سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

معرفی مشخصات مصالح در ایتبس

معرفی مشخصات مصالح در ایتبس

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 01 اسفند 1399 ساعت 20:01

معرفی مشخصات مصالح در ایتبس ۲۰۱۵ :

معرفی مشخصات مصالح در ایتبس اولین قسمت از تعریف کردنی های ما میباشد.اگر جلسه قبل را به طور کامل مشاهده کرده باشید ، بیان کردیم که طراحی یک سازه ، چه طراحی سازه فولادی و چه طراحی سازه بتنی از یکسری قدم های اولیه تشکیل شده است.در جلسه ۵ از دوره آموزش ایتبس ما به موضوع مدلسازی در نرم افزار ایتبس پرداختیم و با هم اطلاعات مربوط به Grid Line ها و Story Data  های خودمان را اعمال کردیم.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

در این جلسه به سراغ دسته تعریف کردنی ها میرویم و یک جعبه کوچک از این دسته بزرگ ، تحت نام معرفی مشخصات مصالح در ایتبس را بیان میکنیم.

اين جلسه حاوي

  1. فيلم آموزشي بالا
  2. ۲ جزوه آموزشي براي درک بهتر ويديو به زبان فارسي

ميباشد، اگر تمايل داريد تمامي۴۴ قسمت آموزش ايتبس و تمامي جلسات آموزش سيف را دانلود کنيد، بايد عضو الماسي شهر نوين عمران ومعماري باشيد! چنانچه ثبت نام نکرديد از طريق دکمه زير ثبت نام کنيد.

تاکنون بيش از ۲۰۰۰ نفر عضو الماسي شهر نوين عمران ومعماري شده اند!

هزينه عضويت تنها ۲۹ هزار تومان

مروری به آموزش ایتبس تا اینجای کار :

داستان از اینجای کار شروع میشود که ما به یکی از ضعف های بزرگ در رشته مهندسی عمران پی بردیم وآن هم نبود علم و عمل به طور همزمان در رشته عمران میباشد که به طور مفصل در ابتدای تمای جلسات به آن اشاره کردیه ایم.پس تصمیم گرفتیم تا دوره رایگان آموزش ایتبس را راه اندازی کنیم و به مسائل تخصصی (از جمله موضوع این جلسه یعنی معرفی مشخصات مصالح در ایتبس) در داخل این نرم افزار بپردازیم.

  1. در جلسه اول خودمان به توضیحات کلی در مورد این دوره پرداختیم.
  2. در جلسه دوم به سراغ کنترل پلان معماری  رفتیم و مباحث تئوری آن را بیان کردیم.از ججمله مطالب بیان شده در ایم جلسه درز انقطاع ساختمان و کنترل پیچش و…بود.
  3. در جلسه سوم به سراغ عملی کردن مباحث خودمان رفتیم و کنترل پلان معماری در اتوکد را بیان کردیم.
  4. در جلسه چهارم در مورد سیستم باربر سازه ای صحبت کردیم.سیستم هایی مثل قاب خمشی ، قاب ساده ساختمانی را تعریف کردیم و نکات مهم دیوار برشی ، مهاربندی ساختمان از جمله مهاربند همگرا و مهاربند واگرا و سیستم لوله ای را بیان کردیم.
  5. در جلسه پنجم به سراغ خود نرم افزار ایتبس رفتیم مدلسازی در نرم افزار ایتبس را با هم شروع کردیم.
  6. و در این جلسه قصد داریم تا با هم در مورد معرفی مشخصات مصالح در ایتبس صحبت کنیم.

همچنین اگر شما علاقه مند هستید تا مقالات تخصصی شهر نوین عمران ومعماری را در مورد این موضوع ها مشاهده بکنید ، تنها کافیست تا بر روی کلمات سبز رنگ کلیک کنید.

معرفی مشخصات مصالح در ایتبس

پس از اینکه مدلسازی خود را تا یک جایی رساندیم، نوبت به آن میرسد که به سراغ ماژول Define در بالای صفحه نرم افزار ایتبس برویم.زمانی که گزینه های مربوط به این تب برای ما باز شدند روی گزینه اول یعنی Matrial Properties کلیک میکنیم.

گزینه Matrial Properties

بعد از کلیک کردن روی گزینه Matrial Properties به صفحه ای هدایت میشویم که نام این صفحه Define Matrial  میباشد.به طور کلی میتوانیم بگوییم که در هنگام معرفی مشخصات مصالح در ایتبس تمامی کار های مربوطه در این صفحه انجام میشود و این صفحه دارای نکاتی میباشد که هم سطح مبتدی و هم سطح حرفه ای را شامل میشود.

صفحه Define Matrial 

در  صفحه Define Matrial ما با سه قسمت متفاوت روبرو هستیم.

  1. باکس مربوط به Matrials
  2. گزینه های مربوط به Click to Rate ها
  3. گزینه های مربوط به Click to Action ها

باکس مربوط به Matrials :

در هنگام معرفی مشخصات مصالح در ایتبس به اولین باکسی که بر میخوریم Matrials ها میباشند .هنگامی که به آموزش های حرفه ای در سطح خارجی نگاه میکنیم به اختصار به این باکس D.D.M میگویند و مخفف Define Different Material میباشد.

  • با توجه به تصویر زیر هنگام معرفی مشخصات مصالح فولادی در ایتبس از مورد A99Fy50 کمک میگیریم.
  • هنگام معرفی مشخصات مصالح بتنی در ایتبس از مورد ۴۰۰۰Psi کمک میگیریم.
  • هنگام معرفی مشخصات مصالح میلگرد در ایتبس از مورد A615Gr60 کمک میگیریم.

گزینه های مربوط به Click to Rate :

در این قسمت گزینه و دکمه هایی وجود دارد که در هنگام معرفی مشخصات مصالح در ایتبس به ما کمک میکند تا مقاطع جدید را وارد کنیم و یا بارگذاری کنیم و یا حتی کپی و ویرایش کنیم.در اموزش ویدیویی به صورت کامل تمامی موارد را توضیح داده ایم و در اینجا از بیان آن ها خودداری میکنیم.

گزینه های مربوط به Click to Action ها :

همان دکمه های ok , یا cancel  میباشد.

مشخصات مصالح بتنی :

با توجه به پروژه خودمان که در این دوره آموزشی نرم افزار Etabs آن را پیش میبریم ، دانستن و معرفی مسخصات مصالح بتنی برای ما بسیار اهمیت دارد.

با توجه به نکات توضیح داده شده در مطالب بالا زمانی که ما روی تب Define کلیک کرده و سپس روی گزینه Define Material  کلیک کرده و پس از آن صفحه مربوطه باز شده ، به کمک موس خودمان گزینه ۴۰۰۰Psi را فعال کرده و پس از آن روی گزینه Modify | Show Material  کلیک کرده ، تا به صفحه ی Modify Property Data هدایت شویم.

صفحه فوق دارای پارامتر های اساسی و مهمی میباشد که مربوط به ماده به کار برده شده در پروژه بتنی خودمان است.به طور کلی ما با توجه به توضیحات زیر و با کمک گرفتن از جداول پایین برای معرفی مشخصات مصالح در ایتبس ۲۰۱۵ استفاده میکنیم.

مشخصات بتن C25 :

با توجه به روند بالا وارد صفحه مربوط به تنظیمات بتن میشویم.یک از کار های اساسی ما مهندسین تعریف بتن c25 میباشد.بتن c25 به معنای بتنی میباشد که مقاومت فشاری آن برابر ۲۵ مگاپاسکال میباشد و به طور معمول استفاده از آن در امور ساختمان سازی رایج تر از سایر بتن ها میباشد.

برای معرفی بتن c25  در نرم افزار از تصاویر زیر کمک میگیریم و همچنین اگر به توضیحات کامل تری نیاز دارید به ویدیو مراجعه کنید.

تعریف میلگرد در ایتبس :

برای تعریف میلگرد در نرم افزار ایتبس نیز دقیقا روند بالا را تکرار میکنیم منتها با این تفاوت که به جای انتخاب گزینه ۴۰۰۰Psi از گزینه A615Gr60 استفاده میکنیم.

پس از انتخاب گزینه A615Gr60 روی Modify | Show Material کلیک کرده و به صفحه جدید وارد میشویم.

سپس در صفحه ی وارد شده با توجه به تصاویر زیر و نکات بیان شده در ویدیو موارد خواسته شده را تکمیل میکنیم.

نکته مهم : در کشور عزیزمان ایران ما ۴ نوع فولاد مصرفی داریم اما به طور کلی تنها فولاد از نوع A2 و A3 در صنعت ساختمان کاربرد دارد و تنها نیاز است که ما این دو نوع فولاد را وارد نرم افزار بکنیم.

در نهایت شما عزیزان و فرهیختگان را به مشاهده فیلم آموزشی این قسمت دعوت میکنیم و امیدوارم که با نظرات خود در قسمت پایین صفحه ، ما را در امر بهتر کردن آموزش های خودمان در شهر نوین عمران ومعماری راهنمایی بفرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: civilercity.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر