موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

طراحی سازه با رویت

طراحی سازه با رویت

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 02 اسفند 1399 ساعت 01:03

توضیحات

طراحی سازه های بتنی در Revit Strucrure

طراحی سازه های بتنی آموزشی نوین در نرم افزار رویت

بسته طراحی سازه های بتنی یکی از مجموعه های آموزشی کم نظیر در حوزه رویت استراکچر می باشد. این بسته شامل ۱۴ ویدیو می باشد که در طول این مجموعه با انواع تکنیک های جایگذاری میلگرد ها در عناصر سازه ای بتنی به طور کامل آشنا می شویم و در آخر به تهیه جدول متره مربوط به میلگرد ها می پردازیم.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مرحله اول(مقاوم سازی پی): در ابتدا در طراحی سازه های بتنی از پی ها شروع می کنیم و پس از قرار گیری در دید مناسب میلگیرد یا Rebar ها را در پروژه خود لود و بارگذاری می کنیم. سپس به قرار دادن میلگرد ها در پی یا Footing خود می کنیم.

مرحله دوم(مقاوم سازی ستون ها):در این مرحله از طراحی سازه های بتنی به مقاوم سازی ستون های سازه بتنی خود می پردازیم. در دید پلان قرار گرفته و متناسب با شماره و نوع میلگرد مورد نظر, آن ها در ستون خود قرار می دهیم.

مرحله سوم(مقاوم سازی سطوح گسترده):با استفاده از دستور Area به راحتی و با چند کلیک ساده می توانیم توسط طراحی سازه های بتنی سطوح گسترده خود نظیر کف ها را مقاوم سازی کنیم.

سطوح گستره مثل کف ها یا همان Floor هارا می توان با لایه های مش مقاوم سازی کرد.این لایه های مش می توانند در دولایه یا یک لایه در سطح کف ما توزیع شوند.میزان فاصله میلگرد ها و همچنین سایر تنظیمات مربوط به مقاوم سازی از دیگر مولفه های قابل تغییر می باشند که بطور مختصر در مجموعه مدلسازی سازه های بتنی آموزش داده می شوند.

مقاوم سازی دیوارهای برشی در طراحی سازه های بتنی

مرحله چهارم (مقاوم سازی دیوارهای برشی) : دیوار های برشی یکی از قسمت های اصلی در یک سازه ی بتنی می باشند که شامل یک دال بتنی به همراه میلگرد ها موجود در آن می باشد.

ما در مجموعه طراحی سازه های بتنی یاد خواهیم گرفت که چگونه به ایجاد مش بندی یا همان لایه های آرماتور در دیوار بتنی خود بپردازیم.این لایه ها و میزان تراکم مش ها کاملا قابل کنترل بوده و تنها با چند کلیک ساده از تنظیمات نرم افزار قابل کنترل می باشند.

مرحله پنجم (مقاوم سازی تیر ها سازه):تیر ها یا همان Beams یکی دیگر از قسمت های مهم در سازه بتنی می باشند که از نظر مقاوم سازی میلگرد های مربوط به خود را دارند.

در مجموعه طراحی سازه های بتنی یاد خواهیم گرفت که چگونه با سرعت و دقت به جایگذاری Rebar ها در یک تیر بپردازیم و خیلی ساده با چند دستور ساده این Rebar ها را در سایر تیر ها تکثیر کنیم.

مرحله ششم (تهیه جدول متره):یکی از جالب ترین قسمت های مجموعه طراحی سازه های بتنی آموزشی تهیه جدول متره مربوط به میلگرد های سازه بتنی ما می باشد.

ما در انتهای مجموعه پس از اتمام جایگذاری Rebar ها خیلی ساده و تنها با تعریف چند مولفه جدول متره را تهیه می کنیم. با استفاده از این جدول متره قادر خواهیم بود تا اطلاعاتی نظیر تعداد میلگردها, قیمت هر میلگرد و قیمت میلگرد های موجود در هر قسمت از سازه را  بدست آورده و بتوانیم به محاسبات میلگرد ها در سازه خود بپردازیم.

  • Issue: *
  • Your Name:
  • Your Email: *

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: iranbim.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر