موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مفهوم صدا برای کودکان

مفهوم صدا برای کودکان

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 02 اسفند 1399 ساعت 13:09

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اهمیت حس شنوایی انکار ناشدنی است. همه ما مایلیم که از شنیدن و درک اصوات لذت ببریم حتی اگر از افت شنوایی برخوردار باشیم. هر گاه توانستیم مفهوم صدا را به صورت دقیق درک کنیم آن وقت متوجه خواهیم شد که سمعک چیست. در حقیقت عده زیادی از افرادی که به عارضه افت شنوایی دچار هستند نباید از شنیدن اصوات زندگی بی بهره بمانند. فناوری نوین با ارائه انواعی از سیستم های شنوایی هوشمند، غیرقابل مشاهده و زیبا، اعتماد به نفس را به افراد کم شنوا باز می گرداند. اولین گام درجهت حل مشکلات شنوایی پذیرش این مساله است. البته، گام بعدی آگاهی از وجود راهکارهای ممکن و انتخاب مناسب ترین راهکار برای شما است.

ساختمان گوش
 گوش انسان از سه قسمت تشکیل شده است:

70%20-%20Copy%201.jpg
گوش خارجی
شامل بخش قابل مشاهده گوش (لاله گوش) و مجرای گوش می باشد. اصوات به صورت امواج در هوا جریان می یابند. به وسیله لاله گوش  جمع آوری و از طریق مجرای گوش به سمت پرده گوش هدایت می شوند. امواج صوتی موجب ارتعاش پرده گوش می گردند.
گوش میانی
حفره ای پر از هوا می باشد که به وسیله پرده گوش از گوش خارجی جدا شده است. گوش میانی شامل سه استخوانچه است که این استخوانچه ها کوچکترین استخوان های بدن  هستند. این استخوانچه ها همراه با پرده گوش ارتعاش می یابند و امواج صوتی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.
گوش داخلی
شامل حلزون گوش است. اندامی شبیه به حلزون، پر از مایع، که هزاران تار عصبی نازک درآن  وجود دارد. عملکرد مکانیکی استخوانچه ها موجب حرکت مایع و تحریک این تارهای عصبی می گردد سپس تارهای عصبی، تکانه های الکتریکی را از طریق عصب شنوایی به مغز می فرستند تا در آنجا این تکانه ها به صوت تبدیل شوند.
اهمیت توجه به وضعیت شنوایی
از بین حواس پنج گانه  ما ، حس شنوایی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و در صورت محرومیت از آن ، ارتباط ما باکسانی که دوستشان داریم و به طور کلی با جهان پیرامون قطع می گردد.
تمام صداهایی را که می شنوید به خاطر بیاورید: صحبت کردن با دوستان ،خنده کودکان، آهنگ مورد علاقه تان و… اگردقت کنید می بینید که اصوات به زندگی شما معنا بخشیده و برای شما نیروبخش خواهند بود .
حس شنوایی علاوه براین که به ما کمک میکند تابا دیگران ارتباط برقرار کنیم ، باعث ایجاد امنیت نیز می شود . صدای آژیر خطر، صدای بوق ممتد یک ماشین، صدای کمک خواستن یک کودک و… تنها مثالهایی هستند که نشان می دهند این توانایی تا چه میزان پر اهمیت است .
ما در تمام امور زندگی برحس شنوایی خود تکیه می کنیم بنابراین باید از آن به خوبی مراقبت کنیم . کم شنوایی به اندازه ای  تدریجی افزایش می یابد که فرد کم شنوا ممکن است آخرین نفری باشد که از مشکل شنوایی خود باخبر می شود . در واقع ، گاهی بستگان ، دوستان و یا همکاران شما زودتر از خودتان متوجه مشکل شما می شوند .آنها ممکن است از شما سوال کنند که چرا به حرف های آنها خوب گوش نمی دهید ویا از این که به صدای زنگ تلفن و یا زنگ در توجهی نشان نمی دهید، تعجب کنند . معمولا مشکل اصلی ، کم شنوایی نیست  بلکه اقدامات دیر هنگام برای جبران آن است . برای جلوگیری از این موارد ، شما باید شنوایی خود را در یک کلینیک شنوایی معتبر بررسی نموده واز وضعیت شنوایی خود آگاهی یابید . هم اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون نفردر سراسر دنیا مبتلا به کم شنوایی هستند ونیمی از آن ها در سنین میانسالی قراردارند .

 قبلیبعدی   

آشنایی با مفهوم صدا - 5.0 out of 5 based on 32 votes

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.samasamak.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر