سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

زمان کاشت گلابی بیروتی

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 06 اسفند 1400 ساعت 18:35

نهال گلابی |انواع نهال گلابی |خرید نهال گلابی |فروش نهال گلابی |قیمت نهال گلابی 

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

زمان کاشت نهال گلابی رقم بیروتی|نهال گلابی بیروتی

زمان کاشت نهال گلابی رقم بیروتی، منشا این رقم نیز همانند رقم فلسطینی نامشخص است. این رقم از ارقام مطلوب و متحمل به آتشک است که متاسفانه به دلیل شباهت میوه در نهالستان ها با رقم لوئیزبون اشتباه شده و رقم لوئیزبون به اشتباه با نام رقم بیروتی عرضه می شود. خوشبختانه رقم لولیزبون از ارقام برتر وارداتی بوده و عرضه اشتباه آن صرفا سبب تداخل رقم شده، لیکن از نظر کیفی و تحمل به آتشک در زمره ارقام مطلوب است. این رقم بر خلاف رقم لوئیزبون دارای تاج باز و گسترده ای است که میوه آن اندکی دیرتر از رقم بیروتی که یک رقم نسبتا زودرس است آماده برداشت خواهد شد.

اساس، زمان رسیدن میوه رقم بیروتی بین ارقام زودرس و ارقام تابستانه است. این رقم در برخی باغ های قدیمی که قبل از تداخل رقم ایجاد شده اند وجود دارد. میوه آن به رنگ سبز زیتونی با لب صورتی و بافت نرم و سفید رنگ است. شاید به تنهایی رنگ سبز کدر میوه در این رقم بهترین شاخص برای تفکیک آن از رقم لوئیزبون باشد. بافت میوه فاقد سلول های سنگی بوده و پس از رسیدن بسیار شیرین و آبدار است. اندازه برگ در این رقم متوسط بوده و از نظر فرم عمومی درخت تا اندازه ای به رقم شاه میوه شباهت دارد. تحمل به آتشک در این رقم مطلوب و حساسیت به پسیل آن چندان زیاد نیست، میوه دارای شکل بیضوی بوده و در انتهای گلگاه میوه کاسبرگ ها طی مراحل نمو میوه ریزش می کنند.

میوه رقم بیروتی از نظر مدت زمان نگهداری در انبار از وضعیت بهتری در مقایسه با دیگر ارقام زودرس نظیر لوئیزبونف بوره ژیفارد و بوره ژیفارد برخوردار بوده و می توان در صورت رعایت زمان برداشت مناسب، تا چند هفته در سردخانه نگهداری و سپس عرضه کرد. میزان عملکرد در این رقم مطلوب و از سال آوری متوسطی برخوردار بوده و میوه قبل از رسیدن دارای اندکی ریزش است.

این رقم همچنین حساسیت زیادی به کلروز آهن ندارد.

 7.jpg

کد شناسایی نهال گلابی بیروتی : 3667  

قیمت نهال گلابی بیروتی ریشه ای :  6000الی10000تومان قیمت نهال بیروتی  گلدانی/نایلکس :  15000تومان (پایه گلابی جنگلی)

قیمت نهال گلابی بیروتی پایه رویشی : 15000تومان قیمت نهال گلابی بیروتی گلدانی/نایلکس :  20000تومان (پایه رویشی)

buy.png

بازدیدکننده گرامی با سپاس و تشکر از حسن انتخاب جنابعالی لطفا جهت دریافت لیست قیمت انواع نهال گلابی و یا بمنظور اطلاع از نحوه ی فروش نهال گلابی،شرایط اخذ تسهیلات خرید نهال گلابی با واحد فروش سازمان تماس حاصل فرمایید (روابط عمومی مرکز تحقیقاتی ایرانهال البرز 66462408-021 خطوط ویژه) ساعات پاسخگویی شنبه الی چهارشنبه (9الی 16) پنجشنبه (9 الی 13) 66462408-021خطوط ویژه 10خط

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: iranahal.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر