موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

وسایل مورد نیاز گیتار

وسایل مورد نیاز گیتار

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 25 آبان 1399 ساعت 13:26

چه شما یک گیتاریست تازه کار باشید و چه یک نوازنده ی حرفه ای گیتار، برای کامل شدن تجربه ی نوازندگی تان به یک سری لوازم نیاز دارید. در این مقاله لوازم ضروری مورد نیاز گیتاریست ها را لیست می کنیم و در ادامه هم چند وسیله را به شما معرفی می کنیم که ضروری نیستند اما بد نیست آن ها را داشته باشید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کیس

با داشتن یک کیس می توانید از گیتارتان در برابر خراش برداشتن، شکستگی و هرگونه خرابی در سطح مراقبت کنید. یک کیس همچنین از گیتارتان در برابر گرد و غبار مراقبت می کند که می تواند آسیب های جدی را به سیم ها و سخت افزار گیتار وارد کند. از دیگر مزایای استفاده از کیس می توان به محافظت از گیتار در برابر خشکی یا رطوبت زیاد اشاره کرد که می تواند مشکلاتی را برای Neck گیتار به وجود بیاورد. خوشبختانه بسیاری از گیتارها همراه با کیس یا کیف به خریداران عرضه می شوند که البته هرکدام از آن ها مشکلات خودشان را دارند. کیس محافظت بالاتری از گیتار دارد و نگهداری از آن راحت تر است و در طرف دیگر، کیف سبک تر است و حمل کردن آن ساده تر است. داشتن هر دوی آن ها شاید جوابگوی نیاز برخی افراد باشد.

تیونر

به عنوان یک قاعده ی کلی، گیتار وقتی کوک باشد بهتر صدا می دهد و اگر ساز شما کوک باشد شما قطعا از ساز زدنتان لذت بیشتری خواهید برد. داشتن یک تیونر اختصاصی به شما کمک می کند سازتان را همیشه کوک نگه دارید. تیونرها در فرمت ها و سایزهای مختلفی وجود دارند، پس راحت می توانید تیونر مناسبی برای گیتارتان پیدا کنید.

سیم گیتار

سیم گیتار شما در نهایت یا کهنه و یا پاره می شود پس خوب است همیشه یک ست سیم اضافه داشته باشید. هرچه شما بیشتر گیتار بزنید سریع تر باید سیم ها را عوض کنید. سیم ها برای گیتار الکتریک، آکوستیک یا گیتار کلاسیک در سایزها و جنس های مختلفی عرضه می شوند که به شدت صدا و حس گیتارتان را تغییر می دهد.

String Winder

برای تعویض سیم های گیتار، سیم تاب یک وسیله ی پرکاربرد است. این وسیله ی ساده و ارزان قیمت عمل تاب دادن و محکم کردن سیم ها را برای شما سریع تر می کند.

پیک

شکل ها، سایزها و موادی که در ساخت پیک استفاده می شوند بسیار متنوع هستند و تفاوتی که این المان ها در حس و صدای ساز ایجاد می کنند ممکن است خیلی ملایم یا خیلی قابل توجه باشد. قسمت خوب قضیه اینجاست که بیشتر پیک های گیتار نسبتا ارزان قیمت هستند و شما می توانید پیک های مختلفی را امتحان کنید تا ببینید هر کدام با دیگری چه تفاوتی دارد.

استرپ

اگر قرار است به صورت ایستاده گیتار بزنید، به یک بند گیتار نیاز خواهید داشت. یک بند گیتار خوب باید حس راحتی به شما بدهد و وزن گیتار را به خوبی روی شانه ها و کمر شما پخش کند. حتی در حالتی که شما بخواهید به صورت نشسته گیتار بزنید هم بند گیتار می تواند به شما کمک کند گیتارتان را در یک پوزیشن ثابت نگه دارید؛ این موضوع در هنگام تمرین بسیار به شما کمک خواهد کرد. بندهای گیتار همچنین جلوه ی ظاهری زیادی دارند که به شما اجازه می دهد خودتان را از دیگر نوازنده ها متمایز کنید و یا این که همرنگ دیگر اعضای گروه شوید.

پایه

گیتاری که به دیوار تکیه داده شده باشد یا روی صندلی قرار گرفته باشد، گیتاری است که احتمال افتادن و نهایتا شکستن آن زیاد است. وقتی که گیتار را روی استند مخصوصش قرار می دهید، گیتار شما به حالت عمودی قرار داده می شود (که در این حالت کمترین فضا را در اتاق اشغال می کند) و جای آن امن خواهد بود.
برای گیتار پایه های دیواری هم وجود دارد که برای اتاق هایی که فضای کمی دارند ایده آل است. توصیه می شود گیتارهای با ارزشتان را برای طولانی مدت خارج از کیس قرار ندهید. کنترل رطوبت در فضای داخل کیس آسان تر است چون فضایی که باید کنترل کنید کوچک است. همچنین سیستم های تهویه ای که در ساختمان استفاده می شوند رطوبت هوا را از بین می برند. گرد و غبار موجود در هوا هم به سخت افزار و سیم های گیتار آسیب می رساند. پس بهتر است گیتارهایتان را داخل کیس نگهداری کنید.

کابل

اگر نوازنده ی گیتار الکتریک هستید یا می خواهید صدای گیتار آکوستیک تان را با استفاده از امپلی فایر بشنوید، حتما با کابل ها سر و کار خواهید داشت. به عنوان یک قاعده ی کلی نباید کابلی بخرید که طول آن بیشتر از اندازه ی مورد نیازتان باشد. همچنین سعی کنید با کیفیت ترین کابل ممکن را خریداری کنید. کابل های با کیفیت طول عمر بیشتری دارند و تا حدی تاثیر مثبتی روی صدای سازتان می گذارند.

پارچه برای نظافت

اگر پارچه ی نظافت گیتارتان را داخل کیس نگهداری کنید همیشه یادتان می ماند که باید از آن استفاده کنید. شما برای نظافت گیتار از هر پارچه ی نرم و لطیفی می توانید استفاده کنید اما اگر یکی از پارچه های مخصوص نظافت گیتار را تهیه کنید می توانید مطمئن باشید که پارچه ی نظافت شما دارای اندازه و شکل و همچنین مواد مناسبی برای استفاده روی گیتار است. بهتر است بعد از استفاده از گیتار، سیم ها، Neck و کنترل های آن را تمیز کنید. این پارچه کاربردهای دیگری هم دارد. مثلا شما می توانید هر چیز ظریفی را که قرار است داخل کیس گیتارتان بگذارید را لای این پارچه بپیچید، مثل اسلاید گیتار.
پولیش ها و تمیز کننده های گیتار هم می توانند در این لیست قرار بگیرند اما مهمترین نکته این است که بعد از هر بار استفاده از گیتار آن را با یک پارچه ی خشک تمیز کنید. اگر می خواهید از یک پولیش یا تمیز کننده برای گیتارتان استفاده کنید (که حتما توصیه می کنیم این کار را انجام دهید) از پولیش ها و تمیز کننده های مخصوص گیتار استفاده کنید.

جعبه ابزار

جعبه ابزار گیتار آخرین مورد این لیست است چرا که بسیاری از گیتاریست ها به جز تعویض سیم کار زیادی با گیتارشان نمی کنند. با این حال، داشتن یک سیم چین کوچک ممکن است به دردتان بخورد. با استفاده از پیچ گوشتی می توانید پیچ های شل شده ی Neck گیتار یا دکمه های بند گیتار را محکم کنید. همچنین با استفاده از آچارهای مناسب قادر به تنظیم ارتفاع خرک خواهید بود. داشتن آچار برای محکم کردن مهره ی روی جک ورودی هم لازم می شود.

وسایلی که ضروری نیستند اما بد نیست آن ها را هم داشته باشید

قفل بند گیتار

به عنوان گیتاریستی که کار اجرای زنده انجام می دهد، بهتر است برای گیتارهایتان از قفل بند گیتار استفاده کنید، چرا که این قفل ها امنیت بیشتری را در حین اجرا برای گیتار شما فراهم می کنند. حتی اگر قرار نیست اجرای زنده داشته باشید، بد نیست این قفل های ارزان قیمت را برای اطمینان بیشتر تهیه کنید.

کاپو

کاپو تنها برای گیتاریست هایی که نمی توانند آکوردهای باره را به درستی بگیرند نیست، کاپو یک وسیله برای انجام کارهای خلاقانه است. صدای سیم های آزاد در ترکیب با سیم هایی که فرت آن ها را گرفته اید طنین خاصی را در گیتارهای آکوستیک و الکتریک ایجاد می کند. با این حال ترکیب بعضی از آکوردها و نت ها به گام آهنگ شما بستگی دارد و اگر شما بخواهید ملودی را به یک گام دیگر انتقال دهید با استفاده از کاپو قادر هستید این کار را سریع تر و آسان تر انجام دهید.

اسلاید

یکی دیگر از ابزارهای ارزان قیمت که برای انجام کارهای خلاقانه کاربرد دارد اسلاید است. استفاده از اسلاید مانند تمام تکنیک های مربوط به گیتار نیاز به مهارت و تمرین دارد. اگر مایل به استفاده از اسلاید هستید بخشی از زمان تمرین تان را به اسلاید اختصاص دهید.

روغن تیغه ی سردسته ی گیتار (Nut Sauce)

این روغن به سیم ها اجازه می دهد راحت تر سُر بخورند و در قسمت خرک محدودیتی نداشته باشند و در نتیجه کوک کردن گیتار آسان تر شود. این روغن همچنین به بهبود نگه داشتن کوک گیتارهایی که دارای بریج های ویبراتو یا trem هستند کمک می کند. در قسمت خرک، سیم ها به سمت گوشی های کوک، زاویه ای در جهت پایین به خود می گیرند، پس در این حالت روی آن ها فشار است. خرک ها معمولا از جنس استخوان، پلاستیک یا پلیمرهای خاصی ساخته می شوند و بعضی از این متریال سُر هستند. هر بار که می خواهید سیم های گیتار را عوض کنید، با ریختن مقدار کمی از این روغن در قسمتی که سیم ها به خرک می رسند می توانید به بهتر نگه داشتن کوک گیتار کمک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر