موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

قیمت تار معمولی

نویسنده : مسعود زمانی | زمان انتشار : 27 آبان 1399 ساعت 19:36

{{= Emarsys.convertToFaDigit(Emarsys.formatCurrency(p.price, false, '' ))}} تومان

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بهترین فرصت خرید

دنیای موسیقی مملو از سازهای گوش‌نواز و شنیدنی است. برخی از آن‌ها با تاریخ و موسیقی یک منطقه و کشور گره خورده‌اند و در آوازها و موسیقی‌های سنتی و برجسته‌ حضور دارند. سازهای زهی مانند تار، سه تار و تنبور ازجمله سازهای موسیقی کلاسیک و سنتی ایرانی هستند که نواختن آن‌ها نیازمند سال‌ها تکرار و تمرین است. ساز تار بسیار قدیمی است و پیشینه‌ای تاریخی دارد و در کشورهای ایران، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان و گرجستان نواخته می‌شود. این ساز در ابتدا پنج تار داشته ولی به‌مرور زمان یک تار دیگر به آن اضافه شده است. این ساز‌ دست‌ساز است و از مرغوب‌ترین چوب‌ها و تجهیزات ساخته می‌شود. برخی از استادان به نام موسیقی ایرانی و سنتی این ساز را طراحی می‌کنند و می‌سازند که از ارزش بسیار زیادی برخوردار هستند و قیمت آن‌ها بالا است. در ساخت تار از کنده کهنه چوب توت استفاده می‌شود و جنس‌ پرده‌های آن از روده‌ی گوسفند است. ترکیب صدای تار با دیگر سازهای سنتی ازجمله سنتور، تنبک و دف بسیار شاهکار و شورانگیز است و در اغلب موسیقی‌های سنتی ایرانی شنیده می‌شود.  

تار یکی از سازهای زهی و مضرابی معروف و برجسته‌ی موسیقی ایرانی است که با  قرارگیری انگشتان دست راست بر روی قسمت کاسه نواخته می‌شود. کاسه‌ی این ساز از دو بخش بزرگ و کوچک تشکیل شده است که به بخش کوچک آن نقاره گفته می‌شود. سیم‌های این ساز بین کاسه‌ی ساز، از خرک و سیم‌گیر تا سرپنجه‌ی آن کشیده شده‌اند و سیم سفید، سیم زرد، سیم سفید نازک و سیم زرد (بم) نام دارند. این سیم‌ها توسط جعبه گوشی (سر) که در انتهای پنجه یا دسته قرار دارد کوک می‌شود. برای نواختن این ساز معمولاً نوازنده یا هنرمند بر روی زمین یا صندلی می‌نشیند و ساز را به‌گونه‌ای روی پای خود قرار می‌دهد که زاویه‌ی چهل‌وپنج درجه با زمین داشته باشد.  

نواختن ساز تار همانند سازهای دیگر نیازمند تمرین و زمان است. با تمرین ساز تار می‌توان از صدایی دلنواز و دل‌نشین لذت برد. بسیاری از افراد در اوقات فراغت خود ساز می‌نوازند و از کنار هم قرار دادن نت‌ها لذت می‌برند. صدای ساز تار بسیار گوش‌نواز است و می‌توان برای کودکان و نوجوانان آن را تهیه کرد. برای خرید اینترنتی انواع ساز و آلات موسیقی می‌توان به فروشگاه اینترنتی دیجی کالا digikala مراجعه کرد. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا مجموعه‌ای از بهترین سازها ازجمله تار، تنبور، گیتار و سه تار را گردآوری کرده است و می‌توان با سفارش آن‌ها از یک خرید مطمئن آنلاین لذت برد. جزییات و مشخصات تمامی سازها در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا وجود دارد می‌توان پیش از سفارش و خرید آن‌ها را مطالعه و خرید هرچه دقیق‌تری را تجربه کرد.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر