موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

عمده فروشی مصالح ساختمانی

عمده فروشی مصالح ساختمانی

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 22 اسفند 1399 ساعت 19:28

پخش عمده مصالح ساختمانی نوین یکی از خدمات شرکت سنگدانه ایرانیان در تهران می باشد. یکی از مصرف کنندگان اصلی مواد خام و انرژی در صنعت ساختمان ایران می باشد. همان طور که می دانید ایران کشوری در حال توسعه می باشد که افزایش مصرف مصالح ساختمانی مشکلات بسیاری را از جهت محیطی و اجتماعی ایجاد کرده است. انتخاب مصالح ساختمانی بیشتر مواقع دارای روندی تامل بر انگیز هستند به این دلیل که مواد سبز (دوستدار محیط زیست) دارای مزیت های بسیاری هستند.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شرکت سنگ دانه ایرانیان مفتخر است با سال ها تجربه در تهیه و پخش عمده مصالح ساختمانی نوین از جمله سیمان، انواع بلوک های بتنی و سیمانی، آجرهای فشاری و سفالی، گچ سفید کاری، قیر، سیمان سفید، پودر سنگ و….در خدمت سازندگان، کارفرمایان و پیمانکاران می باشد.
مصالح ساختمانی سنگدانه ایرانیان با هدف تامین مصالح ساختمانی مورد استفاده ارگان های مختلف از جمله تعاونی های مسکن، خریداران عمده انواع مصالح ساختمانی و خرده فروشان مصالح ساختمان، شرکت های دولتی ، شرکت های خصوصی و عموم شروع به کار نموده است. مزیت رقابتی این شرکت سرعت بخشیدن در امر ارسال و تحویل انواع مصالح ساختمانی در کمترین زمان ممکن و با پایین ترین قیمت می باشد. همه همکاران و مصالح فروشان و پروژه سازان می توانند برای خرید مصالح ساختمانی عمده از خدمات فروش مصالح ساختمانی سنگدانه ایرانیان استفاده کنید.
مصالح ساختمانی بر اساس انواع مختلفی طبقه بندی می شوند از جمله:
1-جنس مواد مصالح ساختمانی
2-بر اساس شیوه تولید آن ها
3-بر پایه منشا و کاربرد آن ها

مصالح ساختمانی نوین

قیر

قیر به طورمعمول از فرآیند پیجیده مواد آلی و تقطیر نفت خام و ذغال سنگ به دست می آید و یا به شکل طبیعی در طبعت وجود دارد. قیر در تهیه مصالح ساختمانی مرکب همچون قیرگونی، آب بندی درزهای تاسیسات و ساختمان، ایزوگام و آسفالت کاربرد فراوان دارد.
ایرانیت و آردواز و فرّوسیمنت
ایرانیت و آردواز و فرّوسیمنت از ملات سیمان همراه الیاف های طبیعی و مصنوعی و براده های چوب و الیاف فولادی ساخته می شود که در نهایت در قالب های مخصوص به خود ریخته می شوند و در بخار اب پخته می شوند. از این محصولات در نماسازی ها، سقف های شیب دار، فاضلاب و لوله های آب، هواکش موتور خانه ها و بخاری ها استفاده می شود.

پخش عمده قیر

کاشی – سرامیک – آجر

کاشی و سرامیک به گل پخته شده و شکل گرفته ای گفته می شود که با لعاب پوشانده شده است که نفوذپذیری بسیار کمی دارد.
سفال و آجر نیز به همان گل پخته شده گفته میشود با این تفاوت که با لعاب ضد آب پوشش داده نشده اند.
کاشی ها معمولا در نما و دیوارهای سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد سرامیک ها نیز در کف آشپزخانه ها و سرویس بهداشتی و اتاق ها و بالکن می باشد.
از آجر سفالی در انجام امور هنری، دیوار چینی باربر و غیر باربر و سقف تیرچه بلوک استفاده می شود. آجر های سفالی نیز برای اجرای طاق ضربی و دیوار چینی مورد استفاده قرار می گیرد.

پخش عمده کاشی و سرامیک

بتن‌ ها (سیمانی- آسفالتی – خاکی)

به مواد و مصالحی که به صورت درجا یا پیش ساخته با استفاده از شن و ماسه و سیمان یا قیر (به عنوان ماده چسبنده) با نسبت های خاص باهم ترکیب می شوند بتن گفته می شود. کاربرد بتن های سیمانی در پایه ستون ها، پایه پل ها، شالوده زیر ستون ها، و سقف های بتنی می باشد. از بتن های آسفالتی در محوطه سازی، پوشش سطحی رو سازی جاده ها استفاده می شود. بتن خاکی نیز در زیرسازی جاده‌ های روستایی و ساخت سد خاکی مورد استفاده قرار میگیرد.

آجرها

از پخته شدن خشت خام (خمیر گلی که در قالب ریخته شده و خشک شده است) نوعی سنگ مصنوعی به دست می آید که به آن آجر گفته می شود. استفاده از این سنگ ها بعد از پیدایش آتش آغاز گردیده و همواره به عنوان یک مصالح ساختمانی محسوب شده است.
مواد و مصالح تأسیساتی (ایمنی، بهداشتی برقی، اضطراری، مکانیکی و …)
فرآورده‌ های صنعتی فلزی و غیرفلزی که به منظور اهداف خاص به همراه مصالح سازه‌ ای در بناهای مختلف به‌ کار گرفته می‌شود؛ و امکان بهره‌ گیری مناسب از فضاهای ساخته شده و در عین حال تأمین شرایط محیطی لازم را مهیا می‌ کند.
کاربرد: لوله‌ های فلزی گالوانیزه‌ ی سرد و گرم یا سیاه شوفاژ، لوله‌های پلی اتیلن (سبز)، تأسیسات مکانیکی، کانال‌ تأسیساتی هوا رسانی و تهویه، وان‌ های حمام، شیرآلات، ظرف‌ شویی‌ها و…

پخش عمده مصالح ساختمانی و آجر

اندودها

اندودها غالبا برای ایجاد سطح صاف یا پوشش سطح زیرین مورد استفاده قرار می گیرند و بر اساس مکان و مسائل سازه ای نوع آن مشخص می شود.
انواع اندودها در ساختمان سازی
کاه و گِل: زمانی که خاک رس از آب اشباه شود، دیگر آب از آن عبور نمی کند که همین ویژگی باعث شده است که از آن در اندود پشت بام های قدیمی استفاده کنند. با افزودن کاه به آن نیز سبب جلوگیری از ترک خوردن آن می شوند.
گچ و خاک: پس از ترکیب کردن خاک رُس و گچ به نسبت مشخصی و افزودن آب ، یک مخلوط خمیری حاصل می شود که از آن برای زیرسازی دیوارها قبل از سفیدکاری استفاده می‌ شود.
ماسه و سیمان:از ترکیب آب و ماسه و سیمان روکش سیمانی یا همان اندود سیمانی به دست می آید. از اندود ماسه و سیمان جهت نماسازی ساختمان، حفاظت دیوارهای خارجی از عوامل جوّی و یا برای زیرسازی به منظور اجرای لایه‌ های عایق‌ کاری استفاده می کنند.
سایر اندودها: اندودهای دیگری از قبیل رولکس و کِنیتکس در بازار موجود می باشند که دارای ترکیب ماسه‌ ی ریزدانه و گچ هستند که برای ایجاد رنگ‌ های مختلف به آن رنگ‌ دانهاضافه می کنند. لذا از آن‌ها به دلیل داشتن زیبایی خاص برای پوشش نهایی در داخل ساختمان و عمدتاً در خارج از ساختمان بهره می برند.

مصالح ساختمانی نوین

مصالح جدید و نوین با پیشرفت های تکنولوژی و به وجود آمدن فناوری های جدید در تولید، جایگزین مصالح قدیمی و سنتی شده است که کاربرد های خاص و ویژه ای دارند:
بتن سبک: از این بتن غیر سازه ای برای عایق بندی صوتی و حرارتی در ساختمان استفاده می کنند.
بتن الیافی: با افزودن الیاف فولادی و یا غیر فولادی به بتن معمولی، بتن الیافی ایجاد می شود. این بتن در جاده سازی، باند فرودگاه و محوطه ساز کاربرد دارد.
سیپورکس: نوعی آجر گچی می باشد که برای دیوار های جداکننده و یا سقف مورد استفاده قرار می گیرد.
پوشش‌ های کف: این پوشش های کف که با مصالح مصنوعی از جمله پلاستیک و کائوچو ساخته شده است، جایگزین مناسبی برای انواع موزاییک و سرامیک می باشد.
پانل‌ های گچی پیش‌ ساخته: در حال حاضر دو مدل پانل گچی پیش‌ ساخته،در بازار موجود می باشد. پانل با ابعاد ۰۸/۰×۱×۱ متر در ساختن دیوارهای ساندویچ پانل و همچنین برای عایق‌های صوتی و حرارتی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
مصالح آکوستیکی (صدابندی): این نوع از مصالح برای ایجاد عایق صوتی و جلوگیری از مزاحمت های صوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

امیدواریم از این مقاله از وبسایت IAGCO اطلاعات لازم را کسب نموده و توانسته باشیم به دانش شما در این حوزه کمک کرده باشیم.

درصورت داشتن هر گونه سوال میتوانید از طریق کامنت ها اقدام نمایید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهند داد.

در حال ثبت رای

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.iagco.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر