سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کاربرگ ۹ مطالعات ششم

نویسنده : مسعود زمانی | زمان انتشار : 07 مهر 1400 ساعت 07:34

جواب فعالیت های درس ۹ مطالعات اجتماعی پایه ششم

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

فعالیت۱

دین اسلام در کدام قاره ها گسترش یافت؟ در هر قاره یک یا دو کشور را که اسلام در آنها راه یافته است نام ببرید.

جواب:باتوجه به نقشه، دین اسلام در قاره های آسیا،اروپا،آفریقا گسترش یافت.

آسیا:ایران،پاکستان،اندونزی

-اروپا:اسپانیا،آلبانی

-آفریقا:مصر،لیبی،الجزایر

فعالیت۲

الف-در دوره ی اسلامی به دانشمندان،حکیم می گفتند چون آنها علوم مختلف را می دانستند و در چند علم استاد بودند. آیا می توانید با توجه به مطالب این درس چند مثال بزنید؟ابوعلی سینا،زکریای رازی،ابوریحان بیرونی

ب-در دوره اسلامی اغلب دانشمندان کتاب های خود را به زبان عربی می نوشتند. به نظر شما چرا چنین کاری می کردند؟ چون ملت هایی که به اسلام گرویده بودند همه عرب زبان نبودند. برای مطالعه ی قرآن و سایر منابع،اقدام به آموختن زبان عربی می کردند. رفته رفته عربی زبان مشترک و علمی مسلمانان شد.

مطلب مرتبط :

غیاث الدین ابوالفتح، عمر بن ابراهیم خیام (خیامی) در سال ۴۳۹ هجری (۱۰۴۸ میلادی) در شهر نیشابور و در زمانی به دنیا آمد که ترکان سلجوقی بر خراسان، ناحیه ای وسیع در شرق ایران، تسلط داشتند.

وی در زادگاه خویش به آموختن علم پرداخت و نزد عالمان و استادان برجسته آن شهر از جمله امام موفق نیشابوری علوم زمانه خویش را فراگرفت و چنانکه گفته اند بسیار جوان بود که در فلسفه و ریاضیات تبحر یافت.

خیام در سال ۴۶۱ هجری به قصد سمرقند، نیشابور را ترک کرد و در آنجا تحت حمایت ابوطاهر عبدالرحمن بن احمد , قاضی القضات سمرقند اثربرجسته خودرادر جبرتألیف کرد.

تحقیق درباره این که چرا به دانشمندان قدیم حکیم می گفتند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر