سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

موضوع روزنامه دیواری سوم دبستان

موضوع روزنامه دیواری سوم دبستان

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 02 اسفند 1399 ساعت 01:07

 بعضی از هنرهای کودکان و فعالیت های خاص هنری و فرهنگی  چنان روی کودکان تاثر میگذارد که نتیجه آن بعد از مدتی به راحتی قابل مشاهده است.  هنر روزنامه دیواری برای کودکان یکی از همان فعالیت هایی است که ضمن تاثیر زیادی که دارد فضای خاص و پویایی در کلاس هنری به وجود می آورد. این فعالیت مانند انیمیشن سازی کودکان دامنه  گسترده دارد.از جمله نقاشی خوشنویسی – عکاسی – کاردستی کارگروهی و… که شاید نتوان همه جنبه های این فعالیت را با کودکان انجام داد و هر ساله به بخشی از آن پرداخت من این ذرس را به صورت طرح درس برای پایه سوم نوشته و تقدیم حضور شما مربیان هنر و معلمین پایه میکنم . تا انگیزه ای شود برای فعالیت های جمعی .

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

این درس را میتوان به صورت های مختلف انجام شود. می توان مربی هنری به تنهایی انجام دهد و یا با معلم پایه این کار اجرا کند و یا به صورت مشترک . شاید فکر کنید چرا معلم پایه ؟ باید یاد آوری کنم که این هنر یکی از دروس فارسی سوم دبستان است که معلم پایه میتواند این کار را انجام دهد. ولی در هر صورت مهم اجرای آن به  صورت درست برای کودکان است. 

طرح درس: هنر روزنامه دیواری برای کودکان سوم دبستان

مدت زمان اجرا: به صورت نا پیوسته ۲ هفته

نوع فعالیت :گروهی

اهداف : آشنایی با روزنامه و حرفه روزنامه نگاری – تشویق برای مطالعه بیشتر و توجه به موضوع تحقیق و پژوهش – بالا بردن روحیه همکاری گروهی

موضوعات: انتخاب موضوعاتت خاص و مواردروز جامعه از جمله سلامتی و بهداشت – آلودگی های محیطی و صوتی – تاکنولوژی و آشنایی با مشاهیر معاصر

Wall-newspaper-art-for-kids2-200x100.jpg

کلاس روزنامه دیواری

مربی با یک روزنامه وارد کلاس میشود. بعدبچه ها با دیدن روزنامه در دست مربی از او سوال می پرسند ومربی درباره روزنامه و اینکه روزنامه چرا و چگونه به وجود آمد برای بچه ها مطالبی می گوید. او می گوید روزنامه در چندین قرن پیش به صورت آگهی و خبرنام و به صورت تک برگ منتشر میشد. و بعد به مرور زمان و با استقبال زیاد مردم گشترش پیداکرد و بعد از سالها و قرنها در قالبی که شما الان می بینید در آمد. بعد  روزنامه هفته- نامه- ماهنامه و حتی سال نامه به وجود آمد .

روزنامه در واقع خبرهای مهم روز را به اطلاع  مردم می رساند و در حوزه های مختلف سیاسی هنری اقتصادی و اجتماعی است هفته نامه موضوعات مهم هفته را بررسی و اطلاع رسانی میکند و ماهنامه موضوعات و خبرهای و مباحث ماه را برای مردم بازگو میکنند. و بعد مجلات مختلف منتشر شدند .

مربی بعد از یک مقدمه کوتاه که بیان کرد درباره روزنامه دیواری صحبت کرد و گفت این روزنامه دیواری هم شبیه همین روزنامه است فقط در اندازه بزرگ و به صورت یک برگ. که در آن موضوعی انتخابی میشودو در چندین زمینه مورد برسی قرار گیرد. و مطالب آن در روزنامه نوشته و با عکس و نقاشی تزئین میشود.

او برای بچه ها یک مثال زد گفت مثلا آلودگی هوا که میتواند موضوع مهمی باشد این آلودگی میتواند آلودگی هوا باشد و یا آلودگی صوتی که هر دو موضوع باید تحقیق شود و بررسی شود چرا این آلودگی ها به وجود می آیند و چگونه باید برای این آلودگی ها چاره اندیشی کرد .

blank.gif

گروه بندی برای کار گروهی

بعد مربی بچه ها را در ۵ گروه ۴ نفره تقسیم کرد و بعد هر گروه یک موضوع را انتخاب کردند . مربی سعی کرد در هر گروه یکی از بچه ها در نقاشی و یکی در نوشتن (خوشنویسی ) مهارت بیشتری داشته باشند . بعد به  بچه ها گفت که باید مطالب را در مورد آن موضوع جمع آوری کنند. یکی از بچه ها پرسد : که مطالب را از کجا میتوانیم جمع آوری کنیم ؟ مربی به بچه ها گفت مطالعه در کتاب . دیدن و مشاهده کردن و پرسیدن از بزرگترها و در آخر اینترنت میتواند بهترین گزینه ها برای  جمع آوری اطلاعات باشد .

به آنها گفت مطالب باید جذاب و مهم باشند. باید مطالب طوری انتخاب شوند که سطح آگاهی آنهایی که آن را میخوانند بالا ببرد . بچه ها ذوق و اشتیالق زیادی از خود نشان دادند چون مربی طوری با آنها صحبت کردو جریان روزنامه دیواری را مطرح کرد که بچه ها بزرگی و کارآمدی بیشتری در خود احساس کردند. قرار شد مطالب آماده شود و بعد از اینکه مربی مطالب را تاید کرد کار روزنامه دیوار انجام شود .

یک هفته مطالعه و جمع آوری مطالب و تصاویر

یک هفته بعد هر گروه با مطالب خود به کلاس آمدند و مربی درباره اهیمت تحقیق و اینکه مطالب چطور دسته بندی شوند و چگونه با نتایج خوب از آن موضوع دست پیدا کنیم با بچه ها صحبت کرد.آرشیو مطالب نیز از جمله مواردی بود که مربی برای بچه ها بازگو کرد .

blank.gif
تقسیم بندی روزنامه دیوار و موضوع زیبایی آن

بعد از تایید مطالب به آنها درباره تقسیم بندی یک روزنامه دیواری صحبت کرد عنوان روزنامه کا بایستی در بالا و به صورت بزرگ باشد. قسمتی برای مقدمه درباره آن موضوع- قسمتی برای خبرهای مهم آن موضوع – قسمتی برای معرفی دانشمندان و یا جریانات و اختراعات در آن زمینه – قسمیت برای عکسها و.. و در آخر قسمنتی کوچک برای جای نام بچه های گروه و بعد از تزئینات روزنامه دیواری و حاشیه کشیدن و بعد نوشتن و در اخر نشریه دیواری بعد از یک هفته آماده شد.

در واقع مربی در حین کار سه بخش مهم تهیه روزنامه دیواری را برای بچه ها به صورت ساده تشریح کرد اول اهمیت روزنامه و روزنامه دیواری برای خواند و مطالعه کردن و بالا بردن سطح آگاهی دوم تخقیق و پژوهش و جمع آوری و دسته بندی مطالب و سوم تهیه روزنامه دیواری به صورت یک کار گروهی و بالا بردن روحیه همکاری در بین کودکان .

هنر روزنامه دیواری برای کودکان

حتما عضو تلگرام و اینستاگرام ما باشید 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

[us_single_image image=”3365″ size=”full” style=”shadow-1″ onclick=”custom_link” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.instagram.com%2Fartkoodak.kids%2F|||” animate=”afc”][us_btn text=”روی تصویر کلیک کنید” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.instagram.com%2Fartkoodak.kids%2F|||” color=”red” size=”10px” align=”center”]

توجه توجه توجه توجه توجه

دوستانی که  درباره آموزشهای این سایت به صورت پی دی اف سوال دارند.  باز یادآوری میکنم جزوات خاص آموزش هنرهای کودکان برای دوستانی ارسال میشود که در پایین هر مقاله نظر خودشان را به صورت پیشنهاد و یا انتقاد و سوال درج کنند. عضو کانال تلگرام و صفحه اینشتاگرام هنر کودکان باشند.  در این صورت سیستم اتوماتیک سایت افراد را از روی ایمیل و ای پی آنها شناسایی کرده. و به صورت هفتگی و ماهانه جزوات را برای دوستان و همکاران فعال ارسال میکند.

[us_single_image image=”3366″ size=”full” style=”shadow-1″ onclick=”custom_link” link=”url:https%3A%2F%2Ft.me%2Fjoinchat%2FAAAAAD_WW3HoRqa8q3hEnw|||” animate=”afc”][us_btn text=”روی تصویر کلیک کنید” link=”url:https%3A%2F%2Ft.me%2Fjoinchat%2FAAAAAD_WW3HoRqa8q3hEnw|||” color=”navy” size=”10px” align=”center”]

[/vc_colu

آیا این مطلب را می پسندید؟

https://www.artkoodak.ir/?p=13999

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.artkoodak.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر