موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

قیمت سه تار مبتدی

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 02 اسفند 1399 ساعت 14:03

ساز سه تار 
موسیقی اصیل ایرانی با گوشت و خون همه‌ی مردم ایران و حتی جهان در هم تنیده است. موسیقی ایرانی مملو از اشعار عمیق و تأمل‌برانگیز است که گوش دادن به آن‌ها بسیار گوش‌نواز و روح‌نواز است. سازهای اصیل ایرانی از تنوع بسیار زیادی برخوردار و در چندین مدل مختلف زهی، کوبه‌ای و ... هستند. سه تار یکی از معروف‌ترین سازهای ایرانی است که در میان کوچک و بزرگ پرطرفدار است. این ساز جزو سازهای زهی و مضرابی موسیقی ایرانی است که به‌وسیله‌ی انگشتان دست نواخته می‌شود. 
صدای حاصل از سه تار بسیار دل‌نشین است و بر جان و تن انسان می‌نشیند. در موسیقی‌های استادان و موسیقی‌دانان بزرگ ایرانی نظیر محمدرضا شجریان، علیرضا قربانی، همایون شجریان و .... ساز سه تار جایگاه ویژه‌‌ای دارد و در بسیاری از کنسرت‌های آنان نواخته می‌شود. 
جزییات و ساختمان ساز سه تار
ساز سه تار دارای چهار سیم از جنس فولاد یا برنز است که از سر ساز تا انتهای آن کشیده شده‌اند. نواختن موسیقی به کمک ناخن‌های دست و این سیم‌ها صورت می‌گیرد. نواختن سه تار نیازمند سال‌ها تجربه و تمرین است. برای این کار به دو چیز اساسی نیاز است، یکی استاد و آموزش صحیح و دیگری یک ساز باکیفیت. 
سازهای اصیل ایرانی را استادان و موسیقیدانان می‌سازند از این رو ارزش مادی و معنوی بسیاری دارند. سه تار از یک ظرافت خاصی برخوردار است و نواختن آن بسیار آرامش‌بخش است از این رو به افرادی که به نواختن موسیقی کلاسیک ایرانی علاقه دارند پیشنهاد می‌شوند. 
برای نواختن سه تار باید روی صندلی یا زمین نشست و ساز را روی پای خود قرار داد. ساز باید با زاویه‌ی چهل و پنج درجه قرار بگیرد تا نوازنده به‌صورت کامل بر روی ساز تسلط داشته باشد. در انتهای ساز یک قسمت حجیمی به نام کاسه وجود دارد که از چوب توت تهیه می‌شود. جنس دسته‌ و قسمت‌های دیگر ساز هم از بهترین چوب‌ها مانند گردو و افرا هست و جنس پرده‌ی آن هم از روده‌ی حیوانات است. 
خرید اینترنتی ساز سه تار 
خرید آنلاین ساز سه تار از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا امکان‌پذیر است. فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا همانند یک فروشگاه بزرگ صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی تمامی سازهای ایرانی و خارجی را گردآوری کرده است. اطلاعات، مشخصات و قیمت تمامی سازهای در سایت آورده شده که توصیه می‌شود پیش از خرید مطالعه شود. 

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.digikala.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر