موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کانال قیمت آجر

کانال قیمت آجر

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 02 اسفند 1399 ساعت 13:12

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان کانال قیمت آجر را مطالعه خواهید کرد.

انواع آجر بر اساس روش تولید

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

• آجر اکسترودی (Extruded Brick) : با فشار آب و خاک به داخل قالب های استیلی ساخته می شوند. قبل از پخت به قالب های کوچک تقسیم می شند. شکل و ابعاد آن منظم است. این آجر سه طرف نما است. دارای ۳، ۵ یا ۱۰ سوراخ هستند که وزن آن را تا %۲۵ کاهش می دهد. برای ساختمان های با بودجه محدود مناسب هستند.
• آجر پرسی (Dry Pressed Brick) : خاک رس با فشار داخل قالب فشرده می شود و بعد از آن پخته می شود. این نوع آجر ۴ طرف نما می باشد.
• آجر دست ساز(Handmade Brick) : به جای استفاده از ماشین با دست داخل قالب شکل داده می شوند. آجر نسوز صخره ای دست ساز موجود می باشد.

انواع آجر بر اساس متریال

۱- آجر رسی یا سفالی (Burnt Clay Brick) : با فشردن خاک رس درون قالب و حرارت دادن آن درون کوره ساخته می شود. پر مصرف ترین نوع آجر است. این نوع آجر هنگام استفاده در ساختمان نیاز به پلاستر یا نما شدن دارد.
۲- آجر شیل (Shale Brick) : این آجر از خاک سنگ شیل تهیه می شود. مقاومت بیشتری نسبت به آجر رسی دارد. معمولاً رنگ آن قرمز است. نیاز به اندود یا نما شدن ندارد.
۳- آجر بتنی (Concrete Brick) : ازبتن ساخته شده است. کمترین استفاده را در بین آجر دارد. مقاومت فشاری و کیفیت پایینی دارند. این آجر در زیر یا روی عایق رطوبتی استفاده می شود. عایق خوبی در برابر حرارت و صدا می باشد. به همین دلیل برای جداره های بیرونی و فضاهای داخلی مناسب است. به این آجر آجر ماسه آهکی نیز گفته می شود. در رنگ های مختلفی می تواند ساخته شود اگر در مرحله تولید به آن رنگ اضافه گردد. هرگز نباید زیر زمین (در مجاورت خاک) استفاده شود.
۴- آجر نسوز (Fire Brick) : از خاک چینی یا نسوز تهیه می شود. بعد از پخت می تواند حرارت بسیار بالا را بدون تأثیر بر شکل، اندازه و مقاومتش تحمل کند. در گذشته آجر نسوز به عنوان پوشش شومینه و کوره و جاهایی که درجه حرارت بالا بود استفاده می شد. امروزه در نمای ساختمان ها کاربرد فراوان دارد.

انواع آجر بر اساس محل استفاده

۱- آجر توکار (Backing Brick) : این آجر هیچ ویژگی خاصی ندارد. آن ها فقط به عنوان پشتیبان پشت آجر نما استفاده می شوند.
۲- آجر نما (Facing Brick) : آجر های نما دارای اندازه استاندارد هستند. نسبت به دیگر انواع آجر مستحکم تر و با دوام تر هستند. در رنگ های متفاوتی از جمله شاموتی، سفید و قرمز انگلیسی تولید می شوند. انواع مختلف آجر نما وجود دارد که با تکنولوژی و روش های متفاوتی تولید می شوند. آجر های نما باید در برابر شرایط جوی مقاوم باشند چون بیشترین استفاده آن در جداره بیرونی ساختمان است.

انواع آجر بر اساس کاربرد

۱- آجر های معمولی : این نوع آجر متداول ترین آجری است که استفاده می شود. آن ها ویژگی یا الزامات خاصی ندارند. این آجر ها مقاومت فشاری پایین، سختی کم و کیفیتی پایین دارند. آن ها معمولا در دیوارهای داخلی استفاده می شوند.

۲- آجر های مهندسی : این آجرها برای ویژگی های خاصشان شناخته شده اند. مقاومت فشاری بالا و جذب آب پایینی دارند. آجر های مهندسی بسیار مستحکم و متراکم هستند. آن ها تحمل وزن زیادی دارند. در مقابل رطوبت عایق و در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند. در سه دسته Class C و Class B و Class A طبقه بندی می شوند. رنگ آجر Class A آبی و Class B قرمز است. آجر مهندسی Class A از بقیه مستحکم تر است ولی Class B بیشترین کاربرد را دارد. آن ها برای کارهای پایه عمرانی نظیر مسیر فاضلاب، منهول و دیوار حائل استفاده می گردند. آجر مهندسی Class B در ایران تولید و موجود می باشد.

انواع آجر بر اساس شکل

۱- آجر هره : هره آجر برای کلاف کردن قسمت های انتهایی آجر کاری است. در قسمت هایی از آجر کاری که به قسمت دیگر منتهی می شود نیز استفاده می شود.
۲- آجر مجوف : مجوف در لغت به معنی میان تهی است. آجر مجوف به تیغه های سفالی و بلوک های سقفی سفالی گفته می شود.
۳- آجر پخ : این آجر در نبش دیوار استفاده می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: sangaj.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر