجریان و پیمانکاران پروژه‌های سقف وافل را در سراسر کشور دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما ارتباط برقرار نمایید.

دفترمرکزی: اصفهان، بوستان سعدی، مجتمع زیتون، طبقه دوم، پلاک 24

شماره تماس دفتر: 0376 625 3 031

شماره همراه: 2445 425 0913

دستمزد و هزینه اجرای سقف وافل به عوامل متعدد دیگری نیز در پروژه بستگی دارد که در زیر هر یک را به طور کامل مطرح می کنیم:

1- زیربنا

مهمترین عامل در تعیین دستمزد اجرای سقف وافل، زیربنای هر پروژه می‌باشد که یکی از اصلی‌ترین عامل‌ها در تعیین قیمت است.

به طور مثال ساختمانی را در نظر بگیرید که 1000 متر زیر بنا و یک سقف اجرایی دارد. در مقابل ساختمانی دیگری با 1000 متر زیر بنا و پنج سقف 200 متری را در نظر بگیرید. پیمانکار برای اجرای پروژه به اندازه 200 متر مربع تجهیزات و وسایل استفاده می‌کند. در کل سرمایه و تجهیزات یک ساختمان با پنج سقف 200 متری، بسیار کمتر از یک ساختمان با زیربنای 1000 متری با اجرای یک سقف می باشد. درنتیجه قیمت دستمزد اجرای سقف وافل در ساختمان با 5 سقف 200 متری بسیار کمتر خواهد بود.

2- ارتفاع سقف

پارامتر دیگری که بعد از زیربنای ساختمان در تعیین قیمت دستمزد کارفرما تاثیر گذار است، ارتفاع سقف ساختمان می‌باشد. عرف سقف یک ساختمان سه متر است. ولی اگر یک پروژه ارتفاع سقف بیش از 3 متر باشد، پیمانکار نیاز به اسکافلد و یا داربست دارد که همین موارد باعث افزایش هزینه دستمزد خواهد شد.

3- پرداخت به صورت نقدی یا تهاتری

پرداخت هزینه اجرای سقف اگر به صورت نقد باشد مسلما کمتر از پرداخت به صورت تهاتری به پیمانکار است. پس نحوه پرداخت نیز در تعیین هزینه دستمزد تاثیرگذار می‌باشد.

4- محل اجرای پروژه

محل اجرای پروژه نیز یکی از مهمترین موارد تاثیرگذار در هزینه دستمزد است. در هر شهری هزینه اجرا متفاوت است. به طور مثال در شهرهای شمالی هزینه دستمز بسیار بیشتر از دیگر شهرها است. در شهرهایی مثل اصفهان و تهران که پیمانکارهای بسیاری در آن‌ها وجود دارند و رقابت بسیار زیاد است، هزینه دستمزد نیز رقابتی شده و همین امر باعث کاهش هزینه می‌گردد.

5- بتن آرماتور مورد استفاده در یک اسکلت

به طور مثال اگر یک اسکلت ارتفاع معمولی ولی کاربری خاص داشته باشد و موجب گردد که سازه از یک سازه معمولی و نرمال سنگین تر شود و یا اسکلت آرماتور خیلی زیاد و حجم بتن و قالب بندی بالایی داشته باشد، در این دو حالت پیمانکار پس از دیدن نقشه می تواند هزینه اجرا را بیشتر اعلام کند.

این 5 مورد از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل در تعیین هزینه دستمزد اجرای پروژه سقف وافل هستند. در کل می‌توان گفت دستمزد اجرای سقف وافل نسبت به سقف‌های سنتی مانند تیرچه بلوک آنچنان زیاد نبوده و با نیروهای بومی هر منطقه قابلی اجرا خواهد بود. در حال حاضر دستمزد اجرای یک سازه (سقف و ستون) با استفاده از سقف وافل و با ارتفاع‌های معمول (3متر)، در شهرهای تهران و اصفهان به ازای هر مترمربع حدود 2.500.000 ریال می‌باشد.

آیا برای اجرای پروژه سقف وافل، نیاز به یک متخصص داریم؟

این سوال برای بیشتر کارفرمایان پیش می‌آید که برای اجرای پروژه سقف وافل حتما باید از یک متخصص این کار استفاده کنیم؟؟ یا از پیمانکارهایی که سقف تیرچه بلوک اجرا می‌کنند نیز می‌توان استفاده نمود؟؟

در بحث اجرای سقف وافل نیاز به یک پیمانکار متخصص در این زمینه نداریم و می‌توانیم از پیمانکارانی که تیرچه بلوک اجرا می‌کنند نیز استفاده کنیم و تنها با یک آموزش خیلی ساده به پیمانکاران اجرایی سقف تیرچه بلوک می‌توان اجرای سقف وافل را به راحتی به آن‌ها واگذار کرد.

برای اجرای سقف وافل نیازی به تجهیزات تخصصی خاصی ندارد و تنها باید قالب وافل خریداری کنند که پس از اجرا نیز شرکت گنبد فیروزه قالب‌های وافل را از شما پیمانکار محترم بازخرید کرده و یا حتی برای کمتر شدن هزینه، می‌توانید قالب وافل را از ما کرایه کنید که هزینه زیادی بابت قالب وافل پرداخت نکنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر