سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

فاصله شهرهای استان مازندران

فاصله شهرهای استان مازندران

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 27 بهمن 1400 ساعت 09:29

برای تمام مسافرانی که در حال برنامه‌ریزی برای سفر به شهرهای شمالی کشور هستند، این مسئله اهمیت دارد که فاصله شهرهای شمالی از یکدیگر چقدر است. مسافران می‌خواهند بدانند اگر قرار باشد از یک استان به استان دیگر در حاشیه دریای خزر سفر کنند، چقدر باید مسافت طی کنند. سفر کردن از کدام یک از مسیرهای دسترسی به استان‌‌های شمالی بهتر است؟ فاصله شهرهای شمالی به شما می‌گوید چه مدت زمان در راه هستید تا از شهرستانی به مکان دیگر برسید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اگر قبل از سفر، برنامه‌‌ریزی خاصی داشته باشید، طبق نقشه پیش می‌روید؛ در غیر این صورت در یک مسیر ممکن است تحت تاثیر گردشگری شهرهای شمالی قرار بگیرید که در این صورت، مسیر حرکتی شما تغییر پیدا می‌کند. به طور مثال برای تماشای جاذبه‌های گردشگری استان مازندران رفته‌اید، اما در میانه راه ترجیح می‌دهید روستاهایی را ببینید و از تماشای مناظر بکر و بسیار زیبای آن لذت ببرید.

c7d140ab5694c22aeae83db924ff6af7.gif

اگر مقصد شما شهرهای شمالی ایران باشد برای گردشگری خود یکی از مناطق استان گیلان، استان مازندران یا استان گلستان را انتخاب می‌کنید. هر یک از این مناطق در نوع خود، زیبا و دیدنی هستند. مجموعه‌ای از کوهستان‌های سرسبز حاشیه دریای خزر، دشت‌های گسترده و وسیع، چیزی است که نظر شما را به خود جلب می‌کنند و در سراسر این سرزمین گسترده شده‌‌اند.

قطعاً شما زمانی بهترین سفر را خواهید داشت که فاصله شهرهای شمالی از یکدیگر را بدانید. به طور مثال حرکت از شهر بندر انزلی تا شهر فومن چقدر است؛ این مسیر متعلق به استان گیلان است و طبق این تعریف اگر در سراسر استان گیلان بخواهید یک گردشگری جذاب داشته باشید، نه تنها لازم است با شهرستان‌های این استان آشنا شوید بلکه باید فاصله شهرهای شمالی را بر حسب کیلومتر در هر ساعت بدانید.

فاصله شهرهای شمالی در مازندران

1197d2adbba43b5508922ca9c38deae0.jpeg

مسئله فاصله شهرهای شمالی از یکدیگر درباره سفر به استان مازندران نیز وجود دارد. تعداد ۲۲ شهرستان در استان مازندران وجود دارند. فاصله شهرهای مازندران از یکدیگر بسته به موقعیت جغرافیایی آن‌ها متغیر است. مهم‌ترین مسیرهای دسترسی به استان مازندران شامل جاده چالوس که در نهایت به سمت مرزن‌ آباد می‌‌رسد، زیباترین مسیری است که وجود دارد. بیشتر مسافران شمال کشور به خصوص شهروندان تهرانی ترجیح می‌دهند از جاده چالوس به سمت مازندران حرکت کنند.

راه دیگری که به شما کمک می‌کند فاصله شهرهای شمالی از یکدیگر را بهتر درک کنید نحوه سفر کردن شما است. سفر با خودرو، بزرگ‌ترین مزیت را به شما ارائه می‌دهد و آن هم لذت بردن از مناظر طبیعی جاده‌های پر پیچ و خم شمال کشور است. اگر حوصله سفرهای جاده‌ای را ندارید می‌توانید برای سفر به مازندران از طریق پرواز هوایی به شهر ساری اقدام کنید.

بهترین راهکار برای اطلاع دقیق از فاصله شهرهای شمالی از یکدیگر یا فاصله شهرهای شمال تا تهران یا سایر شهرها، استفاده از نقشه‌های جغرافیایی دقیق است. حتی می‌توانید از وب سایت‌های آنلاین که به صورت اینترنتی فاصله شهرهای کشور را از یکدیگر نشان می‌دهند استفاده کنید.

برای اینکه یک سفر لذت‌بخش و به یاد ماندنی به استان‌‌های شمال کشور داشته باشید، در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم فاصله شهرهای شمالی از یکدیگر را معرفی کنیم. در هر صورت قبل از آغاز به سفر نیاز دارید که مسیر خود را معین کنید همچنان همراه ما باشید.

d8861c00743fec435871f5a909140280.jpeg

* آشنایی با "مسیرهای دسترسی به مازندران" به شما کمک می‌کند مطابق با میل و سلیقه خود، مسیر سفر به استان‌های شمالی را انتخاب کنید. چند جاده اصلی وجود دارد که مسیر سفر شما را هموارتر می‌کند. برای اینکه این جاده‌‌ها را بشناسید، مقاله مربوطه را مطالعه کنید. جاذبه‌های گردشگری که در این مطلب به آن اشاره کرده‌ایم که از هر نظر توجه شما را به خود جلب می‌کند.

آشنایی با فاصله شهرهای شمالی از یکدیگر

61f7209ff0605d70172a7bf94dad03a1.jpeg

1- فاصله تهران تا ساری

فاصله تهران تا ساری را در سه مسیر مختلف می‌توانید طی کنید. از تهران به سمت ساری از طریق جاده فیروزکوه حدود ۲۷۷ کیلومتر می‌باشد. مسیر شماره دو، جاده هراز است که از سمت آمل به سمت ساری حرکت می‌کند و حدود ۲۵۵ کیلومتر است. مسیر شماره ۳ از سمت خاورشهر حرکت می‌کند و به جاده فیروزکوه منتهی می‌شود. طول این مسیر ۳۱۸ کیلومتر است.

2- فاصله آمل تا ساری

برای سفر از شهر آمل به ساری از جاده آمل - بابل عبور می‌کنید و به سمت قائم‌شهر و سپس ساری می‌رسید. طول این مسیر حدود ۷۰ کیلومتر است.

3- فاصله بابلسر تا ساری

شهر بابلسر یکی از شهرهای حاشیه دریای خزر است که فاصله نزدیکی با دریا دارد. اگر از بابلسر به سمت ساری یا برعکس بخواهید حرکت کنید، سه مسیر پیش روی شما قرار دارد. یک مسیر به طول حدود ۵۰ کیلومتر از سمت بابلسر آغاز شده، در جاده کیاکلا ادامه دارد و سپس به سمت ساری حرکت می‌کند.

در مسیر دیگر حدود ۶۰ کیلومتر به سمت کوهی خیل و سپس به سمت ساری ادامه پیدا می‌کند. یکی دیگر از مسیرها از بابلسر به ساری از شهر قائم‌شهر می‌گذرد و حدود ۶۰ کیلومتر طول دارد. هم شهر ساری و هم شهر بابلسر از زیباترین نقاط استان مازندران هستند.

4- فاصله شهر آمل تا نوشهر

یکی از شهرهای استان مازندران که جاذبه‌های گردشگری آن در تمام منطقه شناخته شده است، شهر نوشهر می‌باشد. پارک جنگلی میرزا کوچک خان، زیباترین پارک منطقه است. اگر از تهران به سمت آمل حرکت کردید، اولین مسیر توقفگاه شما آمل است. از آمل تا نوشهر حدود 80 کیلومتر است. این دو شهر به یکدیگر بسیار نزدیک هستند، بنابراین هر دو مکان را می‌توانید در فهرست سفر خود قرار دهید.

متقاضیان خرید ویلا در شمال که به دنبال ویلاهای لوکس در زیباترین مناطق ساحلی و جنگلی هستند، گزینه‌های خرید در آمل و نوشهر را در ابتدا بررسی می‌کنند.

5- فاصله‌ محمودآباد تا آمل

شهر محمودآباد تا شهر آمل حدود ۲۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند. زیبایی‌های منطقه محمودآباد به عنوان یک شهر ساحلی موجب شده است بسیاری از گردشگران علاقه‌مند به دریا به این سمت حرکت کنند. از طرفی دیگر بهترین گزینه‌های خرید ویلا در محمودآباد را می‌توانید در زمین‌های ساحلی پیدا کنید.

جدول فاصله شهرهای شمال از یکدیگر

بهشهر – آمل

115 کیلومتر

کلاردشت – آمل

150 کیلومتر

گرگان – آمل

197 کیلومتر

رامسر – نوشهر

87 کیلومتر

تنکابن – آمل

156 کیلومتر

رامسر – آمل

181 کیلومتر

محمودآباد- رامسر

157 کیلومتر

بهشهر – تنکابن

271 کیلومتر

چالوس- آمل

95 کیلومتر

نور – آمل

45 کیلومتر

قائمشهر – آمل

49 کیلومتر

نوشهر – فریدون کنار

95 کیلومتر

ساری – چالوس

164 کیلومتر

ساری – فریدون کنار

74 کیلومتر

محمودآباد – بابلسر

41 کیلومتر

نوشهر – بابلسر

115 کیلومتر

نور – بابلسر

66 کیلومتر

نکا – آمل

92 کیلومتر

نکا – بابل

63 کیلومتر

نکا – بابلسر

83 کیلومتر

فاصله شهرهای شمال تا مشهد

علت اینکه مسافران به دنبال اطلاع پیدا کردن از فاصله شهرهای شمال تا مشهد هستند این است که معمولاً درصد زیادی از آن‌ها پس از یک سفر کوتاه به شهر مشهد و گردش و تفریح در این شهر سیاحتی – زیارتی، ترجیح می‌دهند به سمت شهرهای شمالی حرکت کنند

به طور کلی فاصله شهرهای شمال تا مشهد از حدود ۷۰۰ کیلومتر تا 1000 کیلومتر متغیر است. اگر به سفرهای تفریحی علاقه دارید باید در مسیر خود، شهرها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید؛ در طول راه توقف کوتاه داشته باشید و از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید.

بستگی به این دارد که شما کدام شهرهای شمالی را برای سکونت یا گردش انتخاب کرده‌اید؛ در هر صورت ازمشهد تا شمال، سفر هیجان‌انگیزی را در پیش‌رو خواهید داشت. فاصله این شهر تا استان گیلان، مازندران و همچنین منطقه بندر آستارا بسیار طولانی است. اگر این مسیر را در نظر دارید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت کافی را برای رانندگی اختصاص دهید.

1c1c1ec85b03bcb82f69c4c5e58752ef.jpeg

فاصله شهرهای شمال تا تهران

یکی دیگر از مقاصد گردشگری که بسیاری از شهروندان تهرانی و سایر مسافران از شهرهای دیگر آن را انتخاب می‌کنند، مسیر تهران به شمال است. فاصله شهرهای شمال تا تهران از حدود ۱۵۰ کیلومتر تا ۲۵۰ کیلومتر متغیر است. تهران بسیار به شهرهای شمالی نزدیک است؛ به خصوص که شما مسیر جاده چالوس را برای سفر خود انتخاب کنید.

از شهر تهران به سمت مازندران که حرکت کنید، کوتاه‌ترین مسیرها را دارید. اگر از جاده هراز حرکت کنید، اولین شهر در مسیر شما شهر آمل است. جاده چالوس هم زیبایی‌های خاص خودش را دارد، اما شرایط سخت رانندگی در این مسیر، حساسیت و دقت بالایی را طلب می‌کند.

برای آن دسته از مسافرانی که مشتاق سفر به استان گیلان، بندر انزلی، شهر رشت، لاهیجان و .... هستند، بهترین مسیر، جاده قزوین - رشت است. این جاده از مسیرهای منجیل و رودبار عبور می‌کند. زیباترین مناطق کوهستانی و دشت‌ها با وسعت قابل توجه را در سرتاسر مسیر از قزوین به رشت تماشا می‌کنید.

e0e630a8153f66d4b3d3695a4ff457d9.jpeg

*اگر به سفر کردن از طریق جاده چالوس علاقه دارید، مقاله تخصصی را با نام "جاذبه‌های گردشگری جاده چالوس؛ مسیری هزارتو، از کرج به مازندران" برای شما تهیه کرده‌ایم. با مطالعه این مطلب، این مسیر را بهتر می‌شناسید و از سفر خود نهایت لذت را خواهید برد. قبل از سفر به سمت چالوس از اطلاعات کافی بهره مند شوید.

 سخن پایانی

سفر کردن به شهرهای شمالی، مورد علاقه تمام خانواده‌ها است. فاصله شهرهای شمال از یکدیگر برای مسافران این امکان را فراهم می‌آورد تا بهتر بتوانند زمان سفر خود را برنامه‌ریزی کنند. برخی از افراد با اهداف تفریحات و سرگرمی و گذراندن تعطیلات به شمال سفر می‌کنند و برخی دیگر برای کار و تجارت می‌روند و عده‌ای دیگر هم هدف بزرگتری دارند؛ سرمایه‌گذاری با خرید ویلا در شمال یا خرید زمین در شمال تمام آن چیزی است که مشتریان به دنبال آن هستند.

اگر شما هم این هدف خاصی را دنبال می‌کنید، "بزرگ‌ترین و جامع‌ترین مجموعه خرید و فروش ویلا در شمال" با عنوان "املاک اول خونه" با خدمات ویژه در این خصوص، آماده ارائه راهنمایی‌های لازم به شما عزیزان است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: avalkhune.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر