موضوعات وبسایت : تحقیق
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

فرم گزارش هفتگی پروژه

فرم گزارش هفتگی پروژه

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 29 اسفند 1400 ساعت 17:59

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نحوه تهیه گزارش هفتگی پروژه : در این مطلب آموزشی به اجزاء گزارش هفتگی و نحوه تدوین آن پرداخته می شود. این گزارش یکی از انواع گزارشات دوره ای است که توسط واحد برنامه ریزی و کنترل پروژه تهیه می گردد. این گزارش شامل بخش های متنوعی است که در ادامه به آنها اشاره می کنم.

جلد گزارش

این صفحه شامل عنوان گزارش به همراه نام پروژه است که در قسمت بالایی برگه قرار می گیرد. در مرکز صفحه تصویر شماتیک پروژه و در زیر آن لوگوهای مربوط به کارفرما ، مشاور و پیمانکار به همراه نام آنها درج می گردد. در انتها تاریخ گزارش منتهی به نام ماه قرار خواهد گرفت.



معرفی پروژه

در این صفحه مشخصات قراردادی پروژه اعم از : کارفرما ، پیمانکار ، تاریخ و شماره قرارداد ، تاریخ تحویل زمین ، مدت پروژه و … و همچنین مشخصات طبقات به لحاظ متراژ و کاربری و در انتها آدرس پروژه قرار می گیرد.


وضعیت پیشرفت پروژه

در این صفحه اطلاعاتی در خصوص میزان پیشرفت برنامه ریزی شده و واقعی در هفته و تجمعی ، میزان انحراف از برنامه ، پیش بینی تاریخ اتمام پروژه و آخرین وضعیت پیشرفت ریالی ، صورت وضعیتها و تعدیل ها قرار می گیرد.


نمودار وضعیت پیشرفت فیزیکی برنامه ای و واقعی فعالیت ها

در این صفحه وضعیت پیشرفت فیزیکی فعالیت های اصلی برنامه ای و واقعی نمایش داده می شود. که مدیران می توانند در یک نگاه از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی برنامه ای و واقعی اطلاع پیدا کنند.


گزارش احجام

در این گزارش احجام فعالیت های صورت پذیرفته در طول هفته و نیز دوره قبل به همراه حجم برنامه ای ، درصد پیشرفت در هفته و تجمعی ارائه می گردد.


نمودار S

در این صفحه از گزارش نمودار S مقایسه ای برنامه ای و واقعی از ابتدای پروژه قرار می گیرد که مدیران می توانند سیر پیشرفت پروژه را از ابتدای آن با برنامه دیده و مقایسه کنند.


نمودار مقایسه پیشرفت دو هفته

در این نمودار اطلاعات مربوط به میزان پیشرفت در هفته گذشته و پایان هفته جاری بشکل برنامه ای و واقعی به نمایش در میآید و می توان میزان تأخیرات را نیز بر روی نمودار مشاهده نمود.


نمودار پیشرفت واقعی پروژه از ابتدا

در این نمودار میزان پیشرفت فیزیکی واقعی در دورهای هفتگی از ابتدای پروژه به نمایش در می آید و بیانگر سیر صعودی یا نزولی پیشرفت فیزیکی واقعی در طول هفته ها است.


نمودار نیروی انسانی طی هفته

در این نمودار فراوانی حضور نیروی انسانی به تفکیک نوع کار به نمایش در میآید و به نوعی در مقایسه با میزان پیشرفت انجام شده در همان هفته می تواند مورد استفاده قرار گیرد. اگر در ازای تعداد نیروی انسانی قابل قبول پیشرفت مناسبی حاصل نشود می بایست راندمان اکیپ های اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار داد.


نمودار ماشین آلات طی هفته

در این نمودار میزان کارکرد ماشین آلات به نمایش در می آید که میتوان از روی آن راندمان ماشین آلات را در مقایسه با هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک پی برد و تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.


گزارش مصالح

در این گزارش جدول مصالح مورد نیاز ، مصالح تأمین شده ، مصالح مصرفی ، مصالح پای کار ، پیش بینی تأمین مصالح نمایش داده می شود که میتواند دست سرپرست کارگاه را برای مدیریت مصالح باز بگذارد.


بررسی فعالیت ها از نظر انجام و برنامه فعالیت های هفته آینده

در این گزارش به بررسی وضعیت انجام و یا عدم انجام فعالیت ها و دلایل عدم تحقق آنها پرداخته می شود تا با برگزاری جلسات پس از ریشه یابی علل عدم تحقق برنامه راهکارهایی را برای مرتفع کردن موارد یاد شده تدوین نمود. همچنین در بخش دیگری از همین جدول برنامه فعالیت های هفته آینده برابر برنامه زمانبندی مصوب قرار می گیرد.


برنامه زمان بندی بروز شده

در این قسمت برنامه زمان بندی بروز شده قرار می گیرد. درواقع پس از آنکه شروع و خاتمه واقعی فعالیت ها را در نرم افزار پراجکت وارد کردیم و عمل ReSchedule را انجام دادیم ، فعالیت های دچار تأخیر مجددأ زمانبندی می شوند. با قرار دادن این گزارش در این بخش ، آخرین نسخه از برنامه زمانبندی در اختیار عوامل کارگاه قرار خواهد گرفت.


موانع و مشکلات پروژه

در این قسمت از گزارش موانع و مشکلاتی که در زمینه های متعدد طی هفته گذشته وجود داشته از طرف پیمانکار و مشاور اعلام میشود و راهکارهایی نیز برای مرتفع کردن آن ها از سوی دو طرف اعلام می گردد.


عکسهایی از روند اجرای پروژه

در آخرین بخش از گزارش هفتگی عکسهایی را از روند اجرای پروژه قرار می دهیم. در واقع تصاویری از فعالیتهای اجرایی که در هفته گذشته به انجام رسیده است را بشکل گزیده در این صفحه از گزارش قرار می دهیم.


از منابع خارجی بخوانید

How to Create an Effective Project Status Report

توجه داشته باشید مطالب موجود در این لینک بدلیل تحریم برای آی پی های ایرانی نمایش داده نمی شود! با همون چیزی که خودتون بلدید سایت رو باز کنید ، مطالب خوبی برای مطالعه داره!

برای دریافت فایل اکسل گزارش هفتگی که در بالا تصاویر آن را ملاحضه کردید ، ایمیل خود را وارد کنید!


منبع: mrplanner.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر