موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

جزوه درس هشتم مطالعات هشتم

جزوه درس هشتم مطالعات هشتم

نویسنده : مسعود زمانی | زمان انتشار : 15 بهمن 1400 ساعت 20:38

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

لیست عناوین این مقاله

جزوه مطالعات اجتماعی هشتم - نمونه 1

1

جزوه مطالعات اجتماعی هشتم - نمونه 2

2

جزوه مطالعات اجتماعی هشتم - نمونه 3

3

مطالعات اجتماعی هشتم در واقع ترکیبی از درس های اجتماعی ، تاریخ و جغرافیا است که در دوازده فصل تالیف شده است و هر فصل شامل دو درس می باشد. 

در این صفحه جزوات مطالعات اجتماعی هشتم را گردآوری کرده ایم. جزوه مطالعات اجتماعی هشتم در این صفحه یا به صورت خلاصه هر درس وبیان نکات آن  آمده است و یا در قالب سوالات متن هر درس مطالعات اجتماعی هشتم.

دانلود هر کدام از جزوات مطالعات اجتماعی هشتم در این صفحه به رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ای صورت می گیرد.

در به روز رسانی های بعدی جزوه مطالعات اجتماعی هشتم را به تفکیک هر فصل نیز ارائه خواهیم داد.

قبل از دانلود هر فایل جزوه مطالعات اجتماعی هشتم ، عکسی از آن جزوه و سپس بخشی از متن آن آورده شده است.

 نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص فایل های ارائه شده برای ما ارسال کنید. پیشنهادات شما ، ما در بهبود کیفیت مطالب ارسالی یاری خواهد کرد.

جزوه مطالعات اجتماعی هشتم - نمونه 1

نمونه اول جزوه مطالعات اجتماعی هشتم تالیف دبیر علوم اجتماعی آقای علیرضا اسماعیلی است. در این جزوه به شکلی ساده اما جامع و کامل خلاصه و نکات مهم هر درس در قالب نمودارها و تصاویر گرافیکی بیان شده است. در ادامه بخش هایی از درس اول این جزوه را می بینید. پس از متن زیر لینک دانلود این جزوه قرار داده شده است.

درس اول:

تعاون :تعاون یعنی همکاری ویاری رساندن به یکدیگر

ما انسان ها درمقابل چه کسانی مسئول هستیم ؟همه ما انسان ها درمقابل خداوند متعال نسبت به خود دیگران ومحیطی که درآن زندگی می کنیم مسئول هستیم.

انسان موجودی اجتماعی وهم مسئول آفریده شده ازآنجایی که انسان هم موجودی اجتماعی وهم مسئول آفریده شده :هیچکس نمی تواند اعمال ورفتار وزندگی خود را ازاجتماع جدا کند وبگویدپ من می خواهم زندگی آسوده ای داشته باشیم نسبت به آنچه درجامعه می گذرد واتفاقاتی که برای دیگران  می افتد بی تفاوت بمانم وزندگی خودرا ازدیگران جدا کنم.

درس دوم :

آیا تعاون فقط به خانه ومحله ومدرسه محدود می شود ؟ خیر گاهی افراد نیکوکار درسطح جامعه به صورت فردی وگاهی به صورت گروهی به دیگران یاری می رسانند وکمک می کنند.

انفاق: افراد ازطریق بخشش مال علم وتوانایی ها وزمان عمر خود به کسانی که نیازمند هستند یاری می رسانند به این بخشش انفاق می گویند.

اثرات انفاق درزندگی فرد انفاق کننده : زمینه رستگاری فرد را دنیا وآخرت فراهم می کند، موجب تقویت روحیه ایثار وبخشش درانسان می وشد، موجب پاکی وافزایش مال وثروت می شود، قلب انسان را ازدلبستگی به دنیا ومال وثروت می رهاند.

▪ نویسنده : همکلاسی

▪ حجم : 5.58 مگابایت

▪ منبع : گردآوری شده

جزوه مطالعات اجتماعی هشتم - نمونه 2

نمونه دوم جزوه مطالعات اجتماعی هشتم در این صفحه شامل خلاصه هر درس اجتماعی می شود و در قالب فلش کارت آورده شده است در ادامه بخشی از متن درس اول این جزوه را مشاهده می کنید:

تعاون

تعریف تعاون :همکاری ویاری رساندن به یکدیگر

مصادیق تعاون :اظهار دوستی ومحبت همدلی وخوشحال کردن یکدیگر هدیه دادن کوشش برای ایجاد خوشحال صلح وآشتی میان مومنان عیادت ازبیمار قرض دادن امربه معروف ونهی ازمنکر رفع مشکلات یاری رساندن به آنها درگرفتاری ها و......

اثرات تعاون :

الف-درخانه وخانواده :  ایجاد صمیمیت ومحبت بیشتر بین اعضای خانواده، با تقسیم وظایف ومسئولیت ها درهرعضوی احساس مفیدبودن می کند، همه کارها به دودوش یک نفر نمی افتد.

ب-درمدرسه : ایجاد محبت وصمیمیت ، پیشرفت ورشد

ج-درمحله : ایجاد صمیمت وهمبستگی ، کارها بهتر پیش می رود

این جزوه را می توانید از طریق لینک زیر دریافت نمایید.

▪ نویسنده : همکلاسی

▪ حجم : 6.02 مگابایت

▪ منبع : گردآوری شده

جزوه مطالعات اجتماعی هشتم - نمونه 3

نمونه سوم جزوه مطالعات اجتماعی هشتم به صورت سوالات متن هر درس آمده است. سوالات متن هر بیست و چهار درس مطالعات در این جزوه همراه با جواب آورده شده است. در ادامه بخشی از سوالات متن درس اول و درس دوم مطالعات را در این جزوه می بینید. در صورت تمایل برای دریافت این جزوه از طریق لینک دانلودی که پس از متن قرار داده شده ، اقدام کنید.

درس اول :

تعاون به زبان ساده یعنی چه ؟ یعنی همکاری و یاری رساندن به یکدیگر 

1- آیه شریفه ی "تعاونوا علی البّر و التقوی و لاتعاونوا علی الاثم و العدوان" بیانگر چه دستوراتی است؟ در کارهای نیک و پرهیزگاری یکدیگر را یاری کنید و در گناه و ستمکاری همکاری نکنید .

2- چند جلوه تعاون را نام ببرید . اظهار دوستی و محبت ، همدلی و خوشحال کردن یکدیگر ، هدیه دادن ، ایجاد صلح و دوستی ،  عیادت از بیمار ، قرض دادن و ... 

3- همکاری و همدلی در خانواده باعث چه میشود ؟ ایجاد صمیمت و محبت بیشتر بین اعضا 

4- پیامبر اسلام (ص) در چه کارهایی با خانوادهشان همکاری میکردند ؟ در دوشیدن شیر ، آسیاب کردن گندم ، نظافت خانه و ...

  درس دوم :

1- انفاق چیست ؟ بخشش مال ، علم ، توانایی و زمان عمر به کسانی که نیازمند هستند .

2 -  آیه ی شریفه ی لن تنالوا البّر حتی تنفقوا ممّا تحبّون بیانگر چیست ؟ هرگز به نیکی نمیرسید مگر از آن چه دوست دارید انفاق نمایید .

3- چند موسسه مردم نهاد را نام ببرید؟ انجمنهای حمایت از بیماران خاص ، انجمن نگهداری از معلولین و سالمندان، درمانگاه های خیریه ، موسسات نگهداری از یتیمان

4- تمامی سازمانهای مردم نهاد برای فعّالیت خود از کدام نهاد مجوز میگیرند ؟ وزارت کشور

▪ نویسنده : همکلاسی

▪ حجم : 3.57 مگابایت

▪ منبع : گردآوری شده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر