سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کادوی شب یلدا برای داماد

کادوی شب یلدا برای داماد

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 24 اسفند 1399 ساعت 08:58

هدیه شب یلدا برای داماد

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی


۲۷ آذر ۱۳۹۶
6 نظر

شب چله عروس ، هدیه شب چله برای داماد ، خرید شب یلدا برای داماد ، لیست وسایل شب یلدا برای عروس ، خرید شب چله برای عروس ،کادو شب یلدا برای عروس ، کادو خانواده عروس به داماد ،تزیین …

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2020, All Rights Reserved. | Powered by saten

شب یلدا باخانواده ی من یا همسرم؟یک دقیقه خوشی!

سبد خرید شما خالی است.

همانطوری که در مقاله یلدا چیست یکی از سوالات رایج برای مراسم شب یلدا برای عروس و داماد این است که مناسب ترین هدیه یلدا برای عروس و مناسب ترین هدیه یلدا برای داماد چیست؟ در جواب این سوال باید بگوییم که هیچ رسم خاصی برای هدیه عروس به داماد در شب یلدا وجود ندارد ولی خیلی از عروس خانمها برای اینکه یک شب به یادماندنی برای همسر خود رقم بزنند سعی می کنند یک هدیه کوچک به عنوان یادبود به یار خود هدیه دهند. حال در این مطلب چند هدیه مناسب به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم:

یک ادکلن خوشبو همه جا کارساز است، با بودجه خودتان یک عطر با بویی ملو و رمانتیک بخرید و آنرا تزئین یلدایی کنید و به عنوان هدیه شب یلدا برای داماد، به همسرتان هدیه دهید.

اگر به اندازه ی کافی پول دارید میتوانید قسمتی از شعری از حافظ را بر روی طلا یا نقره به صورت دستنبد را سفارش دهید و به عنوان هدیه شب یلدا به داماد هدیه دهید.هدیه شب یلدا برای داماد

از شب یلدا به بعد فصل زمستان فرا می رسد بنابراین شما میتوانید یک شال گردن زیبا خریداری کرده و یا کاموا بخرید و یک شالگردن سرشار از عشق برای همسرتان ببافید و به عنوان کادوی شب یلدا برای داماد در نظر بگیرید.

 

بسیاری از خانواده های قدیمی و سنتی معمولا رسم دارند که به عنوان هدیه شب چله برای داماد پارچه ی کت و شلواری تهیه می کنند.

 

پیراهن هم جزء هدایایی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرید. بهتر است یک پیراهن زمستانی زیبا را در لیست وسایل شب یلدا برای داماد  برای همسرتان قرار دهید تا در سراسر زمستان گرمای عشقتان را حس کند.

 

 

ساعت مچی هم گزینه ی خوبی به عنوان کادوی شب یلدا برای داماد به حساب می آید. ساعت مچی هم زیباست و هم بسیار شیک است همچنین دارای تنوع قیمتی بالایی می باشد که دست شما را در انتخاب باز می گذارد.

خرید ساعت مچی اصل

اگر داماد شما علاقه به تیپ و استایل رسمی دارد بهترین کادو برای داماد در شب یلدا می باشد، تهیه یک دست کت و شلوار رسمی و شیک به همراه پیراهن است. نگران نباشید اگر نمی خواهید هزینه زیادی بابت خرید کادوی شب یلدا داماد کنید نگران نباشید گزینه های ارزان تری برای هدایای شب یلدا برای داماد در این پست برای شما در نظر گرفته ایم.

 

اگر سوال شما این است که شب یلدا برای داماد چی میبرن ست کمربند و کیف پول یک گزینه خوب و مناسب برای هدیه دادن است. زیرا آقای داماد با هر نوع سلیقه ای همیشه به این ست احتیاج خواهد داشت.

اگر مراسم عروسی و یا جشنی در ماه های آینده در پیش دارید به نظر می رسد خرید ست پیراهن و کراوات و کفش به عنوان کادو شب یلدا داماد یک هدیه منحصر به فرد برای او است زیرا با این کار با یک تیر و دو نشان زده اید.

 

ساک ورزشی یک هدیه خوب برای آقایان ورزشکاریه که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند که از وقت باشگاه شون بزنن و کارای دیگشونو انجام بدن. با خرید این هدیه زیبا و در عین حال شیک و ارزان داماد خود را خوشحال کنید.

 

با توجه به تمام موارد ذکر شده، خرید کادو شب یلدا برای داماد امری ضروری نیست و مهمتر از هر چیزی رضایت عروس و داماد و کنار آمدن با مسائل مالی برای ساختن آینده زندگیشان است.

هیچ رسم خاصی برای هدیه عروس به داماد در شب یلدا وجود ندارد ولی بعضی از عروس خانمها برای اینکه یک شب به یادماندنی برای همسر خود رقم بزنند یک هدیه کوچک به عنوان یادبود به همسر خود هدیه می دهند.

بسته به میزان بودجه ای که دارید گزینه های بسیاری برای هدیه شب چله برای داماد میتوان در نظر گرفت از ادکلن گرفته تا حتی ست کت و شلوار

توضیحات رسم و رسومات شب یلدا از زیان ویکی پدیا

تیم تحریریه کادو کارت برای راهنمایی عزیزان جهت خرید بهترین کادو برای همسر، کادو برای آقایان، هدیه برای بانوان ، کادو برای دختر و پسر، هدیه برای کودک و نوجوان و… ارزنده‌ترین مطالب را برای شما ارائه می دهد.

مگه برا دامادم کادوی شب یلدا میخرن؟!!!

ما که رسم نداریم

خوش بحال دامادا?

مطلب جالبی بود

این رسم و رسوما دیگه از مد افتاده

عضویت

از تنوع اقلام کادویی و دکوری در فروشگاه کادوکارت لذت ببرید فروشگاه اینترنتی کادوکارت بهترین مقصد شما برای انتخاب و خرید کادوی مورد نظر در ایران میباشد ارسال به موقع و امکان پرداخت در محل ضمانت اصالت کالا و تضمین سلامت فیزیکی و در هر صورت 7 روز گارانتی تعویض کالا از ویژگی های مهم ما میباشد . لذت خرید و انتخاب هدیه به صورت انلاین را می توانید با فروشگاه کادویی ما تجربه کنید و هر روز شاهد بزرگتر شدن و اضافه شدن محصولات و پیشنهاد های جدید باشید.ما برای تمام مناسبت های شما مثل هدیه تولد ، هدیه سالگرد ازدواج ، هدیه روز مرد ، هدیه روز زن ، هدیه روز مادر ،هدیه روز پدر ، هدیه کریسمس ، هدیه ولنتاین ، هدیه پاتختی و هدیه پاگشا و برای اعیاد و جشن ها و همین طور برای تمام سنین از کودکان تا پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها پیشنهاد کادو داریم.

هدیه شب یلدا برای داماد

عضویت

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

برا عروس دارند میارند و پسره سمنانیه ،حالا برای دوماد هم خانواده ی دختر باید هدیه بگیرند؟

اگه اره چی بگیرند مثلا؟

معمولا فقط به عروس كادو ميدن

هدیه شب یلدا برای داماد

مامانم واسه نامزدم ی بافت گرفت هدیه یلداش

ما ترکها رسممون اینه اولین سال عقد شب چله خانواده داماد میارن برا عروس طلا و اجیل و میوه …..بعد عروسی اولین سال خانواده عروس شلب چلخ میبرن برا دخترشون و دامادشون

توی سایته دکترساینا کلی پزشک متخصص هستند که میتونی آنلاین باهاشون گفتگو کنی 

و هر چی سوال پزشکی داری ازشون بپرسی

دقیقا ماهم اینطوریم

ماها واسه داماد یه جفت جوراب میخریم??

اونوقت چیزایی که خانواده داماد میارن میدین به دختر یا خانواده برا خودشون برمیدارن?

برا من که کوفت هم نیوردن حتی یه زنگ نزدن 

چه جالب پس هدیه نگیرند برای داماد دیگه

سمنانی نیست اینجا که راهنمایی کنه

لباس زمستونی کفش هرچی در توان باشه

دقیقا 

ببین برای خود من یه گردنبند و دستبند طلا اورد همسرم یه کیف یه بولیز بافت یه شلوار لی یه صندل یه شال اجیل و میوه و شیرینی و شکلات با اجیل میوه که چون خانواده دخترم میان خوراکی ها رو باز کرد مامانم که از اونام بخورن البته خود مادرم برای پذیرایی مهمانها خودش تدارک دیده بود

ما هر چی هدیه باشه میدیم عروس و داماد 

فقط 14 هفته و 2 روز به تولد باقی مونده !

بابا یکی جواب منو بده،سوال دارید برید یه تاپیک جدا باز کنید خب

سلام دوستان

من تازه عروسم خانواده همسرم ميخوان برام شب چله اي بيارن 

شوهرم گفته كه يه چيز خوب بگيريم ولي حسابي به جاي اين خورده ريزا

يه سوال به نظرتون من يه بوت و كفش چرم بگيرم؟

يا اينكه پالتو يا باروني اينا؟

ولي هرچي فكر ميكنم ميگم كمهههه 

ما كلا رسم داريم يه دست كامل سرتاپا زمستوني بگيريم

حالا موندم چيكار كنم?

عزیزم اگه دوست داری کلی خرید کنی و سر تا پا بخری باهمسرت حرف بزن بجای کیف و کفش چرم کیف کفش معمولی بخر پالتو ایناتم برو بگرد با قیمت مناسب بخر ناراحت این چیزا نکن خودتو اشکال نداره الان دیگه طوری شده که خیلی گرونیه همسرتو درک کن به حرف و حدیث مردم فک نکن 

هم به عروس هم به دوماد تو این لینک یه کادوی خیلی جذاب و معرفی کرده  برای هدیه شب یلدا . شکلات سفارشی مخصوص خودتون رو میتونید سفارش بدین

۱۰ انتخاب هدیه شب یلدا برای عروس و داماد !

ما تبريز هستيم اولين شب يلدا خونواده داماد هداياشون رو ميارن بعد معمولا خانواده عروس هداياشون رو ميبرن.ما برا آقا داماد كلا ست كامل زمستوني و كيف و كفش چرم و لوازم جعبه داماد و ريش تراش و ساك و حوله خريديم (البته اكثر خريد هارو قبلا موقع جشن نامزدي خريده بودن)سواي هزينه و زماني كه واسه خريدشون شده اميدوارم يه روزي برسه از اين رسم و رسوماي قديمي خونواده ها بگذرن همه چي رو راحت بگيرين برا شروع زندگي جونا.. متاسفانه روز به روز چشم و هم چشمي و انتظارات بيشتر شده اين جور رسم و رسوما فقط باعث فشار روحي رواني واسه خونواده ها ميشه چه پسر چه دختر❤️

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید
هدیه شب یلدا برای داماد

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

۲۷ آذر ۱۳۹۶

شب چله عروس ، هدیه شب چله برای داماد ، خرید شب یلدا برای داماد ، لیست وسایل شب یلدا برای عروس ، خرید شب چله برای عروس ،کادو شب یلدا برای عروس ، کادو خانواده عروس به داماد ،تزیین هدایای شب یلدا برای عروس

شب یلدا یکی از قشنگ‌ترین شب‌ها برای تازه عروس‌هاست. در این شب، خانواده داماد براساس یک رسم کهن ایرانی، به منزل خانواده تازه عروس رفته و هدایای مختلفی را به عروس خانم پیشکش می‌کنند.
هدیه شب یلدا برای داماد

در این شب خانواده عروس خودشان را آماده می‌کنند تا از خانواده‌ای که به تازگی با آن‌ها وصلت کرد‌ه‌اند، یعنی خانواده تازه داماد پذیرایی کنند. در چنین شبی، طبق قراری نانوشته اما مرسوم، دو خانواده و آشنایان نزدیک دور هم جمع می‌شوند و بلندترین شب سال را با خوشحالی و شادی را به شیوه دیگری جشن می‌گیرند. در این میان هدایایی نیز از طرف خانواده داماد به عروس خانم تقدیم می‌شود که این هدایا در اساس رسوم خانواده‌ها در شهرهای محتلف کم‌و بیش متفاوت هستند.

در گذشته، خانواده داماد هدایایی که برای عروس تهیه کرده بودند را بر روی سینی بزرگی قرار می‌دادند که به این سینی طبق گفته می‌شد و داماد این طبق را بر روی سرش قرار می‌داد و راهی منزل خانواده عروس می‌شد اما این روزها در شهرهای بزرگ دیگر این رسم و رسوم فراموش شده یا رنگ و بویی مدرن گرفته‌اند. البته هنوز هم هستند خانواده‌هایی که سعی می‌کنند تا حد ممکن به برخی از این سنت‌ها پای‌بند بوده و با برگزاری مراسم مختلف، خوشحالی خودشان از ورود تازه عروس به خانواده خود را نشان دهند. هنوز هم برخی از خانواده‌ها هدایای عروس را بر روی طبق‌های کوچک‌تر یا سبدهای چوبی، کالسکه‌های تزیین شده، صندوقچه‌های کوچک و بزرگ و … چیده و به منزل عروس می‌برند. این هدایا با پارچه‌ها و روبان‌های رنگارنگ تزیین می‌شود و به دست عروس خانم سپرده می‌شود.

در بعضی از فرهنگ‌ها به این مراسم، “شب چله ای” می‌گویند و خانواده‌ها تا پاسی از شب در کنار هم بیدار می‌مانند و تنقلات، آجیل، شام و شیرینی می‌خورند و جشن می‌گیرند.

هدایا و وسایل شب یلدا عروس که خانواده داماد و داماد برای عروس خانم تهیه می‌کنند در بیشتر فرهنگ‌ها تقریبا به یک شکل است یعنی مقادیری آجیل و میوه تزیین‌شده یک پای ثابت هدایای شب یلدا عروس هستند به شکل زیبایی تزیین شده و در کنار چیزهای دیگری مانند سکه طلا، لباس‌های زمستانی، کفش، پارچه و … پیش‌کش عرس خانم می‌شوند.

بسته به رسم و رسوم خانواده‌‌ها گاهی برخی افراد برای عروس چند تکه طلا مثل دستبند یا النگو و … نیز می‌خرند. گاهی هم دیوان حافظ در کنار سایر هدایا قرار می گیرد و زینت بخش هدایای عروس خانم می‌شود.

البته در این میان، خانواده‌هایی که از سلیقه عروس خانم مطمین نیستند و یا فرصت کافی برای خرید ندارند، هدیه‌ای نقدی در نظر می‌گیرند و به عروس تقدیم می‌کنند تا با میل خودش هرچه دوست دارد بخرد. کله قند تزیین‌شده، نقل و شیرینی و پشمک تزیین شده نیز به مفصل‌ترشدن هدایای یلدا کمک می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با هدیه شب یلدا عروس یا وسایل شب یلدا عروس، صرف نظر از نوع هدیه یا هدایا، تزیین زیبا و چشم نواز آن‌هاست. معمولا خانواده‌های خوش ذوق و هنرمند خود مقداری روبان‌ و تورهای رنگارنگ و سایر ابزار تزیینی خریداری نموده و هدایا را به زیبایی تریین می‌کنند. در این میان اغلب اوقات از وسایل قرمز رنگ برای تزیین استفاده می‌شود تا در کنار قرمزی انار و هندوانه، ترکیب رنگی زیبا ایجاد شود. از طرفی، برخی از خانواده‌ها با پرداخت مبلغی مشخص و دادن ایده مورد نظر، تزیین هدایای عروس را به افراد باتجربه مثل افرادی که کار طراحی و تزیین سفره عقد و گل آرایی مجالس را انجام می‌دهند می‌سپارند.

میوه‌آرایی نیز یکی دیگر از المان‌های تزیین هدیه و وسایل شب یلدا عروس است که جلوه‌ای باشکوه و زیبا به این مراسم می‌بخشد.

هدایای شب یلدا عروس بسته به فرهنگ هر شهر و منطقه و خانواده متفاوت است. اما مهمترین لیست هدایای شب یلدا برای عروس در زیر ذکر شده است.  فراموش نکنید که تزیین همه این موارد باید باسلیقه و زیبا انجام شود.

– آجیل

– میوه های تزئین شده (هندوانه، انار، کدو تنبل، لبو، موز، آناناس و … )

– لباس زمستانی یا پارچه و یا طلا و یا هدیعه نقدی

– کله قند تزئین شده

– نقل و شیرینی

 

گزارشی از هزینه های شب یلدا برای خانواده داماد در شهر تهران جمع آوری شده که بر اساس این گزارش با وجود اینکه این رسم دیرینه برای عروس و داماد خوش یمن است اما اخیرا با چشم و هم چشمی و تجملات بیش از حد شب یلدا هزینه های هنگفتی روی دست داماد میگذارد؛ این روزها در بازار شاهد انواع خدمات تهیه خوراکی های شب یلدا همچون حکاکی هندوانه، کدو حلوایی و تزئینات میوه و آجیل هستیم که بسته به انصاف فروشنده ها و میزان تجملات به کار رفته ، نرخ های متفاوتی دارد.

این گزارش حاکی از آن است که در محله های اعیان نشین شهر به طور مثال یک بسته هدیه لوکس شب یلدا برای عروس خانم شامل یک سبد گل لیلیوم و ارکیده، انواع اقسام آجیل و شکلات خارجی،میوه های پرتقاضا این شب و شیرینی و کیک مخصوص، ماهی و مرغ در ظرف های سنتی خاتم همراه با حکاکی ، کتاب نفیس دیوان حافظ و دیگر خرید ها ۱۸ میلیون تومان برای داماد هزینه در بر دارد!! همچنین در یک مورد دیگر هزینه سبد گل رز و لیلیوم، آجیل و شیرینی، حکاکی لبو، کدو حلوایی، هندوانه با دیگر میوه های مخصوص این شب ۳ میلیون تومان عنوان می شود.

 

بر اساس این گزارش در محله های متوسط قیمت ها کمی منطقی تر به نظر می رسد چراکه عموم مردم یا توان خرج چند میلیونی برای رسم شب یلدا را دارند و یا صرف این هزینه هنگفت را برای یک شب مناسب نمی دانند.

در محله های متوسط تهران قیمت تزئین انواع میوه  در این شب بسته به سلیقه مشتری و انصاف فروشنده متفاوت است اما به طور متوسط نرخ حکاکی هندوانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، کدو حلوایی ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان و سبد میوه شامل انار ،اناناس، خرمالو، موز ،هندوانه، نارگیل ۱۰۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت تزئین سبد آجیل و شیرینی را از ۸۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان و اگر تمامی خدمات اگر همراه با گل آرایی باشد هزینه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی اضافه دارد.

اگر تازه عروس هستید در بخش نظرات برای ما بنویسید دوست دارید شب یلدای شما چطوری برگزار شود؟ و برای ما بگویید این مراسم در شهر شما چطور برگزار می‌شود؟

منبع: ساتین


درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت saten.ir بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۱۷۷۴۵۴۲۲ را به همراه موضوع به آدرس info@khabarban.com ارسال فرمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

حکومت کره شمالی خطاب به مردم: برنج و گوشت نیست، لاک‌پشت بخورید!

عکس| پست جنجالی و عجیب بهنوش بختیاری درباره سه معترض؛ اعدام کنید!

احمدی‌نژاد را انگلیسی‌ها سر کار آورده‌اند؟

تصاویر| زندگی لاکچری یک آقازاده؛ از قمار در لاس وگاس تا سفر با هواپیمایی خصوصی!

تغییرات آمار ازدواج در استان تهران

باشگاه خبرنگاران جوان: علی اشرف ریاحی، داماد نعمت زاده وزیر صنعت دولت یازدهم و یکی از متهمان فساد ۶.۶ میلیارد یورویی پتروشیمی، متواری شده است.

علی اشرف ریاحی متهم به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع است.هدیه شب یلدا برای داماد

گفته می‌شود وی همسرش زینب نعمت زاده را به همراه فرزندش روانه یک کشور خارجی کرده و خودش به دلیل ممنوع الخروجی در داخل کشور متواری شده است.

متهمان پرونده فساد پتروشیمی، عواید حاصل از مبلغ ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی را به علاوه پورسانت‌هایی به جیب زده اند.

تمامی حقوق برای خبربان محفوظ است. © ۱۳۹۹

۲۷ آذر ۱۳۹۶

شب چله عروس ، هدیه شب چله برای داماد ، خرید شب یلدا برای داماد ، لیست وسایل شب یلدا برای عروس ، خرید شب چله برای عروس ،کادو شب یلدا برای عروس ، کادو خانواده عروس به داماد ،تزیین هدایای شب یلدا برای عروس

شب یلدا یکی از قشنگ‌ترین شب‌ها برای تازه عروس‌هاست. در این شب، خانواده داماد براساس یک رسم کهن ایرانی، به منزل خانواده تازه عروس رفته و هدایای مختلفی را به عروس خانم پیشکش می‌کنند.
هدیه شب یلدا برای داماد

در این شب خانواده عروس خودشان را آماده می‌کنند تا از خانواده‌ای که به تازگی با آن‌ها وصلت کرد‌ه‌اند، یعنی خانواده تازه داماد پذیرایی کنند. در چنین شبی، طبق قراری نانوشته اما مرسوم، دو خانواده و آشنایان نزدیک دور هم جمع می‌شوند و بلندترین شب سال را با خوشحالی و شادی را به شیوه دیگری جشن می‌گیرند. در این میان هدایایی نیز از طرف خانواده داماد به عروس خانم تقدیم می‌شود که این هدایا در اساس رسوم خانواده‌ها در شهرهای محتلف کم‌و بیش متفاوت هستند.

در گذشته، خانواده داماد هدایایی که برای عروس تهیه کرده بودند را بر روی سینی بزرگی قرار می‌دادند که به این سینی طبق گفته می‌شد و داماد این طبق را بر روی سرش قرار می‌داد و راهی منزل خانواده عروس می‌شد اما این روزها در شهرهای بزرگ دیگر این رسم و رسوم فراموش شده یا رنگ و بویی مدرن گرفته‌اند. البته هنوز هم هستند خانواده‌هایی که سعی می‌کنند تا حد ممکن به برخی از این سنت‌ها پای‌بند بوده و با برگزاری مراسم مختلف، خوشحالی خودشان از ورود تازه عروس به خانواده خود را نشان دهند. هنوز هم برخی از خانواده‌ها هدایای عروس را بر روی طبق‌های کوچک‌تر یا سبدهای چوبی، کالسکه‌های تزیین شده، صندوقچه‌های کوچک و بزرگ و … چیده و به منزل عروس می‌برند. این هدایا با پارچه‌ها و روبان‌های رنگارنگ تزیین می‌شود و به دست عروس خانم سپرده می‌شود.

در بعضی از فرهنگ‌ها به این مراسم، “شب چله ای” می‌گویند و خانواده‌ها تا پاسی از شب در کنار هم بیدار می‌مانند و تنقلات، آجیل، شام و شیرینی می‌خورند و جشن می‌گیرند.

هدایا و وسایل شب یلدا عروس که خانواده داماد و داماد برای عروس خانم تهیه می‌کنند در بیشتر فرهنگ‌ها تقریبا به یک شکل است یعنی مقادیری آجیل و میوه تزیین‌شده یک پای ثابت هدایای شب یلدا عروس هستند به شکل زیبایی تزیین شده و در کنار چیزهای دیگری مانند سکه طلا، لباس‌های زمستانی، کفش، پارچه و … پیش‌کش عرس خانم می‌شوند.

بسته به رسم و رسوم خانواده‌‌ها گاهی برخی افراد برای عروس چند تکه طلا مثل دستبند یا النگو و … نیز می‌خرند. گاهی هم دیوان حافظ در کنار سایر هدایا قرار می گیرد و زینت بخش هدایای عروس خانم می‌شود.

البته در این میان، خانواده‌هایی که از سلیقه عروس خانم مطمین نیستند و یا فرصت کافی برای خرید ندارند، هدیه‌ای نقدی در نظر می‌گیرند و به عروس تقدیم می‌کنند تا با میل خودش هرچه دوست دارد بخرد. کله قند تزیین‌شده، نقل و شیرینی و پشمک تزیین شده نیز به مفصل‌ترشدن هدایای یلدا کمک می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با هدیه شب یلدا عروس یا وسایل شب یلدا عروس، صرف نظر از نوع هدیه یا هدایا، تزیین زیبا و چشم نواز آن‌هاست. معمولا خانواده‌های خوش ذوق و هنرمند خود مقداری روبان‌ و تورهای رنگارنگ و سایر ابزار تزیینی خریداری نموده و هدایا را به زیبایی تریین می‌کنند. در این میان اغلب اوقات از وسایل قرمز رنگ برای تزیین استفاده می‌شود تا در کنار قرمزی انار و هندوانه، ترکیب رنگی زیبا ایجاد شود. از طرفی، برخی از خانواده‌ها با پرداخت مبلغی مشخص و دادن ایده مورد نظر، تزیین هدایای عروس را به افراد باتجربه مثل افرادی که کار طراحی و تزیین سفره عقد و گل آرایی مجالس را انجام می‌دهند می‌سپارند.

میوه‌آرایی نیز یکی دیگر از المان‌های تزیین هدیه و وسایل شب یلدا عروس است که جلوه‌ای باشکوه و زیبا به این مراسم می‌بخشد.

هدایای شب یلدا عروس بسته به فرهنگ هر شهر و منطقه و خانواده متفاوت است. اما مهمترین لیست هدایای شب یلدا برای عروس در زیر ذکر شده است.  فراموش نکنید که تزیین همه این موارد باید باسلیقه و زیبا انجام شود.

– آجیل

– میوه های تزئین شده (هندوانه، انار، کدو تنبل، لبو، موز، آناناس و … )

– لباس زمستانی یا پارچه و یا طلا و یا هدیعه نقدی

– کله قند تزئین شده

– نقل و شیرینی

 

گزارشی از هزینه های شب یلدا برای خانواده داماد در شهر تهران جمع آوری شده که بر اساس این گزارش با وجود اینکه این رسم دیرینه برای عروس و داماد خوش یمن است اما اخیرا با چشم و هم چشمی و تجملات بیش از حد شب یلدا هزینه های هنگفتی روی دست داماد میگذارد؛ این روزها در بازار شاهد انواع خدمات تهیه خوراکی های شب یلدا همچون حکاکی هندوانه، کدو حلوایی و تزئینات میوه و آجیل هستیم که بسته به انصاف فروشنده ها و میزان تجملات به کار رفته ، نرخ های متفاوتی دارد.

این گزارش حاکی از آن است که در محله های اعیان نشین شهر به طور مثال یک بسته هدیه لوکس شب یلدا برای عروس خانم شامل یک سبد گل لیلیوم و ارکیده، انواع اقسام آجیل و شکلات خارجی،میوه های پرتقاضا این شب و شیرینی و کیک مخصوص، ماهی و مرغ در ظرف های سنتی خاتم همراه با حکاکی ، کتاب نفیس دیوان حافظ و دیگر خرید ها ۱۸ میلیون تومان برای داماد هزینه در بر دارد!! همچنین در یک مورد دیگر هزینه سبد گل رز و لیلیوم، آجیل و شیرینی، حکاکی لبو، کدو حلوایی، هندوانه با دیگر میوه های مخصوص این شب ۳ میلیون تومان عنوان می شود.

 

بر اساس این گزارش در محله های متوسط قیمت ها کمی منطقی تر به نظر می رسد چراکه عموم مردم یا توان خرج چند میلیونی برای رسم شب یلدا را دارند و یا صرف این هزینه هنگفت را برای یک شب مناسب نمی دانند.

در محله های متوسط تهران قیمت تزئین انواع میوه  در این شب بسته به سلیقه مشتری و انصاف فروشنده متفاوت است اما به طور متوسط نرخ حکاکی هندوانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، کدو حلوایی ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان و سبد میوه شامل انار ،اناناس، خرمالو، موز ،هندوانه، نارگیل ۱۰۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت تزئین سبد آجیل و شیرینی را از ۸۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان و اگر تمامی خدمات اگر همراه با گل آرایی باشد هزینه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی اضافه دارد.

اگر تازه عروس هستید در بخش نظرات برای ما بنویسید دوست دارید شب یلدای شما چطوری برگزار شود؟ و برای ما بگویید این مراسم در شهر شما چطور برگزار می‌شود؟

منبع: ساتین


درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت saten.ir بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۱۶۱۲۶۲۷۳ را به همراه موضوع به آدرس info@khabarban.com ارسال فرمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

حکومت کره شمالی خطاب به مردم: برنج و گوشت نیست، لاک‌پشت بخورید!

عکس| پست جنجالی و عجیب بهنوش بختیاری درباره سه معترض؛ اعدام کنید!

احمدی‌نژاد را انگلیسی‌ها سر کار آورده‌اند؟

تصاویر| زندگی لاکچری یک آقازاده؛ از قمار در لاس وگاس تا سفر با هواپیمایی خصوصی!

تغییرات آمار ازدواج در استان تهران

باشگاه خبرنگاران جوان: علی اشرف ریاحی، داماد نعمت زاده وزیر صنعت دولت یازدهم و یکی از متهمان فساد ۶.۶ میلیارد یورویی پتروشیمی، متواری شده است.

علی اشرف ریاحی متهم به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع است.هدیه شب یلدا برای داماد

گفته می‌شود وی همسرش زینب نعمت زاده را به همراه فرزندش روانه یک کشور خارجی کرده و خودش به دلیل ممنوع الخروجی در داخل کشور متواری شده است.

متهمان پرونده فساد پتروشیمی، عواید حاصل از مبلغ ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی را به علاوه پورسانت‌هایی به جیب زده اند.

تمامی حقوق برای خبربان محفوظ است. © ۱۳۹۹

تزیینات شب یلدا, سفره آرایی و میوه آرایی
ثبت دیدگاه

شب یلدا برای عروس چی میبرن,کیک شب یلدا برای عروس, شب یلدا برای داماد چی میبرن,
تزیین هدایای شب یلدا برای عروس , مراسم شب یلدا برای تازه عروس

شب یلدا برای عروس چی میبرن : ما ایرانیان هر ساله مراسم ویژه ای برای شب یلدا داریم و این شب را هر ساله جشن می گیریم

یکی از رسم ها در شب یلدا هدیه بردن برای عروس خانم ها هستش این هدایا معمولا شامل : یک تکه طلا مثل گوشواره یا انگشتر و سکه بهار آزادی می باشد و یک لباس گرم مثل پالتو یا بوت و یک چادری زیبا و روسری و یک سبد گل هندوانه تزیین شده و آجیل و پشمک تزیین شده و ژله تزیین شده و یک سبد میوه تزیین شده و مقداری شکلات می باشد البته هر جایی چیزی می برند بعضی از شهر ها ماهی تزیین شده و چیز های دیگر می برندهدیه شب یلدا برای داماد

مهم این است که کنار هم جشن بگیریم و ساعاتی را خوش باشیم

هدایای شیک و زیبای خانواده داماد برای خانواده عروس را مشاهده میکنید

تزیین پشمک شب یلدا

شب یلدا برای داماد چی میبرن

تصویر بالا نمونه ای هدیه شب یلدا برای داماد است که شامل : یک جفت کفش مقداری شکلات پیراهن و یک بلوز بافت می باشد بعضی ها یک ساعت یا یک انگشتر عقیق و یک ربع سکه هم می برند که همه وسایل تزیین می شوند

کیک شب یلدا برای عروس

مدل کیک شب یلدا برای عروس

آموزش تزیین کیک شب یلدا

میوه آرایی زیبای شب یلدا در یک شب میوه ,گل با پوست سیب و پرتقال و گل با خیار

مراسم شب یلدا برای تازه داماد

تزیین هدایای شب یلدا برای عروس , مراسم شب یلدا برای تازه عروس

مراسم شب یلدا برای تازه عروس ,

مراسم شب یلدا برای تازه عروس

لباس شب چله عروس

تزیین شب یلدا برای عروس

دسته گل زیبا با میوه ,استفاده از سیخ چوبی و خیار و توت فرنگی برای درست کردن دسته گل زیبا با میوه

تزیین سفره شب یلدا برای عروس

آجیل آرایی شب چله ,آجیل داخل تنگ ,

شب یلدا عروس , کیک شب یلدا برای عروس

کیک زیبا به شکل هندوانه با روکش فوندانت برای شب چله

کیک به شکل هنداونه

هدیه شب یلدا برای داماد

میوه آرایی و تزیین زیبای هناونه شب یلدا

میوه آرایی شب یلدا

تزیین هندوانه شب چله به شکل گل

خرید شب یلدا برای داماد ,تزیین هدایای شب یلدا برای عروس

تزیین هدایا و لباس برای عروس در شب یلدا و تزیین پشمک به شکل سگ

شب یلدا برای عروس چی میبرن , تزیین هدایای شب یلدا برای عروس

مجموعه ای تزیینات بسیار زیبا برای عروس

تزیین وسایل شب یلدا برای عروس

مراسم شب یلدا برای تازه عروس

تزیین سفره شب یلدا برای عروس , تزیین هدایای شب یلدا برای عروس

 

تزیین هدایای شب یلدا عروس

تزیین کادوهای شب یلدا عروس

شب یلدا برای داماد چی میبرن

تزیین زیبای آجیل به شکل گلهای آفتابگردون , لباس شب چله عروس

برچسب ها تزیین هندوانه برای عروس جدیدترین تزیینات شب یلدا 96 میوه شب یلدا آموزش تصویری ژله تزریقی تزیین آجیل تزیین پشمک تزیین شب یلدا تزیین شب یلدایی عروس شب یلدا 96 شب یلدا عروس عکس شب یلدا کیک شب یلدا

ژله انار با بادکنک   طرز تهیه ژله انار با بادکنک: انار را دانه کرده …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

مدل پالتو

عکس پروفایل شاد

عکس امام رضا

متن عاشقانه

صبح بخیر عاشقانه

شب بخیر عاشقانه

دیلیت اکانت اینستاگرام

تزئین سالاد

تزیین سالاد الویه

مدل کیک تولد دخترانه

تزیین غذا و سفره ایرانی

طرز تهیه انواع ژله

انواع سالاد کاهو با تزیینات

تزیین سالاد فصل

عکس تزیین سالاد کاهو کلم

تزیین سالاد کاهو و کلم

تزیین سالاد فصل

تزیین انواع سالاد شیرازی

دیزاین  سالاد کاهو

تزیین سالاد ماکارونی

طرز تزیین حلوا

عکس تزیین حلوا عروسی

تزیین ژله جدید

طرز تهیه ژله تزریقی

طرز تهیه ژله رولی

تزیین مدل ژله چند رنگ

تزیین غذا و دسر ایرانی

تزیین غذا و سالاد و دسر

تزیینات دسر

تزیین دسر ژله

ژله انار

سفره شب یلدا سنتی

تزیینات شب یلدا

تزیین پشمک شب یلدا

تزئین سفره ی افطاری

تزیین سفره افطار

منو غذایی ماه رمضان

تزیینات شب یلدا, سفره آرایی و میوه آرایی, مدل تزئینات عقد و عروسی
ثبت دیدگاه

عکس هایی از کادوها و تزیینات شب یلدا ( شب چله ) عروس را مشاهده میکنید و می توانید ایده های خوبی بگیرید برای کادو های یلداییتان برای  عروس

تزیین شب یلدا عروس

هدیه شب یلدا برای داماد

آموزش تزیین هندوانه به شکل گل به صورت تصویری

هدیه شب یلدا برای داماد

تزیین میز شب یلدا

مراسم شب یلدا برای تازه داماد

تزیین هندوانه شب یلدا بدون برش

تزیین شب یلدا برای عروس

تزیین هندوانه شب یلدا برای عروس

مراسم شب یلدا برای تازه داماد

شب یلدا عروس

تزیینات شب یلدا برای عروس

شب چله ای عروس

تزیین پشمک شب یلدا

ایده های شب یلدا

سفره شب یلدا سنتی

و همچنین ببینید:
چیدمان س

هدیه شب یلدا برای داماد

گرد آوری مطالب : iranbanou.com

برچسب ها تزیین هندوانه شب یلدا برای عروس تزیین شب یلدا برای عروس تزیین شب یلدا عروس تزیین هندوانه شب یلدا شب یلدا عروس شب یلدا عروس و داماد

طرز تهیه تارت انار برای شب یلدا     شب چله است و انار دان …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

مدل عکس عروس و داماد

 عکس عروس و داماد

ژست عروس و داماد در باغ

جدیدترین مدلهای تاج عروس ۲۰۱۸

عکس تاج عروس ۲۰۱۸

تزیین جهیزیه عروس جدید

چیدمان جهیزیه عروس

جهیزیه کامل عروس با قیمت

چیدمان جهیزیه عروس به سبک اروپایی

عکس چیدمان جهیزیه عروس ایرانی

تزیین یخچال عروس

تزیین یخچال عروس

 ژست اسپرت عروس و داماد

تزیین اتاق خواب عروس

تزیین آشپزخانه عروس

تزیین حنا عروس

میکاپ عروس

شینیون عروس

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

مدل پالتو

عکس پروفایل شاد

عکس امام رضا

متن عاشقانه

صبح بخیر عاشقانه

شب بخیر عاشقانه

دیلیت اکانت اینستاگرام

تزئین سالاد

تزیین سالاد الویه

مدل کیک تولد دخترانه

تزیین غذا و سفره ایرانی

طرز تهیه انواع ژله

انواع سالاد کاهو با تزیینات

تزیین سالاد فصل

عکس تزیین سالاد کاهو کلم

تزیین سالاد کاهو و کلم

تزیین سالاد فصل

تزیین انواع سالاد شیرازی

دیزاین  سالاد کاهو

تزیین سالاد ماکارونی

طرز تزیین حلوا

عکس تزیین حلوا عروسی

تزیین ژله جدید

طرز تهیه ژله تزریقی

طرز تهیه ژله رولی

تزیین مدل ژله چند رنگ

تزیین غذا و دسر ایرانی

تزیین غذا و سالاد و دسر

تزیینات دسر

تزیین دسر ژله

ژله انار

سفره شب یلدا سنتی

تزیینات شب یلدا

تزیین پشمک شب یلدا

تزئین سفره ی افطاری

تزیین سفره افطار

منو غذایی ماه رمضان

 شب یلدا یا شب چله آخرین روز فصل پاییز، شب اول زمستان و بلندترین شب سال است. یکی از آداب و رسوم ایرانی ها شب یلداست که همه با سنت های این شب به خوبی آشنا هستیم اما شب یلدا برای دخترانی که به تازگی ازدواج کرده اند یا در مراحل نامزدی و عقد به سر می برند، حال و هوای دیگری دارد.اما اگر نمیدانید هدایای شب یلدا داماد برای عروس خانم چه چیزهایی هستند در ادامه با سوربان همراه باشبد تا لیست هدایای عروس و قیمت تزیین آن در تهران را بررسی کنیم. در پایان این مطلب می توانید مطالب مربوط به تزیینات مربوط به شب یلدا عروس در سایت سوربان را ببینید.

در این شب خانواده عروس خودشان را برای پذیرایی از خانواده داماد آماده می کنند چون بر طبق سنت های ایرانی، رسم بر این است که در بلند ترین شب سال خانواده هایی که تازه وصلت کرده اند، دور هم جمع شوند و خوشحالی و شادی را به شیوه دیگری جشن بگیرند. در این میان هدایایی هم از طرف خانواده داماد به عروس تقدیم می شود که لبخند پر رنگ تری را روی چهره عروس خانم می نشاند تا شادی و نشاط این شب بلند بیشتر شود.

در گذشته خانواده داماد هدایا را بر روی سینی بزرگی قرار می دادند که به این سینی طبق می گفتند. سپس داماد طبق را بر روی سرش قرار می داد و راهی منزل خانواده عروس می شد.هدیه شب یلدا برای داماد

اما این روزها در شهرهای بزرگ دیگر چنین رسومی برکنار شده است؛ بااین وجود هنوز هم خانواده ها سعی می کنند که به برخی از این سنت ها پای بند باشند و با برگزاری مراسمی خوشحالی خودشان را از ورود تازه عروس به خانواده نشان دهند. هنوز هم برخی از خانواده ها هدایای عروس را بر روی طبق های کوچک تری می چینند که حمل و نقل شان راحت تر باشد. این سینی ها با پارچه ها و روبان های رنگارنگ تزئین می شود و هدیه ها بر رویشان قرار می گیرد. البته این روزها از سبدهای حصیری و جعبه های کادویی هم استفاده می شود. در بعضی از فرهنگ ها به این مراسم «شب چله ای» می گویند . خانواده ها تا پاسی از شب در کنار هم بیدار می مانند، تنقلات، آجیل و شیرینی می خورند و جشن می گیرند.

هدایای شب یلدا عروس بسته به فرهنگ هر شهر و منطقه و خانواده متفاوت است. اما مهمترین لیست هدایای شب یلدا برای عروس در زیر ذکر شده است.  فراموش نکنید که تزیین همه این موارد باید باسلیقه و زیبا انجام شود.


– آجیل

– میوه های تزئین شده (هندوانه، انار، کدو تنبل، لبو، موز، آناناس و … )

– لباس زمستانی یا پارچه و یا طلا و یا هدیه نقدی


– کله قند تزئین شده


– نقل و شیرینی

گزارشی از هزینه های شب یلدا برای خانواده داماد در شهر تهران جمع آوری شده که بر اساس این گزارش با وجود اینکه این رسم دیرینه برای عروس و داماد خوش یمن است اما اخیرا با چشم و هم چشمی و تجملات بیش از حد شب یلدا هزینه های هنگفتی روی دست داماد میگذارد؛ این روزها در بازار شاهد انواع خدمات تهیه خوراکی های شب یلدا همچون حکاکی هندوانه، کدو حلوایی و تزئینات میوه و آجیل هستیم که بسته به انصاف فروشنده ها و میزان تجملات به کار رفته ، نرخ های متفاوتی دارد.

این گزارش حاکی از آن است که در محله های اعیان نشین شهر به طور مثال یک بسته هدیه لوکس شب یلدا برای عروس خانم شامل یک سبد گل لیلیوم و ارکیده، انواع اقسام آجیل و شکلات خارجی،میوه های پرتقاضا این شب و شیرینی و کیک مخصوص، ماهی و مرغ در ظرف های سنتی خاتم همراه با حکاکی ، کتاب نفیس دیوان حافظ و دیگر خرید ها 18 میلیون تومان برای داماد هزینه در بر دارد!! همچنین در یک مورد دیگر هزینه سبد گل رز و لیلیوم، آجیل و شیرینی، حکاکی لبو، کدو حلوایی، هندوانه با دیگر میوه های مخصوص این شب 3 میلیون تومان عنوان می شود.

بر اساس این گزارش در محله های متوسط قیمت ها کمی منطقی تر به نظر می رسد چراکه عموم مردم یا توان خرج چند میلیونی برای رسم شب یلدا را دارند و یا صرف این هزینه هنگفت را برای یک شب مناسب نمی دانند.

در محله های متوسط تهران قیمت تزئین انواع میوه  در این شب بسته به سلیقه مشتری و انصاف فروشنده متفاوت است اما به طور متوسط نرخ حکاکی هندوانه 30 تا 50 هزار تومان، کدو حلوایی 30 تا 40 هزار تومان و سبد میوه شامل انار ،اناناس، خرمالو، موز ،هندوانه، نارگیل 100 هزار تومان تا 400 هزار تومان است.

همچنین قیمت تزئین سبد آجیل و شیرینی را از 80 هزار تومان تا 200 هزار تومان و اگر تمامی خدمات اگر همراه با گل آرایی باشد هزینه 100 تا 200 هزار تومانی اضافه دارد.

اگر تازه عروس هستید در بخش تظرات برای ما بنویسید دوست دارید شب یلدای شما چطوری برگزار شود؟ و برای ما بگویید این مراسم در شهر شما چطور برگزار می‌شود؟


این مطالب را هم از دست ندهید!

نه من سر شب چله کارم ب جدایی رسید .چون من همش بفکر جیب شوهرم بودم نه اجازه دادم مراسم عقد بگیره و سرعقد بهم چیزی بده و سر عیداهم تازه خودم زنگ میزدم تبریک میگفتم ب خونواده شون .یعنی تماسم نمیگرفتن .سر شب چله هم از یک ماه قبلش میگفتم مراسم آنچنانی نمیخوام فقط اومدم خونه تون در حد گل و یه تیکه کوچیک طلا هم خوبه ک دهن پر کن باشه ولی رفتم خونه شونو دریغ از یه شاخه گل.منم فهمیدم کوتاه اومدن و معرفت یک طرفه نمیشه و به شعور فرد و خونواده ش بستگی داره کلی دلم شکست .و تصمیم گرفتم جداشم .امیدوارم آقایون وقتی خانومشون مثه من بخاطر معرفتشون وعشق ب زندگیشون سرهمه چی کوتاه میان متوجه بشن و بجایی ک مثه این آقا و خونواده ش فکر سوء استفاده باشن بفکر جبران باشن تا کار به اینجا نرسه

ما تازه عقد کردیم. شب یلدا برای خانمم به خواست خودش یه دستبند ظریف خریدم یک و چهارصد شد. دویست تومنم آجیل و تنقلات گرفتیم که خواهرم با گل و روبان تزئینش کرد. خونواده خانمم هم طبق معمول زحمت کشیدن با میوه و شیرینی و… پذیرایی کردن. شب بسیار خوبی بود.
واقعا هرچیزی اگه معقول و به اندازه باشه مناسب و جذابه. شورش که در بیاد تبدیل میشه به عذاب.
دیگه کاملا به این نتیجه رسیدم عشق و تفاهم از همه چی مهمتره. دو نفر که سلیقه و طرز فکرشون مثه هم نیست و درک متقابل نداره حتی از شادترین چیزها هم برای خودشون غم و غصه و ضرر درست میکنن

سلام. برای منم که تو دوره نامزدی ام خونواده همسرم چله آوردن. اما متاسفانه خونواده همسرم خیلی نظر میدن، حتی یه هندونه هم واسم نیوردن. یه سکه یه 1 گرمی پارسیان. یه کیک کوچیک یلدا. میوه، لبو، نخودچی کشمش، مرغ، روغن، برنج، میوه خشک شده، پسته هم اندازه دوتا کف دست! تقریبا همینا بود. فکر میکنم حدود 700یا 800هزارتومن هزینه شده. البته خونوادم همسرم وضع مالیشون بد نیست، اگه نداشتن ناراحت نمیشدم اما چون حس میکنم خساست به خرج دادن، ناراحت شدم. من فکر میکنم معمولا یه زوج اگه همدیگرو دوست داشت باشن میتونن بخاطر همدیگه گذشت کنن و زندگی خوبی داشته باشن، اما متاسفانه بعضی از خانواده ها خیلی نظر میدن و نمیذارن آب خوش از گلوی تازه عروسا و دامادا پایین بره و این یه زندگی شیرین رو که با عشق شروع شده، تلخ میکنه. فکر میکنم زن وشوهر باید بیشتر مطالعه کنند و راه های مناسبی برای مدیریت رفتار هر دو خانواده رو پیدا کنن. زن ارزش خودشو داره، مادر و خواهر هم ارزش خودشونو دارن. همه بایستی به هم احترام بذارن. با آرزوی خوشبختی برای همه تازه عروس و دومادا

آخه وقتي كسي پول نداره چرا به ازدواج فكر ميكنه،ازدواج يه شب دوشب نيست،وضعيت اقتصادي هم روز به روز بدتر ميشه،مجردي خيلي هم خوبه

من دوست داشتم شوهرم برام یه دونه انار میاورد، اما با عشق واقعی نه تکه طلا با دوست داشتن معمولی.حالا بعد از۷سال زندگی مشترکمون بهم میگه تو لباس نداشتی همه لباسهات قدیمی و از مد افتاده بود. چرا بابات برای شب یلدای خواهرت لباس خریدند…خیلی نامردند بالاخره منم نوعروس بودم بابام چهار تا لباس و دو دوسه دست کت و دامن خرید اما چشم سفیدها ندیدند و معلوم نیس چی گفتند که بهم میگه تو لخت اومدی خونه من…خدا لعنت کنه ادم دهن بین و ادمای بی انصاف هرزه زبان هیچ وقت عشق همسرم نبودم و نخواهم بود اینو همیشه میفهمیدم ولی باور نکردم.حالا باور کردم.خانمهایی که قلب همسرتون به عشق شما میزنه قدر شوهراتون بدونین چه یلدایی بیاره چه نیاره.نمیدونین که یه زن وقتی عشق شوهرش نیس چهقدر تنهاست چه قدر سخت زندگی میکنه من تنهام تا ابد…

ولله به نظر من هیچکدوم اینا تو زندگی تاثیری نداره. تو زندگی باید دوطرف درک داشته باشن تو زندگیه واقعی اخلاق خوب و درک کردن طرف مقابل مهمه. اگه اینا نباشه یلدایی وعیدی و ……فلان اصلا ارزش نداره

یکی باشه به نامزدم کمک نقدی کنه که عروسی کنه. نه اینکه شب یلداجشن بگیرند

اگه دوربین باشید و تو حراجی‌ها خرید کنید. از نظر مالی زیاد صدمه نمیبیند.
مثلا من خودم تو تابستون خرید زمستونی کردم با یه خرید مفصل و قیمت پایین
پذیراییم در حد معمول خوبه و اسراف نباشه چه بهتر مگه یه آدم چقدر میتونه تو یه شب غذا و میوه بخوره پس بهتر کمتر خرید کنید.

به خاطر همین شب یلدا من الان یه ماهه خواب ندارم

منم امسال شب یلدا کلی مهمون دارم. راستش اولش دوس داشتم یه جشن خودمونی گرم بگیرم لازم نباشه شام بدم به کلی ادم. اما فامیلای همسرم بدون اینکه دعوتشون کنیم خودشونو دعوت کردن و مادرشوهرم میگه نمیشه نیان. مجبور شدم فقط خانومارو دعوت کنم ک یکم تعداد کم شه. خریدامونم خودمون انجام دادیم. نه من از پدرم پول گرفتم نه همسرم از خونوادش. یه ماه پر استرس و ذهن مشغولی بود فقط دلم میخواد شب چله شه تموم شه بره پی کارش. ینی شانس اوردم فکوفامیل من شهرای دیگن وگرنه ک شب یلدام به عروسی تبدیل میشد خخخخ.
خریدها همه سلیقه ای و توافقین. اصلا سخت نگیرین ب خودتون. مثلا مادرشوهر من میگف طلا سنگین بگیر. منکه اصلا ازین طلاهای زشت سنگین خوشم نمیاد دنبال یه گردنبند ظریف بودم اخرم خودم از دیجی کالا خریدم اما بعدش به شوهرم گله کردن ک چرا سبک خریده ابرومون میره جلو فامیلامون! اونم گف خودش اینطوری دوس داشت نمیخواست چیزی ک دوس نداره بگیره،گردنبند خوشگلیم خریده اتفاقا. ?
عروس خانوما اقا دومادا پشت هم باشین به هیچ نظر بیجایی هم اهمیت ندین. تصمیم اخر با شماس.
پیشاپیش یلدا مبارک

دوستان سلام ،۴ماه هست نامزد کردم مادرم بهم گفت واسه شب یلدا باید شب چله ای ببریم ،خداشاهده سعی کردم با کمترین هزینه وبهترین شکل ممکن این کار راانجام بدم ۵میلیون تومان هزینه برداشت، فقط از خدا میخوام کمک حال همه جوان ها باش که شرمنده تازه عروس حرف وحدیث های فامیل نشه

من بهم گفتن بیایم خونتون یا میای خونمون؟ کادو و همه چی رو هم گرفتن، گفتم بشینید من میام. حوصله پذیرایی ندارم.البته ناگفته نماند هر دو مادرامون فوت شدن. انتظار الکی و دست و پاکی هم ندارم. ازاین رسما میگذرم که با آرامش کنار هم باشیم

هزینه تزیین شب یلدا عروس 18 میلیون!
من ۱۸میلیون باهاش عروسی میگیرم.
خجالت بکشید رسم الکی نیارید.

سلام دوست عزیز. ما با این هزینه ها اصلا موافق نیستیم و فقط نقل قول از سایت های مرجع خبری اوردیم. قطعا این هزینه ها برای هیچکس خوشبختی نمیارههدیه شب یلدا برای داماد

اونایی که میگن بیچاره داماد همه ی خرجارو دوششه،من ۹ ماهه عقد کردم عید برام یه بلیز گرفتن. دیگه هیچی بعد دختر کل وسایل خونه رو میبره. آقا داماد جهیزیه ی سفارشی میخاد، باید کت شلوارش فلان جور باشه، مبلاش تخت شو باشه، حوله اش چند تیکه و بهترین مارک باشه ولی خودش تاحالا چوب کبریتم نگرفته. این داماد کجاش بیچارس؟ یه یلدایی فرستادن زیاده واسه من؟ نه همه ی دخترا یه مدلن نه همه ی پسرا بعضی ها مثل من در حقشون خیلی بی عدالتی میشه، مخصوص اون مادر شوهرایی که به فکر هیچی جز خودشون نیستن و پسرشونو با حرفای چرت پرت پر میکنن

بزرگترین اشتباه بشر ازدواج ک منم این خریتو کردم

شوهر من سربازه خانوادش گیر دادن یلدایی بگیریم. منم نمیخواستم امروز رفتیم گرفتیم یه پالتو فقط خیلی ناراحت شدم نه با اون گیر دادنشون که باید بگیریم نه به این خریدشون. در حالی که خانواده من گیر دادن که چی میخرن چی میخرن متاسفانه من یه بارم زندگی ناموفق داشتم خانواده نامزد قبلیم همه چی خریده بود. الان خانوادم خرید اینارو ببینه از طرفی حرف بارم میکنن از طرفیم خودم بیش از حد ناراحتم که کاش نمیگرفتن سال دیگه همسرم خودش میگرفت.از دخالت خانواده ها متنفرم. واقعا باعث دعوا بین ما میشن

بنده یک جوونم که نه خونه دارم نه ماشین و با حقوق دو میلیون تصمیم به ازدواج گرفتم. همش 5 میلیون تو بانک پول داشتم، دقیقا زمانی عقد کردم که هفته بعدش تولد خانومم بود. امروز 19 اذر ماه 1398 هست و 10 روز دیگه شب چلست. یکماه دیگش روز زن هست. یکهفته دیگش روز ولنتایمه و بعدش عید نوروزه. همه هدایا رو همون روز بعد عقد خریدم حتی اجیل شب یلدارو همشو خودم تنهایی تزیین کردم و کل هزینم به دو میلیون تومن نرسید. با اینکه خانومم شاغله و دستش تو جیب خودش دیروز بی هوا اومد خونمون و همه چیزو دید بااینکه خرج انچنانی نکرده بودم اما انقده گریه کرد و گفت توقع هیچی ازت ندارم جز عشقت به زندگی. کمر من شکست منم گفتم حاضرم برای فرشته زندگیم بهترینها رو بخرم اما همین رو داشتم زن خوب یک نعمته. تو انتخابتون عجله نکنید زن انقدر قدرت داره که میتونه مردشو به بهشت ببره. میتونه هم به جهنم ببره. خدا سایشو همیشه بالا سرم نگه داره.

وحید عزیز ممنون از نظر زیبای شما و برای شما و همسرتان عشق ابدی آرزو می کنیم.

بنظر من مهم فقط عشق و علاقه بین دو نفر مهمه. قراره برا منم چله ای بیارن با اینکه یه شهر دیگه هستن اما اگه نمیاوردن هم برام مهم نبود و ناراحت نمیشدم آخه همینکه شوهرم مهربون و آقاست برام یه دنیاست. بعدم پسرای طفلی یا خانواده هاشون چه گناهی کردن که همه ش متوقع باشیم. البته اینو بگم که اگه به روی خودشون نیارن هم اصلا خوب نیست و ممکنه عروس فک کنه براش ارزش قائل نشدن. اما میگم بازم همینکه شوهر ادم دوسش داشته باشه و بهش اهمیت بده کافیه، خانواده شو بی خیال شید. مگه چقدر زنده ایم که سر این چیزا ناراحت شیم. برید با عشششق زندگی کنید.

این مراسم ها تو زندگی همه مشکل بوجود آورده به خاطر مسایل مالی . دختر های الان کمی توقعاتشون اومده پایین ولی این رسم و رسومات که نمیزاره زندگی کنیم.

خیلی مایل به برگزاریش نیستم چه لزومی داره این همه هزینه برای حکاکی روی میوه؟ ادم میخواد اونا رو بخوره یا نگه داره تا بگنده بریزه دور کار بیهوده ایه خرید معمولی کفایت میکنه.

والا من هیچ توقعی ندارم .
الان شرایط مالی همسرم زیاد مناسب نیست.
ولی مامانم خیلی گیر داده.
اصلا نمی‌دونم با چه رویی بهش بگم برام یلدایی بیار.

این شیرازیها انقدر که خودشون و پایبند رسومات میدونن هیچ کدوم و برا عرسشون انجام ندادن . فهمیدم شیرازیها هم خسیسن

والله من گفتم نمیخوام، چون شوهرم از جیب خودش میگیره ولی با این حال خانوادش یه قرون خرج نمیکنن. گیردادن هم مراسم باید باشه. الان یه ماهه میرم خرید کنم، نمیتونم همچی گرونه چه لزومیه اخه اینجور مراسمات همش شده تشریفات؟

همه این مراسما بهونه های کوچیکین واسه دور هم بودن و صمیمیت و معاشرت بیشتر که خاطره های خوشی واسه خونواده ها مخصوصا عروس دوماد بسازن. اگه هرکسی قبول کنه شرایط موجودو خودشم با این و اون مقایسه نکنه خیلیم خوبن همچین مراسمایی ولی دیگه چشم و هم چشمی و واسه خاطر نشون دادن به این و اون باشه یه هزاریم نمی ارزه!

همه این جور مراسما خوبه به شرط اینکه خانواده ها یه خورده سطح انتظاراتشون روپایین بیارن و هدف خوشبختی عروس وداماد باشه؛ الزامی نداره که داماد کادوهای باقیمت بالا خریداری کنه؛ اکثر خانوما توقع مالی زیادی ندارن وبیشترخوشبختی وخوبی زندگیشون رومیخوان وقتی یه زن به این درک برسه که شوهرش بهش اهمیت میده و دوسش داره دل گرم میشه به اینکه یه مرد مثل کوه پشتشه. بنظرمن شب یلدا می تونه یه شب بسیارزیباوبیادموندنیه باشه وزمانی که عروس کادوهاشو باز میکنه لبخندش با ارزشترین هدیه واسه داماده!!ا لبته خانواده عروس هم معمولا واسه دامادکادومیگیرن!!! امیدوارم دوتاخانوادها به همراه عروس ودامادیه شب خوب وشادرو تجربه کنن

خانواده همسر من ک الان ۹ماهه عروسشون شدم نکردن ی عیدی بیارم دائم هم دنبال حاشیه بودن والا توقع بیجا هم ندارم اما کمی ب خودشون بیان بد نیست

اولا کساییکه میگن مسخره بازی بخاطر پولشه و دوما این رسمیه که از قدیم بوده و خیلی ام قشنگه و همون چیزایی که میخوان بخرن خونه خودشون بخورن ببرن خونه عروس و دورهم بخورن و خرید طلا و مابقی هم بستگی به شرایط داماد داره و الزامی نداره مهم دورهم بودن هست و احترام و ارزش قائل شدن برای عروس که میشه باهر هزینه ای که درتوان داماد هست برگزار کرد مهم نفس عمل و کیفیت کار هست نه کمیت

نظر من اینه که همه چی به اندازه خودش نه از خودت خیلی در بیای نه در اون حد که چیزی نخری ما ام رسم قدیممون همون تو سینی میبردیم ولی الان همه رسما خراب شد جدید اومد بدبختی مون

به نظر من عالی ماهم در قدیم همینطوری بودیم ولی الان رسم خیلی بد شده همه چی ساده است

دو نفر میخوان با هم زندگی کنن . دیگه این مسخره بازیها چیه . یکم از خارجیها یاد بگیرید . هرچی ساده تر بهتر .

با ما برای بهترین عروسی سال برنامه ریزی کنید!

سوربان با هدف پاسخگویی به تمامی اطلاعات لازم برای تازه عروس و دامادها شکل گرفته و گستره کاملی از تمامی خدمات عروسی شامل تشریفات عروسی، سالن عقد، تالار و باغ عروسی، دسته گل عروس، سفره عقد، مزون عروس، کیک عروسی، آتلیه عروس و … را دربر می گیرد. این سایت تلاش است تا با جمع آوری اطلاعات خدمات عروسی انتخاب را برای زوج های جوان آسان کند.

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به سوربان می باشد و هرگونه کپی و نقل قول با لینک مستقیم امکان پذیر است.

 مسئولیت آگهی در سوربان بر عهده آگهی دهنده می باشد.هدیه شب یلدا برای داماد
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر