موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سوالات فصل 11 علوم دوم ابتدایی

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 11 اسفند 1400 ساعت 00:01

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سؤالات فصل یازدهم درس علوم تجربی پایه‌ی دوم ابتدایی (من رشد می‌کنم )

۱»آیا از زمان به دنیا آمدن تا اکنون بدن شما تغییر کرده است؟ بله.

۲»بدن ما در طول زمان چه تغییراتی کرده است؟ از زمانی که به دنیا می‌آییم تا زمانی که سالمند می‌شویم بدن ما تغییرات زیادی می‌کند، ما چیزهای زیادی یاد می‌گیریم و توانایی انجام کارهای گوناگون را به دست می‌آوریم.

۳»از مقایسه‌ی عکس‌های نوزادی تا هشت سالگی خود به چه چیزهایی پی می‌برید؟ وقتی به دنیا آمدیم کوچک و سبک بودیم اما در طول سال‌های گذشته بزرگ‌تر و سنگین‌تر شده‌ایم.

۴»آیا اندازه‌ی قد و وزن شما از نوزادی تا کنون تغییر کرده است؟ بله هر دو بیش‌تر شده است.

۵»برای اینکه بدن ما خوب رشد کند چه کارهایی باید انجام دهیم؟ باید غذاهای متنوع را به مقدار کافی بخوریم ـ باید استراحت کافی داشته باشیم ـ ورزش کنیم ـ همچنین باید بهداشت را رعایت کنیم و همیشه پاکیزه باشیم.

۶»برای رشد بهتر دندان‌ها و استخوان‌ها چه باید بخوریم؟ لبنیات پاکیزه و سالم مصرف کنیم، لبنیاتی مانند: شیر، ماست، دوغ، پنیر، بستنی و ...

۷»برای سلامتی و مراقبت از دندان‌ها چه کارهایی باید انجام دهیم؟ باید هرشب مسواک بزنیم ـ با دندان چیزهای سفت را خرد نکنیم ـ همیشه به دندانپزشک مراجعه کنیم.

۸»دندان شیری و دندان همیشگی به چه معناست؟ دندان شیری دندان‌های اولیه‌ی ماست که پس از هفت سالگی یکی ـ یکی می‌افتد و به جای آن‌ها دندان‌های همیشگی در می‌آید.

۹»آیا باید از دندان‌های شیری مراقبت کرد؟ بله. باید از دندان‌های شیری به خوبی مراقبت کنیم تا دندان‌های همیشگی درست در بیایند و خوب رشد کنند.

۱۰»آیا می‌توان به جای سایر لبنیات فقط بستنی خورد؟ خیر، هر کدام از مواد لبنی خاصیت خودش را دارد.

+

نوشته شده در سه شنبه بیست و سوم آذر ۱۳۹۵ ساعت 22:5 توسط خزاعی  | 




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر