موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ساخت بتن در خانه

ساخت بتن در خانه

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 02 فروردین 1401 ساعت 12:56

اغلب اوقات خانه داران با مسائل سطحی مثل تعمیر، تعویض یا درست کردن بتن اطراف خانه شان مواجه می شوند. اما چون که بیشتر مردم هیچ گاه با این مواد کار نکردند و یا با بتن سازی آشنا نیستند، می پذیرند که مبالغ زیادی برای انجام این کار به پیمانکاران بپردازند. در واقع، با کمی دانش و تلاش، مخلوط کردن مواد خاص و بدست آوردن بتن، برای تعمیر و انجام کارهای کوچک در اطراف خانه تان آسان می شود و می تواند به شما در ذخیره پول کمک کند.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

وسایلی مورد نیاز : فرغون، سیمان، ماسه، آب، بیل

مقدار موادی که برای مخلوط کردن نیاز دارید

موادی که نیاز دارید به اندازه و هدف پروژه تان بستگی دارد.برای کارهای کوچک خانگی اغلب اوقات می توان مخلوط بتن را در فرغون آماده کرد. اگرچه، کارهای بزرگتر به خرید یا اجاره ماشین سیمان سازی نیاز دارد.

مشین بتن سازی

میزان مصرف مواد هنگام مخلوط کردن

اولین چیزی که در مورد مخلوط مواد باید بدانید مقدار مناسب مواد برای ۳۰۰۰ واحد برای هراینچ مربع است که برای بیشتر کارهای خانگی کافی است. مقدار مخلوط مواد بسیار مهم است و باید دقیقا متناسب باشد تا اینکه مواد با استحکام کافی و مقاومی برای کارهای خانگی ساخته شود. چهار ماده اصلی باید براساس راهنمای زیر مخلوط شوند تا۳۰۰۰ واحد برای هر اینچ مربع ساخته شود: یک قسمت سیمان، سه قسمت شن، سه قسمت ماسه و یک قسمت آب.

توجه داشته باشید که نسبت آب و سیمان تعیین کننده استحکام و سفتی مواد است. اشتباه رایجی که خانه داران در مخلوط انجام می دهند اضافه کردن آب بیشتر برای بدست آوردن مخلوط راحت تر و روان تر است. این کار باعث ایجاد مواد سست با کارایی کمتر تولید شود. از طرف دیگر، کاهش مقدار آب مواد را سفت می کند که مخلوط کردن و کار کردن با آنها بسیار سخت است.

خرید انواع ابزار مورد نیاز برای کار ساختمانی

مقدار بتن

پنج گالون مخلوط بتن برای کارهای کوچک خانگی کافی است. به سادگی نسبت های ذکر شده را رعایت کنید و برای این کار از وسایل اندازه گیری استفاده کنید: یک سطل سیمان، سه سطل شن، سه سطل ماسه و یک سطل آب. این کار نه تنها مخلوطی کافی برای بیشتر کارهای کوچک تعمیری خانه تان است، بلکه حدود ۳۰۰۰ واحد برای هر اینچ مربع می سازد.

بتن سازی

برای کارهای کوچک، ریختن مواد در فرغون و مخلوط کردن آنها با کج بیل، شن کش یا بیل کافی است. کارهای بزرگتر به بتن ساز برقی نیاز دارند که مواد را می چرخاند و باهم مخلوط می کند و مخلوط کردن دستی را که زحمت زیادی هم دارد حذف می کند. در هر دو صورت، چه فرغون چه ماشین بتن ساز، مقدار مخلوط یکی است.

اگر فکر می کنید کارتان به بتن بیشتری نیاز دارد، کافی است به طور مساوی مقدار هر ماده را افزایش دهید. برای مثال: اگر شما دو سطل سیمان استفاده کرده اید اکنون باید شش سطل شن، شش سطل ماسه و دو سطل آب اضافه کنید.

مراقبت از بتن

بتن حدودا ۲۸ روز مراقبت نیاز دارد. بسیار مهم است که در هفت روز اول پس از زدن بتن هر روز به سطح آن آب دهید. این کار به روند مراقبت اجازه می دهد تا به آرامی و درستی پیش رود تا سیمان به حداکثر مقاومت و استحکام خود برسد.

خرید انواع ابزار مورد نیاز برای کار ساختمانی

آیا این پست برایتان مفید بود؟

امتیاز خود را برای ما ثبت کنید:

امتیاز: 3.9 / 5. تعداد: 120

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر