موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

دانلود پاورپوینت سنگ ها

دانلود پاورپوینت سنگ ها

نویسنده : معین | زمان انتشار : 29 تیر 1400 ساعت 08:09

سنگ ها و کاربردهای آن

اسلاید 1: تهیه کننده :صادق هاشمی سنگ ها

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اسلاید 2: بعضی سنگ ها براثر ته نشین شدن مواد داخل آب به وجود می آیند.رودهامقدارزیادیرا باخود به دریاودریاچه هامی برند.این موادسنگین به ته دریا می روندوروی هم قرار می گیرند وپس از سخت شدن سنگ رسوبی را به وجود می آورند. سنگ رسوبی چگونه به وجود می آید؟

اسلاید 3: سنگ های رسوبی لایه لایه هستندممکن است هرلایه بادیگری متفاوت باشد. سنگ های رسوبی در کوه های البرز وزاگرس به فراوانی یافت می شوند.

اسلاید 4: گروهی از سنگ ها براثرسرد شدن موادبسیار داغی که در داخل زمین بوده اند به وجود می آیند.گرمای زیاداعماق زمین بعضی از سنگ ها راذوب می کندواین موادذوب شده در زیر یاسطح زمین دوباره سرد می شوند و سنگ اذرین را به وجودمی اورند.سنگ های آذرین از بلور های ریز تادرشت ساخته شده اند. سنگ اذرین چگونه به وجود می آید ؟ نوع سنگ کوه های دماوند والوند از آذرین است.

اسلاید 5: بعضی از سنگ هادراعماق زمین گرما وفشار زیادی راتحمل می کنند. آن ها مثل آجرپخته می شوندوشکل اصلی خودرا از دست میدهندبه همین سبب به این سنگ هادگرگون شده می گویند. سنگ مرمر یک نوع سنگ دگرگون شده است.

اسلاید 6: از سنگ ها چه استفاده هایی می شود؟ 2-صنعت :بعضی صنایع بااستفاده ازسنگ ها به کار خود ادامه می دهند. 1-ساختمان سازی:برای ساختن یک ساختمان از سنگ زیادی استفاده می شود.

اسلاید 7: 4-پزشکی:بعضی دارو ها رااز سنگ ها یا کانی ها تهیه می کردند. 3- هنری :انسان در زمان گذشته از سنگ برای ساختن مجسمه زیورآلات و...استفاده کرده است.

اسلاید 8: باتشکر از سرکار خانم ساجدیکلاس چهارم دو شهید بابایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر