موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

دورترین شهر به تهران

دورترین شهر به تهران

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 29 بهمن 1400 ساعت 18:57

مجله مهر: برای مارکوپولوهایی که قصد گشت و گذار در گوشه و کنار کشور را دارند، نوروز فرصت خوبی است تا چمدان شان را ببندند و به جاده بزنند. اما اگر در این سفر دنبال رکوردزنی هستید، سفر در طولانی ترین مسیر جاده ای کشور می تواند رکورد خوبی برای شما به ثبت برساند.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بیشترین فاصله دو شهر را روی نقشه جاده ای کشور، چابهار و اصلاندوز دارند. از چابهار به عنوان دورترین شهر بزرگ جنوب شرقی کشور تا اصلاندوز که در گوش چپ گربه ایران جا خوش کرده، 2850 کیلومتر راه است. شهری کوهپایه ای که از شهرستان های پارس‌آباد اردبیل به حساب می آید و گفته می شود تپه نادری آن، محل تاجگذاری نادرشاه افشار بوده است.

مسیر چابهار اصلاندوز درست در دو سر قطر شمال غربی به جنوب شرقی کشور قرار گرفته اند. هر چند که شهرهای کوچک تری هم بعد از این دو شهر در فاصله نزدیک تری به مرز قرار دارند که شاید بتوانند رکورد چابهار- اصلاندوز را بشکنند. فاصله ای که اگر قرار باشد آن را با اتومبیل شخصی تان طی کنید، با فرض این که پیوسته با سرعت 100کیلومتر بر ساعت حرکت کنید تقریبا یک روز و نیم باید بدون هیچ توقفی در جاده برانید تا از چابهار به اصلاندوز برسید. اگر خودروی شما در هر 100کیلومتر 7لیتر بنزین بسوزاند، حداقل 200لیتر بنزین نیاز دارید که هزینه ای بین 80 تا 140 هزار تومان برای یک سفر بدون توقف از چابهار به اصلاندوز روی دستتان می گذارد.


Iran-Way-Map.jpg

اما بعد از اصلاندوز، باز هم رکورد طولانی ترین مسیر جاده ای کشور را چابهار به خود اختصاص داده است؛ این بار با مرز خسروی. این فاصله در مسیر جاده ای کشور 2839 کیلومتر است که برای طی آن باید از استان های هرمزگان، کرمان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، لرستان، ایلام و کرمانشاه بگذرید و باز هم حداقل یک روز و نیم بدون یک لحظه توقف در راه باشید تا بتوانید به مرز خسروی برسید.

دورترین شهر نقشه از تهران هم باز چابهار است که برای رسیدن به آن باید 1961 کیلومتر رانندگی کنید که این مسیر از استان های قم، اصفهان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان می گذرد و حدود یک شبانه روز رانندگی بی وقفه با سرعت ثابت 100 کیلومتر بر ساعت را می طلبد که اگر خودرویتان در هر 100 کیلومتر به طور متوسط 7 لیتر بنزین بسوزاند باید حدود 140 لیتر بنزین بزنید. یعنی رقمی حدود 56 تا 100 هزار تومان هزینه بنزینتان خواهد شد. اما اگر قرار باشد همین مسیر را هوایی طی کنید، باید 1453کیلومتر پرواز کنید که حدود 2ساعت طول می کشد و البته 202400 تومان قیمت بلیط آن است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر