موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

دلایل آلودگی هوا سوم ابتدایی

دلایل آلودگی هوا سوم ابتدایی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 02 اسفند 1399 ساعت 20:47

الوده کننده های هوا سوم ابتدایی را از سایت نکس 99 دریافت کنید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

9 آلوده کننده مهم هوا

9 آلوده کننده مهم هوا

متاسفانه با آمدن فصل زمستان شهرهای بزرگ و صنعتی مانند تهران نه تنها دیگر رنگ برف را نمی بینند و یا به ندرت می بینند، بلکه با مشکل مهمی به نام وارونگی هوا روبرومی شوند که باعث آلودگی شدید هوا می شود.

اگر چه در هر منطقه ای، علل خاصی منجر به آلودگی هوا می شوند، اما به طور کلی می توان 9 علت اصلی برای آلودگی هوا در نظر گرفت که عبارتند از:

1- کارخانه ها

سوخت اکثر کارخانه ها از مواد فسیلی مانند نفت و زغال سنگ می باشد که آلودگی های شدیدی در اثر استفاده از این سوخت ها ایجاد می شود.

معمولا کارخانه ها باید فاصله زیادی با شهرها داشته باشند تا آلودگی های ناشی از آنها به مردم شهر ضرر نرساند، اما متاسفانه در کشور ما، کارخانجات زیادی در اطراف کلان شهرهایی مانند تهران قرار گرفته اند که مشکل آلودگی هوا را چند برابر کرده است.

2- پالایشگاه های نفت

پالایشگاه های تصفیه نفت، مواد بسیار آلوده کننده ای را وارد هوا می کنند.

3- خطوط برق

برخی از کابل های برق عایق نیستند و با ولتاژ بالا کار می کنند که عدم عایق کاری آنها هم می تواند منجر به آلودگی هوا شود .

4- آفت کش‌ها

در مزارع و زمین های کشاورزی برای دفع حیوانات و حشرات موذی و رفع علف های هرز از آفت کش ها و سموم استفاده می کنند که استفاده از این مواد، هوای منطقه را بسیار آلوده می کند، مخصوصا اگر با هواپیمای مخصوص، این سموم روی محصولات کشاورزی پاشیده شوند، زیرا در این صورت سموم بسیار زیادی به مناطق اطراف می رود و هو را برای تنفس مسموم می کند.

5- دود خودروها

عمل احتراق بنزین سبب روشن شدن موتور وسایل نقلیه می شود و در اثر این احتراق، آلاینده هایی مانند مونوکسیدکربن و اکسیدنیتروژن وارد هوا می شوند.

این آلاینده ها در فصول های سرد سال به خوبی قابل لمس هستند، زیرا در اثر سرما، هوا سنگین شده و نزدیک به سطح زمین قرار می گیرد، در نتیجه آلودگی هوا هم به ما نزدیک تر می شود و مشکلات سلامتی زیادی را برای شهروندان ایجاد می کند، مشکلاتی از قبیل ناراحتی های تنفسی.

همچنین گازهای گلخانه ای سبب سوراخ شدن لایه اوزون شده و راه ورود اشعه مضر فرابنفش خورشید را به سطح زمین باز می کند که منجر به بروز مشکلات پوستی زیادی می شود.

6- ذرات رادیواکتیو

ذرات رادیواکتیوی که از تاسیسات هسته ای و راکتورها انتشار پیدا می کنند، به صورت ذرات گردوغبار در هوا پراکنده شده و هوا را آلوده می کنند.

7- کودهای شیمیایی

کودهای شیمیایی که به رشد گیاهان کمک می کنند، برای هوا بسیار آلوده کننده می باشند.

8- آلودگی هوای داخل منزل

سندرم خانه بیمار(sbs)  به محیطی سربسته اطلاق می شود که تهویه منظمی ندارد و بخارات سمی و آلاینده ها در آن وجود دارند.

9- عملیات استخراج از معادن

در استخراج هایی  که از معدن انجام گیرد، ذرات و آلودگی های زیادی برای هوای اطراف آن منطقه  ایجاد می شود که ترجیحا نباید مناطق مسکونی، اطراف معادن وجود داشته باشند .

* تذکر

اگرچه همه این موارد روز به روز به آلوده تر شدن هوای جهان کمک می کنند، اما باید در نظر داشت که در کشور ما و در کلان شهرهایی مثل تهران که تنفس هوای پاک در روزهای زمستان کم کم به رویای دست نیافتنی تبدیل می شود، آلودگی ناشی از خودروها و کارخانجات، سهم مهمی از آلودگی هوا را به خود اختصاص داده اند و عدم مدیریت صحیح برای سالم نگه داشتن هوای کلان شهرها به این مسئله دامن زده است.

شاید در آینده ای نه چندان دور، فرزندان ما دیگر با واژه ای مانند برف غریبه باشند و تنها هوای آلوده برایشان قابل لمس باشد.

زهره لطیفی

بخش سلامت تبیان

مطالب مرتبط:

در زمستان هوای خانه آلوده‌تر است

تاثیر آلاینده‌های خانه بر سلامتی

12 آلوده‌کننده هوای داخل خانه

آلودگی‌ هوا با اعصاب ما چه می‌کند؟

آلودگی هوا و استفاده از ماسک مناسب

آلودگی هوا و اثرات احتمالی آن بر سلامتی

تأثیر آلودگی هوا بر کودکان

فصل آلودگی هوا و سلامت انسان

ارتباط آلودگی هوا با مشکلات خواب

آلودگی‌ هوا به چشم‌ها نیز صدمه می زند

منبع مطلب : article.tebyan.net

مدیر محترم سایت article.tebyan.net لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

https%3A%2F%2Fwww.eligasht.com%2FBlog%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F12%2Fairpollution.jpg

تحقیق در مورد آلودگی هوا برای کودکان

تحقیق در مورد آلودگی هوا برای کودکان

فایل ورد این تحقیق اماده در انتهای صفحه

2 تحقیق هم در انتهای صفحه لینک شو گذاشتم

مطمئنا کمک تون میکنه

آلودگی هوا به وجود هر ماده ای در هوا که می تواند برای انسان یا محیط او مضر باشد گفته می شود. وقتی یک ماده ای هوا را آلوده می کند، به آن آلاینده می گوییم. آلاینده ها ممکن است طبیعی یا ساخته دست بشر باشند و ممکن است به اشکال مختلف ذرات جامد یا قطرات مایع یا گاز باشند. تعداد آلاینده ها بسیار زیاد است.

تحقیق در مورد آلودگی هوا برای کودکان

ما کودکان می توانیم مانند نگهبانان محیط زیست در خانه و کوچه خود باشیم. درست مانند همیار پلیس. یعنی کودکان می توانند همیار محیط زیست باشند.

مثلا اگر بابا می خواهد برود و نان بخرد و از ماشین استفاده می کند، به او می گوییم: بابا جان، با ماشین نرو، هوا آلوده می شود. می توانی پیاده بروی یا با دوچرخه.

یا اگر مامان می خواهد صبح ما را به مدرسه برساند، بگوییم:

پیاده می رویم. تازه مامان در راه هم با هم حرف می زنیم و پیاده روی می کنیم.

اگر پدر می خواهد سیگار بکشد، نگذاریم و بگوییم که اگر سیگار بکشد، هم ریه های خودش خراب می شود و هم دود وارد محیط می شود. و این دود برای ما کودکان هم ضرر دارد.

البته در روزهای خیلی آلوده نباید از خانه بیرون رویم و اگر مامان و بابا می خواهند برنامه میهمانی بگذارند، به آنها می گوییم که چند روز صبر کنند تا آلودگی برطرف شود.

پدر  و مادر ما مسئولیت مهمی نسبت به محیط زیست و شهر ما دارند. گاهی اوقات یادشان می رود که باید مراقب آلودگی هوا باشند. وقتی یک روز ماشین خود را بیرون نمی برند، به پاکیزگی هوا کمک می کنند.

همچنین وقتی در محل کار هستند باید مراقب باشند که کار آنها چه اثری بر هوا دارد. و اگر هوا را آلوده می کنند، سعی کنند که کمتر شود.

برای اینکه پدر و مادر ما بیشتر از محیط زیست حفاظت کنند، باید زیاد کتاب بخوانند.

وقتی آنها در باره آلودگی هوا بیشتر بدانند، بهتر می توانند برای زندگی خود تصمیم بگیرند. پدر و مادر باید کتابهای زیادی در باره محیط زیست بخوانند.

تحقیق در مورد آلودگی هوا برای کودکان

تهیه کنندگان:

معلم :

مدرسه:

 مطالب مرتبط:

1-    تحقیق عالی درباره الودگی هوا

2-  تحقیق کوتاه درباره هوای پاک

تحقیق در مورد جنگ های صلیبی

انشا در مورد نوجوان سالم

منبع مطلب : kelasedarsi.ir

مدیر محترم سایت kelasedarsi.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

جواب کاربران در نظرات پایین سایت

مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: nex99.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر