موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آداب و رسوم مردم سمیرم

آداب و رسوم مردم سمیرم

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 02 اسفند 1399 ساعت 00:40

سمیرم گردی

سمیرم گردی شامل گشت و گذاری دیدنی و غنی از طبیعت و بخصوص آب های جاری در این منطقه است. به دلیل کوهستانی بودن و ارتفاع بالا، این ناحیه دارای آب های جاری روی زمین و همچنین آب های زیر زمینی می باشد که موجب ایجاد غارها و چشمه ها شده است. سمیرم گردی شامل دیدن روستاهای قدیمی که معماری ویژه خود را حفظ کرده اند نیز است. از آثار باستانی به دست آمده در این منطقه، دیرینه سمیرم را به 700 سال پیش از میلاد مسیح یا دوران هخامنشان تخمین زده اند همچنین وجود حمام در شهر قدیمی نشان می دهد که سمیرم در دوران باستان نیز شهر بوده است. به همین دلیل سمیرم گردی شامل بازدید از اماکن تاریخی و بازمانده های باستانی نیز می شود.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مکانهای دیدنی سمیرم

مکانهای دیدنی سمیرم بسیار زیادند و حقیقتا از لحاظ گردشگری غنی است. اما مهمترین یا معروفترین این مکان ها پارک دریاچه، آبشار سمیرم، سرچشمه بابازرنگ (شهر کمه)، آبشار بی بی سیدان، آبشار تقرچه، رودخانه شمس‌آباد و چشمه ناز ونک، آبشار آب ملخ، غار دنگزلو، سد حنا، چشمه خوانسار، رودآباد، چالقفا، غار پلنگ سمیرم، غار چهل ستون، غار شاه آباد و سد کمانه است. مکان های دیدنی سمیرم شامل مکان های تاریخی نیز می شوند چون تقرچه، مسجد و حمام خانعلی، مسجد جامع شهر سمیرم (محلهی قلعه)، میل‌های سنگی، حمام خواجگان، آسیاب های آبی (خانعلی)، قبرستان و سنگ قبرهایی از اوایل عهد اسلام، کتیبه‌های ناخوانا در غار اشکفت راز در اطراف شهر.

نقشه سمیرم 

در نقشه سمیرم این شهر با مساحت ۵۲۲۴ کیلومتر مربع در جنوب غربی استان اصفهان با مختصات جغرافیایی ۵۱ درجه و ۱۷ دقیقه تا ۳ دقیقه طول شرقی و ۳۰ درجه و ۴۲ دقیقه تا ۳۱ درجه و ۵۱ دقیقه عرض شمالی و با ارتفاع متوسط ۲۴۰۰ متر از دریا، در مجاورت سه استان چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و فارس واقع شده‌است. از شمال به شهرضا، از شرق به آباده و اقلید و از جنوب غربی و غرب با مرز طبیعی رشته کوه‌های دنا به استان کهگیلویه و بویر احمد، از غرب به بروجن و لردگان (چهار محال و بختیاری) محدود می‌شود. طبق نقشه سمیرم فاصله مرکز شهرستان تا اصفهان ۱۵۰ و تا تهران ۵۳۴کیلومتر می‌باشد. این شهرستان ۹/۴ درصد مساحت و ۶۵/۱ درصد جمعیت استان اصفهان را شامل می‌شود. از نظر موقعیت قرارگیری در حاشیه جنوب شرقی رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته به طوری که رشته کوه‌های دنا به صورت حصاری در غرب و جنوب غربی آن کشیده شده‌است. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر