موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

قیمت ساز قانون و سنتور

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 27 مهر 1400 ساعت 09:02

{{= Emarsys.convertToFaDigit(Emarsys.formatCurrency(p.price, false, '' ))}} تومان

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

{{ } }} {{ } }} ]]>

بهترین فرصت خرید

سازهای ایرانی 

سازهای ایرانی، آیینه‌ای تمام‌نما از هنر و فرهنگ ایرانی است. نقش و نگارهای مینیاتوری و زیبا، کنده کاری روی دسته و بدنه‌ی ساز، طراحی‌های سیاه قلم، همه گوشه‌ای از فرهنگ غنی و سرشار ایرانی است. صدای ساز ایرانی نوایی فرح‌بخش است که روح را سرشوق می‌آورد و آرامش عمیقی ایجاد می‌کند.  

یک روز پر از دغدغه و آشفتگی را شاید تنها بتوان با شنیدن یا نواختن قطعه‌ای ناب و آرامش‌بخش تسکین داد. حتی اگر علاقه‌ای به نواختن سازهای ایرانی ندارید، باز هم دیدن و دست گرفتن یکی از این سازها، همیشه شور و اشتیاق عجیبی ایجاد می‌کند. 

انواع سازهای ایرانی 

سازهای ایرانی سه گروه هستند: زهی، بادی و ضربی. 

سازهای زهی خود شامل سه گروه دیگر می‌شود: زخمه‌ای مانند تار، سه‌تار، عود، رباب، قانون، چنگ؛ کششی مانند کمانچه و زهی-کوبشی مانند سنتور. 

فلوت، نی و سرنا از نمونه‌های سازهای زهی هستند. سازهای ضربی هم شامل سازهایی مانند تنبک، دف و دهل. 

سابقه‌ی ساز و موسیقی در ایران به دوران‌های بسیار کهن برمی‌گردد. بسیاری از رزم‌نامه‌ها و بزم‌نامه‌های ادبیات فارسی، پر است از اشاره به آلات موسیقی و آوازهای دلنشین. در میان تمام این سازها، ساز قانون قدیمی‌ترین ساز ایرانی شناخته می‌شود که قدمتی چند صد ساله دارد، اما نوازندگان ایرانی تنها طی نیم قرن گذشته، به نواختن آن روی آورده‌اند. در ساخت سازهای ایرانی از چوب، فلز، سفال و پوست استفاده می‌شود. سازهای ایرانی که با دست ساخته می‌شوند، نوا و صوت دلنشین‌تری ایجاد می‌کنند.  

خرید سازهای ایرانی در فروشگاه دیجی‌کالا 

انواع سازهای ایرانی سنتی در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا گردآوری شده است. این محصولات از میان جدیدترین و باکیفیت‌ترین محصولات انتخاب شده‌اند. تنوع طرح، رنگ و مدل، این امکان را به شما می‌دهد تا با بررسی این محصولات بهترین انتخاب را داشته باشید. با مقایسه‌ی قیمت و تخفیف سازهای متنوع ایرانی در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، یک خرید اینترنتی جذاب و آسان را تجربه کنید. 

دسته‌بندی‌ها: سه تار - تنبور - سنتور - تنبک - تار - کمانچه - نی - دف

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.digikala.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر