موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش طراحی سازه با ایتبس

آموزش طراحی سازه با ایتبس

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 05 شهریور 1400 ساعت 16:34

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان آموزش طراحی سازه با ایتبس را مطالعه خواهید کرد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نرم‌افزار ETABS، یک نرم‌افزار اختصاصی، برای تحلیل و طراحی سازه‌های ساختمانی بوده و قابلیت‌های این نرم‌افزار نیز، جهت تحلیل و طراحی این نوع سازه‌ها، جهت‌گیری شده است.

تمام المان‌های یک ساختمان و پردازنده‌های طراحی، برای برنامه، شناخته شده و بسیار کامل هستند و تمام المان‌های ساختمانی را می‌توان در این نرم‌افزار، طراحی کرد.

ایده‌ی برنامه‌های ساختمانی، 35 سال پیش مطرح شده است. با گذشت زمان، نیاز به برنامه‌های مخصوص، مانند؛ ETABS، هنگامی آشکار‌تر شد، که مهندسان سازه، از تحلیل‌های غیر خطی استاتیکی و دینامیکی، به صورت عملی، استفاده کردند و با پیدایش کامپیوتر‌های امروزی، با قدرت و توان بالا، این کامپیوترها، برای ایجاد مدل‌های بزرگتر و پیچیده‌تر، به وسیله‌ی مهندسان سازه، مورد استفاده قرار گرفتند.

برنامه‌ی ETABS، در طراحی قاب‌های فولادی و بتنی، تمام ضوابط لرزه‌ای طراحی ساختمان‌ها را در نظر می‌گیرد. در این برنامه، می‌توان قاب‌های بتنی را بر اساس ضوابط شکل‌پذیری عادی، متوسط و ویژه طراحی کرد. همچنین در ساختمان‌های فولادی، می‌توان ضوابط ویژه‌ی قاب‌های خمشی عادی و ویژه و سیستم‌های مهاربندی همگرا و واگرا را در طراحی لحاظ کرد. علاوه بر قابلیت‌های تحلیل و طراحی فوق‌العاده‌ای که دارد، برنامه‌ی  ETABS، ارتباط دو طرفه‌ی کاملی با نرم‌افزارهای دیگر را دارا است. این برنامه، طور خودکار، فایل ورودی SAFE را ایجاد می‌کند. همچنین برنامه‌ی ETABS، قابلیت ایجاد فایل ورودی SAP2000 را دارد. در ویرایش جدید برنامه، امکان فراخوانی هندسه و خطوط شبکه، از نرم‌افزار اتوکد و نیز فرستادن آن‌ها به آن نرم‌افزار، وجود دارد.

قابلیت‌های کلیدی نرم‌افزار ETABS:

قابلیت‌های تحلیلی؛

-  شناخت المان‌های ساختمان و طبقات
-  محاسبه‌ی خودکار جرم و مرکز جرم
-  انتقال بارهای ثقلی از کف‌ها به تیرها
-  تولید و توزیع بارهای جانبی بین تراز طبقات
-  مدل‌سازی المان‌های پوسته‌ای و رامپ‌ها

قابلیت‌های طراحی؛

-  طراحی قاب‌های فولادی
-  طراحی قاب‌های بتنی
-  طراحی دیوارهای برشی
-  طراحی تیرهای مرکب

درباره‌ی دوره طراحی سازه‌های بتنی با نرم‌افزار ETABS مکتب‌پلاس:

در دوره‌ی آموزش طراحی سازه‌های بتنی  با نرم‌افزارETABS ، از ابتدایی تا پیچیده‌ترین مسائل، تشریح می‌شود. فهرست مطالب این دوره، به گونه‌ای طراحی شده است که به صورت گام به گام در انجام یک پروژه‌ی ETABS، تدریس شود. هدف از برگزاری این دوره، آموزش نرم‌افزار ETABS و تشریح آیین‌نامه‌های مربوط به طراحی سازه‌های بتنی است که شامل؛ 1-مبحث 6 مقررات ملی 2- استاندارد 2800 3-مبحث 9 مقررات ملی،  به صورت مفهومی و پایه‌ای می‌شود. پس از گذراندن این دوره، تمامی دانشجویان مهندسی عمران، ضمن یادگیری اصول اولیه در طراحی سازه‌های بتنی، به طور کامل با قابلیت‌های این نرم‌افزار آشنا می‌شوند و در نهایت، می‌توانند  به طور کامل یک سازه بتنی را طراحی و تحلیل کنند.

در حقیقت، این دوره بر اساس تجربیات به دست آمده، برای طراحی سازه‌های بتنی تدوین شده است . به این ترتیب که به عنوان یک پارامتر تاثیر‌گذار در رزومه‌ی فارغ‌التحصیلان مهندس عمران خواهد بود و مهندسان، آماده خواهند بود تا برای طراحی سازه‌های بتنی در دفاتر مهندسین مشاور و حتی آزمون‌های نظام مهندسی، شرکت کنند.

سرفصل‌های دوره آموزش طراحی سازه‌های بتنی با نرم‌افزار ETABS

قبل از شروع نیاز است تا با نحوه نصب نرم افزار و کرک آن آشنا شویم و به صورت اجمالی منوهای نرم افزار را بشناسیم.

در این فصل نقشه های معماری از دیدگاه مهندسی عمران و معماری و همچنین نحوه ستون گذاری، تیرریزی،مهاربندها و سایر اطلاعات و علایم را که نیاز است قبل از شروع طراحی رعایت شوند، بررسی خواهد شد

پروژه میانی اول

 (الزامی)

لازمه شروع طراحی یک سازه، مدلسازی دقیق مطابق با نقشه های معماری است. در این فصل نحوه ساخت مدل هندسی سازه ،معرفی مصالح موجود، نحوه تیر ریزی و ستون گذاری، ساخت و وارد کردن مقاطع موردنیاز و اختصاص آنها به اجزا و سایر نکات مربوط به مدلسازی در ایتبس به تفصیل بیان خواهد شد.

بعد از مدلسازی نیاز است تا با جزئیات بارهای ثقلی اعم از دیوارها، سقف ها، پله ها همچنین بارگذاری لرزه ای و بار برف و ... را مطابق با مبحث 6 مقررات ملی ویراییش 1392 و آیین نامه طراحی سازه ها در برابر زلزله (استاندارد 2800) در نرم افزار تعریف کنیم. پس از تعریف بارها، بار اجزای سازه به آنها اختصاص داده شده و ترکیب بارها مطابق با ضوابط آیین نامه ای به نرم افزار معرفی میگردد.

الگو های بار و ضریب زلزله1

الگو های بار و ضریب زلزله2

در فرایند تحلیل و طراحی ممکن است با خطاهایی در نرم افزلر روبرو شویم که در اینجا به بررسی برخی از مهم ترین خطاهای ممکن میپردازیم.      

تالار گفت‌وگو

مدرس دوره

15304354058243825_oAxgO7U.jpg محمد عزیزی بارجین

آقای محمد عزیزی فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشجوی ارشد مهندسی عمران-زلزله دانشگاه شهید بهشتی و سابقه تدریس auto cad و etabs در دانشگاه صنعتی اصفهان و شهید بهشتی و سابقه تدریس و فعالیت به عنوان دستیار آموزشی را دارد و از سوابق شغلی ایشان می‌توان به فعالیت در قسمت امور پیمان وزارت راه وشهرسازی اشاره کرد.

اطلاعات بیشتر

پیش‌نیاز‌های دوره آموزش طراحی سازه‌های بتنی با نرم‌افزار ETABS

1- به دلیل این که شما باید یک پلان معماری اولیه را آماده کنید، پس باید با اصول اولیه‌ی نرم‌افزار اتوکد آشنا باشید.

2- برای درک و دید بهتر به پروژه، توصیه می‌شود دروس طراحی سازه‌های بتنی1 و بارگذاری سازه‌ها را گذرانده باشید. البته تمام فایل‌های لازم و توضیحات لازم برای طراحی و حتی بارگذاری سازه‌های بتنی، گفته خواهد شد.

ویژگی‌های دوره آموزش طراحی سازه‌های بتنی با نرم‌افزار ETABS

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد. 

مشاهده اطلاعات بیشتر

نظرات  (5 نظر)

سوالات پرتکرار

خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

پس از صدور گواهی نامه، نسخه الکترونیکی گواهی نامه در اختیار شما قرار می گیرد. در صورت درخواست شما، نسخه فیزیکی گواهی نامه نیز می تواند برای شما ارسال شود. هزینه ارسال بر عهده کاربر خواهد بود.

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: maktabkhooneh.org



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر